Röpelöinen reunaviiva -> suora reunaviiva

sonoor

Miten saisi Photoshop CS3:lla tai CS4:lla hahmon vähän kuin siksak-tyylisestä rumasta ääriviivasta suoran ja kauniin ääriviivan? Onko ainut vaihtoehto piirtää pen-työkalulla ja sitten muokata viivat halutun kuvion muotoisiksi? Olen siis valinnut taikasauvalla kuvan (select inverse) ja laittanut stroke-arvoksi 11 pikseliä ja väriksi mustan. Koska kuva on otettu netistä, resoluutio ei ole kovin kehuttava, jolloin lopputulos A3:lle tulostettaessa on ääriviivojen kohdalta aika kamalan näköinen :(

4

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Jonttu-

      Jos tässä on kyse silhuettikuvasta, niin helpointa taitaa olla piirtää päälle uusi musta hahmo.

      • sonoor

        silhuettikuva, vaan ihan perusesine tyyliin ruohonleikkuri. Peruskuva on suht terävä / normaali, mutta ääriviivat näyttää siltä kuin ne olisi piirtänyt vanhus vapisevin käsin. Olisi kiva saada ne jollain suht helpolla tavalla suoremmiksi. Kuvia on useampia ja osa aika monimutkaisia, jolloin kynä-työkalulla työstettäessä menisi suhteellisen kauan aikaa. Voi olla, että se kuitenkin on ainut vaihtoehto tai sitten pitää koittaa häivyttää ne blurraamalla.


      • sonoor kirjoitti:

        silhuettikuva, vaan ihan perusesine tyyliin ruohonleikkuri. Peruskuva on suht terävä / normaali, mutta ääriviivat näyttää siltä kuin ne olisi piirtänyt vanhus vapisevin käsin. Olisi kiva saada ne jollain suht helpolla tavalla suoremmiksi. Kuvia on useampia ja osa aika monimutkaisia, jolloin kynä-työkalulla työstettäessä menisi suhteellisen kauan aikaa. Voi olla, että se kuitenkin on ainut vaihtoehto tai sitten pitää koittaa häivyttää ne blurraamalla.

        lisätä pikseleitä niihin kuviin, liian harvalla resolla jää väkisin kaareviin linjoihin sahalaitaa.


      • -Jonttu-
        ThreeMice kirjoitti:

        lisätä pikseleitä niihin kuviin, liian harvalla resolla jää väkisin kaareviin linjoihin sahalaitaa.

        Totta turiset, eli jos tekee noinkin isoa työtä kuin A3, niin on syytä katsoa että kuvatkin on sen mukaisia. Muuten tosiaan joudut käsin korjaamaan kaikki reunat.

        Käypäs vaikka microsoftin clipart-sivulla. Sieltä löytyy hakusanoilla kaikenlaista, jopa valokuvia. Niissä piisaa kokoa, joten itse olen askarrellut niistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe