Miten saisi Photoshop CS3:lla tai CS4:lla hahmon vähän kuin siksak-tyylisestä rumasta ääriviivasta suoran ja kauniin ääriviivan? Onko ainut vaihtoehto piirtää pen-työkalulla ja sitten muokata viivat halutun kuvion muotoisiksi? Olen siis valinnut taikasauvalla kuvan (select inverse) ja laittanut stroke-arvoksi 11 pikseliä ja väriksi mustan. Koska kuva on otettu netistä, resoluutio ei ole kovin kehuttava, jolloin lopputulos A3:lle tulostettaessa on ääriviivojen kohdalta aika kamalan näköinen :(
Röpelöinen reunaviiva -> suora reunaviiva
4
810
Vastaukset
- -Jonttu-
Jos tässä on kyse silhuettikuvasta, niin helpointa taitaa olla piirtää päälle uusi musta hahmo.
- sonoor
silhuettikuva, vaan ihan perusesine tyyliin ruohonleikkuri. Peruskuva on suht terävä / normaali, mutta ääriviivat näyttää siltä kuin ne olisi piirtänyt vanhus vapisevin käsin. Olisi kiva saada ne jollain suht helpolla tavalla suoremmiksi. Kuvia on useampia ja osa aika monimutkaisia, jolloin kynä-työkalulla työstettäessä menisi suhteellisen kauan aikaa. Voi olla, että se kuitenkin on ainut vaihtoehto tai sitten pitää koittaa häivyttää ne blurraamalla.
sonoor kirjoitti:
silhuettikuva, vaan ihan perusesine tyyliin ruohonleikkuri. Peruskuva on suht terävä / normaali, mutta ääriviivat näyttää siltä kuin ne olisi piirtänyt vanhus vapisevin käsin. Olisi kiva saada ne jollain suht helpolla tavalla suoremmiksi. Kuvia on useampia ja osa aika monimutkaisia, jolloin kynä-työkalulla työstettäessä menisi suhteellisen kauan aikaa. Voi olla, että se kuitenkin on ainut vaihtoehto tai sitten pitää koittaa häivyttää ne blurraamalla.
lisätä pikseleitä niihin kuviin, liian harvalla resolla jää väkisin kaareviin linjoihin sahalaitaa.
- -Jonttu-
ThreeMice kirjoitti:
lisätä pikseleitä niihin kuviin, liian harvalla resolla jää väkisin kaareviin linjoihin sahalaitaa.
Totta turiset, eli jos tekee noinkin isoa työtä kuin A3, niin on syytä katsoa että kuvatkin on sen mukaisia. Muuten tosiaan joudut käsin korjaamaan kaikki reunat.
Käypäs vaikka microsoftin clipart-sivulla. Sieltä löytyy hakusanoilla kaikenlaista, jopa valokuvia. Niissä piisaa kokoa, joten itse olen askarrellut niistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824757- 1842063
- 1321762
- 1741390
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161261- 351086
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj161027- 78983
- 52966
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh299962