Olen lähdössä huomenna saksaan ja tuli vain mieleen että pystyykö kaupoissa maksamaan visa electronilla ja meneekö siitä jotain lisämaksua?!?
visa electronilla maksu
3
632
Vastaukset
- isis85
en niinkään tiedä, mutta automaateista saa käteistä. Viime matkalta muistelen, että saksalaiset maksavat kyllä jollain kortilla, mutta se oli mielestäni joku eri systeemi. Luottokorttejakaan ei ainakaan pienemmissä kaupoissa hyväksytä. Eikä edes electronic- marketeissakaan, se kyllä ärsytti!!
- käyttämiseen
Saksassa pienemmät yrittäjät eivät hyväksy muuta maksutapaa kuin käteinen. Esim. rautatieasemien erilaiset myyntipisteet ja pienet ravintolat.
Luottokortillakaan maksaminen on yllättävän harvinaista. Itse olen havainnut helpoimmaksi nostaa käteistä automaateista Visa Electronilla, en yritäkään maksaa millään kortilla kuin suurimmissa liikkeissä.Monilla ruokakauppaketjuilla on käytössään omat korttijärjestelmät, joita asiakkaat suosivat. - nipottaja
käyttämiseen kirjoitti:
Saksassa pienemmät yrittäjät eivät hyväksy muuta maksutapaa kuin käteinen. Esim. rautatieasemien erilaiset myyntipisteet ja pienet ravintolat.
Luottokortillakaan maksaminen on yllättävän harvinaista. Itse olen havainnut helpoimmaksi nostaa käteistä automaateista Visa Electronilla, en yritäkään maksaa millään kortilla kuin suurimmissa liikkeissä.Monilla ruokakauppaketjuilla on käytössään omat korttijärjestelmät, joita asiakkaat suosivat.Kaikella on syynsä:
Luottokunnat ottavat yrityksiltä niin suuret maksut, että pienten ostosten hinnat nousisivat kaksinkertaisiksi... Olisitko valmis maksamaan kahvikupposesta viisi euroa? Kerran maksoin luottokortilla seitsemän euron matkalipun - ja virkailija kysyi voisinko maksaa käteisellä ja kertoi sitten, että se maksoi rautateille seitsemän euroa...
"Omat korttijärjestelmät" tarkoittaa yksinkertaisesti Saksassa käytössä olevaa normaalia shekkikorttisysteemiä, jolla voi maksaa tai nostaa rahaa aina neljäänsataan euroon asti. Se ei ole sama asia kuin luottokortti. Visa electron taas on tuntematon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861449- 271447
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228