cmax takaluukun mikrokytkin

cmaksi huoltoa

Mitä olette maksaneet takaluukun mikrokytkimen uusimisesta. Taitaa olla tyyppivika että on umpijäässä, mutta taitaa mennä omasta pussista vm 2004 autossa?
Entä 80 tkm huollosta?

17

9323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten...

      Moi mikä vika ,kun pitää kytkin uusia?
      Mulla ei aukea koko luukku muuten ,kuin kaukosäätimellä.onko mullakin mikrokytkin uusittava,jotta saan luukun auki takakontin painikkeesta???

      • kuten Mondeoissakin

        Vettä pääsee tuonne kumin alle ja mikrokytkimeen. Itse vaihdoin C-Maxiin pari vuotta sitten tuon kytkimen. Helppo vaihtaa itse jos ristipääruuvari pysyy kädessä. Silloin muistaakseni itse kytkin maksoi varaosana alle 20€.

        Mulla alkoi takaluukku availemaan itsestän itseään vauhdissa. Onneksi luukku pysyi kiinni. Huomasi siitä kun luukun aukiolon varoitusvalo alkoi pompuissa villkumaan mittaristossa. :)


      • ihan samaa
        kuten Mondeoissakin kirjoitti:

        Vettä pääsee tuonne kumin alle ja mikrokytkimeen. Itse vaihdoin C-Maxiin pari vuotta sitten tuon kytkimen. Helppo vaihtaa itse jos ristipääruuvari pysyy kädessä. Silloin muistaakseni itse kytkin maksoi varaosana alle 20€.

        Mulla alkoi takaluukku availemaan itsestän itseään vauhdissa. Onneksi luukku pysyi kiinni. Huomasi siitä kun luukun aukiolon varoitusvalo alkoi pompuissa villkumaan mittaristossa. :)

        C-max:issa ja se mukava piippaus ääni lisänä ai että menee hermoooooooooooo.
        Täytyy vaihtaa se kytkin siihen.


      • cmaksi
        kuten Mondeoissakin kirjoitti:

        Vettä pääsee tuonne kumin alle ja mikrokytkimeen. Itse vaihdoin C-Maxiin pari vuotta sitten tuon kytkimen. Helppo vaihtaa itse jos ristipääruuvari pysyy kädessä. Silloin muistaakseni itse kytkin maksoi varaosana alle 20€.

        Mulla alkoi takaluukku availemaan itsestän itseään vauhdissa. Onneksi luukku pysyi kiinni. Huomasi siitä kun luukun aukiolon varoitusvalo alkoi pompuissa villkumaan mittaristossa. :)

        Minullakin välillä ei mennyt lukkoon ja pomppasi auki vauhdissa, mutta nyttemmin vaivana vaan että aukeaa vain kaukosäätimellä.
        Ford liikkessä maksaa kuulemma 80 euroa. Jos kerran asennuksessa ei mitään ihmeellistä taidan hakea kytkimen kaupasta ja vaihtaa itse.


      • maksisti
        kuten Mondeoissakin kirjoitti:

        Vettä pääsee tuonne kumin alle ja mikrokytkimeen. Itse vaihdoin C-Maxiin pari vuotta sitten tuon kytkimen. Helppo vaihtaa itse jos ristipääruuvari pysyy kädessä. Silloin muistaakseni itse kytkin maksoi varaosana alle 20€.

        Mulla alkoi takaluukku availemaan itsestän itseään vauhdissa. Onneksi luukku pysyi kiinni. Huomasi siitä kun luukun aukiolon varoitusvalo alkoi pompuissa villkumaan mittaristossa. :)

        sisäkautta, poistamalla verhoilu (muovipaneeli) takaluukusta, vai ulkoa käsin, mullakin ilmeni viikonloppuna sama vaiva..


      • ja sitten kytkin
        maksisti kirjoitti:

        sisäkautta, poistamalla verhoilu (muovipaneeli) takaluukusta, vai ulkoa käsin, mullakin ilmeni viikonloppuna sama vaiva..

        Kyllä tuossa joutuu takaluukun sisäverhoilun ensin irroittamaan.

        Tämän jälkeen pääse irroittamaan kytkimelle menevän johdon liittimestä.

        Itse takaluukun kahva on kummaltakin sivulta kahdella painettavalla muovikilpillä kiinni. Ne voi painaa auki ohuella ruuvimeiselillä ulkoa käsin.

        Itse irrotin kuitenkin tuon takalukun muovilistan, jossa rekisterikilven valot ja luukun kytkin ovat kiinni, kokonaan sisältä käsin. Tiivisteet pitäisi kuitenkin tällöin uusia varmuuden vuoksi.


      • maksisti
        ja sitten kytkin kirjoitti:

        Kyllä tuossa joutuu takaluukun sisäverhoilun ensin irroittamaan.

        Tämän jälkeen pääse irroittamaan kytkimelle menevän johdon liittimestä.

        Itse takaluukun kahva on kummaltakin sivulta kahdella painettavalla muovikilpillä kiinni. Ne voi painaa auki ohuella ruuvimeiselillä ulkoa käsin.

        Itse irrotin kuitenkin tuon takalukun muovilistan, jossa rekisterikilven valot ja luukun kytkin ovat kiinni, kokonaan sisältä käsin. Tiivisteet pitäisi kuitenkin tällöin uusia varmuuden vuoksi.

        yritetään pakertaa


      • cmaksi huoltoa
        maksisti kirjoitti:

        yritetään pakertaa

        Viitsisitkö kertoa miten vaihto sujui. Itsellä ei ole paikkaa missä laitella, joten odottelen keväisempiä kelejä


      • MAA-SEX
        cmaksi huoltoa kirjoitti:

        Viitsisitkö kertoa miten vaihto sujui. Itsellä ei ole paikkaa missä laitella, joten odottelen keväisempiä kelejä

        Mikrokytkin asennuksineen makso merkkiliikkeen huollossa lähes satkun, joten suosittelen vaihtamaan sen itse! Omassakin vm.2004 c-maxissa se alko temppuileen nyt kelien lämmettyä.


    • jb

      Mikrokytkimeen ei pääse käsiksi kuin sisäkautta ja takaluukun kahva/lista/paneeli kiinnitetty sisältäpäin kahdella pultilla, jotka ovat umpiruostuneet ja pyörivät tyhjää. Onko kenelläkään kokemusta miten tuon saisi avattua?

    • C-Max

      Ootteko mistä hankkineet ko kytkimen? Olis itelläkin vaihto edessä..

    • N S

      Fiat Stiloon olisi maksanut vastaava kytkin 100€

      Elfasta saa kytkimen hintaan 3€ ja pienellä sovittelulla sen saa paikalle, samalla lailla se toimii kahdella johdolla

      Itse olen lsiännyt jopa Focus I:hin (2001) takalaatikon avausnapin, siihen kahvan alapuolelle, ja edes se ei ollut mikään temppu, vaikka autossa ei ole edes paikkaa ko. napille saati kytkentöjä valmiina

    • Jorkki

      Oiskohan mitään muuta mhdollista vikaa kuin se mikrokytkin?? Mullaki focuksessa rupes temppuilemaan takaluukku, välillä aukesi painikkeesta ja välillä ei. Nyt ei aukea kuin kaukosäätimestä. Revin sen kytkimen irti ja kokeilin että aukeeko luukku jos johdot pistää yhteen, mutta ei auennut. Jos ei sitten oo johto murtunut jostain kauempaa...

    • Volvos40t5

      Vaikuttaako tämä sama mikrokytkin siihen kun herjaa että kontti on auki vaikka avauskytkin toimii normaalisti ja kontti pysyy kiinni?

      • juha_12345

        Se takaluukun avauskytkin ei sisällä kuin kaksi oikosuljettavaa johtoa. Ei mitään auki/kiinni tunnistusta.

        Toimiiko sisävalo takana oikein? Sen anturia ja kytkimiä en ole tutkinut, mutta sieltä alkaisin asiaa tutkimaan. Valo ja takakontin auki tunnistus voisi tulla samasta lähteestä (ei kai sinne yhtä asiaa varten montaa anturia laiteta).


    • Mondeomk3

      Millä hakusanalla tuollainen mikrokytkin löytyy jostain ebaysta tai autodocista tai motonetistä?

      • Juha_12345

        Vanhasta voi katsoa koodin ja tilaa sillä Ebaystä. Mulla se koodi oli 3M5119B514AC (Focus MK2 2005-2007). Parempi katsoa omasta mikä on, kun kaiketi koodi näkyy helposti ja tietäähän sitten miten sen osan vaihtaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe