matkailu ei kiinnosta sit pätkääkään

somppeli

Kaikki ystävät,sukulaiset,vanhemmat reissaa ulkomailla vähintään kerran pari vuodessa,ja nyt poikakaverinikin on hurahtanut siihen.Mua ei sit kiinnosta yhtä hyvin voin ikävystyä tai iloita elämästä kotimaassakin,kun se et mut siirretään ulkomaille toisi jotain riemua pyh.Tykkään kyllä matkailla suomessa,joten taitaapa tulla taas ero et sillai.Tuntuu kun ulkomaan matkailu olisi huumetta kansalle.

14

922

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travelleri vaan

No jos sua ei kiinnosta, niin miksi tuut ilmoittamaan siitä meille?

• tepposen

Mun pappa piti ulkomaanmatkailua maanpetoksena kun viedään valuutat pois suomesta,ja oon ottanut opikseni nyt olen 45 enkä kertaakaan ulkomailla enkä mene.

• tänne kertomaan
        tepposen kirjoitti:

Mun pappa piti ulkomaanmatkailua maanpetoksena kun viedään valuutat pois suomesta,ja oon ottanut opikseni nyt olen 45 enkä kertaakaan ulkomailla enkä mene.

ei meitä matkailijoita kiinnosta pätkääkään sinun asiasi...

• Veetyylillä
        tänne kertomaan kirjoitti:

ei meitä matkailijoita kiinnosta pätkääkään sinun asiasi...

Kaveria kiinnostaa tirkistellä kun ei itse uskalla vaik mieli tekis, niinku jotai runkkaria näin se on sori vaan

• DASDASDAS
        tepposen kirjoitti:

Elämässä voi epäonnistua monella tavalla.
        Onneksi olkoon.
        Löysit niistä yhden.

• mohammedahmedjorma

haukkaa sinä sykkivää pelle!!!!

• Veetyylillä

Ku sun poitsukaveris lähtee ulkomaille niin vietetään me laatuaikaa tääl kotimaassa eiks ni tuu vaik mun luo ni keksitää jotai kivaa

• räpylätäti

No niinhän se onkin, kuin huume, aika vaaraton sellainen. Se on ihanaa ja tulee hillitön himo nähdä aina vaan uusia paikkoja. Kokea asioita, opetella uusia kieliä ja maistella eri maiden keittiöiden herkkuja. Tutustua ihmisiin, uskontoihin ja kulttuuriin.
      Tiedän yhden pariskunnan jossa rouva matkustelee ja isäntä ei koskaan. Voihan matkailu olla harrastus muiden joukossa. Isäntä puolestaan seuraa jääkiekkoa. Sen katsomiseen menee vuodessa yhteensä taatusti yli kolme viikkoa. Heitä yhdistää muut asiat ja he hyväksyvät tämän erilaisuuden toisissaan.
      Meillä matkustetaan sekä yhdessä, että erikseen. Kestäisin kyllä senkin, että lähtisin aina reissuun jonkun ystävän kanssa muttä hyvä näin.

• mohammedahmedjorma

Turhaa se on hukata elämänsä aikaa opiskellessa vieraita kieliä ja tutustuessa vieraisiin kulttuureihin! Suomessa on hyvä olla! Ihmiset kitisee ja valittaa ku talvella on kylmä, mut silloin mennään saunaan! Ja Thaimaa on muuten tosi syvältä!!!! sullekin räpylätäti kuolema koittaa!!! menee sun kulttuurintuntemukset ja vieraat kielet ihan hukkaan!

• mieli palaa ulkomaille, TAAS

Perustelu matkustelulle ulkomaille
      1. Kaupunkikohteet
      * joka maalla oma kulttuurinsa ja historiansa
      * vanhat historialliset kaupungit, esim. Rooma, hienoa nähdä omin silmin historian kirjan paikkoja
      * Praha linnoineen ja olut
      * Berliini, aivan surullista lähi ajan historiaa, joulumarkkinat
      * Budapest, jokiristeilyt, linna, kylpylät ja itse kaupunki
      * Wien, ihan muuten vain
      * lisäksi monet muut pienemmät keski Euroopan kaupungit
      * Tallinna ja Tukholma, näitä ei lasketa
      Tässä oli jo tuhat syytä.

2. Lomakohteet
      * Kreeta 96, 98, 05, 07 ja 09 sekä 2010?
      * Algarve 01, 03, 08
      * Costa del Sol 00, 07, 09
      * Korfu
      * Rodos
      * Madeira
      * Teneriffa
      Ja tässä syitä ainakin saman verran. Ja kuukauden päästä Lanzarote!

Jos luoja elinpäiviä suo, niin jatkossa tulee lisää kapunkilomia ja aurigon palvontaa etelän auringon alla. Ja Kreetalla etenkin ne pienet kylät ja niiden ystävälliset asukkaat!

Mikä ettei on tultu myös Suomea nähtyä. Viime kesänä Porvoossa, yks kesä Hangossa. Vantaa kun on niin kaukana.

• kali oreksi

RUOKA!
        Iliman muuta! Paikallinen ruoka!
        Ulukomailla ei vierailla "suomalaisissa paikoissa" eikä syyvvä lihapullia! Tosi on!

• TrueTravelleriiiii

Teneriffalla yms muilla all inclusive -hotellien uima-altaalla makaamalla ei kyllä maailmaa nähdä.

Jos oikeesti haluu tutustua kulttuureihin, on parasta mennä sinne missä ei turisteja ole.

Terv, Madventures

• Loputon kierre

Kun sen oivaltaa niin se on menoa. Mahtavinta matkustamisessa on Hki-Vantaalta nousu, parit juomat ja tunne, että kaikki huolet ja murheet jäivät maihin. Totaalinen loma ja rentoutuminen edessä. Koneen laskeutessa kohdemaan kentälle fiilis on aivan upea ja odottava "tästä se seikkailu taas alkaa"
      Kotona reissun jälkeen on mahtava vain olla, katsella kuvia, videoita ja muistella tapahtumia, kelata fiiliksiä kylmienväreiden kera ja aina vain tehdä jo tehdyt matkat uudelleen ja uudelleen...

Sellaista se matkustaminen on...

Pistän suurimman osan liksastani matkustamiseen enkä säästä omiin hautajaisiin niinkuin moni näyttää tekevän.

• 27-v

Luonnekysymys. Meillä on tuttavapariskuntia jotka kammoksuvat ajatustakin vapaa-ajan tai loman viettämisestä muualla kuin turvallisesti kotona tai kesämökillä.
      Kaikki outo pelottaa eikä uteliaisuuskaan vaivaa.
      Hyvä heille!

Minä poistuin vanhempieni kodista 1964 ja sen jälkeen olen ollut kiinnostunut tutun piirini ulkopuolisista asioista.
      Onneksi vaimoni on samaa maata.

Eteläinen pallonpuolisko on edelleen tuntematon.
      Olemme olleet vapaa-ajan reisuilla yhteensä yli 4,5 vuotta.
      4 maanosaa, yli 50 valtiota. Pisin yhtäjaksoinen kotoa poissaolo 3kk.
      Omalla autolla Euroopassa n. 160000km.
      Nykyään vuosittain 5 - 6 matkaa enkä laske mukaan naapurimaita.

Parin kotonaolokuukauden jälkeen alkaa jalkapohjiani polttelemaan.
      Vaimoni on minua levottomampi sielu.
      Noiden yhteisten lisäksi hän tekee vuosittain 1 - 2 tyttöjen matkaa sekä parin, kolmen yön reisuja pk-seudulle ja Tallinnaan.

Mutta, kukin halujensa mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe