Habbo Hotelli-

varkaiden paratiisi?

Habbo Hotelli on mielestäni mukava ajanviettopaikka lapsille ja nuorillekin. He treffaavat siellä kavereita, sisustavat huoneitaan ja myös harjoittavat sosiaalista toimintaa virtuaalimaailmassa. Meidän lapset "habboilevat" melkein päivittäin, valvotusti ja rajoitetusti kuitenkin.

Habbo Hotellissa on tietyt säännöt, eli porttikieltoakin voi saada esim. rumasta kielenkäytöstä, tai muuten ei- hyväksytystä käytöksestä.
Kuitenkin tässä ihan lähiaikoina olemme lasten kanssa huomanneet varkauksien lisääntyneen, eli joku kaveri varastaa toisen kaverin hahmon, ja tavarat. Jos lapsi on harrastanut Habboa jo vuosia, on omaisuuttakin voinut kertyä satojen eurojen arvosta, vahinko on siis suuri, mikäli varkaus pääsee tapahtumaan.
Ja sehän onnistuu vain, jos joku saa selville salasanan. Tai jos tavaranvaihtotilanteessa toinen osapuoli onnistuukin huijaamaan muutoin.

Lapseni hahmo varastettiin vasta, eli sisään oli kirjautunut joku ulkopuolinen lapsen hahmolla. Hätä oli suuri, mutta nopeudella saimme melkein kaikki tavarat pelastettua siirtämällä ne turvaan toiselle hahmolle. Varsinainen kilpajuoksu! Rahaa meni yli 200 kolikkoa, otimme yhteyttä ylläpitoon ja teimme varkaudesta ilmoituksen. Ylläpidon vastaus oli yliolkainen "tekniset ongelmat, kokeile sitä ja sitä".
Samalla aloitimme painostuksen varasta kohtaan, uhkasimme poliisitutkinnalla ym., ja lopulta varas alkoi kärsiä huonosta omatunnosta ja kertoi teostaan vanhemmilleen. Vanhemmat pakottivat lapsensa rangaistuksena korvaamaan lapselleni tapahtuneen lahjoittamalla omat tavaransa hänelle, ja lopettamaan habboilun. Melkoinen opetus siis!

Hieman tuon jälkeen toisen lapsen hahmoa yritettiin varastaa, mutta hän ehti estää sen vaihtamalla kiireesti salasanansa. Ja heti perään yhden lasten kaverin hahmo varastettiin, ja hän menetti myös mittavan omaisuuden, kun ei saanut salasanaansa vaihdettua.

Olisi mielenkiintoista kuulla vanhempien kokemuksia habboilusta, onko tapahtunut vastaavaa ja ovatko ne selvinneet? Habbo Hotellin omistava Sulake tekee varmaan aika paljon rahaa tuolla toiminnalla, Habbo- seteleitähän on kaupan kioskeilla ja posteissa, mietinkin miksei esim. meidän ilmoittamaan varkauteen suhtauduttu vakavasti?

Tavat, joilla lasteni salasanat on saatu ulkopuolisten tietoon, ovat:
- kaverin läsnäolo salasanaa annettaessa
- kaveripiirissä salasanoista keskustelu, tai edes niistä vihjailu suuntaa- antavasti
- Habbo chattailyssä joku pyytää kirjoittamaan tiettyjä näppäimiä käyttäen ( en muista mitä, vaikka lapset kertoivat tuollaisesta kuulleensa )oman salasanan ja kertoo, ettei se chattikaverille näy

Muitakin riskejä on, esim. kaverin mailiosoitteen käyttö rekisteröintiä tehtäessä. Tuolloin salasana ja rekisteröinnin vahvistus tulevat luonnollisesti kaverin postiin.
Yhteisen Habbohahmon käyttö voi myös olla riski.

Valvokaa ihmeessä lastenne habboilua ja olkaa viisaampia kuin itse ymmärsin olla. Onneksi kuitenkin vahinko jäi meillä lopulta hetkelliseksi mielipahaksi.

80

7307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin??

      Luulet siis että pelkkä varastelu on tässä habbo hotellissa ainoa ongelma?? Voin sanoa että olet todella väärässä :D.

      Habbo hotellin nimi on ennen ollut Happo hotelli ja happo merkitsee huumetta ja huume riippuvuutta... ei kun ootas kaivan se jostai wikipediasta.

      Habbo Hotel on Sulake Corporation Oy:n luoma WWW-selaimella käytettävä yli 13-vuotiaille suunnattu graafinen chat-tyylinen peli, joka on puettu hotellin muotoon. Talven ja kevään vaihteessa 2007 tulivat voimaan uudet käyttäjäehdot ja säännöt, joiden mukaan alaikäraja ilman vanhempien valvontaa on 10 vuotta. Suosituksena kuitenkin on, että alle 13-vuotiaat käyttäisivät palvelua ainoastaan vanhemman seurassa. Pelissä liikutaan omalla virtuaalihahmolla (avatarilla) ympäri pelimaailmana toimivaa hotellia ja keskustellaan muiden käyttäjien kanssa. Peruskäyttö on ilmaista.

      Habbo Hotelissa on mahdollista sisustaa myös oma hotellihuone, mikä on maksullista. Tuotteet maksetaan hotellin omalla rahayksiköllä Habbo-kolikoilla, joita saa hankittua tekstiviesteillä, pankkien verkkomaksuilla, luottokorteilla, soittamalla Habbo-maksupalveluun tai erikseen myytävillä Habbo-seteleillä. Kolikoilla voi hankkia esimerkiksi erilaisia huonekaluja tai ostaa poletteja, joilla pääsee pelaamaan erilaisia pelejä. Kuukausimaksulliseen Habbo Clubiin liityttäessä saa useita lisäetuja.

      Hotellit ovat maakohtaisia, ja niitä on 29 eri maassa. Kuitenkin esimerkiksi Portugalin Habbo Hotel palvelee myös brasilialaisia ja muista portugalinkielisistä maista kotoisin olevia nuoria. Vastaavasti toimivat myös Ison-Britannian ja Espanjan hotellit.

      Suomen Habbo Hotel on nykyään avoinna kuudesta kahteentoista yöllä, koska halutaan säästää moderaattorikuluissa. Ennen Habbo Hotelissa pystyi käymään ympäri vuorokaude

      MUTTA SITTEN....

      Toiminta-ajatus ja -periaate
      Happo Hotellin varsinainen pääajatus on, että vaikka viestintä muiden käyttäjien kanssa olisikin ilmaista, siihen pitää silti kuluttaa järkyttävät määrät rahaa (jopa kymmenen euroa viikossa). Tosin erään tutkimuksen mukaan 96 % pelaajista varastaa rahansa äitinsä tai isänsä lompakosta. Rahoilla taas on tarkoitus ostaa VÄRISOTKUA koneensa ruudulle, jota kutsutaan kamaksi.
      Sori en löytäny enää sitä riippuvuus ja sairaus juttuu, mut hei kandee kattoo mitä törkyy antaa lapsensa niellä!
      En viitti ees kertoo mitä muuta ku haukkumista ja kiusaamista siellä tapahtuu... et uskois äitinä :o

      • ylempään vielä

        että olen itse vasta 13 joten tiedän mistä puhun.


      • varkaiden paratiisi

        Minä en tainnut missään vaiheessa esittää, että varkaudet olisivat ne ainoa ongelma, kerroin vain että meille ja lasten kaveripiirille ne ovat tulleet lähiaikoina esille.
        On todella hyvä, että toit esille tuonkin negatiivisen puolen Habbo Hotellista, meillä vain on ongelmia tullut ainoastaan varkauksista.

        Totta on varmasti, että moisessa paikassa, joka on todella suosittu, liikkuu monenlaista kävijää. Emme kuitenkaan ole törmänneet vielä muutaman vuoden aikana muihin todellisiin ongelmiin, kuin varkauksiin. Joskus alussa sattui pari kertaa niin, että chatissa vastapuoli oli vanhempi kuin meidän lapset ja jutut olivat epäsopivia. Olin kuitenkin ymmärtänyt kertoa lapsille, että kertovat heti, jos joku esim. ehdottelee jotakin "omituista", tai jos heillä on tunne etteivät toisen juttuja ymmärrä. Monesti kävin myös katsomassa ajatustenvaihtoa, mikäli lapset kommunikoivat vieraan tyypin kanssa, ja teen sitä yhäkin luvan kysyen. Sitä ei ole koskaan kielletty minulta vielä. Mallikisat seuraan aina, sillä niissähän arvostellaan toisia, enkä halua lasten pahoittavan mieltään tökeröistä kommenteista, kyse on kuitenkin virtuaalihahmojen kisoista. Seuraan myös lasteni kielenkäyttöä ja sitä kuinka he kohtelevat toisia habboilijoita.

        Mitä rahaan ja maksuihin tulee, niin habboilu tosiaan voi maksaa ihan mitä vaan. En kuitenkaan ymmärrä tuota "kymppi per viikko"- juttuasi, mitä mahdat sillä tarkoittaa? Meidän lapset ostavat seteleitä silloin kun saavat luvan, tai tilaan heille omalla puhelimellani kolikoita, jos on edullinen tarjous. Esim. HC- jäsenyys maksaa alle kolme euroa kuussa, ja tavaroilla on kaikilla oma kappalehinta.
        Jos lapset saisivat päättää itse tuosta rahankäytöstä, niin sitä varmasti menisi!! Siksi minä valvon sitä edelleen.


      • on helppo
        varkaiden paratiisi kirjoitti:

        Minä en tainnut missään vaiheessa esittää, että varkaudet olisivat ne ainoa ongelma, kerroin vain että meille ja lasten kaveripiirille ne ovat tulleet lähiaikoina esille.
        On todella hyvä, että toit esille tuonkin negatiivisen puolen Habbo Hotellista, meillä vain on ongelmia tullut ainoastaan varkauksista.

        Totta on varmasti, että moisessa paikassa, joka on todella suosittu, liikkuu monenlaista kävijää. Emme kuitenkaan ole törmänneet vielä muutaman vuoden aikana muihin todellisiin ongelmiin, kuin varkauksiin. Joskus alussa sattui pari kertaa niin, että chatissa vastapuoli oli vanhempi kuin meidän lapset ja jutut olivat epäsopivia. Olin kuitenkin ymmärtänyt kertoa lapsille, että kertovat heti, jos joku esim. ehdottelee jotakin "omituista", tai jos heillä on tunne etteivät toisen juttuja ymmärrä. Monesti kävin myös katsomassa ajatustenvaihtoa, mikäli lapset kommunikoivat vieraan tyypin kanssa, ja teen sitä yhäkin luvan kysyen. Sitä ei ole koskaan kielletty minulta vielä. Mallikisat seuraan aina, sillä niissähän arvostellaan toisia, enkä halua lasten pahoittavan mieltään tökeröistä kommenteista, kyse on kuitenkin virtuaalihahmojen kisoista. Seuraan myös lasteni kielenkäyttöä ja sitä kuinka he kohtelevat toisia habboilijoita.

        Mitä rahaan ja maksuihin tulee, niin habboilu tosiaan voi maksaa ihan mitä vaan. En kuitenkaan ymmärrä tuota "kymppi per viikko"- juttuasi, mitä mahdat sillä tarkoittaa? Meidän lapset ostavat seteleitä silloin kun saavat luvan, tai tilaan heille omalla puhelimellani kolikoita, jos on edullinen tarjous. Esim. HC- jäsenyys maksaa alle kolme euroa kuussa, ja tavaroilla on kaikilla oma kappalehinta.
        Jos lapset saisivat päättää itse tuosta rahankäytöstä, niin sitä varmasti menisi!! Siksi minä valvon sitä edelleen.

        vahtia sitä mihin sun lapses rahojaan käytää??
        Odota kun ne tosta kasvaa ja alkaa tulla murrosikään, nii johan alkaa tulla suuria puhelinlaskuja..
        Kannattaa tosiaan hankkia lapsille ihan oikeita kavereita eikä mitään nettihörhöjä.

        "kerroin vain että meille ja lasten kaveripiirille ne ovat tulleet lähiaikoina esille." Ja "hah hah" sanon minä XD
        Ja kandee kertoo lapsilles, että ku joku tulee sinne väittää, et jostai saa ilmast kamaa (värisotkua) vaan laittamalla saliksen johonki ja painaa "ok" nappulaa, nii ei ihme et alkaa kamat katoilee.. >:D


      • ????????????
        varkaiden paratiisi kirjoitti:

        Minä en tainnut missään vaiheessa esittää, että varkaudet olisivat ne ainoa ongelma, kerroin vain että meille ja lasten kaveripiirille ne ovat tulleet lähiaikoina esille.
        On todella hyvä, että toit esille tuonkin negatiivisen puolen Habbo Hotellista, meillä vain on ongelmia tullut ainoastaan varkauksista.

        Totta on varmasti, että moisessa paikassa, joka on todella suosittu, liikkuu monenlaista kävijää. Emme kuitenkaan ole törmänneet vielä muutaman vuoden aikana muihin todellisiin ongelmiin, kuin varkauksiin. Joskus alussa sattui pari kertaa niin, että chatissa vastapuoli oli vanhempi kuin meidän lapset ja jutut olivat epäsopivia. Olin kuitenkin ymmärtänyt kertoa lapsille, että kertovat heti, jos joku esim. ehdottelee jotakin "omituista", tai jos heillä on tunne etteivät toisen juttuja ymmärrä. Monesti kävin myös katsomassa ajatustenvaihtoa, mikäli lapset kommunikoivat vieraan tyypin kanssa, ja teen sitä yhäkin luvan kysyen. Sitä ei ole koskaan kielletty minulta vielä. Mallikisat seuraan aina, sillä niissähän arvostellaan toisia, enkä halua lasten pahoittavan mieltään tökeröistä kommenteista, kyse on kuitenkin virtuaalihahmojen kisoista. Seuraan myös lasteni kielenkäyttöä ja sitä kuinka he kohtelevat toisia habboilijoita.

        Mitä rahaan ja maksuihin tulee, niin habboilu tosiaan voi maksaa ihan mitä vaan. En kuitenkaan ymmärrä tuota "kymppi per viikko"- juttuasi, mitä mahdat sillä tarkoittaa? Meidän lapset ostavat seteleitä silloin kun saavat luvan, tai tilaan heille omalla puhelimellani kolikoita, jos on edullinen tarjous. Esim. HC- jäsenyys maksaa alle kolme euroa kuussa, ja tavaroilla on kaikilla oma kappalehinta.
        Jos lapset saisivat päättää itse tuosta rahankäytöstä, niin sitä varmasti menisi!! Siksi minä valvon sitä edelleen.

        "Monesti kävin myös katsomassa ajatustenvaihtoa, mikäli lapset kommunikoivat vieraan tyypin kanssa, ja teen sitä yhäkin luvan kysyen. Sitä ei ole koskaan kielletty minulta vielä."

        Kysyt luvan lapselta siihen saatko katsoa mitä hän netissä touhuaa?? Huh huh..


      • Tietäjä tietää

        "Habbo hotellin nimi on ennen ollut Happo hotelli ja happo merkitsee huumetta ja huume riippuvuutta... ei kun ootas kaivan se jostai wikipediasta. "

        WRONG! Happo tarkoittaa LSD:tä ja siihen ei voi jäädä fyysisesti koukkuun. Ja Habbo Hotellin nimi oli aiemmin Habbo Hotel Kultakala, ei Happo Hotel.


      • Smdz

        Älä jauha paskaa Habbo hotelli ei oo millonkaan ollut "Happo Hotelli", joskus alkuaikoina sitä kutsuttiin nimellä: "projekti kultakala." Btw jos oot 13-vuotias sun ei kannattais tulla tänne ees pätee noilla sun turhan päiväsillä tiedoillas.


      • ZAZ

        Älä jauha paskaa Habbo hotelli ei oo millonkaan ollut "Happo Hotelli", joskus alkuaikoina sitä kutsuttiin nimellä: "projekti kultakala." Btw jos oot 13-vuotias sun ei kannattais tulla tänne ees pätee noilla sun turhan päiväsillä tiedoillas.


      • kakkakkakka
        varkaiden paratiisi kirjoitti:

        Minä en tainnut missään vaiheessa esittää, että varkaudet olisivat ne ainoa ongelma, kerroin vain että meille ja lasten kaveripiirille ne ovat tulleet lähiaikoina esille.
        On todella hyvä, että toit esille tuonkin negatiivisen puolen Habbo Hotellista, meillä vain on ongelmia tullut ainoastaan varkauksista.

        Totta on varmasti, että moisessa paikassa, joka on todella suosittu, liikkuu monenlaista kävijää. Emme kuitenkaan ole törmänneet vielä muutaman vuoden aikana muihin todellisiin ongelmiin, kuin varkauksiin. Joskus alussa sattui pari kertaa niin, että chatissa vastapuoli oli vanhempi kuin meidän lapset ja jutut olivat epäsopivia. Olin kuitenkin ymmärtänyt kertoa lapsille, että kertovat heti, jos joku esim. ehdottelee jotakin "omituista", tai jos heillä on tunne etteivät toisen juttuja ymmärrä. Monesti kävin myös katsomassa ajatustenvaihtoa, mikäli lapset kommunikoivat vieraan tyypin kanssa, ja teen sitä yhäkin luvan kysyen. Sitä ei ole koskaan kielletty minulta vielä. Mallikisat seuraan aina, sillä niissähän arvostellaan toisia, enkä halua lasten pahoittavan mieltään tökeröistä kommenteista, kyse on kuitenkin virtuaalihahmojen kisoista. Seuraan myös lasteni kielenkäyttöä ja sitä kuinka he kohtelevat toisia habboilijoita.

        Mitä rahaan ja maksuihin tulee, niin habboilu tosiaan voi maksaa ihan mitä vaan. En kuitenkaan ymmärrä tuota "kymppi per viikko"- juttuasi, mitä mahdat sillä tarkoittaa? Meidän lapset ostavat seteleitä silloin kun saavat luvan, tai tilaan heille omalla puhelimellani kolikoita, jos on edullinen tarjous. Esim. HC- jäsenyys maksaa alle kolme euroa kuussa, ja tavaroilla on kaikilla oma kappalehinta.
        Jos lapset saisivat päättää itse tuosta rahankäytöstä, niin sitä varmasti menisi!! Siksi minä valvon sitä edelleen.

        ''seuraan aina mallikisat ettei lapseni pahottaisi mieltään'' Lolllll Aika sensitive lapsii sulla.


      • Tietoa teille
        on helppo kirjoitti:

        vahtia sitä mihin sun lapses rahojaan käytää??
        Odota kun ne tosta kasvaa ja alkaa tulla murrosikään, nii johan alkaa tulla suuria puhelinlaskuja..
        Kannattaa tosiaan hankkia lapsille ihan oikeita kavereita eikä mitään nettihörhöjä.

        "kerroin vain että meille ja lasten kaveripiirille ne ovat tulleet lähiaikoina esille." Ja "hah hah" sanon minä XD
        Ja kandee kertoo lapsilles, että ku joku tulee sinne väittää, et jostai saa ilmast kamaa (värisotkua) vaan laittamalla saliksen johonki ja painaa "ok" nappulaa, nii ei ihme et alkaa kamat katoilee.. >:D

        Ei siin tarvitse painaa ''ok'' nappulaa, vaan painaa entteriä, tai painaa ''lähetä''.


      • Pro Hotelli

        Ei habbon nimi oo koskaan ollu Happo hotelli. Sen alkuperänen nimi oli Hotelli Kultakala ja sitten siitä tuli Habbo Hotelli, oot ihan keksiny ton happo jutun omasta päästäs.


        Kannattaa kokeilla Pro Hotellia, sieltä saa ilmaista rahaa lähes joka minuutti ja kaikilla on jotakin 384723498725 kolikkoa siellä. :D


      • Suuri surffaaja
        Pro Hotelli kirjoitti:

        Ei habbon nimi oo koskaan ollu Happo hotelli. Sen alkuperänen nimi oli Hotelli Kultakala ja sitten siitä tuli Habbo Hotelli, oot ihan keksiny ton happo jutun omasta päästäs.


        Kannattaa kokeilla Pro Hotellia, sieltä saa ilmaista rahaa lähes joka minuutti ja kaikilla on jotakin 384723498725 kolikkoa siellä. :D

        Eikä oo huijausta! Oon itekki siellä ei nyt iha noin monta kolee oo :D
        No mut iha hyvä paikka mut varkauksia on : /
        Kannattaa käydä proossa eikä habos pro on vanha habbo
        ja vanha habbo oli 10000 kertaa parempi oon vasta 8v :3


    • hyvää aamupäivää!

      itse olen ehdottomasti kieltänyt kaikenlaiset maksulliset nettipelit. aivan järjetöntä laittaa rahaa joihinkin virtuaalitavaroihin tms. sinuna en olisi huolissani lastesi "varastetuista" tavaroista, vaan siitä miten paljon he ovat tuhlanneet... niin oikeastaan... ei mihinkään... siis maksaneet tyhjästä.

      vai hätä oli suuri kuviteltujen tavaroiden varastamisesta. on teillä murheet!

      • kommentointi..

        kuvastanee varsin hyvin nykyaikaista ajatussuuntaa, jonka mukaan mikään väärä teko ei ole enää tuomittava.
        Jos se ei ole huolestuttavaa, että lapset ja nuoret varastelevat toisiltaan, kun taas se on, että perheen sisällä päätetään mihin OMAT rahat käytetään, olet pahasti metsässä. Itse asiassa kaltaisesi kommentoijat aika todennäköisesti vain lisäävät moraalitonta ja rikollista käyttäytymistä tapaan: "Ei ole väärin tehty, jos toisen kustannuksella hyötyy, mikäli se vain on mahdollista."


      • mä ainakin

        patistaisin kakaroitani ennemmin hakemaan oikeiden kavereiden seuraa, ja samalla saisivat opetella OIKEITA sosiaalisia taitojaan, ku antasin niiden maksaa mielettömiä summia jostain virtuaalimaailmasta.. Ja jos sisustaa haluaa, tehköön sen omassa huoneessaan. Kulutetaan mieluummin rahat oikeaan elämään ja ympäristöön kuin olemattonmaan peliin..

        Minä en ainakaan näe mitään hyvää kyseisissä peleissä. Mutta jokainen tietysti tekee itse mitä lystää. Tämä nyt vaan on minun mielipiteeni..


      • heh heh
        mä ainakin kirjoitti:

        patistaisin kakaroitani ennemmin hakemaan oikeiden kavereiden seuraa, ja samalla saisivat opetella OIKEITA sosiaalisia taitojaan, ku antasin niiden maksaa mielettömiä summia jostain virtuaalimaailmasta.. Ja jos sisustaa haluaa, tehköön sen omassa huoneessaan. Kulutetaan mieluummin rahat oikeaan elämään ja ympäristöön kuin olemattonmaan peliin..

        Minä en ainakaan näe mitään hyvää kyseisissä peleissä. Mutta jokainen tietysti tekee itse mitä lystää. Tämä nyt vaan on minun mielipiteeni..

        Ainaki sulake oy on tyytyväinen >:F


      • hyvää aamupäivää
        kommentointi.. kirjoitti:

        kuvastanee varsin hyvin nykyaikaista ajatussuuntaa, jonka mukaan mikään väärä teko ei ole enää tuomittava.
        Jos se ei ole huolestuttavaa, että lapset ja nuoret varastelevat toisiltaan, kun taas se on, että perheen sisällä päätetään mihin OMAT rahat käytetään, olet pahasti metsässä. Itse asiassa kaltaisesi kommentoijat aika todennäköisesti vain lisäävät moraalitonta ja rikollista käyttäytymistä tapaan: "Ei ole väärin tehty, jos toisen kustannuksella hyötyy, mikäli se vain on mahdollista."

        en missään vaiheessa sanonut, että hyväksyisin tuommoisten virtuaalitavaroiden pihistämisen. mutta ihmetytti miten ison asian aloittaja asiasta teki: uhkailtiin poliiseille, "hätä oli suuri" jne... aivan kuin heille se habbo ei olisikaan virtuaalileikkiä vaan todellista elämää. ja SE on huolestuttavaa.

        jokainen todellakin päättää minne omat rahansa laittaa. mutta jos ne laittaa nettipeliin, jossa antaa lapsen puuhailla omin päin ja sitten kun lapsi ei ilmeisesti olekaan tarpeeksi kypsä toimimaan netissä ja antaa salasanansa toiselle ja toinen käyttää hyväkseen niín pitäisikö jossakin perheessä katsoa peiliin? aivan sama kuin jättäisi 10 euroa näkyville luokan käytävälle ja sitten itkee kun se varastettiin.

        varkaus on varkaus, tapahtui se sitten tosielämässä tai leikkielämässä, ei sitä hyväksyä pidä. mutta jos joku on tarpeeksi typerä jättääkseen sen 10 euroa näkyville, niin ehkä sellainen lapsi ei ole kypsä käsittelemään rahaa. ja jos aikuinen antaa lapsen tuhlata olemattomiin tavaroihin rahaa jotka lapsen typeryyttä viedään, ehkä sellainen lapsi ei ole kypsä sinne habboon.


      • Alekssiiis

        Jep jep Munkin Äiti on tota mieltä :D mutta en anna sen haitata :D


    • Täysillä mukana?

      ”Jos lapsi on harrastanut Habboa jo vuosia, on omaisuuttakin voinut kertyä satojen eurojen arvosta”

      ”Hätä oli suuri”

      ”Rahaa meni yli 200 kolikkoa”

      ”Samalla aloitimme painostuksen varasta kohtaan, uhkasimme poliisitutkinnalla ym”

      ”hän menetti myös mittavan omaisuuden”

      En voi ymmärtää en mitenkään. Onko tämä vain ääripään esimerkki vai onko täällä muitakin mielikuvitusmaailmassa eläviä?

      • rahajooseppi

        Ei sitten äiti tajua opettaa lapsilleen, mikä on oikean maailman ja leikkimaailman ero. Noillakin habbokolikoilla olisi vuokrattu monta sellaista lastenelokuvaa katsottavaksi, joilla olisi todellista kasvatuksellista antia, syöty monet terveelliset porkkanat ja ostettu uusi hyppynaru pihan oikeisiin leikkeihin.


    • rahajooseppi

      Jos todella olisit fiksu, et kantaisi rahaa vain ruudulla olemassa olevaan asiaan, josta lapsesi ei opi mitään muuta kuin sen, että jos joku on kivaa siihen voi syytää rahaa mielin määrin - oli siinä järkeä tai ei.

      • heh heh

        Ja sulake oy kukoistaa!!! >:F


    • blondeistablondein72hki

      en anna lasteni olla habbo hotellissa!

      11v tyttö siellä kävi noin vuosi sitten mutta lopulta lopetti kun kielsin.

      tietty ekana keskustelin asiasta eli en mielivaltaisesti ruvennut mitään kieltelemään.

    • Nyt jäi jotakin var....

      Minun likkani on 12 vuotias ja kaksoset ovat 10 vuotiaita he käyttävät kanssa nettiä välillä katsellen jotakin uusinta pikkuorava juttuja ja sellaisia hauskoja että saamme yhdessä nauraa. Onkohan meiltä jäänyt nyt jotakin suurta kokematta kun emme ole käyneet tuossa paikassa ja emme mene.

      • Hmmm... Aika outoo?

        Onkohan ne sun lapset sitten 2 vuotiaita kun menevät katsomaan pikkuorava juttuja nettiin, ja naureskelemaan varmaan jostain kun pikkuorava pieraisee! Ehhehhhee kui hauskaa oli tuo pikkuoravan 2 VUOTIAIDEN show! Äiti mennääx uusix? :D


    • internetissä

      ovat käytännössä aina käyttäjän omaa typeryyttä tai huolimattomuutta. Mitäs lapsesi jakelevat salasanaansa ympäriinsä tai pitävät sen helposti arvattavana.
      Nyt tietoturvakasvatusta tai kersat pois verkosta!

    • salasala

      On hyvä, että lapset opettelevat salasanojen tärkeyden mahdollisimman pian. Yläasteella pitäisi jo osata käyttää pankkikorttia ja hallita salasanansa hyvin. Myös vanhempien vastuulla tietoturvan opettaminen pienemmille lapsille.

      Habosta meidän tenavat ovat myös törmänneet ns. ansasivuille. Avaamella sellaisen linkin tullut vastaan n. 50-100 ponnahtavaa pornosivao johon liittyy myös karmea ulvova ääni. täytyy sanoa että ittekin pelästyin tosi paljon.

      Varkaudet Habossa lienevät isompien lasten nettikiusaamisten asiasteita. Osaatpahan vanhempana varautua mitä se tulee myöhemmin olemaan.

      • .. varkaiden paratiisi

        Salasanoja ja niiden tärkeyttä ollaan kotona painotettu aina, luulenpa että tässä tapauksessa kantapään kautta oppi meni vasta perille.

        Ja muutamalle ihmettelijälle: Habbo Hotellia käyttävät päivittäin niin monet kymmenet tuhannet lapset ja nuoret, että ihmeellisen vieras tuntuu toisille vanhemmille olevan.. ehkäpä kurkkaus lapsenne konehommiin paljastaisi, että teilläkin käytetään..
        Niitä hyppynaruja, urheiluvälineitä, erilaisia soittimia, kirjoja, legoja ym. rakennustarpeita, pelejä ja vastaavaa on riittävästi, Habbo on ollut rahallisestikin vain pieni lisä lasten harrastustoimintaan. Ei siis yksikään seteli ole meidän perheessä estänyt saamasta jotakin muuta, ja tärkeämpääkin.


      • hyvää aamupäivää
        .. varkaiden paratiisi kirjoitti:

        Salasanoja ja niiden tärkeyttä ollaan kotona painotettu aina, luulenpa että tässä tapauksessa kantapään kautta oppi meni vasta perille.

        Ja muutamalle ihmettelijälle: Habbo Hotellia käyttävät päivittäin niin monet kymmenet tuhannet lapset ja nuoret, että ihmeellisen vieras tuntuu toisille vanhemmille olevan.. ehkäpä kurkkaus lapsenne konehommiin paljastaisi, että teilläkin käytetään..
        Niitä hyppynaruja, urheiluvälineitä, erilaisia soittimia, kirjoja, legoja ym. rakennustarpeita, pelejä ja vastaavaa on riittävästi, Habbo on ollut rahallisestikin vain pieni lisä lasten harrastustoimintaan. Ei siis yksikään seteli ole meidän perheessä estänyt saamasta jotakin muuta, ja tärkeämpääkin.

        ja on meilläkin lapset siellä käyneet, ovat joskus jopa omilla viikkorahoillaan ostaneet sinne kolikkoja. minä sitten keskustelin heidän kanssaan ja kysyin, että onko heidän mielestä järkevää laittaa rahaa virtuaalimaailmaan,kun viikkorahoista voisi säästää johonkin todelliseen. molemmat ymmärsivät ja omasta halustaan lopettivat habboilun.

        jos teillä on rahan arvo jotakin muuta kuin yleensä lapsiperheissä ja teillä riittää kaikenlaiseen harrastustoimintaan ja habbo oli vain "pieni lisä" teillä lasten harrastekustannuksissa, niin ok sitten teillä.

        mietityttää vaan, että mitä tajuaa lapsi rahasta, kun saa sitä laitettavaksi epätodelliseen maailmaan, ostaa sillä kuvitteellia tavaroita jne... meillä on ainakin opetettu että raha ei tule taivaasta ja sen eteen pitää jotakin tehdäkin. molemmat ovat itse säästäneet mm polkupyörään, lomamatkaan, omiin harrastuksiin, tietenkin olen auttanut hankinnoissa. mutta kukin tyylillään.


    • Datakana14v

      Habbo Hotelissa meitä siellä kauemmin pyörineitä asukkeja suoraan sanottuna vituttaa siellä hölmöilevät ala-asteikäiset lapset joista suurin osa selvästikään ei lainkaan osaa internetissä käyttäytyä.

      Habbo Hotelin alkup. ideaan ei myöskään kuulu järjetön rahan haaskaus vaikka se tuottaakin Sulakkeelle sievän omaisuuden. Habbo-varakkuus kuuluu kerätä ostamalla ensin jonkin verran kolikoita, sijoittamalla niitä tavaroihin, myymällä tavarat 'vaihtoloissa', ostamalla lisää tavaraa, vaihtamalla sitä edelleen ja tekemällä hyviä diilejä kunnes sitten lopuksi on pikseliä vaikka muille jakaa. Ne jotka käyttävät satojen eurojen arvosta sileitä seteleitä näiden materiattomien kolikoiden keräilyyn ovat joko hulluja tai mielettömän rikkaita.

      Hotelli Kultakalaa edeltävä 'Mobiles Disco' oli aikuisille tarkoitettu interaktiivinen chillauspaikka internetissä. Sitten perustettiin Hotelli Kultakala, johon päästettiin hieman nuorempaakin porukkaa sisään. Nyt Habbo Hotelin aikana koko pikselimotellista on tullut pikkukakaroiden temmellyskenttä.

    • Pelkäänminäviruksia...

      Älkää ihmeessä menkö sivuille missä sanotaan että saa ilmaiseksi vaikka 100-kolea. Olin itse äsken sellaisella sivulla missä oli että '' otatko lewan vai cola-koneen kolejen päälle '' En enään ikinä uskalla mennä sellaisille sivulle, sieltä saa viruksia.
      Varokaa ihmeessä! Jos niissä pyydetään vaan käyttäjätunnus niin ei sitten mitään, mutta jos päälle salasana niin älä mene antamaan, todellakaan!

      • tyyppi44

        Totta toi ihan on, habbossa on sellasia ilmotuksia, että ilmasta kamaa, saat mitä haluut, anna tietosi!


    • 2223123

      Habbo ei ole lapsille turvallinen paikka minun lapseni pelasi habboa ja siellä joku aikuinen mies oli houkutellut lapseni kertomaan ikänsä ja missä asuu ja mitä koulu käy ja ja muuta vastaavaa. No mies oli odottanut 10 vuotiasta tytärtäni koulu matkalla ja ruvennut ahdistelemaan tytärtäni onneksi joku aikuinen oli nähnyt tämän ja mennyt apuun. Habbo on vaarallinen , koska siellä liikkuu pedofiilejä, koska se on yksi helpoimista tavoista löytää seuraa koska lapset luulevat seuraa oman ikäisikseen.

      • varkaiden paratiisi

        Minä avasin tämän ketjun tuossa vajaa vuosi sitten. Meillä on habboilu loppunut yli puoli vuotta sitten, kun lapset eivät enää kiinnostuneet siitä.
        Aina oli kuitenkin oltava varuillaan juuri kuvaamiesi asioiden vuoksi. Kuten kerroin, kysyin välillä luvan saada katsoa mitä he kirjoittelevat ja kenen kanssa. Lupa tuli aina, mutta sen kysyminen oli lähinnä muotoseikka sillä jos olisivat kieltäneet, olisi habboilu loppunut minun käskystäni. Kirjoittelu ei koskaan ollut henkilökohtaiseen elämään liittyvää, vaan koski mm. hotellin uusia juttuja, huonearvosteluja ja sensellaista. Meitä siis kohtasi ainoastaan varkaus, joka sekin päättyi lopulta hyvin.


      • ---
        varkaiden paratiisi kirjoitti:

        Minä avasin tämän ketjun tuossa vajaa vuosi sitten. Meillä on habboilu loppunut yli puoli vuotta sitten, kun lapset eivät enää kiinnostuneet siitä.
        Aina oli kuitenkin oltava varuillaan juuri kuvaamiesi asioiden vuoksi. Kuten kerroin, kysyin välillä luvan saada katsoa mitä he kirjoittelevat ja kenen kanssa. Lupa tuli aina, mutta sen kysyminen oli lähinnä muotoseikka sillä jos olisivat kieltäneet, olisi habboilu loppunut minun käskystäni. Kirjoittelu ei koskaan ollut henkilökohtaiseen elämään liittyvää, vaan koski mm. hotellin uusia juttuja, huonearvosteluja ja sensellaista. Meitä siis kohtasi ainoastaan varkaus, joka sekin päättyi lopulta hyvin.

        Itse olen habboillut 8 vuotiaasta saakka, eikä kukaan aikuinen valvonut, paitsi isosiskoni välillä tuli olan yli kyselemään mitä teen ja välillä omalla hahmollaan seuraili että missä meen. Oon pian neljä vuotta habboillut ja yksi kallisarvoinen hahmo ryöstetty(oli kaksi vuotta käytössä ja kauheasti kamaa oli) ja kaikki vietiin, koska menin siihen tyhmään pilaan, jossa pyydettiin kirjoittamaan oma salasana ja sitten painetaan ctrl esim. m-kirjain, jolloin ctrl toimii entterin tapaisena ja hahmo sanoo sen mitä oli kirjoittanut ja sitten huojari vähentää siitä sen ylimäärisen kirjaimen ja menee ottamaan kaikki tavarat sieltä hahmolta. Ilmoitin monta kertaa Sulakkeelle, mutta he eivät tehneet mitään. Mutta aina kun olen ilmoittanut foolaamisesta(esim. lolin monta kertaa toistelu) niin on toimittu heti.

        Nyt olen oppinut ettei salasanaa kirjaimellakaan vinkkaa, kaveritkin passitan toiseen huoneeseen kun kirjoitan salasanoja.


      • Habboilia
        --- kirjoitti:

        Itse olen habboillut 8 vuotiaasta saakka, eikä kukaan aikuinen valvonut, paitsi isosiskoni välillä tuli olan yli kyselemään mitä teen ja välillä omalla hahmollaan seuraili että missä meen. Oon pian neljä vuotta habboillut ja yksi kallisarvoinen hahmo ryöstetty(oli kaksi vuotta käytössä ja kauheasti kamaa oli) ja kaikki vietiin, koska menin siihen tyhmään pilaan, jossa pyydettiin kirjoittamaan oma salasana ja sitten painetaan ctrl esim. m-kirjain, jolloin ctrl toimii entterin tapaisena ja hahmo sanoo sen mitä oli kirjoittanut ja sitten huojari vähentää siitä sen ylimäärisen kirjaimen ja menee ottamaan kaikki tavarat sieltä hahmolta. Ilmoitin monta kertaa Sulakkeelle, mutta he eivät tehneet mitään. Mutta aina kun olen ilmoittanut foolaamisesta(esim. lolin monta kertaa toistelu) niin on toimittu heti.

        Nyt olen oppinut ettei salasanaa kirjaimellakaan vinkkaa, kaveritkin passitan toiseen huoneeseen kun kirjoitan salasanoja.

        Siis oottepas te tyhmiä..
        Oon itte Habottannu vuodesta 2005 asti, enkä ole kertaakaan joutunut ryöstetyksi.
        Jos osaa olla menemättä tyhmille huijaus sivuille, eikä kerro salasanastakaan pienintäkään vihjettä, ei tallenna salista mihinkään koneelle ja käskee kaverit pois huoneesta kun laittaa salasanan.

        Kerron nyt teille vähän tästä ryöstelystä..
        Yksi mahdollisuus on, että jokin kuka haluaa Habbo kamaa ryöstän toisia, tekee nettisivun jonne asentaa ohjelman nimeltä Keylogger.
        Sitten kun uhri menee sivulle ja jossain kohdassa lukee jokin huijaus linkki missä saatta lukea esim:
        "Lataa Habbo Hacker"
        Tyhmempi pelaaja saatta ladata kyseisen ohjelman..
        Tämän jälkeen pelaaja joka on kehittänyt sivuston voi ohjelman "Keylogger" ansiosta saada selville joka jutun, mitä kyseisellä koneella tehdään. Jokaisesta napautuksista pankkitunnuksiin asti.
        Kyseisen ohjelman kun yrittää poistaa tietokoneelta, se kopioituu.

        Toinen mahdollisuus on, että aivan pokkana kysytään: Kerro salis, niin asetan sulle Habbo kama haxsin.

        En ole itse ostanut habboon kun 5e eestä ja nyt jos katsottaisiin kamoiden arvo oiekassa rahassa, voin sanoa että ne on päältä 120e.
        Habbossa voi myös ansaita rehellisesti kamaa. Esim on töissä Habbo Armeijoissa/Poliiseissa/kahvilassa tai jossakin muussa. Kun on saanut jonkunverran kamaa kannattaa tehdä vaihtokauppoja joita pitkin saattaa ajan myötä saada valtavan omaisuuden.


      • Pelleeauaua
        Habboilia kirjoitti:

        Siis oottepas te tyhmiä..
        Oon itte Habottannu vuodesta 2005 asti, enkä ole kertaakaan joutunut ryöstetyksi.
        Jos osaa olla menemättä tyhmille huijaus sivuille, eikä kerro salasanastakaan pienintäkään vihjettä, ei tallenna salista mihinkään koneelle ja käskee kaverit pois huoneesta kun laittaa salasanan.

        Kerron nyt teille vähän tästä ryöstelystä..
        Yksi mahdollisuus on, että jokin kuka haluaa Habbo kamaa ryöstän toisia, tekee nettisivun jonne asentaa ohjelman nimeltä Keylogger.
        Sitten kun uhri menee sivulle ja jossain kohdassa lukee jokin huijaus linkki missä saatta lukea esim:
        "Lataa Habbo Hacker"
        Tyhmempi pelaaja saatta ladata kyseisen ohjelman..
        Tämän jälkeen pelaaja joka on kehittänyt sivuston voi ohjelman "Keylogger" ansiosta saada selville joka jutun, mitä kyseisellä koneella tehdään. Jokaisesta napautuksista pankkitunnuksiin asti.
        Kyseisen ohjelman kun yrittää poistaa tietokoneelta, se kopioituu.

        Toinen mahdollisuus on, että aivan pokkana kysytään: Kerro salis, niin asetan sulle Habbo kama haxsin.

        En ole itse ostanut habboon kun 5e eestä ja nyt jos katsottaisiin kamoiden arvo oiekassa rahassa, voin sanoa että ne on päältä 120e.
        Habbossa voi myös ansaita rehellisesti kamaa. Esim on töissä Habbo Armeijoissa/Poliiseissa/kahvilassa tai jossakin muussa. Kun on saanut jonkunverran kamaa kannattaa tehdä vaihtokauppoja joita pitkin saattaa ajan myötä saada valtavan omaisuuden.

        Joo, niikus dajana sanoi että ennen Habbo oli päältä 14v paikka, jossa oli mukava silloin olla.
        Aloitin Habbon vajaa 2006, ja olin silloin vasta 11v.

        Pelasin siinä Habboa, enkä käyttänyt rahaa Habboon senttiäkään ja silti rikastui heleposti.
        Sitten pidin taukoa ja Habbo ei tuntunut enää miltään, koska juuri alle 12v penskat, ovat tulleet pilaamaan meidänkin mukavat juttelutuokiot.
        Monesti törmää alle 12 vuotiaaseen, joka väittää olevansa sen 15v vähintään. Aluksi vaikuttaa joskus että saattaa puhua tottakin mutta kyllä sen heti huoma että on melko nuori.

        Teille ketkä väitätte että Habbo on huono paikka, juoskaa suolle.
        Habbossa on oma ns. "Höpöfiltteri" jossa kaikki "pahat" sanat muuttuu höpö:ksi.
        Habbossa ei ole mitään pahaa, jos sitä oikein osaa käyttää.
        Osaa hallita rahat ja osaa nettietiketin.


    • JA SE OM FAKTA

      Habbo hotel lähtee lapsesta hakkaamalla

    • Iskä-mies

      Habbo oli lapselleni tosi tärkeä asia ja hän käytti omia rahoja 40 euroa Habbokolikoiden ostamiseen joilla sai ostettua tavaraa. Sitten joku oli saanut ongittua hänen salasanansa selville ja tavarat varastettiin. En tajua miten, mutta niin vain kävi.
      Habbon ylläpito ei viitsinyt tehdä asian eteen mitään. Sieltä vain sanottiin että homma johtuu meistä ja he eivät tee mitään. Todella naurettavaa. 40 euroa pojan rahaa ei varmaan tunnu teknomiljonääristä miltään, mutta se oli itkun paikka kun tavarat olivat kadonneet ja summa on 11-vuotiaalle hyvin merkittävä. Habbon ylimielisyys oli suorastaan käsittämätöntä.

      Varokaa Habboa, maailmassa on paljon parempia pelejä, joissa varkauksia ei ole tai ylläpito suhtautuu maksaviin asiakkaisiin asiallisemmin. Älkää pelatko Habboa.

      • äiti kolmelle

        Keski-Suomen viikko lehdessä oli juuri juttu, jossa oli Habbossa houkuteltu 10 vuotiasta poikaa nettiseksiin. Sairasta. Omien lapsieni en ole antanut tehdä sinne enkä mihinkään muuallekaan mitään profiileja. Netin käyttö on myös meillä valvottua, lapset ei ilman valvontaa saa olla koneella.


      • akke1111111111111
        äiti kolmelle kirjoitti:

        Keski-Suomen viikko lehdessä oli juuri juttu, jossa oli Habbossa houkuteltu 10 vuotiasta poikaa nettiseksiin. Sairasta. Omien lapsieni en ole antanut tehdä sinne enkä mihinkään muuallekaan mitään profiileja. Netin käyttö on myös meillä valvottua, lapset ei ilman valvontaa saa olla koneella.

        Kyl sä nyt voit ne pentus sinne päästää itekkin oon 10v ja löysin sieltä OIKEAN tyttöystävän ja nykyään oomme yhdessä ei siellä ole mitään pahaa noob


      • yu
        akke1111111111111 kirjoitti:

        Kyl sä nyt voit ne pentus sinne päästää itekkin oon 10v ja löysin sieltä OIKEAN tyttöystävän ja nykyään oomme yhdessä ei siellä ole mitään pahaa noob

        Joku kirjotti että aikuinen mies oli onkinut tytön tietoja Habbo Hotellissa ja tullut ahdistelemaan tätä koulumatkalla.
        Tämmöstä ois voinu tapahtua ihan missä vaan nettisivulla.

        Opettakaa lapsillenne että kotikaupunkia, koulua, puhelinnumeroa tai muita tärkeitä tietoja ei saa kertoa netissä!!

        Oon nyt 18. Käytin habboa pari vuotta 12-14 vuotiaana eikä koskaan käynyt varkauksia ynm.
        Käytin vain 5 euroa koko aikana mutta sain kokoon ihan kivasti kamaa.

        Habbo on kiva pelipaikka (tiiän suunnilleen minkälainen se on nykyään kun pikkusiskot 10 ja 13 käy siellä) mutta kannattaa nyt tietenki vahtia vähän mitä lapset siellä (ja muualla netissä) tekee ja keskustella siitä että kivalta vaikuttava "11v. tyttö" voiki olla ällöttävä 40v. ukko jolla on pahat mielessä.


      • Pelleeauauau
        yu kirjoitti:

        Joku kirjotti että aikuinen mies oli onkinut tytön tietoja Habbo Hotellissa ja tullut ahdistelemaan tätä koulumatkalla.
        Tämmöstä ois voinu tapahtua ihan missä vaan nettisivulla.

        Opettakaa lapsillenne että kotikaupunkia, koulua, puhelinnumeroa tai muita tärkeitä tietoja ei saa kertoa netissä!!

        Oon nyt 18. Käytin habboa pari vuotta 12-14 vuotiaana eikä koskaan käynyt varkauksia ynm.
        Käytin vain 5 euroa koko aikana mutta sain kokoon ihan kivasti kamaa.

        Habbo on kiva pelipaikka (tiiän suunnilleen minkälainen se on nykyään kun pikkusiskot 10 ja 13 käy siellä) mutta kannattaa nyt tietenki vahtia vähän mitä lapset siellä (ja muualla netissä) tekee ja keskustella siitä että kivalta vaikuttava "11v. tyttö" voiki olla ällöttävä 40v. ukko jolla on pahat mielessä.

        Iskä-Mies, voin lyödä vetoon että poikas oli itte mennyt kertomaan oman saliksensa, näitä tapoja on monenlaisia mutta edelleen korostan, jos osaa nettietietiketin on turvassa kaikilta netin vaaroilta. :P


      • Pelleeauauau
        Pelleeauauau kirjoitti:

        Iskä-Mies, voin lyödä vetoon että poikas oli itte mennyt kertomaan oman saliksensa, näitä tapoja on monenlaisia mutta edelleen korostan, jos osaa nettietietiketin on turvassa kaikilta netin vaaroilta. :P

        Käskekää lapsenne lukea nettietiketti, siihen linkki on tuossa alapuolella.

        http://papunet.net/tietoa/fileadmin/muut/Esitteet/Nettietiketti.pdf


    • ås

      Meillä lapsi erehtyi klikkaamaan jotakin linkkiä ja habbotavarat varastettiin. Tein asiasta rikosilmoituksen heti ja tekijä saatiin kiinni. Tekijä oli syyllistynyt useisiin vastaavanlaisiin tekoihin. Jos vastaavaa ilmenee, mielestäni rikosilmoitus on ainoa oikea tapa, kyseessähän on tietomurto. Näin ehkä saadaan joku tulevaisuuden kriminaali ajoissa oikealle polulle. Täysi-ikäisenä tekijä korvaa tekonsa, joiden yhteissumma on huomattava. Toisaalta rahoja voi joutua odottelemaan, mutta kyllä ne sieltä mahdollisesta tulevasta palkasta joskus lähtevät. Täällä joku ihmetteli mihin vanhemmat rahansa panevat tai sitä, että lapsilla ei ole muita virikkeitä. Täytyy muistaa, että perheiden tulotaso on erilainen. Toisissa perheissä käteen tulee esim.kolme tonnia kuussa ja toisissa kymppitonni. Näin perheiden pennoset ovat vähän eri mittasuhteissa. Toisaalta vanhempien on aina hyvä tiedostaa, että lapset erehtyvät valvonnasta ja varoituksista huolimatta. Kohtuus kaikessa- ohje on mainio nettimaailmassakin.

    • Kelol
    • mmindy

      Itse kävin habossa 11-vuotiaana melko aktiivisesti. Äitini tiesi pelaamisestani, ja minulle oli opetettu netiketti heti aloitettuani netissä käymisen. Välillä tietenkin habossa kohtasi ilkeitä ihmisiä, ja seksuaalisia juttuja kyseleviä. Niistä tilanteista kuitenkin pääsi pois poistumalla toiseen huoneeseen, ja lopettamalla henkilölle puhumisen.

      Habbo ei ole vaarallinen paikka, mutta alle 11- vuotiaalle sitä en tosiaan suosittelisi. En minä ainakaan 8- vuotiaana tiennyt seksistä paljoa mitään. Habossa kuitenkin melko usein tuo seksi tulee puheeksi, esimerkiksi juuri huoneissa, joissa "treffaillaan" eli etsitään tyttö/ poikaystävää. Huoneissa ei muuten ole mitään huonoa, paitsi se, että jotkut etsivät henkilöä, jonka kanssa puhua tuhmia.

      Habossa usein solmitaan myös virtuaalisuhteita. Kaksi henkilöä, tyttö ja poika päättävät olevansa kimpassa, saattavat ehkä sanoa muille, että ovat yhdessä. Suhteet ovat viattomia, ja aikuisten ei niistä kannata huolestua. Minullakin taisi olla poikaystävä habossa, suhde tosin kesti 2 päivää :--D Emme me mitään muuta tehneet, kuin "olimme yhdessä".

      Habbo voi olla mukava ajanviete oikein käytettynä. Lapsen pelaamista kuuluu kuitenkin valvoa, sillä valitettavan usein habossa kohtaa 8-vuotiaita pikkulapsia, jotka lietsovat riitoja ja puhuvat sopimattomia. Näistä lapsista kyllä huomaa, etteivät vanhemmat välitä heidän netinkäytöstään.

      Tässä vielä vähän ohjeita habon käyttöön:

      1. pidä salasanasi visusti itselläsi
      2. en suosittele rahan tuhlaamista habboon, tosin jos haluat, varaudu siihen, että saatat menettää tavarat tai rahat vahingossa, kuten vahingossa poistamalla huoneen
      3. jos huomaat epäilyttäviä, sinulle pahan olon aiheuttavia ihmisiä, poistu heti paikalta
      4. käytä asiallista kieltä
      5. älä kerro kokonimeäsi, osoitettasi, kouluasi, puhelinnumeroasi, sähköpostiosoitteita tai mitään muita henkilötietoja muille, älä edes linkitä kuvaasi
      6. rajoita habboiluasi, ei 6 tunnin habbopelaamisesta jää kuin huono olo (itse pelasin habboa tunnin päivässä, usein vain viikonloppuisin)

      • BanskuMansku

        Juu tuo on totta ettei kannata tuhlata rahaa esim jos joku linkkaa sivun missä pitää antaa s-posti ja salasana niin silloinhan ne EIVÄT anna kolikoita vaan varastaa kaikki tavarat yms.


    • miksi444miksi555

      en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa!

      oikein maksetaan OIKEAA rahaa VIRTUAALITAVAROISTA!!!! satoja ja tuhansia euroja!!!

      oma vika kärsi nahoissas!!!

    • Habboa pelannut 4v

      Ei habboon oo pakko ostaa mitään. Voi tienata kamaa ilman ostelua.

    • habbo-esi-isa

      En suoraan sanoisi että tuo on jo tyhmää. Vanhemmat itkevät kun lapsensa kertovat muille salasanoja. Eikö vanhemmat edes tiedä että ikä raja habbossa on YLI 12v. Vaikka on tyhmää pelata habbo hottelia ja näin mutta kun olen lukenut näitä mitä olette pistäneet niin tämä on jo älytöntä. Sanoisin että täällä kaikki jotka on kirjottanu heidän huolistaan pikeminkin lastensa. habbossa on sääntöjä jotka on tarkoitettu että mitään 10v kersoja tule sinne spämmimään. on ärsytävää kun he eivät ymmärä mitä tekevät eikä ymmärä kun pelaavat että kuka tahnansa voi huijata heitä. Ja muutenkin 10e viikossa on likaa kun kummiskin lopettaa kun on kyllästynyt katsomaan sitä ruutua 5h pv. Pelaan itse habboa olen ostanut kamaa kerran viikossa 8.50é voimin ja olen hävinnyt kaikki. kamat esim : hunoilla kaupoilla ja ihmisille jotka on peelonnut pelaamossa. karkeaa kieltä on mahdoton välttää habbossa. vaikka vanhyemmat uskovat että kukaan ei välitä että mun lapsi pelaa 10v habboa. suosittelen nuorimille pelaamaan pro hottelia olen pelannut ja sieltä ei ole tule mitään viruksia ja on hyvä paikka. pro hotteli ei eroa yhtään habbosta. vaikka kolet ja tälläiset on erillasia. voit saada siellä esim : kultasen tyynyn. mikä maksaa 500000 harkkoa jo habbossa. prossa saat sen 500 kolikolla. ja vip maksaa 4e ja hc on 260 kolikkoa huom ( kolikkoja tulee 1000 kpl 15 min välein )

    • videohirmu
    • Surevajamuistavaäiti

      Minun lapseni sai surmansa habon takia, ei tästä enempää kiitoksia.

    • entinen habboilija

      habbossa ei kannata käydä se hidastaa tietokonetta ja mistä sitä tietää jos lapsenne menee kertomaan osoitteitaan puhelin-numeroitaa ja niin edelleen
      suosittelen lopettamaan habbon koska siihen törsätään viikossa 10€ rahaa saadakseen jotain väriä näyttöön oon ittekki ollu habbossa mua ei kertaankaa oo ryöstetty ja jos mua painostettiin kertomaan osoite vaihdoin huonetta/ tai kerroin väärän osoitteen esim. jos nyt leikisti asuisin vaasassa (en asu lähelläkään vaasaa) kertoisin että asuisin jyväskylässä (enkä asu lähelläkää jyväskylää) nykyisin pelaan jääkiekkoa, jalkapalloa ja airsoftia ja on muuten hauskempaa kun jossain virtuaalimaailmassa

      • habbo hotel

        Kannatan habbo hotelin pelaamista. Mutta lapsille täytyy kertoa habbon säännöt ja sanoa että ei saa esim kertoa salasnaa, osoitetta, nimeä tia yhteystietoja .suvrevajamuistavaäiti voi että se on ikävä asia siksi kannataa muistaa että seuraa lapsea kun hän pelaa habboa. Tosiaan internetissä on paljon rikollisia ja he voivat seurata ihmisiä esim: virtuaali peleissä. Habbo hotelin valvontaa pitäisi minun mielestä vähän tarkentaa jos joku on saanut surman habbo hotelin takia se on todella ikävä juttu mutta itse kannatan habbon pelaamista mutta vain sääntöjen kanssa!


      • surevaäiti
        habbo hotel kirjoitti:

        Kannatan habbo hotelin pelaamista. Mutta lapsille täytyy kertoa habbon säännöt ja sanoa että ei saa esim kertoa salasnaa, osoitetta, nimeä tia yhteystietoja .suvrevajamuistavaäiti voi että se on ikävä asia siksi kannataa muistaa että seuraa lapsea kun hän pelaa habboa. Tosiaan internetissä on paljon rikollisia ja he voivat seurata ihmisiä esim: virtuaali peleissä. Habbo hotelin valvontaa pitäisi minun mielestä vähän tarkentaa jos joku on saanut surman habbo hotelin takia se on todella ikävä juttu mutta itse kannatan habbon pelaamista mutta vain sääntöjen kanssa!

        Minun lapseniki sai surman habbo hotellin takia


      • elinalllllllllllllll
        surevaäiti kirjoitti:

        Minun lapseniki sai surman habbo hotellin takia

        ok ei kiva


      • hyudsbgftgfs
        surevaäiti kirjoitti:

        Minun lapseniki sai surman habbo hotellin takia

        oikeesti just kivaa mäki haluun


    • elina||||||||||||

      tiedättekö mitään habbo hotelleja

    • Prohotellittaja

      Pro hotellissa saa ilmasta rahaa kannatan itte :D

    • älkää pelatko habboa

      mä ja mun serkku ollaan kun kaksi eri marjaa serkkuni on ihan liikaa habbossa serkulla ei oo muuta elämää kun olla tietokoneella. eipä ihme vanhemmat niin rikkaita että voi aina käydä pöllimäs rahaa habbokolikoita varten lintsaa koulustakin et voi ol habbossa sil ei oo ainuttakaa ystävää sen äiti ja iskä vaa ajattelee et on hyvä et se käy habbossa eikä harrasta mitään sillä vois tapahtuakki siinä joku onnettomuus pia se saa varmaa älynväläyksen et se vois karata kotoa kannettavan kanssa ostaa ruokaa ja mennä jonnekkin vanhainkodin komeroon pelaamaan sitä habboo me oltiin joskus hyvii kaverei mut sitko se habbo tuli tietoon se jäi siihen koukkuun , ja oon päättänyt et ei mun sen kaa enää tarvii olla olkoon siel habbossa mä pelaan jääkiekkoo enkä välitä vaikka mitä sil käy mä keskityn vaa omiin harrastuksiin!

    • Yhhyhyy

      Lapsesi on vain niin "tyhmiä" jos joku saa salasanan selville. :DD

    • EMT

      No voi ei sen siitä saa ....

    • RIP

      Minäkin sain surmani Habbo hotellin takia

    • VaihdaHabboProohon(:

      Habossakin oli lähiaikoina ollut pedofiili liikkeellä.En suosittele että siellä enää käytäisiin vaan voisitte siirtyä turvallisempaan Habbo Retroon Pro Hotelliin.
      Se on aivan samanlainen kuin Habbo mutta siellä ei tarvitse ostaa kolikkoja koska niitä tulee itsestään 10-15 minuutin välein.Tyttöni pelaa sitä päivittäin.Rajoitetusti myös. Maxsimissaan 2tuntia päivässä mutta ei putkeen.Kerroin tuon vaan siksi että teitä näyttää se kiinnostavan miten annamme lastemme olla koneella.En siis suosittele Habboa ollenkaan vaan valitse Pro Hotelli.

    • Rumaa kielen käyttöä

      Minusta habbo hoyellissa on nykyään ihan liian kauheaa kielen käyttöä. Minunkin lapselleni ollaan ehdotettu vaikka mitä siellä hotellissa. En suosittele peliä ollenkaan!

    • catsope

      Mä olin habossa,ja yks tuntematon tyyppi yritti kanssani virtuaaliseksiä ja yritti (masturboida)minua internetissä.Ei muuten kantsi mennä habboon se on ihan surkee peli ja etenkin20/22 jälkeen ei kantsi mennä sinne,koska siel on ihan vitusti peeloja,varkaiden paratiisi sun lapses on peelottu,sen huomaa kirjoituksesta.Peelot on aina yhtä tyhmiä kuin luulevat ne yrittävät olla parempia kuin muut habboilijat....

    • Habbo76

      Pro hotelliin ei kansti mennä se on ihan kauhee lagipaska,Habbossa taas on jtn 10v kakaroita kertomassa salasanoja.Se on todella nöyryyttävää,miks kaikki aina kertoo salasanoja tuntemattomille ihmisille?.Sekin on nöyryyttävää että lapset varastavat vanhempiensa kukkaroista/lompakoista rahaa,mulla on itselläni tietokoneaddiktio, mutta yritän vähentää sen käyttöä.Ihmisten täytyy alkaa pikku hiljaa ymmärtää(etenkin pienempien)että on olemassa muutakin elämää kuin joku Habbo.Suosittelisin että vanhemmat jatkossa valvoisivat lasten netin käyttöä säännöllisesti.

    • hotelli lagailija

      kannattaa mennä pro hotelliin sielä saa vartin välein kolei eikä siksi tarte ostaa oikealla rahalla peliin rahaa

    • Habbokäyttäjä

      Itse olen 11vuotias ja aloitin habbon joskus 8vuotiaana. Olen käyttänyt habboon jonkun verran rahaa ja nyt jälkeenpäin kaduttaa aika paljon... Nekin olisi voitu käyttää vaikka lapin matkaan Tenojoelle. Sitten on nuo "1000 ilmaista habbokolikkoa!" sivut joihin pitää pistää salasana ja habbo tyypin sähköposti. Niitä kannattaa vältellä.

    • mies11

      50% ihmisistä habossa tai proossa. seksiä sen pitää loppua

    • Barawr

      Te jotka sanotte, että on tyhmää muuttua hysteeriseksi siitä jos joku on murtautunut Habbo-tilillesi, niin ei ole. Jotka menevät tilillesi saavat myös selville sun sähköpostisi ja uset käyttävät samaa salasanaa monessa paikassa. No, sitten he murtautuvat sähköpostiisi ja saattavat huomata että oho, olet jäsenenä Facebookissa. No sitten ne menevät Facebook-tilillesi samalla sähköpostilla ja salasanalla ja menevät yksityisviesteihin ja saavat tietää aika paljonkin henkilökohtaisia asioita.

    • antihabbo

      h4bb0 0n 1s01n v1rh3 1k1nä

    • moodoxy itseomistaja

      meillä on uusi turvallinen habbo ei tarvitse oikeaa rahaa suomalaisten pyörittämä ymmärräme varkauksista ja suhtaudumme vakavsti http://mdxyhotel.epichosts.co.uk/ ssinä on opettelemista lapsille koska kaikki on englanniksi vaikka suomalaisten pyörittämä

    • parhaat.muistot

      Hei! aika myöhässä oon mutta haluisko joku kertoa mitä kävi pro hotellille? Olin jossain vaiheessa unohtanut koko pelin kunnes hetki sitten muistin ja ajattelin vilkaista mien nykyään menee. Peli oli kadonnut :o Olin tosi "hyvä" ja peli oli ihan paras kun kaikki jutut maksoi vaan niitä koleja ja niitä sai iihen aikoihin ihan ilmaseks, aljon kivempi kun habbo hotelli! Vai onko pro ja habbo sama paikka eri nimellä? vai muistanko kaiken väärin? onko pro hotellia ikinä ollutkaan?

    • Anonyymi

      Habbo Hotellissa kuohuu pieni klikki porukka ajanut oikeat käyttäjät pois palvelusta staffit olleet hyvänä apuna suosimalla eräitä pienryhmiä.

      • Anonyymi

        Fanisivut ja staffit suosivat omia etujaan , tavallista käyttäjää syrjitään.

        Nyt pyydetään apua yhteisöltä, jonka fanisivut ja staffi ovat karkoittaneet pois.

        Yhteisöllisyys on ollut vain fanisivujen haalimiselle etuuksia jota pieni porukka pyörittää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fanisivut ja staffit suosivat omia etujaan , tavallista käyttäjää syrjitään.

        Nyt pyydetään apua yhteisöltä, jonka fanisivut ja staffi ovat karkoittaneet pois.

        Yhteisöllisyys on ollut vain fanisivujen haalimiselle etuuksia jota pieni porukka pyörittää,

        Eräät käyttäjät haalivat näitä ilmaistavaroita ja kirpparilla sitten myyvät korkraan hintaan myös raha joka ei ole hankittu palvelun sivuilta p6örii f@nisivujen joukoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät käyttäjät haalivat näitä ilmaistavaroita ja kirpparilla sitten myyvät korkraan hintaan myös raha joka ei ole hankittu palvelun sivuilta p6örii f@nisivujen joukoissa.

        Fanisivut ajavat vain omaa etuaan ja syrjivät muita käyttäjiä. Staffi jakaa etuuksia fanisivuille.

        Fanisivut staffin kanssa ovat ajaneet Suomen Hapon käyttäjämäärän alas suosimalla määrättyjen ryhmien käyttäjiä jotka ovatkin pesiytyneet joukkoon.

        Suurin ongelma on fanisivujen sisään päinkääntyneet käyttäjät jotka pitävät itseään yhteisön kannalta tärkeinä vaikka itse asiassa koko ajan ajavat uusia käyttäjiä pois

        Ei huomioida muita kuin fanisivulaisia joille staffi jakaa etuja kun teettää pelejä näillä ja itse ei tee mitään.


    • Anonyymi

      En missään nimessä päästä pienempiä Habbo Hotelliin. Saavat sitten yli 12-vuotiaina sinne rekisteröityä, kunhan muistavat, että mitään häiriköintiä siellä ei harrasteta. Meillä teini jäi kiinni epäsiveellisen käytöksen harjoittamisesta Habbo Hotellissa kevättalvella. Koulustakin soitettiin tästä asiasta kotiin ja tuli ilmi, että pojan pari kaveria oli myös tässä mukana eri hahmoilla. Itse tein uteliaisuudesta hahmon Habboon saadessani tietää poikien hahmojen nimet. Kun osui tuttu nimi ja tekstit olivat tyyliin "imee persettä", "työntää dildon perseeseen", "panee perseeseen" ja "leikkaa kyrpäsi irti" niin ilmiannoin. Todella törkeää tekstiä pojaltani!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe