Mitä saa ottaa koneeseen?

...................

Kyse on siis lomalennosta.

Saako koneeseen viedä oman vesipullon esim. 0,5 litraisen käsimatkatavaroissa? Jos ei saa viedä omaa vettä niin ilmeisesti sitä sitten myydään koneessa. Onko ihan lähdevettä saatavilla vai pelkkää kivennäisvettä tai muuta hapotettua? Hinta? Ilmeisesti mitään omia eväitä ei saa koneeseen ottaa mukaan. Olenko ymmärtänyt oikein? Entäpä purkkapussi? Onko sekään sallittu?

Saako isompaan matkalaukkuun pakata mukaan tavallisen kokoisen pyykinpesuainepullon (1L) joka on läpinäkyvä? Saako se olla esim. puolillaan pesuainetta? Tarvitseeko edes ruumaan menevien matkatavaroiden joukossa olla läpinäkyviä pulloja, koska shampoothan eivät yleensä ole läpinäkyvissä puteleissa valmiina.

Olen ihan sekaisin kaikista ohjeista kun olen lukenut sieltä ja täältä mitä saa viedä ja mitä ei mihinkin. Eli suuret kiitokset jo etukäteen avusta!

12

5931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdet ohjeet
    • Katja

      Ruumaan meneviin matkatavaroihin voit pakata mukaan nesteitä ja niiden pakkausten ei tarvitse olla läpinäkyviä tms. Eli shampoot ja pesuaineet ovat ihan ok.

      Käsimatkatavaroihin et voi viedä lentokentän ulkopuolelta nesteitä mutta voit toki ostaa turvatarkastuksen jälkeisistä kioskeista juomapulloja mukaasi. Helsinki-Vantaan lentokentällä on useita kioskeja mistä voit vettä ostaa. Useat ovat auki ympäri vuorokauden. Myös lentokoneessa saat tavallista vettä ja muistaakseni se on ilmaista myös lomalennoilla. Purkkaa ja karkkia voit myös viedä mielesi mukaan.

      • näin on

        ei ole ollut lomalennoilla sitten Keihäsmatkojen tai on mutta se pitää ottaa vessanpöntöstä. Eikä edes myytävä ole tavallista vaan pullovettä. Hyvin tietää tai ainakin luulee tietävänsä vaikka ei ole lentänyt vuosiin. Riippuu myös mihin aikaan on lähdössä sillä ei niitä nyt kovin montaa ole esim. 03.00 aamulla.


    • ....

      Saako koneeseen viedä oman vesipullon esim. 0,5 litraisen käsimatkatavaroissa?
      - et voi viedä, jos otat mukaan kotoa. Lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen ostetun voit viedä, kokoa ei ole rajoitettu.

      Jos ei saa viedä omaa vettä niin ilmeisesti sitä sitten myydään koneessa.
      - Myydään.

      Onko ihan lähdevettä saatavilla vai pelkkää kivennäisvettä tai muuta hapotettua? Hinta?
      - oli lähdevettä tai matalahapotettua. Hintaa en muista.

      Ilmeisesti mitään omia eväitä ei saa koneeseen ottaa mukaan.
      - saa ottaa, kun ottaa huomioon nuo nesterajoitukset, siis ei esim. litran mehutölkkiä kotoa mukaan käsimatkatavaroihin.

      Entäpä purkkapussi? Onko sekään sallittu? - on

      Saako isompaan matkalaukkuun pakata mukaan tavallisen kokoisen pyykinpesuainepullon (1L) joka on läpinäkyvä? Saako se olla esim. puolillaan pesuainetta? Tarvitseeko edes ruumaan menevien matkatavaroiden joukossa olla läpinäkyviä pulloja, koska shampoothan eivät yleensä ole läpinäkyvissä puteleissa valmiina.
      - saa, ei tarvitse olla läpinäkyvä, saa olla vajaakin.

    • rullaatirallaa

      kantaa lomalle mukanaan jotain pyykinpesuainepulloja. Jos siellä on pakko pyykätä, kai sitä paikalla ollessa voi jonkun pikkuputelin ostaa kaupasta. Taisin vaan syöttää TROLLIA, ei kai kukaan täysjärkinen voi tuollaisia kysyä, purkkapusseineen päivineen.

      • mjoo

        Minä ainakin vien lomalle mukanani oman pyykinpesuaineen, atoopikko ja allerginen kun olen ja tiedän tasan tarkkaan oman pyykinpesuaineeni käyvän iholleni. Niistä muista kun ei koskaan voi olla varma mitä matkakohteesta löytyy.


      • mutta.
        mjoo kirjoitti:

        Minä ainakin vien lomalle mukanani oman pyykinpesuaineen, atoopikko ja allerginen kun olen ja tiedän tasan tarkkaan oman pyykinpesuaineeni käyvän iholleni. Niistä muista kun ei koskaan voi olla varma mitä matkakohteesta löytyy.

        pitääkö sitä viedä litra tolkulla.

        Mukava provo muuten tuo ensimmäisen viestin kirjoittanut. Noh ehkä joku vähemmän lentänyt jopa hyötyy näistä ketjun ohjeista. Se on kumma, miten ihmiset eivät osaa pakata tavaroitaan. Turvatarkastuksessa saa seistä iät ja ajta, kun joku ihmettelee huuli pyöreänä: "Eikö näitä saa ottaa käsimatkatavaroihin, en minä tiennyt. No mitäs minä nytten teen, kun toinen laukkukin on jo mennyt ruumaan. Eikö tätä nyt kuitenkin saisi ottaa mukaan, ei tässä pullossa mitään vaarallista ole." jne.


      • ---------------------------...
        mutta. kirjoitti:

        pitääkö sitä viedä litra tolkulla.

        Mukava provo muuten tuo ensimmäisen viestin kirjoittanut. Noh ehkä joku vähemmän lentänyt jopa hyötyy näistä ketjun ohjeista. Se on kumma, miten ihmiset eivät osaa pakata tavaroitaan. Turvatarkastuksessa saa seistä iät ja ajta, kun joku ihmettelee huuli pyöreänä: "Eikö näitä saa ottaa käsimatkatavaroihin, en minä tiennyt. No mitäs minä nytten teen, kun toinen laukkukin on jo mennyt ruumaan. Eikö tätä nyt kuitenkin saisi ottaa mukaan, ei tässä pullossa mitään vaarallista ole." jne.

        "Se on kumma, miten ihmiset eivät osaa pakata tavaroitaan. "

        no joo, sattuuhan sitä, emännän kanssa oltiin kun oltiin Pariisissa ja jäi pari viinipulloa juomatta, niin rutiinisti laitettiin ne reppuun ja reppu selkään... siihenhän ne jäi sitten turvatarkastukseen vaikka molemmat ollaan euroopassa matkusteltu paljon yhdessä ja erikseen nesterajoitusten jälkeenkin. ei yksinkertaisesti tullut kummallekaan mieleen, että ei näitä saakaan mukaan ;)


    • eväsleivät

      mukana. Lapset ei välttämättä syö lentoruokia.
      Vettä otimme kentällä tyhjiin pulloihin vessan hanasta. Ei kukaan kieltänyt. Joskus kestää kauan ennenkuin saa ruokaa koneesta, kun ensin aletaan myydä drinkkejä. Odotellessa voi nakerrella sämpylää.

      • Klaff

        ''Pakkaa sakset, korkkiruuvit, veitset, metalliset neulepuikot sekä muut leikkaavat ja terävät esineet ruumaan menevään matkatavaraan. Pienet kynsisakset ja puiset ja muoviset neulepuikot voit viedä matkustamoon käsimatkatavarana.'' (http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/turvaasiat/pakkaaoikein)
        Saako semmoisen ihokarvojen ajelemiseen tarkoitetun höylän ottaa käsimatkatavaroihin, vai meneekö ruumaan?


      • .............
        Klaff kirjoitti:

        ''Pakkaa sakset, korkkiruuvit, veitset, metalliset neulepuikot sekä muut leikkaavat ja terävät esineet ruumaan menevään matkatavaraan. Pienet kynsisakset ja puiset ja muoviset neulepuikot voit viedä matkustamoon käsimatkatavarana.'' (http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/turvaasiat/pakkaaoikein)
        Saako semmoisen ihokarvojen ajelemiseen tarkoitetun höylän ottaa käsimatkatavaroihin, vai meneekö ruumaan?

        mitäs sä sillä höylällä teet koneessa? Ajelet ajan kuluksi karvoja? :))


      • Lennolle
        Klaff kirjoitti:

        ''Pakkaa sakset, korkkiruuvit, veitset, metalliset neulepuikot sekä muut leikkaavat ja terävät esineet ruumaan menevään matkatavaraan. Pienet kynsisakset ja puiset ja muoviset neulepuikot voit viedä matkustamoon käsimatkatavarana.'' (http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/turvaasiat/pakkaaoikein)
        Saako semmoisen ihokarvojen ajelemiseen tarkoitetun höylän ottaa käsimatkatavaroihin, vai meneekö ruumaan?

        Kielletyt ja sallitut aineet löytää parhaiten viranomaisen sivuilta. Sehän ne määräyksetkin antaa. Ilmailuhallinnon eli nykyisen Trafin sivuilla sanotaan, että

        - parranajovälineet saa kuljettaa ruumaan menevissä matkatavaroissa.
        - Sähköparranajovälineet ovat sallittuja matkustamossa ja ruumassa.
        - Jos matkustat vain käsimatkatavaran kanssa, voit ottaa matkustamoon myös muovisen parranajovälineen, jossa metallinen partaterä on kiinteästi muovisessa varressa kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1308
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe