Kyse on siis lomalennosta.
Saako koneeseen viedä oman vesipullon esim. 0,5 litraisen käsimatkatavaroissa? Jos ei saa viedä omaa vettä niin ilmeisesti sitä sitten myydään koneessa. Onko ihan lähdevettä saatavilla vai pelkkää kivennäisvettä tai muuta hapotettua? Hinta? Ilmeisesti mitään omia eväitä ei saa koneeseen ottaa mukaan. Olenko ymmärtänyt oikein? Entäpä purkkapussi? Onko sekään sallittu?
Saako isompaan matkalaukkuun pakata mukaan tavallisen kokoisen pyykinpesuainepullon (1L) joka on läpinäkyvä? Saako se olla esim. puolillaan pesuainetta? Tarvitseeko edes ruumaan menevien matkatavaroiden joukossa olla läpinäkyviä pulloja, koska shampoothan eivät yleensä ole läpinäkyvissä puteleissa valmiina.
Olen ihan sekaisin kaikista ohjeista kun olen lukenut sieltä ja täältä mitä saa viedä ja mitä ei mihinkin. Eli suuret kiitokset jo etukäteen avusta!
Mitä saa ottaa koneeseen?
12
5846
Vastaukset
- yhdet ohjeet
Ei ole olemassa kuin yhdet ohjeet, jotka on täällä kirjoitettu aivan sen sataan tuhanteen kertaan. http://www.finavia.fi/pakkaaoikein
- Katja
Ruumaan meneviin matkatavaroihin voit pakata mukaan nesteitä ja niiden pakkausten ei tarvitse olla läpinäkyviä tms. Eli shampoot ja pesuaineet ovat ihan ok.
Käsimatkatavaroihin et voi viedä lentokentän ulkopuolelta nesteitä mutta voit toki ostaa turvatarkastuksen jälkeisistä kioskeista juomapulloja mukaasi. Helsinki-Vantaan lentokentällä on useita kioskeja mistä voit vettä ostaa. Useat ovat auki ympäri vuorokauden. Myös lentokoneessa saat tavallista vettä ja muistaakseni se on ilmaista myös lomalennoilla. Purkkaa ja karkkia voit myös viedä mielesi mukaan.- näin on
ei ole ollut lomalennoilla sitten Keihäsmatkojen tai on mutta se pitää ottaa vessanpöntöstä. Eikä edes myytävä ole tavallista vaan pullovettä. Hyvin tietää tai ainakin luulee tietävänsä vaikka ei ole lentänyt vuosiin. Riippuu myös mihin aikaan on lähdössä sillä ei niitä nyt kovin montaa ole esim. 03.00 aamulla.
- ....
Saako koneeseen viedä oman vesipullon esim. 0,5 litraisen käsimatkatavaroissa?
- et voi viedä, jos otat mukaan kotoa. Lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen ostetun voit viedä, kokoa ei ole rajoitettu.
Jos ei saa viedä omaa vettä niin ilmeisesti sitä sitten myydään koneessa.
- Myydään.
Onko ihan lähdevettä saatavilla vai pelkkää kivennäisvettä tai muuta hapotettua? Hinta?
- oli lähdevettä tai matalahapotettua. Hintaa en muista.
Ilmeisesti mitään omia eväitä ei saa koneeseen ottaa mukaan.
- saa ottaa, kun ottaa huomioon nuo nesterajoitukset, siis ei esim. litran mehutölkkiä kotoa mukaan käsimatkatavaroihin.
Entäpä purkkapussi? Onko sekään sallittu? - on
Saako isompaan matkalaukkuun pakata mukaan tavallisen kokoisen pyykinpesuainepullon (1L) joka on läpinäkyvä? Saako se olla esim. puolillaan pesuainetta? Tarvitseeko edes ruumaan menevien matkatavaroiden joukossa olla läpinäkyviä pulloja, koska shampoothan eivät yleensä ole läpinäkyvissä puteleissa valmiina.
- saa, ei tarvitse olla läpinäkyvä, saa olla vajaakin. - rullaatirallaa
kantaa lomalle mukanaan jotain pyykinpesuainepulloja. Jos siellä on pakko pyykätä, kai sitä paikalla ollessa voi jonkun pikkuputelin ostaa kaupasta. Taisin vaan syöttää TROLLIA, ei kai kukaan täysjärkinen voi tuollaisia kysyä, purkkapusseineen päivineen.
- mjoo
Minä ainakin vien lomalle mukanani oman pyykinpesuaineen, atoopikko ja allerginen kun olen ja tiedän tasan tarkkaan oman pyykinpesuaineeni käyvän iholleni. Niistä muista kun ei koskaan voi olla varma mitä matkakohteesta löytyy.
- mutta.
mjoo kirjoitti:
Minä ainakin vien lomalle mukanani oman pyykinpesuaineen, atoopikko ja allerginen kun olen ja tiedän tasan tarkkaan oman pyykinpesuaineeni käyvän iholleni. Niistä muista kun ei koskaan voi olla varma mitä matkakohteesta löytyy.
pitääkö sitä viedä litra tolkulla.
Mukava provo muuten tuo ensimmäisen viestin kirjoittanut. Noh ehkä joku vähemmän lentänyt jopa hyötyy näistä ketjun ohjeista. Se on kumma, miten ihmiset eivät osaa pakata tavaroitaan. Turvatarkastuksessa saa seistä iät ja ajta, kun joku ihmettelee huuli pyöreänä: "Eikö näitä saa ottaa käsimatkatavaroihin, en minä tiennyt. No mitäs minä nytten teen, kun toinen laukkukin on jo mennyt ruumaan. Eikö tätä nyt kuitenkin saisi ottaa mukaan, ei tässä pullossa mitään vaarallista ole." jne. - ---------------------------...
mutta. kirjoitti:
pitääkö sitä viedä litra tolkulla.
Mukava provo muuten tuo ensimmäisen viestin kirjoittanut. Noh ehkä joku vähemmän lentänyt jopa hyötyy näistä ketjun ohjeista. Se on kumma, miten ihmiset eivät osaa pakata tavaroitaan. Turvatarkastuksessa saa seistä iät ja ajta, kun joku ihmettelee huuli pyöreänä: "Eikö näitä saa ottaa käsimatkatavaroihin, en minä tiennyt. No mitäs minä nytten teen, kun toinen laukkukin on jo mennyt ruumaan. Eikö tätä nyt kuitenkin saisi ottaa mukaan, ei tässä pullossa mitään vaarallista ole." jne."Se on kumma, miten ihmiset eivät osaa pakata tavaroitaan. "
no joo, sattuuhan sitä, emännän kanssa oltiin kun oltiin Pariisissa ja jäi pari viinipulloa juomatta, niin rutiinisti laitettiin ne reppuun ja reppu selkään... siihenhän ne jäi sitten turvatarkastukseen vaikka molemmat ollaan euroopassa matkusteltu paljon yhdessä ja erikseen nesterajoitusten jälkeenkin. ei yksinkertaisesti tullut kummallekaan mieleen, että ei näitä saakaan mukaan ;)
- eväsleivät
mukana. Lapset ei välttämättä syö lentoruokia.
Vettä otimme kentällä tyhjiin pulloihin vessan hanasta. Ei kukaan kieltänyt. Joskus kestää kauan ennenkuin saa ruokaa koneesta, kun ensin aletaan myydä drinkkejä. Odotellessa voi nakerrella sämpylää.- Klaff
''Pakkaa sakset, korkkiruuvit, veitset, metalliset neulepuikot sekä muut leikkaavat ja terävät esineet ruumaan menevään matkatavaraan. Pienet kynsisakset ja puiset ja muoviset neulepuikot voit viedä matkustamoon käsimatkatavarana.'' (http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/turvaasiat/pakkaaoikein)
Saako semmoisen ihokarvojen ajelemiseen tarkoitetun höylän ottaa käsimatkatavaroihin, vai meneekö ruumaan? - .............
Klaff kirjoitti:
''Pakkaa sakset, korkkiruuvit, veitset, metalliset neulepuikot sekä muut leikkaavat ja terävät esineet ruumaan menevään matkatavaraan. Pienet kynsisakset ja puiset ja muoviset neulepuikot voit viedä matkustamoon käsimatkatavarana.'' (http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/turvaasiat/pakkaaoikein)
Saako semmoisen ihokarvojen ajelemiseen tarkoitetun höylän ottaa käsimatkatavaroihin, vai meneekö ruumaan?mitäs sä sillä höylällä teet koneessa? Ajelet ajan kuluksi karvoja? :))
- Lennolle
Klaff kirjoitti:
Saako semmoisen ihokarvojen ajelemiseen tarkoitetun höylän ottaa käsimatkatavaroihin, vai meneekö ruumaan?Kielletyt ja sallitut aineet löytää parhaiten viranomaisen sivuilta. Sehän ne määräyksetkin antaa. Ilmailuhallinnon eli nykyisen Trafin sivuilla sanotaan, että
- parranajovälineet saa kuljettaa ruumaan menevissä matkatavaroissa.
- Sähköparranajovälineet ovat sallittuja matkustamossa ja ruumassa.
- Jos matkustat vain käsimatkatavaran kanssa, voit ottaa matkustamoon myös muovisen parranajovälineen, jossa metallinen partaterä on kiinteästi muovisessa varressa kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502244Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖25988Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82952Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68873
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54853Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me121842Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749