Krittistä aineistoa

ExSteiner

14

917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ei?

      Hohhoijaa...

      • .......................

        Seli seli. Opettele englantia.


      • Miksi ei?
        ....................... kirjoitti:

        Seli seli. Opettele englantia.

        "Where is the American flag, and why don't Waldorf schools teach civics lessons in America?"

        Too easy hang on to the inessential and too overpowering to cut to the chase, pathetic "............",?

        Stick to facts in Finland, just if you have any.


      • taustalla
        Miksi ei? kirjoitti:

        "Where is the American flag, and why don't Waldorf schools teach civics lessons in America?"

        Too easy hang on to the inessential and too overpowering to cut to the chase, pathetic "............",?

        Stick to facts in Finland, just if you have any.

        Suomen ja Amerikan steinerkouluissa. Tälläkin palstalla olemme saaneet lukea steinerkoulun epäkohdista. Tuo sivusto selittää hyvin epäkohtien taustaa ja mielestäni osoittaa, että kyse ei ole ainoastaan Suomen steinerkoulujen ongelmista vaan laajemmasta kaikkien maiden steinerkouluja koskevista ongelmista. Samat gnostiset opit ovat steinerkoulun taustalla kaikissa maissa, joissa koulu toimii.


      • Miksi ei?
        taustalla kirjoitti:

        Suomen ja Amerikan steinerkouluissa. Tälläkin palstalla olemme saaneet lukea steinerkoulun epäkohdista. Tuo sivusto selittää hyvin epäkohtien taustaa ja mielestäni osoittaa, että kyse ei ole ainoastaan Suomen steinerkoulujen ongelmista vaan laajemmasta kaikkien maiden steinerkouluja koskevista ongelmista. Samat gnostiset opit ovat steinerkoulun taustalla kaikissa maissa, joissa koulu toimii.

        GHOSTBUSTERS!!!

        *yawn*


      • taustalla kirjoitti:

        Suomen ja Amerikan steinerkouluissa. Tälläkin palstalla olemme saaneet lukea steinerkoulun epäkohdista. Tuo sivusto selittää hyvin epäkohtien taustaa ja mielestäni osoittaa, että kyse ei ole ainoastaan Suomen steinerkoulujen ongelmista vaan laajemmasta kaikkien maiden steinerkouluja koskevista ongelmista. Samat gnostiset opit ovat steinerkoulun taustalla kaikissa maissa, joissa koulu toimii.

        Kysyy sivistymätön...


      • Kamppailun harrastaja

      • Kamppailun harrastaja kirjoitti:

        Wikissä aika ansiokas artikkeli aiheesta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Gnostilaisuus

        Näyttää tosiaan aika samanlaiselta jutulta kuin Steinerin hengentieteelliset sepustukset ;o) On se jännä mitä kaikkea ihmiset alkavat totena pitää, kun sitä keskenään vatvovat...


    • Se Simo

      Hienoa kun tällainen linkki tuotiin esiin. Ei sellaista olisi itse vaivautunut kaivamaan. Linkkihän on mielenkiintoinen. Siihen on kerätty kriittistä aineistoa, josta ei voi sanoa, että se on tullut pyytämättä ja tietämättä, koska palsta kerjää kriittistä aineistoa lähetystehtäväänsä varten.

      Sivustolla pyritään moittimaan steinerkoulua,antroposofista lääketiedettä,lääkintäpedagogiikkaa, biodynaamista viljelyä, Goetheä jne., kaikkea mikä voi jollain tavalla liittyä antroposofiaan. Ei väliä sillä, ovatko mainitut tosi elämässä osoittautuneet hyviksi vai ei, niiden periaate on asetettu joka tapauksessa vääräksi ja vastustettavaksi. Niiden käsitys todellisuudesta kun on erilainen. En toki lukenut kaikkea, vain jonkun otoksen. En voinut sivustoa silmitellessäni välttyä ajatukselta, että sivu muistuttaa Bushin terrorismin vastaista sotaa. On kuin Bushin jumala olisi kuiskannut polvirukouksessa linkin perustajan korvaan kehotuksen ryhtyä taisteluun kaikkea lueteltua vastaan. En voinut pidätellä hymyä lukiessani, että maksamalla tilille 1000 taalaa tätä taistelua varten, saa nimityksen enkeliksi. Ei sodan enkeliksi pääse halvalla. Meillä tällaiseen rahantuloon päässevät vain Jehovan todistajat valtakunnan saleineen.

      Mutta soppaan vielä mausteeksi päivän Steiner, olkoon hänelläkin asiassaan sana sanottavana. Tarkastellessaan Ricarda Huchin kirjaa, hän saa aiheen luonnehtia tulevaisuuden kehitystä näin, osuen tapansa mukaan taas oikeaan:

      ”Mutta tämä paholainenpa on sama olento, joka tulee olemaan ja josta täytyy tulla tulevaisuuden kulttuurin kantaja. Se on karvas mutta tärkeä totuus. Tämä totuus on mitä läheisimmin yhteydessä siihen, että tulevaisuudessa tähän kulttuurikehitykseen täytyy sekaantua tuhoavia voimia. Erityisesti - ja tästä puhumme huomenna - täytyy tuhoavien voimien, ellei asiaa johdeta viisaasti, sekaantua kaikkeen kasvatukselliseen, etenkin lastenkasvatukseen. Mutta yleisen kulttuurin johdosta, kauppatapojen johdosta, ihmisten tunnekuohujen johdosta myös ihmisten koko sosiaaliseen elämään tulee sekaantumaan yhä enemmän tuhoavia voimia, voimia, jotka ennen muuta tulevat tuhoamaan ihmisten välisiä suhteita.
      Ihmisten tulee pyrkiä toteuttamaan Kristuksen sanat: "Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään. Mutta tekninen, kaupallinen kulttuuri ei tee tästä totuutta vaan muuta: Missä kaksi tai useampi haluaa riidellä, kiistellä, taistella minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään. - Ja tämä pätee yhä enemmän ihmisten sosiaalisessa elämässä. Mutta tämä johtaa siihen, että on ylipäänsä vaikeaa tuoda ihmiskuntaan yhdistäviä totuuksia”.

    • ExSteiner

      Että suomalaiset eivät tunne tätä 'Waldorf critics' -saittia kovinkaan hyvin. Lisäksi uskon, että meillä olot ovat kuitenkin enemmän 'säädellyt' (kiitos kjouluhallituksen) kuin vaikkapa Saksassa tai USA:ssa, jossa ylilyöntejä kuvittelisi tapahtuvan helpostikin.

      Mutta niille, jotka jatkuvasti yritävät väittää, että Steiner koulu ei perustuisi antroposofiaan joko valehtelee - ja/tai on sitten nielaissut syötin tietämättään.
      STienrkoulut on totta vie Rudolf Steinerin ajatuksiin ja alulle paneman pedagogiikan tärkein implemetointikeskus. Olen kuitenkin huomannut sellaisen ilmiön, että heti kun jokin ylilyönti tapahtuu jossakin (Suomen) Steinerkouluissa, joku tokaisee alta aika yksikön, että se ei koske Steinerkoulua yleisesti vaan on 'vain' yksittäisen koulun sisäinen ongelma. Kun samalla (ja jo riittävästi) on tullut puitua tuo koluluun pesiytynyt vastentahtoisuus puuttua konfliktitilanteisiin (kiusaamiset ja 'hankalat vanhemmat ikävine kysymyksineen) on suorastaan ihmeellistä, että vastaavia Steiner-kiriittisiä sivustoja ei ole vielä syntyneet Suomeen.
      Mutta onhan juuri tämä keskustelupalsta yksi kriittisen ajatustenvaihdon ilmenemismuouto - puoelsta ja vastaan.

      • Miksi ei?

        "Olen kuitenkin huomannut sellaisen ilmiön, että heti kun jokin ylilyönti tapahtuu jossakin (Suomen) Steinerkouluissa, joku tokaisee alta aika yksikön, että se ei koske Steinerkoulua yleisesti vaan on 'vain' yksittäisen koulun sisäinen ongelma."


        Jeesataan vähän kehitystäsi.

        -Seuraavaksi tulet huomaamaan, ennemmin tai myöhemmin, sellaisen jännän ilmiön, että poikkeus kumoaa säännön. Se kumoaa sinunkin hupaisat sääntösi Steinerkouluista, mitä täällä maanisesti jankutat.


      • ExSteiner
        Miksi ei? kirjoitti:

        "Olen kuitenkin huomannut sellaisen ilmiön, että heti kun jokin ylilyönti tapahtuu jossakin (Suomen) Steinerkouluissa, joku tokaisee alta aika yksikön, että se ei koske Steinerkoulua yleisesti vaan on 'vain' yksittäisen koulun sisäinen ongelma."


        Jeesataan vähän kehitystäsi.

        -Seuraavaksi tulet huomaamaan, ennemmin tai myöhemmin, sellaisen jännän ilmiön, että poikkeus kumoaa säännön. Se kumoaa sinunkin hupaisat sääntösi Steinerkouluista, mitä täällä maanisesti jankutat.

        En ole sitten yhtään sen "maanisempi" kuin esimerkiksi herrat Se Simo ja Steinerfaija.

        En vaan tykkää tuollaisesta "peitetään villasella" asenteesta enkä myöskään siitä, että asioita ei markkinoida niiden oikeilla nimillä.
        Se siitä maanisuudesta.


    • ExSteiner
      • Oliko siinä jotain nimenomaisesti steinerkouluun liittyvää?

        Sehän on tuskin kenellekään mikään yllätys, että Rudolf Steiner 1861-1925 oli aika origenelli persoona, jolla oli nykyaikaan sopimattomia ajatuksia.

        Itse olisin enemmän huolestunut siitä, millaisessa kodissa pääministerimme on kasvanut. Tai mitä mieltä joku Halla-Aho on maahanmuuttajista...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe