Jenkit tekivät sen jälleen...

epe_-

minulle, Ai että rakastan tuota maata!. Vuosi sitten kierreltiin Kaliforniaa ristiin ja rastiin. Niin positiivinen kuva jäi reissun jälkeen jenkkilästä ja sen ihmisistä, että suhtauduin hiukan skeptisesti viime viikon NEW YORKIN reissuun. Olin ennakkoon kuullut ja lukenut kuinka New york on vaarallinen, ihmiset todella töykeitä ja palvelu ei lähelläkään Länsi-rannikon tasoa!
Nuo puheet osottautuivat joko panetteluksi tai kateudeksi (eurooppalaisten kohdalla varmasti kumpaakin). NEW YORK oli fantastinen suurkaupunki!. Palvelu erinomaista, ihmiset todella todella ystävällisiä, aivan kuten länsi-rannikollakin. Kyllä eurooppalaisten pitäisi hiukan myönteisemmin suhtautua jenkkeihin, tuo ikuinen fraasi " jenkit on tyhmiä" jne jaksavat itseäni enää lähes hymyilyttää... Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?....
PS. Seuraavaa jenkki-reissua odottaen :D

18

1960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muija maalta

      Talla jenkkilassa nytkin olevana ja etelan osavaltioita kierrelleena en voi muuta sanoa, kuin etta samat on fiilikset. Todella hyvaa ja ystavallista palvelua joka paikassa. Esim monissa ravintoloissa kun vahan arvoimme, etta minkahanlaista tuokin on, niin tuotiin maistiaisia, etta oli sitten helppo paattaa, mita tilataan.
      Missaan en ole taalla pelannyt tai ollut pienintakaan vaarallisen tuntuista tilannetta.

      Minusta vahan tuntuu silta, etta ne jotka Usaa haukkuvat, eivat ole ikina taalla kayneetkaan. On taalla muuten tosi paljon nahtavaa erityisesti luonnossa ihmeita toisensa jalkeen.

      Kohta viisi kuukautta usassa olleena ei ole plakkariin kertynyt negatiivisia kokemuksia, joten ei voi muuta sanoa, kuin etta mahtava paikka.

    • Peachplum

      Yhdyn! :) olen pyörinyt ympäri californiaa ja viihdyn joka kerta mahtavasti!Nyt lähdössä coloradoon huhtikuussa :) Jenkit on kyllä vienyt mennessään.Ja olen tosissaan huomannut että monet ketkä haukkuu kyseistä kohdetta niin ei itse ole edes käynyt siellä!Ehdottomasti kokemisen ja näkemisen arvonen paikka!Love it!! :)

      • Rakasta matkailua

        Samaa mieltä minäkin. Olen käynyt New Yorkissa, neljä kertaa eri puolilla Floridaa (mm. Orlandossa, Miamissa, Key Westissä) ja viimeksi Las Vegasissa ja joka kerta olen nauttinut lomasta suuresti. Palvelu on loistavaa, ihmiset kohteliaita ja iloisia ja yleinen ilmapiiri rento. On kiva liikkua hyvällä vuokra-autolla ja nautti nähtävyyksistä, shoppailusta yms.

        Ensi syksynä lähdemme taas Yhdysvaltoihin ja tuskin jaksan odottaa, vaikka juuri sunnuntaina vasta palasimme edelliseltä reissulta.


      • Troi

        ihana paikka! Asuin siellä 3 vuotta enkä millään olisi enää halunnut takaisin Suomeen. On ihan hirveä ikävä niitä maisemia ja ilmastoa ja ihmisiä...Kun pääsis äkkiä edes käymään taas. Nauti reissusta, ja käy vuorilla, niitä ei kannata missata mistään hinnasta!


      • Peachplum
        Troi kirjoitti:

        ihana paikka! Asuin siellä 3 vuotta enkä millään olisi enää halunnut takaisin Suomeen. On ihan hirveä ikävä niitä maisemia ja ilmastoa ja ihmisiä...Kun pääsis äkkiä edes käymään taas. Nauti reissusta, ja käy vuorilla, niitä ei kannata missata mistään hinnasta!

        Kiva kuulla että on mahtava paikka :) Vähän surettaa lähteä yksin mutta yritän nauttia paikasta silti :) Varmasti upeat maisemat :)


    • --Penny--

      Niin siis, voi sitä olla ystävällinen ja kohtelias vaikka onkin tyhmä.

      Ja itse olen käynyt USAssa, nimen omaan New Yorkissa, eikä ollut sen parempaa tai huonompaa palvelua kuin Euroopassakaan.

      • ensimmaisesta lauseesta

        paistaa lapi vain oma tyhmyytesi.


      • muija maalta

        Taitavat muuten aika monet nobelistit tulla usasta, tuskin niinkaan tyhmia. Eikohan joka maassa ole alykkyystasoltaan erilaisia ihmisia, mutta onko se oma ansio, jos on saanut enemman jarkea kuin joku toinen. Ja sydamen sivistysta saattaa olla silla vahemman alykkaalla roppakaupalla enemman kuin enemman kouluja kayneena.

        Yliopistotukinnon suorittaneena en kuitenkaan katso olevani kenenkaan toisen ihmisen ylapuolella, vaikka tama olisi sitten vessan maksujen keraaja.
        On todella mukava matkailla maassa, jossa ihmiset kohtelevat ystavallisesti ja huomaavaisesti. Itse tosin asun taalla talvisin ja kuljenkin eri osavaltioissa valilla ja kaikkialla on ollut tosi paljon nahtavaa. Ihana maa.


      • miten ennakkoluuloinen
        muija maalta kirjoitti:

        Taitavat muuten aika monet nobelistit tulla usasta, tuskin niinkaan tyhmia. Eikohan joka maassa ole alykkyystasoltaan erilaisia ihmisia, mutta onko se oma ansio, jos on saanut enemman jarkea kuin joku toinen. Ja sydamen sivistysta saattaa olla silla vahemman alykkaalla roppakaupalla enemman kuin enemman kouluja kayneena.

        Yliopistotukinnon suorittaneena en kuitenkaan katso olevani kenenkaan toisen ihmisen ylapuolella, vaikka tama olisi sitten vessan maksujen keraaja.
        On todella mukava matkailla maassa, jossa ihmiset kohtelevat ystavallisesti ja huomaavaisesti. Itse tosin asun taalla talvisin ja kuljenkin eri osavaltioissa valilla ja kaikkialla on ollut tosi paljon nahtavaa. Ihana maa.

        olette. En tiedä mitä sanoa, mutta ehkä se sydämen sivistys aukeaa joskus teillekin.


    • tonppako taas

      pari kuukautta ja yli 20 osavaltiota läpikäyneenä voin sanoa vain sen verran että mielummin asun suomessa... en voi sanoa ovatko jenkit sen tyhmempiä kuin suomalaiset...molemmista maista löytyy idiootteja.
      mutta suomessa parempi työttömyysturva yms...lääkärit yms... tätä vois jatkaa hetken mut .
      itse tykkään jenkeistä mut silti asun mielummin suomessa ja käyn vain lomalla usassa.

      • tautia sairastit

        parissa kuukaudessa USAn matkalla, etta voit arvostella laakarien tasoa?
        Mina olen asunut seka Suomessa etta USAssa ja voin rehellisesti sanoa etta pelkaan sairastumista Suomessa. USAssa ei myoskaan tarvitse jonotella mihinkaan toimenpiteeseen, samana paivana paasee jos tarvetta on.


      • kjerelkget.k
        tautia sairastit kirjoitti:

        parissa kuukaudessa USAn matkalla, etta voit arvostella laakarien tasoa?
        Mina olen asunut seka Suomessa etta USAssa ja voin rehellisesti sanoa etta pelkaan sairastumista Suomessa. USAssa ei myoskaan tarvitse jonotella mihinkaan toimenpiteeseen, samana paivana paasee jos tarvetta on.

        Olin ekaa kertaa jenkeissä Foridan Miami Beachillä ja sydän jäi sinne! Itsellä on aina ollut ennakkoluuloja jenkkejä kohtaan mutta matka muutti aika lailla mielipiteitä. Ihmisissä oli fiksuja ja vähemmän tietäväisiä - kuten Suomessakin ja muualla ulkomailla. Ehkä sellainen USA-keskeisyys oli huomattavissa mutta ei niin "pahasti" kuin olin kuvitellut. Palvelu erittäin ystävällistä, ruoka hyvää ja sitä oli riittävästi ja ihmiset olivat kohteliaita. Oli oikein ihana rentoutua iloisten ihmisten keskellä, kun Suomessa kaikki nykyään kulkee niin äkäisinä, vihaisina ja ovat itse aina oikeassa ym.... Seuraava matka on myös jenkkeihin, seuraavaksi Kaliforniaan.


      • epe_-
        kjerelkget.k kirjoitti:

        Olin ekaa kertaa jenkeissä Foridan Miami Beachillä ja sydän jäi sinne! Itsellä on aina ollut ennakkoluuloja jenkkejä kohtaan mutta matka muutti aika lailla mielipiteitä. Ihmisissä oli fiksuja ja vähemmän tietäväisiä - kuten Suomessakin ja muualla ulkomailla. Ehkä sellainen USA-keskeisyys oli huomattavissa mutta ei niin "pahasti" kuin olin kuvitellut. Palvelu erittäin ystävällistä, ruoka hyvää ja sitä oli riittävästi ja ihmiset olivat kohteliaita. Oli oikein ihana rentoutua iloisten ihmisten keskellä, kun Suomessa kaikki nykyään kulkee niin äkäisinä, vihaisina ja ovat itse aina oikeassa ym.... Seuraava matka on myös jenkkeihin, seuraavaksi Kaliforniaan.

        Ai että, siinäpä vasta paikka!. Parasta missä olen ikinä käynyt!!!!. Aivan paratiisi!. Ne ihmiset, se palvelu, se ilmasto... Pidät varmasti...Itse meen syksyllä Floridaan...


      • usassa?
        tautia sairastit kirjoitti:

        parissa kuukaudessa USAn matkalla, etta voit arvostella laakarien tasoa?
        Mina olen asunut seka Suomessa etta USAssa ja voin rehellisesti sanoa etta pelkaan sairastumista Suomessa. USAssa ei myoskaan tarvitse jonotella mihinkaan toimenpiteeseen, samana paivana paasee jos tarvetta on.

        minä tein sitä melkein vuoden. teholla siellä. siellä ei tiedetty mikä on vikana, morfiinia sain. ja olo oli hyvä, mutta syytä ei tiedetty. itse sen hain, etsin ja Suomessa diagnosoitiin. turha ainakaan mulle tulla puhumaan amerikan sairaaloista.


      • että joka ikinen kerta
        usassa? kirjoitti:

        minä tein sitä melkein vuoden. teholla siellä. siellä ei tiedetty mikä on vikana, morfiinia sain. ja olo oli hyvä, mutta syytä ei tiedetty. itse sen hain, etsin ja Suomessa diagnosoitiin. turha ainakaan mulle tulla puhumaan amerikan sairaaloista.

        tehollekin, kun menin ensimmäisenä mitattiin paino, ikäänkuin se olisi ollut tähdellistä minkään kannalta. painoin noin 52kiloa ja pituutta 167 senttiä ja olen nainen, eli normaalimitat. mutta se vaaka näyttelee erittäin suurta osaa siinä hommassa. voin sanoa, että jouduin teholle hemmetin monta kertaa ja aina ensimmäisenä otettiin paino. hirveissä tuskissa laitettiin seisomaan vaa'alle, siinä sairaan pienessä huoneessa. lääkäreillä on vain yksi huone siis jota kaikki käyttävät ja seinältä löytyy toimenpidesänky(joka siis levitetään auki seinältä)...näin myös ihan yksityisellä hienostolääkärillä. syvältä oli kaikki terveydenhuolto-morfiinia lukuunottamatta-sillon kelpas kellistellä sängyssä. pois ei päässyt, kun ei ollut hakijaa, mutta sehän järjesty toisella kysymällä-eli onko teillä hakijaa nyt. tyhmyydestä viisastuneena-hakija oli nyt...
        Eli mieluummin sairastun suomessa geeniteknologian kehdossa, kuin usassa.


      • voi taivaan tekijat
        että joka ikinen kerta kirjoitti:

        tehollekin, kun menin ensimmäisenä mitattiin paino, ikäänkuin se olisi ollut tähdellistä minkään kannalta. painoin noin 52kiloa ja pituutta 167 senttiä ja olen nainen, eli normaalimitat. mutta se vaaka näyttelee erittäin suurta osaa siinä hommassa. voin sanoa, että jouduin teholle hemmetin monta kertaa ja aina ensimmäisenä otettiin paino. hirveissä tuskissa laitettiin seisomaan vaa'alle, siinä sairaan pienessä huoneessa. lääkäreillä on vain yksi huone siis jota kaikki käyttävät ja seinältä löytyy toimenpidesänky(joka siis levitetään auki seinältä)...näin myös ihan yksityisellä hienostolääkärillä. syvältä oli kaikki terveydenhuolto-morfiinia lukuunottamatta-sillon kelpas kellistellä sängyssä. pois ei päässyt, kun ei ollut hakijaa, mutta sehän järjesty toisella kysymällä-eli onko teillä hakijaa nyt. tyhmyydestä viisastuneena-hakija oli nyt...
        Eli mieluummin sairastun suomessa geeniteknologian kehdossa, kuin usassa.

        et sitten aatellut, etta tietaakseen miten annostelevat, vaikkas sen sun ihannoimasi mofiinin, pitaa tietaa paljonko painaa jotta voi laskea millaisen annoksen voi antaa.

        tottahan ny jokainen suomalainen laakari nakee paaltapain ihan suoraan paljonko kukin painaa, amerikassa ne kato ei osaa tuota taitoa :-) vai nakeeko ne suomalaiset laakarit sen painon geenitutkimusten perusteella otsalohkosta?


      • naurut sain!
        että joka ikinen kerta kirjoitti:

        tehollekin, kun menin ensimmäisenä mitattiin paino, ikäänkuin se olisi ollut tähdellistä minkään kannalta. painoin noin 52kiloa ja pituutta 167 senttiä ja olen nainen, eli normaalimitat. mutta se vaaka näyttelee erittäin suurta osaa siinä hommassa. voin sanoa, että jouduin teholle hemmetin monta kertaa ja aina ensimmäisenä otettiin paino. hirveissä tuskissa laitettiin seisomaan vaa'alle, siinä sairaan pienessä huoneessa. lääkäreillä on vain yksi huone siis jota kaikki käyttävät ja seinältä löytyy toimenpidesänky(joka siis levitetään auki seinältä)...näin myös ihan yksityisellä hienostolääkärillä. syvältä oli kaikki terveydenhuolto-morfiinia lukuunottamatta-sillon kelpas kellistellä sängyssä. pois ei päässyt, kun ei ollut hakijaa, mutta sehän järjesty toisella kysymällä-eli onko teillä hakijaa nyt. tyhmyydestä viisastuneena-hakija oli nyt...
        Eli mieluummin sairastun suomessa geeniteknologian kehdossa, kuin usassa.

        Et ole ollut teholla USAssa painkaan. Ja ihan "yksityisella hienostolaakarilla", kaikkihan taalla ovat enemman tai vahemman yksityisia. "Laakareilla on yksi huone", et ole ICUta nahnytkaan.
        Ota paivan laakkeet niin helpottaa.


      • yepyep
        naurut sain! kirjoitti:

        Et ole ollut teholla USAssa painkaan. Ja ihan "yksityisella hienostolaakarilla", kaikkihan taalla ovat enemman tai vahemman yksityisia. "Laakareilla on yksi huone", et ole ICUta nahnytkaan.
        Ota paivan laakkeet niin helpottaa.

        joo nyt sai kyllä hyvät naurut!!! :D
        itse olen joutunut monta kertaa sairaalaan esim californiassa ja olen ollut erittain tyytyväinen sikäläiseen palveluun ja hoitoihin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3438
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2108
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1672
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1527
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      946
    Aihe