Anja Irene

tulevaäiti

Olemme mieheni kanssa päättäneet laittaa tytöllemme nimeksi Anja Irene.

Nyt saa kertoa rehellisiä mielipiteitä. Utelias olen ja haluan niitä kuulla. Nimipäätös on siis varma, että vaikka kertoisitte meidän "pilaavan lapsen elämän", niin sitten pilaamme sen :)

Positiivista ja negatiivista, kiitos.

9

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein täältä

      Itse asiassa olen viime aikoina miettinyt, että on ihme ettei useampi laita tytölleen nimeä Anja. Minusta se on jotenkin ajaton, vaikkei ole yleinen pikkutytöillä nykyään. Se on pehmeä, helppo ääntää, eikä liian erikoinen. Kauniimpi kuin esim Minja, jota tälläkin palstalla ehdotellaan paljon :) Toinen nimi on myös kaunis. Hyvä että ärrällinen nimi on toisena nimenä, ei tule ongelmia kutsumanimen lausumisessa, jos tytöllä on vaikka ärrävika.

      Todella hyvän nimen olette valinneet!

    • 1943

      ihan yleinen nykyään. Anja oli suosittu 1930- ja 1940-luvuilla. Irene on aina ollut melko harvinainen. Hyvä valinta.

    • asseri

      Rohkea ja piristävä valinta näiden Olivioiden keskelle. Anja on kauniin kuuloinen ja harvinainen tässä ajassa. Tunnen yhden Anjan, joka on muuten Anja Inkeri. Ihana ihminen. Tulee pelkkiä positiivisa mielikuvia. Irene on ajaton klassikko. Kaunis. Onnea!

    • sopii hyvin

      Ihana kansainvälinen nimi. Se tunnetaan kaikkialla venäjällä ja baltian maissa...

      Ja sarjaa voi jatkaa myöhemmin Sonjalla, Katjalla, Aleksilla ja Antonilla...

      • ap.

        Yllätyin kyllä (pelkästä) positiivisesta sävystä.

        Sonja oli myös mietinnässä. Kysehän ei ole ensimmäisestä lapsestamme, esikoinen on Pauli Veikko, jota välillä Paveliksikin kutsutaan :)

        Ei silti ole mitään venäläisiä sukujuuria meillä, eikä lasten nimet tule "mistään". Ihan mikä kivalta kuulostaa.

        Irene on aivan ihana. Ellei olisi sen verran hankalampi, olisin halunnut sen ensimmäiseksi nimeksi.


      • sopii hyvin
        ap. kirjoitti:

        Yllätyin kyllä (pelkästä) positiivisesta sävystä.

        Sonja oli myös mietinnässä. Kysehän ei ole ensimmäisestä lapsestamme, esikoinen on Pauli Veikko, jota välillä Paveliksikin kutsutaan :)

        Ei silti ole mitään venäläisiä sukujuuria meillä, eikä lasten nimet tule "mistään". Ihan mikä kivalta kuulostaa.

        Irene on aivan ihana. Ellei olisi sen verran hankalampi, olisin halunnut sen ensimmäiseksi nimeksi.

        Anja on hyvin tuttu nimi myös Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassakin, ehkä muuallakin Euroopassa...


    • niina-liina

      Anja on hyvä. Tiesittekö että se on venäläisten käyttämä "hellittelyversio" Anna-nimestä. :o)

    • niina-liina

      myös kansainvälisesti paljon käytetty kirjoitusmuoto joka lausutaan kuten Anja.
      Suomalaiselle Anja on parempi kirjoitusmuoto.

    • mielestä

      Anja Irene on hyvä valinta!

      Tunnen vain yhden Anjan, 40-luvulla syntyneen. Irenestä pidän kovasti myös ja ehdotin jopa sitä omalle lapselle toiseksi nimeksi. Tosin tunnen pari n. 30-vuotiasta "Irkkua".

      On Saksassa käytetty nimi myös. Piristävä nimi niin yleisten Ainojen ja Almojen joukkoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      463
    Aihe