Anja Irene

tulevaäiti

Olemme mieheni kanssa päättäneet laittaa tytöllemme nimeksi Anja Irene.

Nyt saa kertoa rehellisiä mielipiteitä. Utelias olen ja haluan niitä kuulla. Nimipäätös on siis varma, että vaikka kertoisitte meidän "pilaavan lapsen elämän", niin sitten pilaamme sen :)

Positiivista ja negatiivista, kiitos.

9

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein täältä

      Itse asiassa olen viime aikoina miettinyt, että on ihme ettei useampi laita tytölleen nimeä Anja. Minusta se on jotenkin ajaton, vaikkei ole yleinen pikkutytöillä nykyään. Se on pehmeä, helppo ääntää, eikä liian erikoinen. Kauniimpi kuin esim Minja, jota tälläkin palstalla ehdotellaan paljon :) Toinen nimi on myös kaunis. Hyvä että ärrällinen nimi on toisena nimenä, ei tule ongelmia kutsumanimen lausumisessa, jos tytöllä on vaikka ärrävika.

      Todella hyvän nimen olette valinneet!

    • 1943

      ihan yleinen nykyään. Anja oli suosittu 1930- ja 1940-luvuilla. Irene on aina ollut melko harvinainen. Hyvä valinta.

    • asseri

      Rohkea ja piristävä valinta näiden Olivioiden keskelle. Anja on kauniin kuuloinen ja harvinainen tässä ajassa. Tunnen yhden Anjan, joka on muuten Anja Inkeri. Ihana ihminen. Tulee pelkkiä positiivisa mielikuvia. Irene on ajaton klassikko. Kaunis. Onnea!

    • sopii hyvin

      Ihana kansainvälinen nimi. Se tunnetaan kaikkialla venäjällä ja baltian maissa...

      Ja sarjaa voi jatkaa myöhemmin Sonjalla, Katjalla, Aleksilla ja Antonilla...

      • ap.

        Yllätyin kyllä (pelkästä) positiivisesta sävystä.

        Sonja oli myös mietinnässä. Kysehän ei ole ensimmäisestä lapsestamme, esikoinen on Pauli Veikko, jota välillä Paveliksikin kutsutaan :)

        Ei silti ole mitään venäläisiä sukujuuria meillä, eikä lasten nimet tule "mistään". Ihan mikä kivalta kuulostaa.

        Irene on aivan ihana. Ellei olisi sen verran hankalampi, olisin halunnut sen ensimmäiseksi nimeksi.


      • sopii hyvin
        ap. kirjoitti:

        Yllätyin kyllä (pelkästä) positiivisesta sävystä.

        Sonja oli myös mietinnässä. Kysehän ei ole ensimmäisestä lapsestamme, esikoinen on Pauli Veikko, jota välillä Paveliksikin kutsutaan :)

        Ei silti ole mitään venäläisiä sukujuuria meillä, eikä lasten nimet tule "mistään". Ihan mikä kivalta kuulostaa.

        Irene on aivan ihana. Ellei olisi sen verran hankalampi, olisin halunnut sen ensimmäiseksi nimeksi.

        Anja on hyvin tuttu nimi myös Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassakin, ehkä muuallakin Euroopassa...


    • niina-liina

      Anja on hyvä. Tiesittekö että se on venäläisten käyttämä "hellittelyversio" Anna-nimestä. :o)

    • niina-liina

      myös kansainvälisesti paljon käytetty kirjoitusmuoto joka lausutaan kuten Anja.
      Suomalaiselle Anja on parempi kirjoitusmuoto.

    • mielestä

      Anja Irene on hyvä valinta!

      Tunnen vain yhden Anjan, 40-luvulla syntyneen. Irenestä pidän kovasti myös ja ehdotin jopa sitä omalle lapselle toiseksi nimeksi. Tosin tunnen pari n. 30-vuotiasta "Irkkua".

      On Saksassa käytetty nimi myös. Piristävä nimi niin yleisten Ainojen ja Almojen joukkoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      717
    4. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      715
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      91
      624
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      17
      480
    Aihe