Aikomuksena on muuttaa pulpettikatto harjakatoksi.
Kannattaako kattotuolit tehdä itse vai ostaa tehdastekoiset ? Onko tietoa,paljonko tuollainen kattoremontti tulisi maksamaan suunnilleen ? Olisiko paras teettää koko työ ammattilaisilla ?
pulpettikatto
3
7872
Vastaukset
- jasu
kysellä tuollaista,niin on syytä kääntyä ammattilaistan puoleen,tulee sillätavalla pitemmänpälle halvemmaksi.
- Tulipa tehtyä
Itse aloitin vajaa 3v sitten vastaavan projektin.
Toki pulpettikaton tilalle tuli korkea harja, jonka sisään asuintilaa.
Ota ammattitimpurit, siis oikeat timpurit, ei mitään talopaketin pystyttäjiä.
Tossa hommassa joutuu koko ajan "säveltämään".
Pahin homma on vanhan purkaminen, ennen kuin pääsee tekemään uutta.
Kattotuolit tehtiin paikan päällä, siis katolla.
Tukevaa puutavaraa on ilo katsella, ei mitään soiroja jotka palaa heti poikki.
Mullakin jouduttiin jo purkuvaiheessa vahvistamaan yläpohjaa, ettei olkkarin katto olisi notkahtanut. Muitakin yllätyksiä tuli, varaudu niihin.
Sitten hanki nosturi, tai hiabilla varustettu avolava. Kaikki tavara on vietävä aina YLÖS.
Itse käytin kuorma-autoilijaa tavaran kuljetuksissa. Ostin itse tarvikkeet, autoilija kävi hakeen ne, toi paikalle ja nosti tavarat aina ylös.
Ensimmäinen puutavaraliikkeen auto suurin piirtein hiljensi tontin kohdalla ja purki lastinsa maahan.
Ja kunnon lainapeitteen pressuja, ei mitään kevytpeitteitä sateen suojaksi. Mulla tuli kerran sadevedet sisään.
Se ei tosiaankaan ole mikään "pulpetti pois ja harja tilalle" -pakettitoimitus.- arkkitehti
talon arkkitehtuuri kärsii aina jos kattomallia vaihdetaan. pulpettikatto on hyvä katto jos se uusitaan nykytekniikalla oikein. eli esim huopa ja sora asennettuna oikein.
näitä harjakattojen vaihtelijoita 70 luvun rakennuksiin näkee ja lopputulos on usein hyvin 'omintakeinen'. tee harjakatto jos haluat vinttitilaa mutta älä vain 'harjan' vuoksi. harja ei ole sen turvallisempi kuin hyvin restauroitu tasakatto!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696