Aikomuksena on muuttaa pulpettikatto harjakatoksi.
Kannattaako kattotuolit tehdä itse vai ostaa tehdastekoiset ? Onko tietoa,paljonko tuollainen kattoremontti tulisi maksamaan suunnilleen ? Olisiko paras teettää koko työ ammattilaisilla ?
pulpettikatto
3
7817
Vastaukset
- jasu
kysellä tuollaista,niin on syytä kääntyä ammattilaistan puoleen,tulee sillätavalla pitemmänpälle halvemmaksi.
- Tulipa tehtyä
Itse aloitin vajaa 3v sitten vastaavan projektin.
Toki pulpettikaton tilalle tuli korkea harja, jonka sisään asuintilaa.
Ota ammattitimpurit, siis oikeat timpurit, ei mitään talopaketin pystyttäjiä.
Tossa hommassa joutuu koko ajan "säveltämään".
Pahin homma on vanhan purkaminen, ennen kuin pääsee tekemään uutta.
Kattotuolit tehtiin paikan päällä, siis katolla.
Tukevaa puutavaraa on ilo katsella, ei mitään soiroja jotka palaa heti poikki.
Mullakin jouduttiin jo purkuvaiheessa vahvistamaan yläpohjaa, ettei olkkarin katto olisi notkahtanut. Muitakin yllätyksiä tuli, varaudu niihin.
Sitten hanki nosturi, tai hiabilla varustettu avolava. Kaikki tavara on vietävä aina YLÖS.
Itse käytin kuorma-autoilijaa tavaran kuljetuksissa. Ostin itse tarvikkeet, autoilija kävi hakeen ne, toi paikalle ja nosti tavarat aina ylös.
Ensimmäinen puutavaraliikkeen auto suurin piirtein hiljensi tontin kohdalla ja purki lastinsa maahan.
Ja kunnon lainapeitteen pressuja, ei mitään kevytpeitteitä sateen suojaksi. Mulla tuli kerran sadevedet sisään.
Se ei tosiaankaan ole mikään "pulpetti pois ja harja tilalle" -pakettitoimitus.- arkkitehti
talon arkkitehtuuri kärsii aina jos kattomallia vaihdetaan. pulpettikatto on hyvä katto jos se uusitaan nykytekniikalla oikein. eli esim huopa ja sora asennettuna oikein.
näitä harjakattojen vaihtelijoita 70 luvun rakennuksiin näkee ja lopputulos on usein hyvin 'omintakeinen'. tee harjakatto jos haluat vinttitilaa mutta älä vain 'harjan' vuoksi. harja ei ole sen turvallisempi kuin hyvin restauroitu tasakatto!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1143475Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801291GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys511257- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351112- 601057
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn29990- 54901
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39892- 67888