Sterilisaatiosta

Siiri

Olen sterilisaatioon jonossa ja olen lukenut kaiken mitä käsiini olen tästä asiasta saanut. Olisi kiva myös kuulla sterilisaation läpikäyneiden naisten mielipiteitä. Hyvät ja huonot puolet? Olitko pitkään kipeä operaation jälkeen ja tuntuvatko klipsit? Kaikki tieto tervetullutta :)...

5

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös 44 v

Olen ehdottomasti sterilisaation kannalla jos ei enää halua lapsia. itselleni ko. toimenpide tehtiin 5 vuotta sitten. Mitä kipuihin tulee ja klipsien tuntemiseen, niin sellaisia ei ollut ollenkaan. Ei takuulla.
      Huonot puolet...jaa-a...ei niitä ole. Kuukautisetni ovat kyllä melko runsaat mutta eivät ne koskaan silti niukat ole olleet. En tiedä onko em. operaatiolla vaikutusta kuukautisiin. Minä ainakin olen tyytyväinen sterilisaatioon.

• mieli muuttui

oletko ehdottoman varma, ettet enää halua lapsia, esim. muutaman vuoden kuluttua tai jos sattuis tulemaan ero nykyisen kumppanin kanssa tms.elämäntilanteet voivat muuttua paljon, vaikka tällä hetkellä ajattelee että näin on hyvä ja näin tehdään.se on lopullinen päätös. joskus tehdään purkuleikkauksia, mutta onnistumis prosentti on tosi pieni.. sen varaan ei kannata laskea, että voihan sen sitten tarvittaessa purkaa.no, koeputkihedelmöitys voisi onnistua mutta se maksaa tosi paljon!itselleni on tehty sterilisaatio jokunen vuisi sitten. no kesti kokonaista kaksi vuotta kun jo muuttui mieli..purkuleikkaus on tehty.ei ole lasta.
        sterilisaation jälkeen olin kipeä noin viikon ja sen sairaslomalla.sen jälkeen ei ollut mitään vaivoja.nukutuksessa tehtiin, ei tiennyt mistään mitään.

• myös 44
        mieli muuttui kirjoitti:

oletko ehdottoman varma, ettet enää halua lapsia, esim. muutaman vuoden kuluttua tai jos sattuis tulemaan ero nykyisen kumppanin kanssa tms.elämäntilanteet voivat muuttua paljon, vaikka tällä hetkellä ajattelee että näin on hyvä ja näin tehdään.se on lopullinen päätös. joskus tehdään purkuleikkauksia, mutta onnistumis prosentti on tosi pieni.. sen varaan ei kannata laskea, että voihan sen sitten tarvittaessa purkaa.no, koeputkihedelmöitys voisi onnistua mutta se maksaa tosi paljon!itselleni on tehty sterilisaatio jokunen vuisi sitten. no kesti kokonaista kaksi vuotta kun jo muuttui mieli..purkuleikkaus on tehty.ei ole lasta.
        sterilisaation jälkeen olin kipeä noin viikon ja sen sairaslomalla.sen jälkeen ei ollut mitään vaivoja.nukutuksessa tehtiin, ei tiennyt mistään mitään.

Itse kyllä harkitsin sterilisaation tosi tarkkaan. En enää nelikymppisenä ala lapsia tekemään ja minull aon jo kaksi lasta. he riittävät.

• Kakku

Kokemukset ovat erittäin hyvät sterilisaation jälkeen. Ei huolen häivää ehkäisystä, seksielämä on jopa parantunut. Maksoi vaivan, pientä kipuilua oli pari viikkoa, (vain n. 2 cm viilto navan alle). Ei enää tulehduksia tms. kierukan jäljiltä Yes ! Suosittelen, jos olet varma, ettet halua enenmpää lapsia.

• N40

jos on varma, ettei halua enää aloittaa pikkulasten hoitoa.

Leikkaus tehtiin lapsen syntymän jälkeisenä päivänä ja hiukan oli aristava maha jonkun aikaa, mutta myös synnytyksestä toipuminen...

Klipsit tuntuivat alkuun aristuksena, mutta ei sen suurempaa vaivaa ole ollut. Sterilisaatio pitää naisen hormonitoiminnan normaalina eikä vaikuta siis kuukautisiin.

Ihmettelen, miksi jotkut suhtautuvat asiaan kovin tunteella. Järkiratkaisu, mikäli ei ole kiinnostunut suurperheen hoitamisesta. Itselläni on 3 lasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3432
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3262
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3137
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      52
      2688
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1993
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1890
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1656
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      88
      1559
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1515
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1360
    Aihe