Prepaidin omistan itse mutta vaikka itselläni on puheaikaa niin mistä tämä että "puhelut valitsemaasi numeroon on estetty"? Eli miksi tämmöinen vastaus toisessa prepaidnumerossa kun yritän saada tuttua kiinni vuoden yhteydenotottomuuden jälkeen? Tiedän että hänellä hänelläkin on edelleen prepaid (en tiedä onko sama prepaid numero mutta kuitenkin) niin jos numero ei ole käytössä niin silloinhan siellä vastataan yleensä että numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä?
Eli miksi siis tämä "puhelut valitsemaasi numeroon on estetty"??
Puhelut valitsemaasi
12
8771
Vastaukset
- vähäsen
Sen verran, että jos numeroa ei enää ole, tulee viesti: "Numero ei ole käytössä ...(ja jotakin numeron tarkistamisesta)."
"Numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" tarkoittaa, että numero on olemassa, mutta kännykkä on suljettu tai kentän ulkopuolella.
"Puhelut valitsemaasi numeroon on estetty" tarkoittaa jotakin muuta. En osaa sanoa, voiko puheluita estää normaaliin kännykkäliittymään mitenkään. Ymmärtääkseni prepaidiin voi soittaa, vaikka sen puheaika olisi loppunut.- numeroon estetty
joo tiedän että se tarkoittaa jotakin muuta, mutta mitä? ihmettelen tätä ja siksi kysyinkin!
ja prepaid numeroissa yleensä kyllä sanotaan tämä "numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" vaikka kortti olisi poikki katkaistu eli siihen ei valitettavasti ikinä kyllä yhteyttä tule saamaan. olen kokenut tämänkin joskus kun soitin tuttavalle ja sain myöhemmin häneltä kuulla juuri sen että kortti oli katkottu jo ajat sitten.
mutta kiitän vastauksestasi silti.
- kännykkäguru
Onko kyseessä dna Prepaid tai dna Arvo numero? Jos dnan latausliittymäasiakas on ulkomailla, jossa puheluun vastaaminen tietenkin maksaa, ja saldo on 0e, kuulee soittaja ilmoituksen "Puhelut valitsemaanne numeroon on estetty".
Fakta homma.- juuri on
Taitaa olla noiden DNA prepaid-liittymien osalta niin, että saldoa on oltava vähintään 4 euroa ennenkuin puhelimella voi vastaanottaa tai soittaa puheluita ulkomailla. Latausseteli on hyvä olla matkassa varmuuden vuoksi. :)
Tuo kertomasi vaikuttaa muuten aivan todelta. - edellinen
juuri on kirjoitti:
Taitaa olla noiden DNA prepaid-liittymien osalta niin, että saldoa on oltava vähintään 4 euroa ennenkuin puhelimella voi vastaanottaa tai soittaa puheluita ulkomailla. Latausseteli on hyvä olla matkassa varmuuden vuoksi. :)
Tuo kertomasi vaikuttaa muuten aivan todelta.Dnan latausliittymissä ei tarvitse olla 4e saldoa ulkomailla ollessa puheluun vastattaessa. Soittamisessa vain :)
- takaa soiton onnistumisen
edellinen kirjoitti:
Dnan latausliittymissä ei tarvitse olla 4e saldoa ulkomailla ollessa puheluun vastattaessa. Soittamisessa vain :)
Mainittu DNA latausliittymien minimisaldo
ulkomailta soitettaessa takaa soiton
onnistumisen myös kalleimman hintaryhmän maissa.
EU-maista soittamiseen saldoa voi olla myös vähemmän. - jossakin vaiheessa
takaa soiton onnistumisen kirjoitti:
Mainittu DNA latausliittymien minimisaldo
ulkomailta soitettaessa takaa soiton
onnistumisen myös kalleimman hintaryhmän maissa.
EU-maista soittamiseen saldoa voi olla myös vähemmän.Onko noin? DNA:n hinnasto kertoo kuitenkin maita erittelemättä:
"Liittymän minimisaldo ulkomailta soitettaessa on 4 euroa. Soitetun puhelun ja lähetetyn tekstiviestin jälkeen puhelimen näytöllä näkyy liittymän jäljellä oleva saldo ja viimeisimmän soitetun puhelun /lähetetyn tekstiviestin hinta."
http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Hinnastot/Sivut/Latausliittymatulkomailta.aspx
Tuo on tosiaan kalleimman minuuttihinnan mukaan, esimerkiksi Venäjä. Heti puhelun alussa menee ensimmäisen minuutin maksu. Olen kuvitellut, että DNA:n järjestelmä tarkisttaa vain, että puheaikaa on tarpeeksi kalleimpiinkin puheluihin.
Omaa kokemusta asiasta ei ole, koska olen aina etukäteen ladannut tarpeeksi puheaikaa liittymään.
Saisi muuten puheajan lataus onnistua myös Tapiolasta ja S-Pankista. Näiden pankkien asiakkaiden on käytävä R-kioskilla latauttamassa tai ostamassa latausseteli. Lataus ei onnistu netin kautta tai Otto-automaatilla. - mksuma
jossakin vaiheessa kirjoitti:
Onko noin? DNA:n hinnasto kertoo kuitenkin maita erittelemättä:
"Liittymän minimisaldo ulkomailta soitettaessa on 4 euroa. Soitetun puhelun ja lähetetyn tekstiviestin jälkeen puhelimen näytöllä näkyy liittymän jäljellä oleva saldo ja viimeisimmän soitetun puhelun /lähetetyn tekstiviestin hinta."
http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Hinnastot/Sivut/Latausliittymatulkomailta.aspx
Tuo on tosiaan kalleimman minuuttihinnan mukaan, esimerkiksi Venäjä. Heti puhelun alussa menee ensimmäisen minuutin maksu. Olen kuvitellut, että DNA:n järjestelmä tarkisttaa vain, että puheaikaa on tarpeeksi kalleimpiinkin puheluihin.
Omaa kokemusta asiasta ei ole, koska olen aina etukäteen ladannut tarpeeksi puheaikaa liittymään.
Saisi muuten puheajan lataus onnistua myös Tapiolasta ja S-Pankista. Näiden pankkien asiakkaiden on käytävä R-kioskilla latauttamassa tai ostamassa latausseteli. Lataus ei onnistu netin kautta tai Otto-automaatilla.http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Sivut/Latausliittymat.aspx
toimii s-pankissa! - ainakin sonera hanur
juuri on kirjoitti:
Tuo kertomasi vaikuttaa muuten aivan todelta.Ostin kokeillakseni minuuttihintaa prepaidissa Soneran liittymän, jossa oli 11 euroa puheikaa. rupesin soittamaan katsastusasemalle kysyäkseni vaan moneenko asema oli sinä päivänä auki. nauhalta tuli tiedote, että sinulla on oltava saloa 20 euroa ennenkuin voit soittaa kyseiseen numeroon. Kysyminen asemalta ei kyllä olisi kestänyt varmastikkaan kuin 20 sekuntiia enimmillään. Miksi 11 euron saldolla ei voinut tuota kysyä, ihmettelen. Oli kyllä muutama muukin tavallinen numero johon yritin ja sanottiin, että alin saldosi pitää olla 20 euroa. Ei voi soittaa taksia, eikä juuri mitään . Kyllähän näissä prepaid liittymissä puheluiden hinta on moninkertainen muihin liittymiin verrattuna. 11 euron saldolla en kovin monta minuuttia voinut oittaa, kun se oli jo mennyt.
- ikassu
eikös nyt kukaan ole tätä selvittänyt vielä? Mulla on tavallinen liittymä ja soitan prepaidiin ja tulee sama ilmoitus. Olisikohan liian kauan viimeisestä latauksesta? Kummatkin liittymät on Suomessa, samassa kaupungissa.
- josonkin
..teitä ole vain yksinkertaisesti estetty?
- knlnl-
josonkin kirjoitti:
..teitä ole vain yksinkertaisesti estetty?
Mulla on itellä kaks pre paidiä ja toinen sanoo et numero estetty vaik puhelimen pitäis olla himas. Siis en oo varma siit ja sik soittelen siihen et löytäsin sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211811
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1271541Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill511521Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1621317- 1481285
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.661105