Puhelut valitsemaasi

numeroon estetty

Prepaidin omistan itse mutta vaikka itselläni on puheaikaa niin mistä tämä että "puhelut valitsemaasi numeroon on estetty"? Eli miksi tämmöinen vastaus toisessa prepaidnumerossa kun yritän saada tuttua kiinni vuoden yhteydenotottomuuden jälkeen? Tiedän että hänellä hänelläkin on edelleen prepaid (en tiedä onko sama prepaid numero mutta kuitenkin) niin jos numero ei ole käytössä niin silloinhan siellä vastataan yleensä että numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä?

Eli miksi siis tämä "puhelut valitsemaasi numeroon on estetty"??

12

8529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähäsen

      Sen verran, että jos numeroa ei enää ole, tulee viesti: "Numero ei ole käytössä ...(ja jotakin numeron tarkistamisesta)."

      "Numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" tarkoittaa, että numero on olemassa, mutta kännykkä on suljettu tai kentän ulkopuolella.

      "Puhelut valitsemaasi numeroon on estetty" tarkoittaa jotakin muuta. En osaa sanoa, voiko puheluita estää normaaliin kännykkäliittymään mitenkään. Ymmärtääkseni prepaidiin voi soittaa, vaikka sen puheaika olisi loppunut.

      • numeroon estetty

        joo tiedän että se tarkoittaa jotakin muuta, mutta mitä? ihmettelen tätä ja siksi kysyinkin!

        ja prepaid numeroissa yleensä kyllä sanotaan tämä "numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" vaikka kortti olisi poikki katkaistu eli siihen ei valitettavasti ikinä kyllä yhteyttä tule saamaan. olen kokenut tämänkin joskus kun soitin tuttavalle ja sain myöhemmin häneltä kuulla juuri sen että kortti oli katkottu jo ajat sitten.

        mutta kiitän vastauksestasi silti.


    • kännykkäguru

      Onko kyseessä dna Prepaid tai dna Arvo numero? Jos dnan latausliittymäasiakas on ulkomailla, jossa puheluun vastaaminen tietenkin maksaa, ja saldo on 0e, kuulee soittaja ilmoituksen "Puhelut valitsemaanne numeroon on estetty".

      Fakta homma.

      • juuri on

        Taitaa olla noiden DNA prepaid-liittymien osalta niin, että saldoa on oltava vähintään 4 euroa ennenkuin puhelimella voi vastaanottaa tai soittaa puheluita ulkomailla. Latausseteli on hyvä olla matkassa varmuuden vuoksi. :)

        Tuo kertomasi vaikuttaa muuten aivan todelta.


      • edellinen
        juuri on kirjoitti:

        Taitaa olla noiden DNA prepaid-liittymien osalta niin, että saldoa on oltava vähintään 4 euroa ennenkuin puhelimella voi vastaanottaa tai soittaa puheluita ulkomailla. Latausseteli on hyvä olla matkassa varmuuden vuoksi. :)

        Tuo kertomasi vaikuttaa muuten aivan todelta.

        Dnan latausliittymissä ei tarvitse olla 4e saldoa ulkomailla ollessa puheluun vastattaessa. Soittamisessa vain :)


      • takaa soiton onnistumisen
        edellinen kirjoitti:

        Dnan latausliittymissä ei tarvitse olla 4e saldoa ulkomailla ollessa puheluun vastattaessa. Soittamisessa vain :)

        Mainittu DNA latausliittymien minimisaldo
        ulkomailta soitettaessa takaa soiton
        onnistumisen myös kalleimman hintaryhmän maissa.
        EU-maista soittamiseen saldoa voi olla myös vähemmän.


      • jossakin vaiheessa
        takaa soiton onnistumisen kirjoitti:

        Mainittu DNA latausliittymien minimisaldo
        ulkomailta soitettaessa takaa soiton
        onnistumisen myös kalleimman hintaryhmän maissa.
        EU-maista soittamiseen saldoa voi olla myös vähemmän.

        Onko noin? DNA:n hinnasto kertoo kuitenkin maita erittelemättä:

        "Liittymän minimisaldo ulkomailta soitettaessa on 4 euroa. Soitetun puhelun ja lähetetyn tekstiviestin jälkeen puhelimen näytöllä näkyy liittymän jäljellä oleva saldo ja viimeisimmän soitetun puhelun /lähetetyn tekstiviestin hinta."

        http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Hinnastot/Sivut/Latausliittymatulkomailta.aspx

        Tuo on tosiaan kalleimman minuuttihinnan mukaan, esimerkiksi Venäjä. Heti puhelun alussa menee ensimmäisen minuutin maksu. Olen kuvitellut, että DNA:n järjestelmä tarkisttaa vain, että puheaikaa on tarpeeksi kalleimpiinkin puheluihin.

        Omaa kokemusta asiasta ei ole, koska olen aina etukäteen ladannut tarpeeksi puheaikaa liittymään.

        Saisi muuten puheajan lataus onnistua myös Tapiolasta ja S-Pankista. Näiden pankkien asiakkaiden on käytävä R-kioskilla latauttamassa tai ostamassa latausseteli. Lataus ei onnistu netin kautta tai Otto-automaatilla.


      • mksuma
        jossakin vaiheessa kirjoitti:

        Onko noin? DNA:n hinnasto kertoo kuitenkin maita erittelemättä:

        "Liittymän minimisaldo ulkomailta soitettaessa on 4 euroa. Soitetun puhelun ja lähetetyn tekstiviestin jälkeen puhelimen näytöllä näkyy liittymän jäljellä oleva saldo ja viimeisimmän soitetun puhelun /lähetetyn tekstiviestin hinta."

        http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Hinnastot/Sivut/Latausliittymatulkomailta.aspx

        Tuo on tosiaan kalleimman minuuttihinnan mukaan, esimerkiksi Venäjä. Heti puhelun alussa menee ensimmäisen minuutin maksu. Olen kuvitellut, että DNA:n järjestelmä tarkisttaa vain, että puheaikaa on tarpeeksi kalleimpiinkin puheluihin.

        Omaa kokemusta asiasta ei ole, koska olen aina etukäteen ladannut tarpeeksi puheaikaa liittymään.

        Saisi muuten puheajan lataus onnistua myös Tapiolasta ja S-Pankista. Näiden pankkien asiakkaiden on käytävä R-kioskilla latauttamassa tai ostamassa latausseteli. Lataus ei onnistu netin kautta tai Otto-automaatilla.

        http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Sivut/Latausliittymat.aspx
        toimii s-pankissa!


      • ainakin sonera hanur
        juuri on kirjoitti:

        Taitaa olla noiden DNA prepaid-liittymien osalta niin, että saldoa on oltava vähintään 4 euroa ennenkuin puhelimella voi vastaanottaa tai soittaa puheluita ulkomailla. Latausseteli on hyvä olla matkassa varmuuden vuoksi. :)

        Tuo kertomasi vaikuttaa muuten aivan todelta.

        Ostin kokeillakseni minuuttihintaa prepaidissa Soneran liittymän, jossa oli 11 euroa puheikaa. rupesin soittamaan katsastusasemalle kysyäkseni vaan moneenko asema oli sinä päivänä auki. nauhalta tuli tiedote, että sinulla on oltava saloa 20 euroa ennenkuin voit soittaa kyseiseen numeroon. Kysyminen asemalta ei kyllä olisi kestänyt varmastikkaan kuin 20 sekuntiia enimmillään. Miksi 11 euron saldolla ei voinut tuota kysyä, ihmettelen. Oli kyllä muutama muukin tavallinen numero johon yritin ja sanottiin, että alin saldosi pitää olla 20 euroa. Ei voi soittaa taksia, eikä juuri mitään . Kyllähän näissä prepaid liittymissä puheluiden hinta on moninkertainen muihin liittymiin verrattuna. 11 euron saldolla en kovin monta minuuttia voinut oittaa, kun se oli jo mennyt.


    • ikassu

      eikös nyt kukaan ole tätä selvittänyt vielä? Mulla on tavallinen liittymä ja soitan prepaidiin ja tulee sama ilmoitus. Olisikohan liian kauan viimeisestä latauksesta? Kummatkin liittymät on Suomessa, samassa kaupungissa.

      • josonkin

        ..teitä ole vain yksinkertaisesti estetty?


      • knlnl-
        josonkin kirjoitti:

        ..teitä ole vain yksinkertaisesti estetty?

        Mulla on itellä kaks pre paidiä ja toinen sanoo et numero estetty vaik puhelimen pitäis olla himas. Siis en oo varma siit ja sik soittelen siihen et löytäsin sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe