Te jotka olette lentäneet viime aikoina niin millainen yhtiö on? Turvallisuus, koneiden taso, pysyykö aikatauluissa..
Tarkoitus olisi mennä keski-Euroopaan sillä ja vaihto olisi Riikassa, puoli tuntia aikaa.. Ehtiikö vaihtamaan ja miten matkalaukut, ovatko yleensä perillä oikeassa paikassa?
Kommentteja kiitos, lapsi mukana niin ei viitsisi turhaan hermoilla etukäteen kaikkia pikku juttuja..
Air baltic
7
2624
Vastaukset
- Baltic
Lensin joulukuussa Air Balticilla Tampere-Riika-Nizza ja olin todella tyytyväinen. Kaikki lennot mennen tullen olivat hyvin aikataulussa ja palvelu lennoilla oli hyvää. Mikäli kaikki lentosi on samalla varauksella, Air Baltic takaa sen, että ehdit jatkolenmnollesi. Riian kenttä on varsin pieni, mutta viihtyisä ja vaihto sujuu nopeasti. Mitään passin- tai tur vatarkastuksia ei siellä tarvitse suorittaa.
Air Balticin lennoilla turistiluokassa ei tarjoilla ilmaisia ruokia ja juomia, mutta myyntivalikoima on laaja. Tarjolla on mm. kaksi lämminruokavaihtoehtoa juomineen edulliseen hintaan. Seuraava lentoni on huhtikuussa Tampere-Riika-Berliini. Varaukset teen aina eBookersin sivuilla, koska tällöin matkatavatat sisältyvät lipun hintaan ja laskujeni mukaan kokonaishinta on halvempi kuin Balticin omilla sivuilla.- eiutyeiruyt
Meinasin erehtyä buukkaaman Balticin lennot Keski-Eurooppaan kunnes huomasin että veloittavat mm. suksien kuljetuksesta aivan älyttömän summan (vaihdollisella lennolla tuplat), laukkuveloituksen sentään välttää kun varaa matkatoimiston kautta. Päädyin Lufthansaan, 129 eur meno/paluu, sis. ateria- ja juomapalvelut sekä sukset menee kuluitta, sehr gut finde ich! :-)
Riga-Helsinki joskus tullut lennettyä Balticin potkurikoneella. Eihän se mikään häävi kyyti ole eikä tarjoiluista tietoakaan mutta perille toi (myöhässä tosin), menettelee noin lyhyeksi lennoksi. - niinpä juuri
eiutyeiruyt kirjoitti:
Meinasin erehtyä buukkaaman Balticin lennot Keski-Eurooppaan kunnes huomasin että veloittavat mm. suksien kuljetuksesta aivan älyttömän summan (vaihdollisella lennolla tuplat), laukkuveloituksen sentään välttää kun varaa matkatoimiston kautta. Päädyin Lufthansaan, 129 eur meno/paluu, sis. ateria- ja juomapalvelut sekä sukset menee kuluitta, sehr gut finde ich! :-)
Riga-Helsinki joskus tullut lennettyä Balticin potkurikoneella. Eihän se mikään häävi kyyti ole eikä tarjoiluista tietoakaan mutta perille toi (myöhässä tosin), menettelee noin lyhyeksi lennoksi.Lufthansalla menee sukset ilmaseks jos ei ole YHTÄÄN MITÄÄN muuta matkatavaraa, ihan niin kuin muillakin lentoyhtiöillä. Vai maksoitko matkatoimistolle "ilmaisesta" suksien kuljetuksesta; n. 50€ enemmän kuin mitä olisit maksanut suoraan lentoyhtiölle?
- höpön
niinpä juuri kirjoitti:
Lufthansalla menee sukset ilmaseks jos ei ole YHTÄÄN MITÄÄN muuta matkatavaraa, ihan niin kuin muillakin lentoyhtiöillä. Vai maksoitko matkatoimistolle "ilmaisesta" suksien kuljetuksesta; n. 50€ enemmän kuin mitä olisit maksanut suoraan lentoyhtiölle?
Lufthansa vie sukset normaalin matkatavaran LISÄKSI ilmaiseksi.
Sinun versioosi suksien hinnoittelusta/kuljetuksesta en ole vielä törmännytkään millään lentoyhtiöllä. Finskillä menee kuluitta jos kaikki romppeet mahtuu siihen 20kg. Useimmat veloittaa suksista suoraan summan x. Balticilla tuo summa olisi ollut m/p lennoilla 116 eur ylimääräistä. Suolaista, sanoisin.
Juu kyllä se 129 eur oli ihan lentoyhtiön oma meno/paluuhinta Frankfurtin kautta, tuohon summaan on aika vaikea olla upotettuna viidenkympin suksikuljetus, edes Lufthansalla ;-)
- Reppumatkaaja
Porukkamme matka Air Balticilla Minskiin meni puihin, koska jatkoyhteys Riiasta peruttiin vain muutama päivä varauksen jälkeen. Onneksi rahat saatiin takaisin. Yhtiö houkuttelee olemattomilla aikatauluilla, aivan kuin neukkuravintola pitkillä listoilla. Epäilyttää onko yhtiöllä edes kalustoa kaikkiin ennalta mainostamiinsa vuoroihin. Suosittelen vain suoria yhteyksiä.
- positiivista...
Mulla hieman positiivista kokemusta Air Balticista. Kaksi vuotta sitten varasin ebookersin kautta Air Balticin menopaluun Moskovaan. Hinta oli alle 200 euroa. Noin kuukautta ennen ebookers lähetti meiliä ja kertoi aikataulujen vaihtuneen. No se uusi aikataulu ei mulle sopinu ja en halunut perua koko matkaa, joten kysyin uudelleen reititystä. Ebookers reititti mut Köpiksen kautta SASin lennoilla. Tämäkin muuttui vielä kerran ja lopulta lensin SAS/Aeroflot Köpiksen kautta Moskovaan. Paluu tapahtui Air Balticilla Riian kautta.
Vaikka Air Baltic lennot oli varattu ebookersilta, oletan et kyl se Air Baltic oli joka maksoi mun uuden reitityksen Moskovaan. - 45968456987
positiivista... kirjoitti:
Mulla hieman positiivista kokemusta Air Balticista. Kaksi vuotta sitten varasin ebookersin kautta Air Balticin menopaluun Moskovaan. Hinta oli alle 200 euroa. Noin kuukautta ennen ebookers lähetti meiliä ja kertoi aikataulujen vaihtuneen. No se uusi aikataulu ei mulle sopinu ja en halunut perua koko matkaa, joten kysyin uudelleen reititystä. Ebookers reititti mut Köpiksen kautta SASin lennoilla. Tämäkin muuttui vielä kerran ja lopulta lensin SAS/Aeroflot Köpiksen kautta Moskovaan. Paluu tapahtui Air Balticilla Riian kautta.
Vaikka Air Baltic lennot oli varattu ebookersilta, oletan et kyl se Air Baltic oli joka maksoi mun uuden reitityksen Moskovaan.Juu ei se matkatoimisto todellakaan niitä kuluja maksa. Ihme että kuitenkin hoitivat asiaa, yleensä nämä (netti)halpisbyroot rahat saatuaan pesee sujuvasti kätensä mahdollisesta jatkosälästä mitä lentojen kanssa voi tulla ja pompottavat asiakasta edes takas.
Eikös tuo Baltikki ollut melkein puoliksi SAS:n pulju vielä vuodenvaihteeseen asti kunnes rahapulassaan(?) myi osuutensa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232