1.9TDI Passattiin piti vaihtaa nykimisen vuoksi ilmamassamittari. Täsmälleen sama kuin alkuperäinen löytyi www.varaosanetti.com:in nettikaupasta, tosin kolmannesta halvemmalla kuin merkkiliiikkeestä. Sieltä löytyy muutkin osat helposti.Kannatan ostopaikkana!
ilmamassamittari temppuilee
18
22270
Vastaukset
- Golffari
Miten temppuilu ilmeni käytännössä, oliko kiihdytyksissä viiveitä?
- käyntihäiriöt
oli
- V.A.G
-Tehot häviää ajaessa, uudelleenkäynnistys palauttaa tehot
-Turbon kierrokset heittelee(tuntuu kiihdytyksessä, kuin kaasua pumppaisi).Vika voi olla myös ahtopaineen säätimessä. Säädin jättää merkin vikamuistiin, ilmam. mittari ei.
Ainakin Bosch:iin Mersun vastaava käy tilalle (varaosanumero A611 094 00 48) - Kalle
V.A.G kirjoitti:
-Tehot häviää ajaessa, uudelleenkäynnistys palauttaa tehot
-Turbon kierrokset heittelee(tuntuu kiihdytyksessä, kuin kaasua pumppaisi).Vika voi olla myös ahtopaineen säätimessä. Säädin jättää merkin vikamuistiin, ilmam. mittari ei.
Ainakin Bosch:iin Mersun vastaava käy tilalle (varaosanumero A611 094 00 48)... Omassa -99 Passatissa TDI todnäk mittari sökönä. Mietin tässä, että mistä hankkisin ...
varaosanumero A611 094 00 48 Mersulle, mutta käy VW:iin ?? Mitä maksaa?? Mistä saa??
Tiedosta kiitollinen
Kalle - V.A.G
Kalle kirjoitti:
... Omassa -99 Passatissa TDI todnäk mittari sökönä. Mietin tässä, että mistä hankkisin ...
varaosanumero A611 094 00 48 Mersulle, mutta käy VW:iin ?? Mitä maksaa?? Mistä saa??
Tiedosta kiitollinen
KalleHinta taitanee olla 100 egen kieppeillä. Seattilaisten tietoa, mutta koneethan on samat.
http://www.spacealien.net/scf/board/viewtopic.php?t=1782&highlight=maf&sid=eb5c2cf8dcc98775fc8a0f44d3869658 - Kalle
V.A.G kirjoitti:
Hinta taitanee olla 100 egen kieppeillä. Seattilaisten tietoa, mutta koneethan on samat.
http://www.spacealien.net/scf/board/viewtopic.php?t=1782&highlight=maf&sid=eb5c2cf8dcc98775fc8a0f44d3869658... ollakseen totta?
Eikö sitä tarvitse kalibroida ollenkaan? Käykö "heittämällä", jopa tumpelo-minulta ;-)
Kenties sittenkin menen huomenna VEHOlle ja vien oman MAFfin mukanani VWhuoltoon ...
Kalle - Octavisti
V.A.G kirjoitti:
-Tehot häviää ajaessa, uudelleenkäynnistys palauttaa tehot
-Turbon kierrokset heittelee(tuntuu kiihdytyksessä, kuin kaasua pumppaisi).Vika voi olla myös ahtopaineen säätimessä. Säädin jättää merkin vikamuistiin, ilmam. mittari ei.
Ainakin Bosch:iin Mersun vastaava käy tilalle (varaosanumero A611 094 00 48)Morjes,
Eikös toi uudelleenkäynnistys temppu auttanut silloin, jos ahtopaineensäätöventtiili prakaa? Näin muistan lukeneeni monesta paikkaa. Tämä vika on sellainen, että autolla liikkelle lähtö sujuu normaalisti, mutta hetken päästä tehot tipahtaa roimasti -> sammutus/käynnistys auttaa.
Massamittari oireilee yleisenä tehohäviönä, tai nykimisenä, mutta "resetti" ei taida auttaa siihen ongelmaan. - Cordoba
Octavisti kirjoitti:
Morjes,
Eikös toi uudelleenkäynnistys temppu auttanut silloin, jos ahtopaineensäätöventtiili prakaa? Näin muistan lukeneeni monesta paikkaa. Tämä vika on sellainen, että autolla liikkelle lähtö sujuu normaalisti, mutta hetken päästä tehot tipahtaa roimasti -> sammutus/käynnistys auttaa.
Massamittari oireilee yleisenä tehohäviönä, tai nykimisenä, mutta "resetti" ei taida auttaa siihen ongelmaan...02 Cordoba TDI:n kohdalla.
Ilmamassamittarin oireita en oikeastaan edes huomannut normaaliajossa (hajosi kun auto oli vielä tuore), vaan huolto vain ilmoitti että se oli rikki ja vaihdettiin, jonka jälkeen huomasin että auton käytös parani. Nyt kun on ajettu vajaa 140 tkm, niin on hieman vastaava tunne ettei auto lähde ihan niin kivasti kuin aiemmin, mutta tehoja löytyy.. vauhdin kerääminen vain tuntuu kestävän.
Ahtopaineen säätöventtiilin ja ilmanputsarin välisen letkun irtoamisen seurauksena taas autosta tuntui tulevan SDI malli aina kun kiihdytti motarille. Pikkuhiljaa vika paheni ja tehot katosivat pienemmässä vauhdissa (ajoviima letkuun?). Huomasin letkun olevan irrallaan ja pistin sen takaisin ja auto pelasi päivän tai kaksi ja sitten turbo lopetti toiminnan kokonaan. Tämän jälkeen auto huoltoon ja ahtopaineen säätöventtiili vaihdettiin ja letkut puhallettiin kuivaksi kosteudesta. Letkun kiinnityksen jälkeen ehdin jopa soittaa huoltoon että vika on korjattu, mutta pyysivät käymään kun epäilivät letkuissa olevan kosteutta ja onneksi kävin, sillä huolto katsoi että vika oli tullut viimeisen takuuhuollon jälkeen (ennen seuraavaa huoltoa) ja oli näin takuun alainen korjaus.
Eli minun kokemuksen mukaan ilmamassamittari.. MAFfi vai mikäs sen lyhenne nyt olikaan.. voi mennä rikki ilman että sitä juurikaan huomaa, mutta kun ahtopaineensäädöissä on ongelmia, niin sen huomaa siitä että kiihdyttäessä tulee tunne kuin joku polkaisisi yhtäkkiä jarrua (tehot tipahtaa) ja sen jälkeen ei autolla tahdo päästä edes satasen vauhtiin. Virta pois ja takas, niin taas kulkee kunnes polkastaan reippaammin kaasua.. eli just kun ohitat rekkaa..
Tämäkin on taas minun mielipide, mutta väitän että moni vaihtaa ilmamassamittarin vaikka vika on noissa ahtopaineen säätöventtiilin letkuissa.. myös "paremmin virvaavat" ilmanputsarit päästävät roskia jotka tuhoavat ilmamassamittarin ja säätöventtiilit ajan kans.
Niin, ja jottei liian helpoksi menisi, niin kuuluipa autostani kerran tien päällä paukaus, kuin rengas olisi mennyt ja sen jälkeen turbo vain vihelteli iloisesti ilman mitään hajua tehoista.. eli hyvin laiskasti sai sen 100 km/h pidettyä vauhtia. Ongelman aiheuttajaksi paljastui irronnut putki turbossa ja sen verran noita häkkyröitä on tuolla konehuoneessa että tuotakaan putkea en huomannut, vaikka yritin taas etsiä kaikkea mikä voisi olla irti. Myös huollossa kesti vähän aikaa ennenkuin huomasivat mistä oli putki hypännyt.
Vaikka joskus tuleekin purnattua Seatin vioista, niin täytyy kyllä sanoa että jos tämän hintaisessa autossa on näinkin vähän ja näin edullisia tyyppivikoja, niin se ei ainakaan minua häiritse. Seuraavakin autoni on TDI ja miksei myös Seat. Olen vierestä seurannut 2 ja 3 kertaakin kalliimpien autojen omistajien taistelua pikkuvikojen kanssa ja kieltämättä itsekin repisin jo pelihousuja siinä vaiheessa kun auto maksaa lähes talon verran ja sitä ei saa kesäaamuna käyntiin. - diudii
V.A.G kirjoitti:
-Tehot häviää ajaessa, uudelleenkäynnistys palauttaa tehot
-Turbon kierrokset heittelee(tuntuu kiihdytyksessä, kuin kaasua pumppaisi).Vika voi olla myös ahtopaineen säätimessä. Säädin jättää merkin vikamuistiin, ilmam. mittari ei.
Ainakin Bosch:iin Mersun vastaava käy tilalle (varaosanumero A611 094 00 48)kyllä rikkinäinen ilmamassamittari jättää koodin eculle.
- diudiii
Kalle kirjoitti:
... ollakseen totta?
Eikö sitä tarvitse kalibroida ollenkaan? Käykö "heittämällä", jopa tumpelo-minulta ;-)
Kenties sittenkin menen huomenna VEHOlle ja vien oman MAFfin mukanani VWhuoltoon ...
Kallevaihtaa uuden ilmamassamittarin ja kuittaa virheen pois eculta niin johan toimii.
- iglu
jos tuon anturin vaihtaa itse niin sytyttääkö se moottorin häiriövalon tms. kojetauluun? Saako nollattua ilman huoltokäyntiä?
- diudii
rikkinäinen anturi jättää eculle tiedon se pitää poistaa eculta uuden anturi vaihdon jälkeen,
- Tietoa?
Minulla meni eilen 1.9 TDI.stä vm 99.stä tehot kesken ajon. Aikasemmin huomasin että esim, rekkaa ohittaessa joskus lähti yks kaks tehot, mut se resetointu kun käynisti auton uudestaan, mut nyt auton käynistäminen ei auta ongelmaan. Onko siis kyseinen vika ilmamassamittari vai tuo ahtopaineen säädin?
- Entinenvagisti
Kyllästyin ilmamassamittareihin ja vaihdoin psa-konsernin autoon. 170000km ilman ongelmia.
- Peogeot
Mietin onko ilmamassa mittarissa ,anturassa vika kun tänä aamuna jeikpmmin käyntii löhtee ja tupruttaa pitkään.. kesällä ei tätä ongelmaa, ?
- Kassalle
Vikakoodit lukemalla päästään asian ytimeen!
- diudii
eikä millään vag comilla tee mitään. pitää olla kunnon vikakoodin lukulaite,
- Anonyymi
diudii kirjoitti:
eikä millään vag comilla tee mitään. pitää olla kunnon vikakoodin lukulaite,
Vika voi olla ilmasuotattimen ja turbon välisessä letkuvuodossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818