Silloin 60-luvulla se minua huvitti.
Mutta oliko elämäsi samankaltainen, vaiko salattu elämä?
Tammelan perhe
15
676
Vastaukset
- hande
Rin-Tin-Tin ja nyt uudelleen esitettävä Louvren kummitus, kyllä olivat eri jänniä.
- ent.tehtaantyttö
joo, muistan mä. Meillä kun oli aina sauna-ilta samana iltana kun tuli Rin-Tin-Tin..joo, täällä oli sellainen kerrostalo sauna meillä, missä oli puulämmitys. Sauna oli aina kyllä ihan kuuma. Ja seinät siellä noesta ihan mustat...pesuhuone oli sellainen kokonaan valkoisella kaakelilla päällystetty..no, siinä oli kaks pukuhuonetta. Aina omalla vuorollaan tietty perhe sai oman pukuhuoneensa käyttöön..no, siinä kiukaalla sit aina paistettiin foliossa HK:n sinistä makkaraa..ja me lapset saatii keltaista Jaffaa tai sit punaista sai valita kumpaa halusi...se makkara siellä kiukaalla kyllä kypsy ihan kokonaan tosi kuumaksi..no,saunan jälkeen sit siellä pukuhuoneessa toi makkara syötiin Turun Sinappia siihen vähän ja sit limpparii..;)) Oli muuten toi HK:n sininen ihan toisen makuinen kun nykyään..vai muistaako sitä vain toisin;) No, saunan jälkeen sit sai kattoo vielä RIN-TIN-TINIÄ. Sai valvoo, eikä tarvinnu mennä nukkumaan. Voihan Vinde!:) Tota en kyllä muista oliko lähetys keskiviikko-iltaisin vai torstaisin..mut ei välii..
t.friidu - hande
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
joo, muistan mä. Meillä kun oli aina sauna-ilta samana iltana kun tuli Rin-Tin-Tin..joo, täällä oli sellainen kerrostalo sauna meillä, missä oli puulämmitys. Sauna oli aina kyllä ihan kuuma. Ja seinät siellä noesta ihan mustat...pesuhuone oli sellainen kokonaan valkoisella kaakelilla päällystetty..no, siinä oli kaks pukuhuonetta. Aina omalla vuorollaan tietty perhe sai oman pukuhuoneensa käyttöön..no, siinä kiukaalla sit aina paistettiin foliossa HK:n sinistä makkaraa..ja me lapset saatii keltaista Jaffaa tai sit punaista sai valita kumpaa halusi...se makkara siellä kiukaalla kyllä kypsy ihan kokonaan tosi kuumaksi..no,saunan jälkeen sit siellä pukuhuoneessa toi makkara syötiin Turun Sinappia siihen vähän ja sit limpparii..;)) Oli muuten toi HK:n sininen ihan toisen makuinen kun nykyään..vai muistaako sitä vain toisin;) No, saunan jälkeen sit sai kattoo vielä RIN-TIN-TINIÄ. Sai valvoo, eikä tarvinnu mennä nukkumaan. Voihan Vinde!:) Tota en kyllä muista oliko lähetys keskiviikko-iltaisin vai torstaisin..mut ei välii..
t.friiduIllasta, olisin voinut olla mukana. Great!
- hande
Loppui samaan aikaan kuin koulukin.
Kyllä riitti mahan alla jalkoja, että näkisi muutakin kuin Teija Sopasen naaman... - ent.tehtaantyttö
hande kirjoitti:
Illasta, olisin voinut olla mukana. Great!
omaanki elämäänsä. Asuttiin Vuosaaressa kerrostalossa, kundi ku oli snadimpi..no, meillä oli upeesti sauna aivan ylhäällä siinä talossa, kerroksia kun oli viisi siinä talossa. Ylin kerros oli sit tämä saunakerros. Siinä upee kattoterassi saunan yhteydessä...no, mullaki oli käytössä siellä aina viimeinen saunavuoro lauantaisin, vieläki kundi muistaa kuinka tota kiuasmakkaraa syötiin kesä-iltaisin siinä kattoterrasilla ja juomana vihreää muumilimppari.....;)
Nyt meillä tässä käytössä taloyhtiön oma lenkkisauna. Enpä enää saunavuoroa ottanut...uimahallissa kun tulee käytyä. No, eipä meillä nuo miehet enää halua saunoa, kun ei siinä vuorolla oikein kunnolla ehdi niistä liian vähän aikaa..tällä omalla saunavuorolla.
t.friidu - henrii
tin tintitiä ei koskaan näkynyt niissä sarjoissa.
- hande
henrii kirjoitti:
tin tintitiä ei koskaan näkynyt niissä sarjoissa.
Luettiin kai sanomalehtiä silloin.
Noin sormitutumalla... - Early 70`s
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
t.friiduSiesta-merkkistä limpparia joka oli oikeestaan mehua, siinä kun ei ollut hiilihappoa. Peltikorkissa leikkasi mukavasti sormensa joten minä kymmenvuotias avasin sen hohtimilla. Ja kerrostalosaunassa oli tunnelmaa.
Elämä oli paljon parempaa kuin nykyisin. No, Suomi kurjistuu koko ajan.
- Jekku Konttori
Muistan että Felix kissan seikkailut kustansi Igmanin maitotuotteet.
- hande
Oli vakuuttava isä siihen aikaan, Vesa Jaarva ei niinkään idoliksi muodostunut. Paksu poika oli.
- hande
Ja myöhemmin Kiviset ja Soraset, olivat lapsuuteni maisema.
Nykyisin katson uutiset ja dokkarit. Siinä koko helmeys.- henrii
salamasanteri oli paras piirretty jonka muistan.
- castafiore
..telkkariohjelma oli Topi Katti.
Olin ehkä kahdeksan vuotias, kun
televisio tuli meille. Meidän perheeseen
kuului vanhempien lisäksi viisi lasta ja
äitini vanhemmat. Naapurissa asui eno
vaimonsa ja kymmenen mukulan kanssa.
Oli meitä aikamoinen sakki sitten katsomassa
esimerkiksi sitä kun Ansa sai Taunonsa... Mummo oli muuten vakaasti sitä
mieltä että kyllä Ansa ja Tauno ovat naimisissa,
eihän ne muuten voisi pussailla... : ) - hande
castafiore kirjoitti:
..telkkariohjelma oli Topi Katti.
Olin ehkä kahdeksan vuotias, kun
televisio tuli meille. Meidän perheeseen
kuului vanhempien lisäksi viisi lasta ja
äitini vanhemmat. Naapurissa asui eno
vaimonsa ja kymmenen mukulan kanssa.
Oli meitä aikamoinen sakki sitten katsomassa
esimerkiksi sitä kun Ansa sai Taunonsa... Mummo oli muuten vakaasti sitä
mieltä että kyllä Ansa ja Tauno ovat naimisissa,
eihän ne muuten voisi pussailla... : )Tutti Bella.
Olen myös 55- syntynyt.
Konkurssiharava ei ollut vielä silloin monen katolla... hande kirjoitti:
Tutti Bella.
Olen myös 55- syntynyt.
Konkurssiharava ei ollut vielä silloin monen katolla...Oli eheroton suosikki ja sitä kattottin aina sunnuntaipäivisin. Naapurin Annelin kans istuttihin vierekkään ku kumpaanenki tykättihin toisistamma.
Sirkustirehtöörinä oli Orvo Kontia ja sirkuspellenä muusikkonakin tuttu Onni Gideon. Onni klovni. Ja se fakiiri olikoos se ny Brumlum laittoo sitä sualaa melekehen koko ajan ja jokapaikkahan. Nämä kolome hahmoa siitä on ny jääny mielehen päällimmääsinä. Anneli sanoo aina notta hän saa sellaasina iltoona valavoa myöhääsempähän ku tuloo se Ben Casey se lääkärisarija. Äitinsä kans sanoo sen aina kattoneensa. Ja ihimitteli notta ku minä en oo kiinnostunu siitä ohojelmasta. Sanoon aina notta noon akkaan juttuja, muukkaan miehet sellaasia kattele. Musta ori oli liioon mistä tykkäsin ku oon aina pitäny eläämistä. Kyllähän se Rin Tin Tinki oli sellaanen mieluunen ja Sea Hunt. Sitä liioon tuijootettihin silimä kovana.
Myöhääs sarijoja en oliis saanukaan, enkä liioon oliis jaksanukaan kattella, ku oon aina ollu sellaanen iltauninen.
Monta mukavaa muistoa sinne lapsuuren kultaasihin päiviin liittyy, osa jo unoohtuneeta mutta palijon on muistin sopukoiski säilyny sellaasina helminä.
terv. saunaamas pikkuusen aikaa sitten käyny seppä ja aina puhuras pieni Tiitu kulta, me lakeuren lapset.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315776- 363791
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833323- 122758
- 292222
- 122167
- 1621906
- 181505
- 1051362
- 251233