Tammelan perhe

hande

Silloin 60-luvulla se minua huvitti.
Mutta oliko elämäsi samankaltainen, vaiko salattu elämä?

15

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hande

      Rin-Tin-Tin ja nyt uudelleen esitettävä Louvren kummitus, kyllä olivat eri jänniä.

      • ent.tehtaantyttö

        joo, muistan mä. Meillä kun oli aina sauna-ilta samana iltana kun tuli Rin-Tin-Tin..joo, täällä oli sellainen kerrostalo sauna meillä, missä oli puulämmitys. Sauna oli aina kyllä ihan kuuma. Ja seinät siellä noesta ihan mustat...pesuhuone oli sellainen kokonaan valkoisella kaakelilla päällystetty..no, siinä oli kaks pukuhuonetta. Aina omalla vuorollaan tietty perhe sai oman pukuhuoneensa käyttöön..no, siinä kiukaalla sit aina paistettiin foliossa HK:n sinistä makkaraa..ja me lapset saatii keltaista Jaffaa tai sit punaista sai valita kumpaa halusi...se makkara siellä kiukaalla kyllä kypsy ihan kokonaan tosi kuumaksi..no,saunan jälkeen sit siellä pukuhuoneessa toi makkara syötiin Turun Sinappia siihen vähän ja sit limpparii..;)) Oli muuten toi HK:n sininen ihan toisen makuinen kun nykyään..vai muistaako sitä vain toisin;) No, saunan jälkeen sit sai kattoo vielä RIN-TIN-TINIÄ. Sai valvoo, eikä tarvinnu mennä nukkumaan. Voihan Vinde!:) Tota en kyllä muista oliko lähetys keskiviikko-iltaisin vai torstaisin..mut ei välii..

        t.friidu


      • hande
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

        joo, muistan mä. Meillä kun oli aina sauna-ilta samana iltana kun tuli Rin-Tin-Tin..joo, täällä oli sellainen kerrostalo sauna meillä, missä oli puulämmitys. Sauna oli aina kyllä ihan kuuma. Ja seinät siellä noesta ihan mustat...pesuhuone oli sellainen kokonaan valkoisella kaakelilla päällystetty..no, siinä oli kaks pukuhuonetta. Aina omalla vuorollaan tietty perhe sai oman pukuhuoneensa käyttöön..no, siinä kiukaalla sit aina paistettiin foliossa HK:n sinistä makkaraa..ja me lapset saatii keltaista Jaffaa tai sit punaista sai valita kumpaa halusi...se makkara siellä kiukaalla kyllä kypsy ihan kokonaan tosi kuumaksi..no,saunan jälkeen sit siellä pukuhuoneessa toi makkara syötiin Turun Sinappia siihen vähän ja sit limpparii..;)) Oli muuten toi HK:n sininen ihan toisen makuinen kun nykyään..vai muistaako sitä vain toisin;) No, saunan jälkeen sit sai kattoo vielä RIN-TIN-TINIÄ. Sai valvoo, eikä tarvinnu mennä nukkumaan. Voihan Vinde!:) Tota en kyllä muista oliko lähetys keskiviikko-iltaisin vai torstaisin..mut ei välii..

        t.friidu

        Illasta, olisin voinut olla mukana. Great!


      • hande

        Loppui samaan aikaan kuin koulukin.
        Kyllä riitti mahan alla jalkoja, että näkisi muutakin kuin Teija Sopasen naaman...


      • ent.tehtaantyttö
        hande kirjoitti:

        Illasta, olisin voinut olla mukana. Great!

        omaanki elämäänsä. Asuttiin Vuosaaressa kerrostalossa, kundi ku oli snadimpi..no, meillä oli upeesti sauna aivan ylhäällä siinä talossa, kerroksia kun oli viisi siinä talossa. Ylin kerros oli sit tämä saunakerros. Siinä upee kattoterassi saunan yhteydessä...no, mullaki oli käytössä siellä aina viimeinen saunavuoro lauantaisin, vieläki kundi muistaa kuinka tota kiuasmakkaraa syötiin kesä-iltaisin siinä kattoterrasilla ja juomana vihreää muumilimppari.....;)

        Nyt meillä tässä käytössä taloyhtiön oma lenkkisauna. Enpä enää saunavuoroa ottanut...uimahallissa kun tulee käytyä. No, eipä meillä nuo miehet enää halua saunoa, kun ei siinä vuorolla oikein kunnolla ehdi niistä liian vähän aikaa..tällä omalla saunavuorolla.

        t.friidu


      • henrii

        tin tintitiä ei koskaan näkynyt niissä sarjoissa.


      • hande
        henrii kirjoitti:

        tin tintitiä ei koskaan näkynyt niissä sarjoissa.

        Luettiin kai sanomalehtiä silloin.
        Noin sormitutumalla...


      • Early 70`s
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

        joo, muistan mä. Meillä kun oli aina sauna-ilta samana iltana kun tuli Rin-Tin-Tin..joo, täällä oli sellainen kerrostalo sauna meillä, missä oli puulämmitys. Sauna oli aina kyllä ihan kuuma. Ja seinät siellä noesta ihan mustat...pesuhuone oli sellainen kokonaan valkoisella kaakelilla päällystetty..no, siinä oli kaks pukuhuonetta. Aina omalla vuorollaan tietty perhe sai oman pukuhuoneensa käyttöön..no, siinä kiukaalla sit aina paistettiin foliossa HK:n sinistä makkaraa..ja me lapset saatii keltaista Jaffaa tai sit punaista sai valita kumpaa halusi...se makkara siellä kiukaalla kyllä kypsy ihan kokonaan tosi kuumaksi..no,saunan jälkeen sit siellä pukuhuoneessa toi makkara syötiin Turun Sinappia siihen vähän ja sit limpparii..;)) Oli muuten toi HK:n sininen ihan toisen makuinen kun nykyään..vai muistaako sitä vain toisin;) No, saunan jälkeen sit sai kattoo vielä RIN-TIN-TINIÄ. Sai valvoo, eikä tarvinnu mennä nukkumaan. Voihan Vinde!:) Tota en kyllä muista oliko lähetys keskiviikko-iltaisin vai torstaisin..mut ei välii..

        t.friidu

        Siesta-merkkistä limpparia joka oli oikeestaan mehua, siinä kun ei ollut hiilihappoa. Peltikorkissa leikkasi mukavasti sormensa joten minä kymmenvuotias avasin sen hohtimilla. Ja kerrostalosaunassa oli tunnelmaa.
        Elämä oli paljon parempaa kuin nykyisin. No, Suomi kurjistuu koko ajan.


    • Jekku Konttori

      Muistan että Felix kissan seikkailut kustansi Igmanin maitotuotteet.

    • hande

      Oli vakuuttava isä siihen aikaan, Vesa Jaarva ei niinkään idoliksi muodostunut. Paksu poika oli.

    • hande

      Ja myöhemmin Kiviset ja Soraset, olivat lapsuuteni maisema.
      Nykyisin katson uutiset ja dokkarit. Siinä koko helmeys.

      • henrii

        salamasanteri oli paras piirretty jonka muistan.


      • castafiore

        ..telkkariohjelma oli Topi Katti.
        Olin ehkä kahdeksan vuotias, kun
        televisio tuli meille. Meidän perheeseen
        kuului vanhempien lisäksi viisi lasta ja
        äitini vanhemmat. Naapurissa asui eno
        vaimonsa ja kymmenen mukulan kanssa.
        Oli meitä aikamoinen sakki sitten katsomassa
        esimerkiksi sitä kun Ansa sai Taunonsa... Mummo oli muuten vakaasti sitä
        mieltä että kyllä Ansa ja Tauno ovat naimisissa,
        eihän ne muuten voisi pussailla... : )


      • hande
        castafiore kirjoitti:

        ..telkkariohjelma oli Topi Katti.
        Olin ehkä kahdeksan vuotias, kun
        televisio tuli meille. Meidän perheeseen
        kuului vanhempien lisäksi viisi lasta ja
        äitini vanhemmat. Naapurissa asui eno
        vaimonsa ja kymmenen mukulan kanssa.
        Oli meitä aikamoinen sakki sitten katsomassa
        esimerkiksi sitä kun Ansa sai Taunonsa... Mummo oli muuten vakaasti sitä
        mieltä että kyllä Ansa ja Tauno ovat naimisissa,
        eihän ne muuten voisi pussailla... : )

        Tutti Bella.
        Olen myös 55- syntynyt.
        Konkurssiharava ei ollut vielä silloin monen katolla...


      • hande kirjoitti:

        Tutti Bella.
        Olen myös 55- syntynyt.
        Konkurssiharava ei ollut vielä silloin monen katolla...

        Oli eheroton suosikki ja sitä kattottin aina sunnuntaipäivisin. Naapurin Annelin kans istuttihin vierekkään ku kumpaanenki tykättihin toisistamma.
        Sirkustirehtöörinä oli Orvo Kontia ja sirkuspellenä muusikkonakin tuttu Onni Gideon. Onni klovni. Ja se fakiiri olikoos se ny Brumlum laittoo sitä sualaa melekehen koko ajan ja jokapaikkahan. Nämä kolome hahmoa siitä on ny jääny mielehen päällimmääsinä. Anneli sanoo aina notta hän saa sellaasina iltoona valavoa myöhääsempähän ku tuloo se Ben Casey se lääkärisarija. Äitinsä kans sanoo sen aina kattoneensa. Ja ihimitteli notta ku minä en oo kiinnostunu siitä ohojelmasta. Sanoon aina notta noon akkaan juttuja, muukkaan miehet sellaasia kattele. Musta ori oli liioon mistä tykkäsin ku oon aina pitäny eläämistä. Kyllähän se Rin Tin Tinki oli sellaanen mieluunen ja Sea Hunt. Sitä liioon tuijootettihin silimä kovana.
        Myöhääs sarijoja en oliis saanukaan, enkä liioon oliis jaksanukaan kattella, ku oon aina ollu sellaanen iltauninen.
        Monta mukavaa muistoa sinne lapsuuren kultaasihin päiviin liittyy, osa jo unoohtuneeta mutta palijon on muistin sopukoiski säilyny sellaasina helminä.
        terv. saunaamas pikkuusen aikaa sitten käyny seppä ja aina puhuras pieni Tiitu kulta, me lakeuren lapset.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1621
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1206
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1092
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      807
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 67
      728
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      598
    Aihe