Uros rotikat..

jejhjehjejh

Moro. Meillä kaikki koirat ovat olleet aina narttuja (Sheltti, Rottweiler) ja kysyisin miten urokset eroavat nartuista? Tuttavat ja kasvattajakin sanoi uroksia todella dominoiviksi. Siirryimme paimenkoirasta siis Rottweileriin ja on kyllä niin rauhallinen verrattuna Shelttiin. Kasvattaja myös sanoi että uroksiin kiintyy enemmän kuin naaraisiin.

4

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa, aika omituista sanoa, että uroksiin kiintyisi enemmän kuin narttuihin... Eiköhän se kiintyminen ole kiinni yksilöstä? Toiset tykkäävät urosten luonteesta, toiset narttujen. Itse olen uros-ihminen - itselläni on ollut rotikoista narttuja ja uroksia ja muutamasta muustakin rodusta. Joitakin omia näkemyksiäni voin tähän kirjata, kanssani saa vapaasti olla aivan eri mieltä :)

- Rottweileruros on dominoiva, dominanssia löytyy paljon enemmän kuin rotikkanartulta.
      - Nartut ovat kierompia ja ovelampia, uroksilla on putkiaivot: Jos ne haluavat jotakin ne menevät suoraan asiaan.
      - Nartuilla juoksut sekoittavat elämää - paljonkin. Juoksujen aikana nartun kanssa tavoitteellinen treenaaminen saattaa olla mahdotonta, kun se on masentunut ja apaattinen. Uroksilla narttujen hajut taas saattavat sekoittaa pään 365 päivää vuodessa. (Sterilisaatio ja kastraatio toki auttavat horminitoiminnan tasaamisessa.)
      - Urokset ovat haastavampia, kovempia, kovapäisempiä. Nartut pehmeämpiä.

• ----------------------------

Tuohon väitteeseen, että nartut ovat kierompia ja ovelampia, olen täysin samaa mieltä. :)

• -----------------------
        ---------------------------- kirjoitti:

Tuohon väitteeseen, että nartut ovat kierompia ja ovelampia, olen täysin samaa mieltä. :)

Esim. Ei saa hypätä sohvalle makoilemaan, ankarasti kiellettyä. Mutta kukaan ei ole kieltänyt repimästä sohvatyynyjä lattialle, ja nukkua sitten niiden päällä. Vaikka oma peti on tuhat kertaa mukavampi ja tilavampi. :)

• Nimetön
        ----------------------- kirjoitti:

Esim. Ei saa hypätä sohvalle makoilemaan, ankarasti kiellettyä. Mutta kukaan ei ole kieltänyt repimästä sohvatyynyjä lattialle, ja nukkua sitten niiden päällä. Vaikka oma peti on tuhat kertaa mukavampi ja tilavampi. :)

ei saa mennä sängylle tai sohvalle mutta aamulla kun herää niin kukas se röyömii nopeasti sohvalta pois että vain ei ehtisi nähdä sama juttu sängyllä,on ne kieroja fiksuja otuksia ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      187
      5085
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4472
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3039
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      145
      2941
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2541
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27