KOTIKONEEN VAKOILU ?

Vahva epäilys

Minulle on kaksi kertaa tehty se törkeä temppu, että koneen käyttöäni on seurattu- kummatkin koneet olivat erään yhteisön koneita, joille menin käyttäjätunnuksilla sisään. Henkilö joka tätä harjoittaa on eräs narsistinen naisjohtaja, joka on kyennyt manipuloimaan muut tähän rikokseen mukaan.Tiedän, että kyseessä oleva henkilö tulee tekemään tämän uudestaan jos vain pystyy.

Olkaa ystävällisiä ja vastatkaa minulle, sillä epäilen vahvasti, että myös kotikoneeni käyttöä seurataan- sellaisia vihjauksia on alkanut sadella.Onko tämä mahdollista, esim.lähettämällä netin kautta joku virus koneelleni ? Kukaan muu kuin minä ei kuitenkaan pääse fyysisesti konel-leeni.

Käyttöjärjestelmänä minulla on Linux ja tietääkseni minulla ei ole mitään palomuurijärjestelmää tai virustorjuntaa käytössä.
Käytän nimittäin nyt muistitikkuani yhteisön koneessa, jonka käyttöä seurataan( Windows) ja saman muistitikun laitan sitten koneelleni.Voiko silloin ko. tikun kanssa tulla mukana jokin virus mikä aktivoisi koneeni etähallittavaksi ?Ja onko yleensä mahdollista, että pystyttäisiin näkemään kaikki mitä kotikoneellani teen?

Tiedän, että nämä kuulostavat ihan ufojutuilta, mutta narsisti nainen on kimpussani ja hänellä on valitettavasti valtaa-moni ei uskalla vastustaa häntä.

Erittäin lämmin kiitos vastauksistanne !

3

1409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -internautti-

Olisin aika skeptinen sen suhteen, että windows-koneissa pyörivät vakoiluohjelmat toimisivat linux-koneessasi varsinkaan, kun vakoilun suorittaja on narsistinen nainen.

Netstat komennolla näkee käynnissä olevat yhteydet ja mihin osoitteisiin koneesi on yhteydessä. Jos huolettaa, aloita tutkimukset vaikkapa siitä.

• "Minulle on kaksi kertaa tehty se törkeä temppu, että koneen käyttöäni on seurattu- kummatkin koneet olivat erään yhteisön koneita, joille menin käyttäjätunnuksilla sisään."

"Onko tämä mahdollista, esim.lähettämällä netin kautta joku virus koneelleni ? Kukaan muu kuin minä ei kuitenkaan pääse fyysisesti konel-leeni."

Jos käytät samoja käyttäjätunnuksia kotikoneella kuin mitä yhteisönkoneet ovat ja sinne taas pääsee fyysisesti niin sitten kotikoneellesi voi onnistuakin pääsemään verkon kautta jos niiltä yhteisön koneilta on ongittu sinun tunnukset esiin, ja se onnistuu helposti jos hyökkääjä tuntee näiden koneiden firmwaren- tai pääkäyttäjän salasanat.

Virukset ja vastaavat menee todella vaikeiksi että ei kyllä tälläisillä onnistu. Ja jos kotikoneesi salasana on omassa tiedossasi eikä sitä ole muualle kirjoitettu mistä sen voi saada käsiin ja tämän käyttöjärjestelmään on päivitykset asennettu niin tuskin on päästy mitenkään.

Jos kotikoneellasi on ollut sellainen salasana mikä on voitu saada käsiin toisilta koneilta niin varmista, että koneessa ei ole mitään etäkäyttömahdollisuuksia päällä (kuten SSH palvelinta) ja vaihda salasana niin siihen loppuu vakoilut jos sellaista on.

• Ilmoitus

No jos oletat kotikonettasi vakoiltavan, niin mars ja äkkiä rikosilmoitusta tekemään. Tutkii ihan eri tietoturvagurut sitten konettas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      47
      5037
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      72
      3192
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      312
      2024
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      1825
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1709
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      53
      1286
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1259
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1192
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1177
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      280
      1137
    Aihe