Kesäloma Turun saaristossa!?

monnimaija

Hei kaikille!
Haluaisin lähteä lomalle Turun saaristoon kesällä ja tarvitsisin vähän tietoa.
Olen lukenut saariston rengastiestä ja haluaisin tietää jos joku on mennyt autolla sen ympäri?

Missä voi pysähtyä ja yöpyä?

Mitä kannattaa nähdä tai tehdä?

Kiitos avusta! =)

4

1957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savant-sage

Saaristossa oon käyny monta kertaa!
      Airisto on mukava paikka pysähtyä vaikka yheksi yöksi. Kesäisin siellä on paljon ihmisiä ja vilskettä. Airistolla on uimaranta, ravintoloita, baari, mökkejä ja rannalla on juuri rakennettu tosi hieno sauna-SPA.

Huoneet on kyllä aika kalliit jos muistan, mut niin ne hinnat on kalliita muuallakin, niinkuin Nauvossa tai Korppoossa.

Nauvossa on ihana pysähtyä vaikka päiväksi. Satamassa on aina tuoretta savukalaa ja ravintola l'Escale on tunnettu koko maassa!

Korppoo on ihan kiva mennä läpi, mut siellä ei oo kauheesti tekemistä tai nähtävää.

Kyl se Airisto ja Nauvo on ne kohteet mitä itse menisin kattomaan! Paras vaihtoehto on tietenkin liikkua veneellä!

• Meikku-75

Me ajoimme viime kesänä Rengastien kautta Ahvenanmaalle ja pysähdyimme jo ennen Airistoa Kaarinassa. Siellä oli pieni maatila missä saimme olla meren äärellä ihan kaksin. Ei menoa eikä meininkiä, mutta toistemme seura riitti :) Huoneet olivat erittäin siistejä ja hintalaatu kohdallaan.(googlasin vielä osoitteen: www.lyhdyntila.fi)
      Kävimme myös melomassa, mikä oli itselleni aika hurja kokemus, mutta suosittelen kokeilemaan...

• fillarireissaaja

Olen kiertänyt osan rengastiestä muutaman kerran, Ahvenanmaan saariston sitäkin tarkemmin. Olemme fillarireissaajia ja telttailijoita, muusta majoituksesta en tiedä. Viimeksi oltiin kesällä 2007 joten ihan viimevuotista tietoa ei ole. Kustavissa on hyvä camping. Sieltä jatkoimme Iniön kautta Houtskariin jossa jälleen yövyttiin. Tämä leirintäalue oli silloin aika vaatimattomassa kunnossa, nurtsit epätasaisia, grillikatos ala-arvoinen jne. Omistaja on sen jälkeen vaihtunut, taso saattanut nousta. Houtskarista jatkoimme Nauvoon jossa taas hyvä alue. Saaristoreitti on jo luonnon puolesta aina yhtä hieno. Yhteysalusten aikataulut kannattaa tarkistaa ja matka suunnitella näiden mukaan jos et ole valmis yöpymään "puskassa" jokamiehen oikeuksin. Saaristossa on hyvä palvelu ja kiireetön tunnelma ja tekemistä riittää. Sinilevätilanne on ollut viime vuosina aika hurja. Alkukesä on vielä ok. jos mielii mereen. Juhannuksen jälkeen alkaa olla jo epävarmaa. Meitä ei levä ole jarrutellut, campingeillä pääsee suihkuun ja luonto on muuten antoisa. Heinäkuussa on mustikkaa niin paljon kun jaksaa syödä ja punkkeja ja käärmeitä ei kannata etukäteen murehtia.

• monnimaija
        fillarireissaaja kirjoitti:

Olen kiertänyt osan rengastiestä muutaman kerran, Ahvenanmaan saariston sitäkin tarkemmin. Olemme fillarireissaajia ja telttailijoita, muusta majoituksesta en tiedä. Viimeksi oltiin kesällä 2007 joten ihan viimevuotista tietoa ei ole. Kustavissa on hyvä camping. Sieltä jatkoimme Iniön kautta Houtskariin jossa jälleen yövyttiin. Tämä leirintäalue oli silloin aika vaatimattomassa kunnossa, nurtsit epätasaisia, grillikatos ala-arvoinen jne. Omistaja on sen jälkeen vaihtunut, taso saattanut nousta. Houtskarista jatkoimme Nauvoon jossa taas hyvä alue. Saaristoreitti on jo luonnon puolesta aina yhtä hieno. Yhteysalusten aikataulut kannattaa tarkistaa ja matka suunnitella näiden mukaan jos et ole valmis yöpymään "puskassa" jokamiehen oikeuksin. Saaristossa on hyvä palvelu ja kiireetön tunnelma ja tekemistä riittää. Sinilevätilanne on ollut viime vuosina aika hurja. Alkukesä on vielä ok. jos mielii mereen. Juhannuksen jälkeen alkaa olla jo epävarmaa. Meitä ei levä ole jarrutellut, campingeillä pääsee suihkuun ja luonto on muuten antoisa. Heinäkuussa on mustikkaa niin paljon kun jaksaa syödä ja punkkeja ja käärmeitä ei kannata etukäteen murehtia.

Voi kiitos avusta ja neuvoista! =)
        Nyt kun olen kuullut että muilla on hyviä kokemuksia saaristosta ja rengastiestä niin odotan vieläkin enemmän innolla tätä reissua!
        En taida eksyä ihan Ahvenmaalle asti, mutta Nauvon ja Korppoon läpi tietenkin mennään Houtskariin asti ja siitä sitten eteenpäin "takaisin" Tkuun ja Kustaviin päin.

Puhuitte paljon campingalueista jne. Mutta mitä jos me halutaan yöpyä sisätiloissa joka paikassa missä pysähdytään. Onko tällainen edes mahdollista? Siis onko hotelleja/BB-taloja tai mökkejä?

Tiedän että Airistolla on mökkejä hotelli, ja Nauvossa on sekä että jne. Mutta miten vielä "edemmäs" saaristoon?

Vai pitääkö vaan orientoitua siihen että makuupussi ja taskulamppu mukaan? =)

KIITOS AVUSTANNE!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe