vinkkiä tarttis kun hytin kippaus sylinteri vuotaa reilusti sen jälkeen kun hytti nostettu ja taas laskettu alas. siis alas laskun JÄLKEEN rupeaa vuotamaan ihan kunnolla. päälisin puolin näyttää avaamattomalta paketilta eli kuinkas avataan? sivussa n.5 yläpäästä joku hitsaus roiskeen näkönen patti, olisko alla joku lanka jonka poistamalla yläpää aukeaa?
hytin kippaus sylinteri
9
7865
Vastaukset
- päivään
mennessä ei ole tullut vastaan kippaussylinteriä jota voi korjata. Olen kylläkin rälläkällä avannut moisia ja ottanut materiaalít talteen. Eikun uusi tilalle.
- Scania expert
Aika outoa.....ise olen korjannut n. 70kpl ja hylkyyn on mennyt ehkä 15 kpl.
Tietysti on ollut melko uusista autoista, joten ei ole tullut vastaan ihan loppuja sylintereitä. Se Scanian jako korkeat ja matalat ohjaamot on hyvä, koska niissä on erilaiset pumput ja sylinterit. Matalissa ei sylinteriin tule kuin O-rengas vika ja korkeissa se sylinterin varrentiiviste on liian pieni ja kuluu äkkiä huonoksi, koska se on samalla varren ohjuri. Itse vaihtaisin sen varrentiivisteen kahden vuoden välein, koska kun se kuluu, alkaa varsi laahaamaan sylinterin päätykappaleen reunoihin, ja se teräs kyllä kuluttaa sen kromin ohueksi. Sitten lopuksi iskee ruoste ja varsi on sökö. Varrentiiviste maksaa noin 7€ ja O-rengas 2€..,,,,eli ennakoiva huolto kannataa tässä tapauksessa.
- valua
vaan ja lisää ainetta tarvittaessa
Scanian sylinteri tuli viimmeksi korjattua (saa korjaus-sarjaa)
Muistaakseni sieltä varren päästä ensin pois pölytiviste, sitten napautetaan sisällä olevaa holkkia putkeen sisäänpäin (meni muistaamseni noin 1cm)ja otetaan putken sisällä oleva lukkorengas pois lopuksi vedetään varsi pois ja vaihdetaan vialliset osat.korjata korjaus-sarjan kanssa.oireena sylinterissä oli että se kolisi ja ikäänkuin löi pohjaan.hommattiin korjaus-sarja,purettiin sylinteri kokonaisuudessaan.ensinnäkin sylinterin varresta oli kromaus irronnut osittain ja kromipalaset (hiutaleita) oli mennyt sylinterin pohjassa oleviin venttiileihin,niitä on muistaakseni kolme ja niiden tarkoituksena on toimia nosto,lasku -ja vapaavirtausventtiileinä.
Puhdistettiin huolellisesti ja kasattiin uudet osat tilalle,asennettiin paikalleen ja meni muutaman viikon kunnes alkoi uudelleen kolista.No koska tiedettiin että kromausta oli irti sylinterin varresta,oletettiin että venttiilit on taas täynnä paskaa,hommattiin suoraan uusi sylinteri,puhdistettiin koko öljylinja ja pumppu johon samalla vaihdoin korjaus-sarjan.Uudet öljyt sisään ja sen jälkeen on toiminu moitteettomasti.Auto on r-sarjan scania,vm 05.Rahti3187 kirjoitti:
korjata korjaus-sarjan kanssa.oireena sylinterissä oli että se kolisi ja ikäänkuin löi pohjaan.hommattiin korjaus-sarja,purettiin sylinteri kokonaisuudessaan.ensinnäkin sylinterin varresta oli kromaus irronnut osittain ja kromipalaset (hiutaleita) oli mennyt sylinterin pohjassa oleviin venttiileihin,niitä on muistaakseni kolme ja niiden tarkoituksena on toimia nosto,lasku -ja vapaavirtausventtiileinä.
Puhdistettiin huolellisesti ja kasattiin uudet osat tilalle,asennettiin paikalleen ja meni muutaman viikon kunnes alkoi uudelleen kolista.No koska tiedettiin että kromausta oli irti sylinterin varresta,oletettiin että venttiilit on taas täynnä paskaa,hommattiin suoraan uusi sylinteri,puhdistettiin koko öljylinja ja pumppu johon samalla vaihdoin korjaus-sarjan.Uudet öljyt sisään ja sen jälkeen on toiminu moitteettomasti.Auto on r-sarjan scania,vm 05.Se Scanian sylinteri järjestelmä on aikas erikoinen mutta toimiva, tarkoitan tällä sitä alapään levennystä, järjestelmä jää vapaatilaan johon ei hytin liikkeet vaikuta.
Joskus ajattelin (90 luvun alussa)kääntää hytin pumpun nousu asentoon valmiiksi kun maastossa joutu käymään talon autoa aina rukkaamassa, lopputulos oli se että sylinteri keräs koko ajan heiluessa painetta sylinteriin ja hytti alko ajossa nousemaan, kuskin kommenti oli että "hytti on kuin kivi ja etukenossa"
- volvo miäs
miten saa volvon kopin kipsttua kun letku poikki?? tai onko hankala vaihtaa kopin ollessa alhaalla KIITOS
- volvo miäs
siis kipattua
- blonti
Moro.
Pura oikean lyhdyn ympäriltä muovit, niin näät letkut pumpun ja sylinterin väliltä mökin ollessa alhaalla, ei maksa kuukiviä eikä kannata mihkään merkkiin koittaa jatkaa/ yms ( se saatanan hytti voi tulla väärään hetkeen alas, palikkaa menee rikki vaikkei olisikaan ihminen välissä) Aloittajalle vinkiksi: Scanian hytinnostosylinteri 4 ja r-sarjassa. on ollut huono jo syntyessään. Sen varaosanumero on vaihtunut jo n 10krt.. Scanian originaaliin saa sen korjaussarjan sopimaan, mutta usein männän kromaus on niin pehmeää ollut ettei siitä ole mitn apua. skubasta/raskassarjaketjusta/ muilta myyjiltä saa ihan ok sylinterin. Maksaahan se rahaa, mut jätäppä se talven yli korjaamatta> maksat joskus sen sitten x3.. Onnin auton sylintereissä oli joskus ongelmia, ei toiminut edes uutena. Hytinnostoletkut vaihdetaan hytin ollessa ala-asennossa. Itse oion aina hiukan seuraavasti: en jaksa repiä oikean puolen rungossa menevää johtonippua auki, vaan jätän vanhan letkun sinne, toki sillätavalla ettei vanha letku jää vispaamaan muita letkuja/johtoja auki. Ja pumpun korkki pidetään auki kun lasketaan ensimmäisen atf täytön jälkeen hytti alas!! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1183802Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3191985Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471767- 1041677
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4351614Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21580Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4321474Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431240MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar471162Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4001124