hytin kippaus sylinteri

kympin seppä

vinkkiä tarttis kun hytin kippaus sylinteri vuotaa reilusti sen jälkeen kun hytti nostettu ja taas laskettu alas. siis alas laskun JÄLKEEN rupeaa vuotamaan ihan kunnolla. päälisin puolin näyttää avaamattomalta paketilta eli kuinkas avataan? sivussa n.5 yläpäästä joku hitsaus roiskeen näkönen patti, olisko alla joku lanka jonka poistamalla yläpää aukeaa?

9

7401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivään

      mennessä ei ole tullut vastaan kippaussylinteriä jota voi korjata. Olen kylläkin rälläkällä avannut moisia ja ottanut materiaalít talteen. Eikun uusi tilalle.

      • Scania expert

        Aika outoa.....ise olen korjannut n. 70kpl ja hylkyyn on mennyt ehkä 15 kpl.
        Tietysti on ollut melko uusista autoista, joten ei ole tullut vastaan ihan loppuja sylintereitä. Se Scanian jako korkeat ja matalat ohjaamot on hyvä, koska niissä on erilaiset pumput ja sylinterit. Matalissa ei sylinteriin tule kuin O-rengas vika ja korkeissa se sylinterin varrentiiviste on liian pieni ja kuluu äkkiä huonoksi, koska se on samalla varren ohjuri. Itse vaihtaisin sen varrentiivisteen kahden vuoden välein, koska kun se kuluu, alkaa varsi laahaamaan sylinterin päätykappaleen reunoihin, ja se teräs kyllä kuluttaa sen kromin ohueksi. Sitten lopuksi iskee ruoste ja varsi on sökö. Varrentiiviste maksaa noin 7€ ja O-rengas 2€..,,,,eli ennakoiva huolto kannataa tässä tapauksessa.


    • valua

      vaan ja lisää ainetta tarvittaessa

    • Scanian sylinteri tuli viimmeksi korjattua (saa korjaus-sarjaa)

      Muistaakseni sieltä varren päästä ensin pois pölytiviste, sitten napautetaan sisällä olevaa holkkia putkeen sisäänpäin (meni muistaamseni noin 1cm)ja otetaan putken sisällä oleva lukkorengas pois lopuksi vedetään varsi pois ja vaihdetaan vialliset osat.

      • korjata korjaus-sarjan kanssa.oireena sylinterissä oli että se kolisi ja ikäänkuin löi pohjaan.hommattiin korjaus-sarja,purettiin sylinteri kokonaisuudessaan.ensinnäkin sylinterin varresta oli kromaus irronnut osittain ja kromipalaset (hiutaleita) oli mennyt sylinterin pohjassa oleviin venttiileihin,niitä on muistaakseni kolme ja niiden tarkoituksena on toimia nosto,lasku -ja vapaavirtausventtiileinä.
        Puhdistettiin huolellisesti ja kasattiin uudet osat tilalle,asennettiin paikalleen ja meni muutaman viikon kunnes alkoi uudelleen kolista.No koska tiedettiin että kromausta oli irti sylinterin varresta,oletettiin että venttiilit on taas täynnä paskaa,hommattiin suoraan uusi sylinteri,puhdistettiin koko öljylinja ja pumppu johon samalla vaihdoin korjaus-sarjan.Uudet öljyt sisään ja sen jälkeen on toiminu moitteettomasti.Auto on r-sarjan scania,vm 05.


      • Rahti3187 kirjoitti:

        korjata korjaus-sarjan kanssa.oireena sylinterissä oli että se kolisi ja ikäänkuin löi pohjaan.hommattiin korjaus-sarja,purettiin sylinteri kokonaisuudessaan.ensinnäkin sylinterin varresta oli kromaus irronnut osittain ja kromipalaset (hiutaleita) oli mennyt sylinterin pohjassa oleviin venttiileihin,niitä on muistaakseni kolme ja niiden tarkoituksena on toimia nosto,lasku -ja vapaavirtausventtiileinä.
        Puhdistettiin huolellisesti ja kasattiin uudet osat tilalle,asennettiin paikalleen ja meni muutaman viikon kunnes alkoi uudelleen kolista.No koska tiedettiin että kromausta oli irti sylinterin varresta,oletettiin että venttiilit on taas täynnä paskaa,hommattiin suoraan uusi sylinteri,puhdistettiin koko öljylinja ja pumppu johon samalla vaihdoin korjaus-sarjan.Uudet öljyt sisään ja sen jälkeen on toiminu moitteettomasti.Auto on r-sarjan scania,vm 05.

        Se Scanian sylinteri järjestelmä on aikas erikoinen mutta toimiva, tarkoitan tällä sitä alapään levennystä, järjestelmä jää vapaatilaan johon ei hytin liikkeet vaikuta.
        Joskus ajattelin (90 luvun alussa)kääntää hytin pumpun nousu asentoon valmiiksi kun maastossa joutu käymään talon autoa aina rukkaamassa, lopputulos oli se että sylinteri keräs koko ajan heiluessa painetta sylinteriin ja hytti alko ajossa nousemaan, kuskin kommenti oli että "hytti on kuin kivi ja etukenossa"


    • volvo miäs

      miten saa volvon kopin kipsttua kun letku poikki?? tai onko hankala vaihtaa kopin ollessa alhaalla KIITOS

      • volvo miäs

        siis kipattua


    • blonti

      Moro.

      Pura oikean lyhdyn ympäriltä muovit, niin näät letkut pumpun ja sylinterin väliltä mökin ollessa alhaalla, ei maksa kuukiviä eikä kannata mihkään merkkiin koittaa jatkaa/ yms ( se saatanan hytti voi tulla väärään hetkeen alas, palikkaa menee rikki vaikkei olisikaan ihminen välissä) Aloittajalle vinkiksi: Scanian hytinnostosylinteri 4 ja r-sarjassa. on ollut huono jo syntyessään. Sen varaosanumero on vaihtunut jo n 10krt.. Scanian originaaliin saa sen korjaussarjan sopimaan, mutta usein männän kromaus on niin pehmeää ollut ettei siitä ole mitn apua. skubasta/raskassarjaketjusta/ muilta myyjiltä saa ihan ok sylinterin. Maksaahan se rahaa, mut jätäppä se talven yli korjaamatta> maksat joskus sen sitten x3.. Onnin auton sylintereissä oli joskus ongelmia, ei toiminut edes uutena. Hytinnostoletkut vaihdetaan hytin ollessa ala-asennossa. Itse oion aina hiukan seuraavasti: en jaksa repiä oikean puolen rungossa menevää johtonippua auki, vaan jätän vanhan letkun sinne, toki sillätavalla ettei vanha letku jää vispaamaan muita letkuja/johtoja auki. Ja pumpun korkki pidetään auki kun lasketaan ensimmäisen atf täytön jälkeen hytti alas!! ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe