voiko jotkut papukaijat????????!!!

tyhmä tietämätön

voiko joitain papukaijoja opettaa "puhumaan"? sillee et ne osais sanookki jotain? voisko ne ihmiset jotka omistaa "puhuvan" papukaijan nii kertoo tänne jotain mitä niiden papukaijat osaa sanoo? (jos nyt se on mahdollista)

4

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shadow Warrior

      Voihan niitä opettaa puhumaan. kärsivällisyyttä se vain vaatii. Ei se meän kaija ainakaan tajunnu ihmisten kielellä mitään viserrellä, kun meillä sellanen vielä oli. Muuten oli kyllä kiva elukka.

      Pikku vinkkejä siihen puhejuttuun:
      -Kaikkein pehmeimpiä kirjaimia on linnun aika vaikea toistaa. Eikä ehkä lauseista kannata edes uneksia...
      -Kovat konsonantit menee kaikkein parhaiten sen päähän. Ja siitä sanasta saattaa joskus tulla jopa sellainen minkä ymmärtää.
      -Kirjaimet K & R toimii kaikkein parhaiten.

    • jetset

      Kyllä esim kakadut amazonit ja arat kuten myös jako oppivat puhumaan hyvinkin. Mitä enemmän seurustelet ja juttelet sitä todennäköisemmin
      kaveri oppii. Minun amazonini sanoja: tuota tuota
      onko hyvä, hyvä mukula, missä juha on, terve ja
      joitakin sanoja joita en viitsi toistaa.

    • Aran omistaja

      Kyllä monet papukaijat oppivat (koolla ei väliä) yksittäisiä sanoja ja jopa lauseita. Mutta asia täytyy tehdä lintua kiinnostavaksi. Oma sotilasaramme oppi tunnissa "KUKKUU" kun se kuullosti ja varmasti näytti sen mielestä hauskalta leikiltä kun kurkistelin nurkkien takaa sanaa hokien. Samoin "hei" tuli parin päivän sisällä kun vaan jaksoin sanoa sanan tarpeeks monta kertaa (ja yhdistää sen johonkin hauskaan). Lintu on myös taitava viheltäjä. Mutta palkitseminen on TOSI tärkeää. Muuten puhuminen ei lintua kiinnosta.

    • Ellu

      Meillä on jako ja nymfipapukaija.Jako osasi sanoa nimensä meille tultuaan(vusi sitten)nyt se on laajentanu sanavarastoaan,osaa jopa sanoja peräkkäin sanoa.Esm:kuka puhuu,mitä kuuluu?,minun kulta,läähättää,kellon aikamerkki(piipaa),naukuu kuin kissa,matkii taitavasti nymfimme ääntelyä ja muidenkin lintujen,mitä,mitä,mitä,Öitä,,välillä tietyt lausahdukset poissa jonku aikaa mutta sitten kun haluaa ne löytyy sieltä.Nymfipapukaijamme osaa sanoa kurkku,tepa,titityy,leikkikoiran haukkua matkii,terve.Että tälläisiä veijareita meidän linnut,kyllä varmaan millä linnulla motivaatiota puhumiseen riittää ja ihminen jaksaa opettaa niitä,ne oppivat.Meillä minä teen kotona töitä,niin se saa aina olla ihmisten kanssa ja näin ääntä riittää puolin ja toisin kuultavaksi.Joten jos otat papukaijan tai jos omistat puhaa sen knssa paljon ja juttele kuin ihmiselle,se edistää sen juttelutaitoa.Mutta korostan vielä ettei papukaijaa kannata sen puhelahjojen takia ostaa,sillä eivät kaikki opi,mutta ei sen pitäisi papukaijaa huonommaksi tehdä koska ne ovat muutenkin niin ihania ja ÄLYKKÄITÄ!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe