huh.olen tässä silloin tällöin lainannut sedälleni kirjoja.No sitten otin kirjastosta uuden erän ja sain kuulla että minulla on sakkoja palauttamattomista kirjoista.(se kuukausi menee niin nopeasti)Olen muuten tosi tarkka tälläisissä asioissa,että palautan ajoissa jne.
Miksi kirjasto ei sitten informoi joka lainauksen yhteydessä että täällä on palauttamaton kirja joka kerryttää sakkoa....
vai onko tämä uusi tapa rahastaa??
Harmitti
5
3146
Vastaukset
- voi itse
seurata netissä omia tietojasi, niin lainoja, varauksia ym.? Minä ainakin voin, Helmet-systeemi mahdollistaa sen ja varmasti moni, moni muukin. Uusia voi sitten ihan itse netitsekin niitä lainoja (ellei niistä ole varauksia).
Kirjastohenkilöillä on muutakin tekemistä kuin katsoa jokaisen ihmisen tiedot lävitse siinä lainaustilanteessa.
Saathan sinä itsellesi eräpäivälapun, sen verran jokainen voi pitää huolta että seuraa itse milloin kirjat erääntyvät.Itse lainaan vuosittain satoja kirjoja ja sakkoa tulee hyvin, hyvin harvoin. Joskus saatan unohtaa uusia jonkun kirjan, se on ymmärrettävää kun yleensä lainassa on liki 40 nidettä ja varauksia se maksimi 30 kpl
Omatoimisuutta! Eli seuraa joko netitse tilannetta tai sitten siitä eräpv.lipusta.- kirjastonhoitaja
Meillä asiakkaat kysyvät usein palautuksen tai lainauksen yhteydessä, että onko siellä lainassa jotain. Jos eivät kysy, en kerro automaattisesti.
- khja
...kysytään, että uusitaanko lainat, jos huomataan, että asiakkaalla on myöhässä olevia tai sellaisia lainoja, joiden eräpäivä on pian. Mutta tuskin tätä jokaisen asiakkaan kohdalla tapahtuu, eihän sitä voi aina huomatakaan, että asiakkaalla muita lainoja on. Eivät nimittäin näy samalla näytöllä kuin missä lainaus tapahtuu!
- näkyy
kaikki. Lainausohjelma on Atp-origo ja kun asiakkaan kortti luetaan, näkyy nimen lisäksi maksut ja myöhässä olevia lainoja, jos niitä on. Jotkut henkilökunnasta vain ovat arkoja sanomaan mistään, mutta kyllä minä aina kysyn, uusitaanko lainat.
- muistutus
Ja voit varmaan asentaa kirjaston nettisivuilla itsellesi palvelun, että saat sähköpostiisi muistutuksen pari päivää ennen eräpäivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426