Harmitti

huh.olen tässä silloin tällöin lainannut sedälleni kirjoja.No sitten otin kirjastosta uuden erän ja sain kuulla että minulla on sakkoja palauttamattomista kirjoista.(se kuukausi menee niin nopeasti)Olen muuten tosi tarkka tälläisissä asioissa,että palautan ajoissa jne.
Miksi kirjasto ei sitten informoi joka lainauksen yhteydessä että täällä on palauttamaton kirja joka kerryttää sakkoa....
vai onko tämä uusi tapa rahastaa??

5

3133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi itse

      seurata netissä omia tietojasi, niin lainoja, varauksia ym.? Minä ainakin voin, Helmet-systeemi mahdollistaa sen ja varmasti moni, moni muukin. Uusia voi sitten ihan itse netitsekin niitä lainoja (ellei niistä ole varauksia).
      Kirjastohenkilöillä on muutakin tekemistä kuin katsoa jokaisen ihmisen tiedot lävitse siinä lainaustilanteessa.

      Saathan sinä itsellesi eräpäivälapun, sen verran jokainen voi pitää huolta että seuraa itse milloin kirjat erääntyvät.Itse lainaan vuosittain satoja kirjoja ja sakkoa tulee hyvin, hyvin harvoin. Joskus saatan unohtaa uusia jonkun kirjan, se on ymmärrettävää kun yleensä lainassa on liki 40 nidettä ja varauksia se maksimi 30 kpl

      Omatoimisuutta! Eli seuraa joko netitse tilannetta tai sitten siitä eräpv.lipusta.

      • kirjastonhoitaja

        Meillä asiakkaat kysyvät usein palautuksen tai lainauksen yhteydessä, että onko siellä lainassa jotain. Jos eivät kysy, en kerro automaattisesti.


    • khja

      ...kysytään, että uusitaanko lainat, jos huomataan, että asiakkaalla on myöhässä olevia tai sellaisia lainoja, joiden eräpäivä on pian. Mutta tuskin tätä jokaisen asiakkaan kohdalla tapahtuu, eihän sitä voi aina huomatakaan, että asiakkaalla muita lainoja on. Eivät nimittäin näy samalla näytöllä kuin missä lainaus tapahtuu!

      • näkyy

        kaikki. Lainausohjelma on Atp-origo ja kun asiakkaan kortti luetaan, näkyy nimen lisäksi maksut ja myöhässä olevia lainoja, jos niitä on. Jotkut henkilökunnasta vain ovat arkoja sanomaan mistään, mutta kyllä minä aina kysyn, uusitaanko lainat.


    • muistutus

      Ja voit varmaan asentaa kirjaston nettisivuilla itsellesi palvelun, että saat sähköpostiisi muistutuksen pari päivää ennen eräpäivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe