Harmitti

huh.olen tässä silloin tällöin lainannut sedälleni kirjoja.No sitten otin kirjastosta uuden erän ja sain kuulla että minulla on sakkoja palauttamattomista kirjoista.(se kuukausi menee niin nopeasti)Olen muuten tosi tarkka tälläisissä asioissa,että palautan ajoissa jne.
Miksi kirjasto ei sitten informoi joka lainauksen yhteydessä että täällä on palauttamaton kirja joka kerryttää sakkoa....
vai onko tämä uusi tapa rahastaa??

5

3207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi itse

seurata netissä omia tietojasi, niin lainoja, varauksia ym.? Minä ainakin voin, Helmet-systeemi mahdollistaa sen ja varmasti moni, moni muukin. Uusia voi sitten ihan itse netitsekin niitä lainoja (ellei niistä ole varauksia).
      Kirjastohenkilöillä on muutakin tekemistä kuin katsoa jokaisen ihmisen tiedot lävitse siinä lainaustilanteessa.

Saathan sinä itsellesi eräpäivälapun, sen verran jokainen voi pitää huolta että seuraa itse milloin kirjat erääntyvät.Itse lainaan vuosittain satoja kirjoja ja sakkoa tulee hyvin, hyvin harvoin. Joskus saatan unohtaa uusia jonkun kirjan, se on ymmärrettävää kun yleensä lainassa on liki 40 nidettä ja varauksia se maksimi 30 kpl

Omatoimisuutta! Eli seuraa joko netitse tilannetta tai sitten siitä eräpv.lipusta.

• kirjastonhoitaja

Meillä asiakkaat kysyvät usein palautuksen tai lainauksen yhteydessä, että onko siellä lainassa jotain. Jos eivät kysy, en kerro automaattisesti.

• khja

...kysytään, että uusitaanko lainat, jos huomataan, että asiakkaalla on myöhässä olevia tai sellaisia lainoja, joiden eräpäivä on pian. Mutta tuskin tätä jokaisen asiakkaan kohdalla tapahtuu, eihän sitä voi aina huomatakaan, että asiakkaalla muita lainoja on. Eivät nimittäin näy samalla näytöllä kuin missä lainaus tapahtuu!

• näkyy

kaikki. Lainausohjelma on Atp-origo ja kun asiakkaan kortti luetaan, näkyy nimen lisäksi maksut ja myöhässä olevia lainoja, jos niitä on. Jotkut henkilökunnasta vain ovat arkoja sanomaan mistään, mutta kyllä minä aina kysyn, uusitaanko lainat.

• muistutus

Ja voit varmaan asentaa kirjaston nettisivuilla itsellesi palvelun, että saat sähköpostiisi muistutuksen pari päivää ennen eräpäivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      124
      7092
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      409
      6793
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3443
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      132
      3008
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2594
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      43
      2144
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1874
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1737
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1407
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1297
    Aihe