Harmitti

huh.olen tässä silloin tällöin lainannut sedälleni kirjoja.No sitten otin kirjastosta uuden erän ja sain kuulla että minulla on sakkoja palauttamattomista kirjoista.(se kuukausi menee niin nopeasti)Olen muuten tosi tarkka tälläisissä asioissa,että palautan ajoissa jne.
Miksi kirjasto ei sitten informoi joka lainauksen yhteydessä että täällä on palauttamaton kirja joka kerryttää sakkoa....
vai onko tämä uusi tapa rahastaa??

5

3186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi itse

seurata netissä omia tietojasi, niin lainoja, varauksia ym.? Minä ainakin voin, Helmet-systeemi mahdollistaa sen ja varmasti moni, moni muukin. Uusia voi sitten ihan itse netitsekin niitä lainoja (ellei niistä ole varauksia).
      Kirjastohenkilöillä on muutakin tekemistä kuin katsoa jokaisen ihmisen tiedot lävitse siinä lainaustilanteessa.

Saathan sinä itsellesi eräpäivälapun, sen verran jokainen voi pitää huolta että seuraa itse milloin kirjat erääntyvät.Itse lainaan vuosittain satoja kirjoja ja sakkoa tulee hyvin, hyvin harvoin. Joskus saatan unohtaa uusia jonkun kirjan, se on ymmärrettävää kun yleensä lainassa on liki 40 nidettä ja varauksia se maksimi 30 kpl

Omatoimisuutta! Eli seuraa joko netitse tilannetta tai sitten siitä eräpv.lipusta.

• kirjastonhoitaja

Meillä asiakkaat kysyvät usein palautuksen tai lainauksen yhteydessä, että onko siellä lainassa jotain. Jos eivät kysy, en kerro automaattisesti.

• khja

...kysytään, että uusitaanko lainat, jos huomataan, että asiakkaalla on myöhässä olevia tai sellaisia lainoja, joiden eräpäivä on pian. Mutta tuskin tätä jokaisen asiakkaan kohdalla tapahtuu, eihän sitä voi aina huomatakaan, että asiakkaalla muita lainoja on. Eivät nimittäin näy samalla näytöllä kuin missä lainaus tapahtuu!

• näkyy

kaikki. Lainausohjelma on Atp-origo ja kun asiakkaan kortti luetaan, näkyy nimen lisäksi maksut ja myöhässä olevia lainoja, jos niitä on. Jotkut henkilökunnasta vain ovat arkoja sanomaan mistään, mutta kyllä minä aina kysyn, uusitaanko lainat.

• muistutus

Ja voit varmaan asentaa kirjaston nettisivuilla itsellesi palvelun, että saat sähköpostiisi muistutuksen pari päivää ennen eräpäivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3424
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2044
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1769
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1547
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1518
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1411
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1237
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1165
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1122
    Aihe