Katsastustilastoilla ei merkitystä...

Grand_Espace_IV

...autovalintaan.

Jos parit alapallonivelet ja raidetangonpäät menevät silloin tällöin, niin ei tunnu missään!
Kannattaisi vaan muistaa, että uusia nuo osat ennen katsastusta, niin tilastot eivät näyttäisi tuolta.
Ja Renaulteilla, kuten muillakin korkeamman ajonautinnon autoilla ajetaan ihan toisenlaisia kilometrimääriä vuodessa, kuin vaikkapa Toyotoilla, jotka ovat lähinnä 60-70 vuotiaiden papparaisten autoja, eli 5.000-10.000 km/vuosi.

Mieluummin ajan autolla, joka ei ruostu, kuten vaikkapa Mazda 6, Toyota Corolla...:
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=137&modelID=226

ja jolla ei tartte liikenteessä pelätä:
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/kolaritestit/?x1544657=1989086

...edes maastoautoja:
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=espace discovery crash test&aq=f

Ja joissa on täydellinen varustetaso: Luin juuri TM:stä, että huyndailla tuli vasta nyt myyntiin eka malli, jossa on Xenon-valot!! Tosin nekään eivät olleet Bi-Xenonit.

Terv.
35.000 km/v.

11

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa mieltä

Kyllä,asia on juuri noin kuin kirjoitit.

• ovat vain

hyvä tuki omalle kokemukselle.

terv:

corollalla 48 000 km/vuosi

• Avensis Verso

ajaa luotettavalla Toyotalla, joka muuten hakkaa ajo-ominaisuuksissakin ranskanpatongin mennen tullen.

• R16

huonoon tottuu, niin ei hyvän päälle mitään ymmärrä.

• ole.

ajanut vastaavaa renaultia espacea. Nimittäin jos olisit et väittäisi riisituulipussia paremmaksi ajettavaksi.

• kiinnostaa.

Olen ihmetelly miksi nämä kollit jotka eivät omista rellua tulevat tänne provoilemaan MIKSI? On minullakin ollut eri merkkisiä autoja mutta kyllä niihin ikääntyessä on tullut aina jotain pientä vikaa.Nyt olen ajellut monta vuotta renaulteilla eikä murheita ole ollut. Tosin en kyllä kovin vanhoiksi pidä autojani eli noin 100000km paikkeilla vaihdan uuteen.

• autonvalintaan.

En ole mikään merkkifriikki, joten monenlaisia autoja on ollut elämän varrella. Sen verran olen kuitenkin koettanut puoleni pitää, että en koskaan "osta töitä itselleni". Tällä tarkoitan sitä, että ei köyhällä ole varaa maksaa osamaksuja ja korjaaamolaskuja yhtaikaa.
      Sen vuoksi olen jakanut oikeiden faktatilastojen (ei tunnepohjaisten) automallit liikennevalomaisesti kolmeen ryhmään eli vihreä=ostettava malli, keltainen=saatan ostaa malli ja punainen=en osta malli.
      Ikävä kyllä lähes kaikki rellut päätyvät siihen punaiseen ryhmään. Vaikka ovat mukavia ajaa.
      Olen siis tehnyt ei-niin mukavia, mutta luotettavia ja vähävikaisia valintoja.
      Mazdalla ajoin 13 vuotta ja nyt tojolla viides vuosi meneillään. Ne kuluttaa renkaita,jarrupaloja ja pakoputkia niinkuin muutkin merkkiin katsomatta.
      Mutta muita osia ei sitten kulu. Masan eka korjaus oli alatukivarsi lukemilla 240 tkm.
      Tojo/autom. levyjarrut kesti 280 tkm.
      Eli noilla vaan ekat 200 tkm menee vihellellen. Tietysti autotkin ovat yksilöitä joten olen ehkä vain ollut onnekas. Tosin teen aina ennen ostoa ison seulonnan ja teknisen tarkastuksen.

• Me II

Jos haluaa ajaa mukavalla autolla ja käyttää autonsa katsastushuollossa ennen katsastusta niin mikä siinä on outoa. Jos ne on siellä jotain vaihtaneet, niin mitä sitten. En ymmärrä sitä yleistä käytäntöä, että auto viedään ensin katsastuskonttorille vikojen selvitykseen ja sitten korjaamolle ja taas katsastukseen.

• ------------------------------
        Me II kirjoitti:

Jos haluaa ajaa mukavalla autolla ja käyttää autonsa katsastushuollossa ennen katsastusta niin mikä siinä on outoa. Jos ne on siellä jotain vaihtaneet, niin mitä sitten. En ymmärrä sitä yleistä käytäntöä, että auto viedään ensin katsastuskonttorille vikojen selvitykseen ja sitten korjaamolle ja taas katsastukseen.

viedään katsastukseen ja ajetaan leiman kanssa pois. Ei tarvi huoltoa ennen eikä jälkeen.

• Ei Renaultia enää ikinä!!

Jep - juhlaksi muuttui, kun sai auton, jossa on lämmityslaite vakiona - toisin kuin haaleaa puhaltelevassa entisessä Renault Cliossa. Kyllä on talvipakkasella juhlaa Mazdan kanssa!

• Avensis on parempi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe