lahja-automaatti

minä....

Kaverillamme on neljä alle 5-vuotiasta lasta. Mieheni on yhden hesitä kummi. Meidät kutsutaan jokaisen lapsen syntymäpäiville, jouluna käymään, pääsiäisenä käymään ja tietenkin muutoinkin vieraillaan puolin ja toisin.

Olen nyt kahtena vuotena ostanut jokaiselle lapselle syntymäpäivälahjat, joululahjat, vienyt pääsiäismunia jne. Olen opiskelija, mieheni tosin käy töissä mutta kaverin lapset tulevat kalliiksi.

Tajusin juuri, että tyhmähän minä olen ollut, kun olen lahjoja sinne kantanut. Tietysti kummilasta muistetaan (synttärilahja, joululahja (tämän voisi jättää pois?)), mutta miten käytännössä voin olla viemättä muille lahjoja? Kun vietetään meidän synttäreitä, niin emme a)saa lahjoja heiltä tai b)saamme esim. suklaarasian (hällä väliä, en mitään kallista lahjaa edes odota). Pääasia on, että lahjojen hommaaminen on suhteessamme yksipuolista.

esim. kun pyydetään lasten synttäreille viidesti vuodessa, niin lopputulemahan on se, että jos synttäreille menee, niin lahja tietysti viedään. Voisiko tehda siten niin, että käymme vain kummilapsen synttäreillä(?) Miten voin viedä kummilapselle lahjan, jos en muille anna lahjoja?

eihän lahjan kallis tarvtise olla. lapsilla on joka tapauksessa jo kaikkea. Mutta mitä ihmettä saan viidellä eurolla? kun muut vievät kalliita leluja vielä kaiken päälle. eräs vieras tuo vakiona lapsille 20 euroa ja saavat vanhemmat ostaa sillä lahjan. vienkö sitten 5 euron setelin...? en mielelläni keskustelisi asiasta heidän kanssaan ja selittäisi, että "tiedättehän että elän opintotuella"; tämä tuntuisi teennäiseltä.

ajattelin, että ratkaisu olisi se, että käydään vain kummilapsen synttäreillä ja joululahjaksi viedään koko perheelle esim. suklaarasia.

2

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetönnä

      Joululahjat on ainakin mulla sellanen, että en keksi lapsille juuri lahjoja. Varsinkin kun tällä toisella kummilapsellamme on kaikkea, ja isovanhemmat jotka ostavat aivan kaikkea. ja ihan järjettömän hintaisia!!
      Niin ollaan jo monena jouluna annettu lapsille 'lahjakortti' jossa on leikkimistä aikuisten seurassa (pulkkailua, yhdessäoloa, askartelua. Pointtina on se, että ollaan lapsen/lasten kanssa) Ja ainakin mein tapauksessa nuo kolme ja neljävuotiaat kummilapset hyvin muistaa nuo meidän antamat lahjat, itse asiassa paremmin kuin sen kalliin krääsän. Ovat jopa minun mielestäni arvostaneet tätä enempi kuin sitä yltiöpäisen kallista tavaraa, joka ehkä saattaakin mennä rikki jo ekasta yhteen otosta veljen kanssa (kummilapsemme on siis poika ja täystuho). Ja nyt ollaan mietitty josko sittne synttärilahjaksi kummilapsellemme ostetaan jotain. ei kuiten kauheen kallista. Ja sille veljelle ostetaa joku pussi/rasia karkkia ja kortti... tosin nuokin ovat kalliita. mutta joulut olemme ratkaisseet nuin, siittä on hyötyä kuiten koko lapsen perheelle, vanhemmat saa aikaa, lapsi saa aikaa kumminsa/lahjan antajan kanssa.

      • hmmmm.

        "Olen nyt kahtena vuotena ostanut jokaiselle lapselle syntymäpäivälahjat, joululahjat, vienyt pääsiäismunia jne. Olen opiskelija, mieheni tosin käy töissä mutta kaverin lapset tulevat kalliiksi."


        SIIS:"mieheni tosin käy töissä.... "
        MIKSI SINÄ ostat omilla rahoillasi jos ne kerran on yhteiset kaverit ja yhteiset kakarat! Ja kummilapsi!
        Osta vain sille yhelle ipanalle, jos on pakko ja maksa se UKKOS rahoilla!
        Ja ne muut voi olla aivan hyvin ilman, ostakoot niitten kummit!
        Ja todellakin, tuo pulkkamäki -idea on hieno!
        Tai skräppää sille kirja....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe