lahja-automaatti

minä....

Kaverillamme on neljä alle 5-vuotiasta lasta. Mieheni on yhden hesitä kummi. Meidät kutsutaan jokaisen lapsen syntymäpäiville, jouluna käymään, pääsiäisenä käymään ja tietenkin muutoinkin vieraillaan puolin ja toisin.

Olen nyt kahtena vuotena ostanut jokaiselle lapselle syntymäpäivälahjat, joululahjat, vienyt pääsiäismunia jne. Olen opiskelija, mieheni tosin käy töissä mutta kaverin lapset tulevat kalliiksi.

Tajusin juuri, että tyhmähän minä olen ollut, kun olen lahjoja sinne kantanut. Tietysti kummilasta muistetaan (synttärilahja, joululahja (tämän voisi jättää pois?)), mutta miten käytännössä voin olla viemättä muille lahjoja? Kun vietetään meidän synttäreitä, niin emme a)saa lahjoja heiltä tai b)saamme esim. suklaarasian (hällä väliä, en mitään kallista lahjaa edes odota). Pääasia on, että lahjojen hommaaminen on suhteessamme yksipuolista.

esim. kun pyydetään lasten synttäreille viidesti vuodessa, niin lopputulemahan on se, että jos synttäreille menee, niin lahja tietysti viedään. Voisiko tehda siten niin, että käymme vain kummilapsen synttäreillä(?) Miten voin viedä kummilapselle lahjan, jos en muille anna lahjoja?

eihän lahjan kallis tarvtise olla. lapsilla on joka tapauksessa jo kaikkea. Mutta mitä ihmettä saan viidellä eurolla? kun muut vievät kalliita leluja vielä kaiken päälle. eräs vieras tuo vakiona lapsille 20 euroa ja saavat vanhemmat ostaa sillä lahjan. vienkö sitten 5 euron setelin...? en mielelläni keskustelisi asiasta heidän kanssaan ja selittäisi, että "tiedättehän että elän opintotuella"; tämä tuntuisi teennäiseltä.

ajattelin, että ratkaisu olisi se, että käydään vain kummilapsen synttäreillä ja joululahjaksi viedään koko perheelle esim. suklaarasia.

2

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetönnä