Meni kone Grandesta

lujaa laatua .

Viime vuoden Grande Puntolla liikkeellä motarilla. Tasaista nopeutta viitosella mittarissa viirun yli 100. Ensin kone vähän onnahti tai siis veto ikäänkuin keveni, ja sitten helevetinmoinen kolina, ei enää varsinaista käyntiääntä. Merkkivalot palaa, vauhti hiljenee, ja kiire ajaa sivuun. Virrat pois, uudelleen päälle, starttiasentoon, epämääräinen pyöritysääni. Ok, virrat pois, avaimet pois. Samana päivänä sitten hinauksen jälkeen Delta-autosta tieto, että kone täydellisesti palasina, tarkempi syy selviää (?) kun menee tutkintaan, ilmeisesti jakopään sekoaminen tms.
Se siitä, takuun varaan luottaen kun saa takaisin, niin ei ole luottamus korkealla.
En ole löytänyt että näitä olisi erityisesti mennyt mutta ei se paljoa lohduta.

18

4580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GP:ssä ?

      Paljonko kilometrejä takana?

      • dsaasd

        1.4 T-Jet, 9 tkm.


      • GP / Linea
        dsaasd kirjoitti:

        1.4 T-Jet, 9 tkm.

        Itsellä sama T-JET 120 mylly Lineassa ja mittarissa vasta 7,5tkm. Kone on kyllä toiminut moitteettomasti.

        Tätä 120hv versioita ei tietääkseni ole ollut kuin 2007 lähtien saatavana(suomessa kai vasta 2008 alkaen), tuota 150 heppaista on ollut pidempään ainakin Bravossa.

        150hv tehoamallissa on erilainen ahdin, venttiilinajoitukset ja tietysti moottorinohjaussofta.

        Fiat Linea perustuu GP:hen, on muuten sisältäkin melko samanoloinen auto.

        Kirjoittele lisää kun saat tietoa huollosta.


      • dsadsds
        GP / Linea kirjoitti:

        Itsellä sama T-JET 120 mylly Lineassa ja mittarissa vasta 7,5tkm. Kone on kyllä toiminut moitteettomasti.

        Tätä 120hv versioita ei tietääkseni ole ollut kuin 2007 lähtien saatavana(suomessa kai vasta 2008 alkaen), tuota 150 heppaista on ollut pidempään ainakin Bravossa.

        150hv tehoamallissa on erilainen ahdin, venttiilinajoitukset ja tietysti moottorinohjaussofta.

        Fiat Linea perustuu GP:hen, on muuten sisältäkin melko samanoloinen auto.

        Kirjoittele lisää kun saat tietoa huollosta.

        En ole ehtinyt palata tähän mutta juttu jatkui niin, että vaikka ymmärtääkin huonon tuurin niin kaikki ei aina oikein suju, eli hihojen polttamisenkin jälkeen voi todeta, että Grandea ei ole nyt alla, eikä tule. Ketuttaa kuin pientä jänistä vaikka onneksi tapahtuma ei sotkenut tärkeitä menoja. Kyllä siitä vielä jollakin aikataululla kai kone tulee mutta nyt on ratkottu kulkuväline toiseksi. Nyt helpottaa.
        Ei tämän enempää nyt sitten infoa ettei lähde lapasesta asian puiminen. Siirryin Fiatin palstalta takaisin tuttuun merkkiin. Kokeilu jäi kokeiluksi.


      • merkkiin, ja tuliko kalliiksi?
        dsadsds kirjoitti:

        En ole ehtinyt palata tähän mutta juttu jatkui niin, että vaikka ymmärtääkin huonon tuurin niin kaikki ei aina oikein suju, eli hihojen polttamisenkin jälkeen voi todeta, että Grandea ei ole nyt alla, eikä tule. Ketuttaa kuin pientä jänistä vaikka onneksi tapahtuma ei sotkenut tärkeitä menoja. Kyllä siitä vielä jollakin aikataululla kai kone tulee mutta nyt on ratkottu kulkuväline toiseksi. Nyt helpottaa.
        Ei tämän enempää nyt sitten infoa ettei lähde lapasesta asian puiminen. Siirryin Fiatin palstalta takaisin tuttuun merkkiin. Kokeilu jäi kokeiluksi.

        Suostuiko Delta ostamaan auton takaisin ja vähensi ostohinnasta 20 senttiä per ajettu kilometri?


      • positjksmd
        merkkiin, ja tuliko kalliiksi? kirjoitti:

        Suostuiko Delta ostamaan auton takaisin ja vähensi ostohinnasta 20 senttiä per ajettu kilometri?

        Ei taida 20 senttiä (9000 km) eli noin 1800 euroa siihen nykyään riittää.

        Muistan aikoinaan erään autoriidan jossa tosin siihen aikaan selvisi vielä 10000 mk:lla.

        Silloinkin oli kyse takuun alaisesta autosta, tosin vielä saman mallivuodeen aikana.


    • Aivo B

      Tiedän yhden tapauksen noin 5 vuoden takaa,kun Fiudesta petti normaalissa ajossa hihnankiristin.Venttiilejähän siinä menee solmuun ja remppaa tulee.Jos takuu on voimassa,ei ole ihme hätää,tosin ainahan tuollaisesta harmia on.Jos hihna ei ole poikki,veikkaisin melkein hihnankiristintä syypääksi.

    • selvä provo

      Delta-autosta ei saa mitään tietoa auton kunnosta. Saat muutaman viikon päästä kiireisen puhelun:"Sun pilika ois ny valmis. Tuu hak...tuut-tuut-tuut..."

      Lisäksi tarina varmistaa provokaatioksi esitetty Deltan diagnoosi. Vaihdelaatikosta vian olisi pitänyt löytyä.

    • Grandessa jollain lainehtii vesi lattialla,uusi auto naarmuilla,kone hajoaa,näitä PROVOJA riittää!!!

      • EGFGEG

        Ei auton todellinen omistaja noin asiaansa ilmaisisi. Kirjoituksessa piilee "taitava" feikkaus. Provo, mikä provo. Näitä piisaa, joskin nykyään harvemmin fiatpalstalla!

        Tiedän provoon loistavasti sopivan amispellen! Terveiset vaan sinnekin. Menikö rolla rikki?


      • Tuo ei kylläkään ollut provo, koska kyseessä on minun GP sportyni. Uuden auton maalipinta oli pilattu maahantuontihuollossa myllyttämällä suojavaha pois likaisilla välineillä. Korvaus Deltalta? "Voimme myllyttää auton uudestaan..." eli suomeksi: "Voimme yrittää tuhota maalipintaa lisää"

        Voihan tuon T-Jetin hihna voinut olla yksilövika, tuskin provo. Mutta aika harvassa tuntuvat olevan Fiatin varsinaiset tyyppiviat, kun vertaa vaikka VW palstaan. Ja VW on suomalaisen mielestä se laadukkain automerkki...


    • Grande Punto T-Jet 120

      Mitäs ovat Deltassa löytäneet autostasi?

      • kansi säkönä

        Taisi sieltä pellin alta löytyäkin Toyotan dieseli yläkerta paskana, kuten duunikaverille kävi.


    • tapahtuu vain s

      kun tässä eläkemiehenä ja sokeritaudin johdosta yli 10 tuntia kaupungilla kävelen, näkee joka päivä autoja joita otetaan lavalle tai hinauksen.

      Tänään lavalle "uudennäköinen" suuri audi. hinaukseen, kai isä poika hinaus Volvo maasturi ja hinaajana Citroen jumpperi.

      viime viikola oli neljä ajanut ojaan pori-helsinki,
      kyllä niitä tapahtuu, kunhan vain tietäisitte.

      Toedän ainakin 3 hihnankatkeamista alle 2 v aikana takuuaikana tänä vuonna.

    • mitä kaikkea on hajonnut?

      Vai täytyykö kohta todeta että uuden moottorin hajoaminen oli keksitty?

      Fiiun 120 T-Jet moottori on tietämäni mukaan melko kestävä, kunhan huollot suoritetaan ajallaan.

    • kertoo paljon

      1. Toyota 2,0
      2. Honda 2,1
      2. Mazda 2,1
      4. Opel 2,2
      5. Hyundai 2,4
      6. Mitsubishi 2,5
      7. Audi 2,6
      7. Mercedes-Benz 2,6
      7. Nissan 2,6
      10. BMW 2,7
      10. Volvo 2,7
      12. Suzuki 2,8
      13. Skoda 3,0
      13. Smart 3,0
      15. Kia 3,1
      15. Volkswagen 3,1
      17. Seat 3,2
      18. Ford 3,3
      19. Fiat 3,5
      20. Citroën 3,7
      20. Renault 3,7
      22. Peugeot 4,1

      • Bahco

        Tuo lista käsittää niin pieniä lukuja, että, ja mitään jumalansanaa tuo ei sitten ole. Toyotaan en fiiuani vaihtaisi mistään hinnasta. Siinä on sellainen jukurapäinen juhta, joka harittaa maantieajossa, vähän sinne sun tänne. Sen voin entisenä corolla raakkina kertoa. Peugeot, rellu tai citroenkin hakkaa moisen tuuliviirin, kuusinolla. Ja tämä tarina on sitten tosi. Eli turha on toyotakuskien tulla tästä asiasta enää mitään vinkumaan. Asia loppuun käsitelty.

        Tässä tuolle palstaa hiljan häirinneelle provoelvikselle vielä pikkunöyryytykset, niin oppiihan olemaa!!
        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=592&posting=22000000042241808


      • yujyttutyuy
        Bahco kirjoitti:

        Tuo lista käsittää niin pieniä lukuja, että, ja mitään jumalansanaa tuo ei sitten ole. Toyotaan en fiiuani vaihtaisi mistään hinnasta. Siinä on sellainen jukurapäinen juhta, joka harittaa maantieajossa, vähän sinne sun tänne. Sen voin entisenä corolla raakkina kertoa. Peugeot, rellu tai citroenkin hakkaa moisen tuuliviirin, kuusinolla. Ja tämä tarina on sitten tosi. Eli turha on toyotakuskien tulla tästä asiasta enää mitään vinkumaan. Asia loppuun käsitelty.

        Tässä tuolle palstaa hiljan häirinneelle provoelvikselle vielä pikkunöyryytykset, niin oppiihan olemaa!!
        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=592&posting=22000000042241808

        Renaultin, Peugeotin ja Citroenin huonoutta tuolla tilastolla ? ... ja Toyotan hyvyyttä vai ?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe