Oletteko käyttäneen työn vuokraaja palvelua; olleet työssä vuokraajan kautta tai teettäneet töitä vuokratulla työvoimalla..ja millaisia kokemuksia jos?
Vuokratyöhön..
13
493
Vastaukset
- Meriläinen
olin jossain vaiheessa myös työnantajalla joka vuokrasi työvoimaa.
Se oli ihan mielenkiintoista.
Siinä oli monta lentävää lähtöä, saattoi tulla kutsu töihin noin tunnin määräajalla.
Olin rakennussiivous hommissa.
Se oli kyllä minulle sopivaa silloin.
Olin huomattavasti nuorempi, ja kykyni lähteä hetkessä oli hyvä.
Mutta on erilaisiakin vuokraajia joiden kanssa sovitaan etukäteen.
Minulla ei ole valittamista niistäkään.- Pirre*
palkan sivukulut, ja maksavatko palkankin?
- Meriläinen
Pirre* kirjoitti:
- henrii
Pirre* kirjoitti:
ei se mitään kökkä työtä ole. Toisaalta eräs parkkimittarien tyhjentäjä oli ollu työssä kuukauden, ja pitänyt kaikki rahat itse.
Sitten kun oli tullut tilipäivä, oli tyhjentäjä työntekijä ihmetellyt, että maksetanko tästä vielä palkkaakin. - Pirre*
Meriläinen kirjoitti:
linkistä, - tänään tuli radiosta ohjelmaa vuokra työstä..siitä vain idea kyselyyni :)
Hyvää illanjatkoa, väsyttää jo niin maan perusteellisesti, - ja öitä :)
Mulla on eräs kokemus.. vuosia sitten.. ilmoitin itseni ns. rekryfirmalle.. mitään ei ole kuulunut siitä firmasta.. että sellainen kokemus
- O - Orvokki
on ilmoittautunut paljon halukkaita työntekijöitä, kannattaa kuulemma olla itse aktiivinen, käydä ja viestitellä, jos haluaa päästä töihin. Ellei tietoja kaiveta välillä esille, ensimmäistä pestiä voi olla vaikea saada. Kun on hoitanut yhden homman hyvin, tarjoavat mielellään seuraavaakin paikkaa jne.
- Meriläinen
O - Orvokki kirjoitti:
on ilmoittautunut paljon halukkaita työntekijöitä, kannattaa kuulemma olla itse aktiivinen, käydä ja viestitellä, jos haluaa päästä töihin. Ellei tietoja kaiveta välillä esille, ensimmäistä pestiä voi olla vaikea saada. Kun on hoitanut yhden homman hyvin, tarjoavat mielellään seuraavaakin paikkaa jne.
jokaisessa työpaikassa hakee sitten minkälaiseen vaan.
Kun olin "vuokrattavana", kyselin itse onko niitä paikkoja, ja sitten niitä olisi ollut välillä päällekkäinkin. Pomo nauroi ei sua voi joka paikkaan työntää.
Pätkätöissä muutenkin joskus kysyttiin yhtä aikaa useampaan paikkaan kun olin tuuraajana monessa.
Ja tähän missä nyt olen vakinainen soitin kahden kuukauden aikana viisi kertaa.
Olen joskus kuullut että "työttömän työtä" on etsiä töitä.
Ja jos on valmiina lähtöön ja muutoksiin on se aina plussaa. - Pirre*
O - Orvokki kirjoitti:
menee, ja mikäpä oisi otollisempi tilaisuus ns. näyttää kyntensä :)
Meriläinen kirjoitti:
jokaisessa työpaikassa hakee sitten minkälaiseen vaan.
Kun olin "vuokrattavana", kyselin itse onko niitä paikkoja, ja sitten niitä olisi ollut välillä päällekkäinkin. Pomo nauroi ei sua voi joka paikkaan työntää.
Pätkätöissä muutenkin joskus kysyttiin yhtä aikaa useampaan paikkaan kun olin tuuraajana monessa.
Ja tähän missä nyt olen vakinainen soitin kahden kuukauden aikana viisi kertaa.
Olen joskus kuullut että "työttömän työtä" on etsiä töitä.
Ja jos on valmiina lähtöön ja muutoksiin on se aina plussaa.kirjoituksessasi.. kaikki ei oo aina niin yksinkertaista.. minä tiedän nuo kujeet.. jo vuosien kokemuksella..
olen ollut jo neljä vuotta töissä ja kaikki on sujunut ongelmitta. Tämä systeemi sopii minulle erittäin hyvin, voi pitää lomaakin silloin kun haluaa ja kuinka pitkään haluaa. Työkeikatkin on olleet useamman kuukauden pituisia, nykyinen jo yli 8 kuukautta eikä loppua ole tiedossa.
- xq240
mutta iso miinus on siinä, että vuokratyöntekijät eivät sitoudu niin vahvasti työhön kuin oma palkattu väki.
Riippuu paljon siitä, mikä on työnkuva.totta, mutta voi olla että vuokrafirmat ovat tehokkaampi työnvälitystoimisto, kuin mitä tämä perinteinen on ollut..onhan niillä tosin työllistämis intresseissäkin eroja.
Voisipa ollajos olisin työtön yrittäisin tätäkin kanavaa hyödyntää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840