Minä olen niin tyytyväinen, että sain (vahingossa) laitettua lapseni steinerkouluun. Ensimmäinen meni sinne, koska lähiperuskouluun ei mahtunut ja koulumatkasta olisi tullut liian hankala. Ja toinen on steinerkoulussa sen vuoksi, että hyväksi kouluksi huomattiin. Lapseni ovat mielestäni liikaa tietokoneella, liian vähän ulkona, nukkuvat liian vähän ja pukeutuvat mielestäni epäkäytännöllisesti. Kuten monen vanhempansa mielestä myös ystäviemme ja tuttaviemme lapset peruskoulussa. Mutta omat lapseni ovat leikkineet pitempään kuin tuttavien lapset. Omilla lapsillani on ollut sama opettaja koko ajan ja on 8.luokkaan saakka. Heillä on ollut monta kasvattavaa ja kehittävää esitystä ja tapahtumaa koulussa. He, vaikka eivät esiintymisestä ujohkoina lapsina nautikaan, eivät myöskään etukäteen pahemmin jännitä esitelmien ja esitysten pitoa koulussa. He ovat tehneet itse vihkonsa ja monia erilaisia käsitöitä. He ovat soittaneet koulussa huilua ja viulua vaikka ovatkin jatkaneet harrastustaan toisella soittimella. Toinen on valinnut myös liikuntaharrastuksen. Toisella on aivna erinomainen äidinkielentaito. Lisäksi toinen on osoittanut erityistä lahjakkuutta matematiikassa, toiselle se on pakkopullaa. Molemmilla on erinomainen käsiala. He ovat myöskin tottuneet erilaisuuteen. Koulussa on oppilaita useista eri kansallisuuksista ja väestöryhmistä. Lisäksi heillä on itsetuntoa olla itsekin hieman "erilainen" ja seistä sen takana, kun heille tullaan sanomaan, että "onko steinerkoulu vammaisten koulu" "miksei teillä ole steinerkoulussa kirjoja" jne.
Steinerkoulu sopii meille
4
559
Vastaukset
Juuri tuollaiset kokemuksen ovat minulle se syy, miksi minunkin lapseni ovat steinerkoulussa. Lisäisin vielä sen, että olen saanut olla mukana kummankin koulunkäynnissä ja saanut nähdä kuinka he ovat oppineet asioita pintaa syvemmältä.
- äitsyli4
Steiner-koulusta pelkkää hyvää, tyttäreni hakee ylä-asteen jälkeen sinne lukioon. Tuntuu että ns. tavallisilla kouluilla olisi paljon oppimista kyseisestä koulusta.
- valintaani
Itse olen nyt lähes vuoden ollut steiner koulussa. Olen ollut erittäin tyytyväinen, vaikka mielestäni opettajat eivät noudata steiner pedakogiikkaa, niinkuin kuuluisi. Jokatapauksessa itsetuntoni on noussut erittäin paljon, olen saanut uusia kavereita, koulussa ei tarvitse pelätä tai jännittää enää mitään tilanteita.
Ala ja ylä asteen olin ns. normaalissa koulussa ja kärsin mm. koulupelosta.
Steiner koulun myötä olen päässyt eroon peloistani :)- zxzzx
Moi, mitä steinerkoulua käyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768