Lapseni joutuu käymään puheterapeutilla, ja aikoja on vain ns virka-aikaan, joilloin pitäisi olla töissä. Voiko työaikana vielä lapsen puheterapiaan, vai pitääkö siihen käyttää omaa aikaa, eli ottaa lomapäivä?
puheterapeutti
5
774
Vastaukset
- ...ei ole äkillinen sairaus...
eli omaa aikaasi käytät.
- Tristar
Missä lapsi on työpäiväsi ajan? Siellä voi puheterapeuttikin käydä :D vain osa puheterapiaa tarvuitsevista lapsista on kotihoidossa, loppujen terapiakäynnit järjestetään hoitopaikkaan. Kuten meilläkin, molempien tenavien terapiat toteutetaan päiväkodissa. Kysy terapeutiltasi asiaa, hoitosuositusken/lähetteen tulisi myös olla suosituksena päiväkodissa toteutettavaan terapiaan jotta terapeutti saa asianmukaisen korvauksen. Terapian määrännyt lääkäri taas hoitaa tuon puolen kuntoon. Ja kelalle saa taivuttaa ratakiskosta :D
*** Oletko kysellyt kelalta hoitotukea lapsen puheterapiaa varten, itse sain alimman ja lisäksi työpaikka ei katsonut vinosti vaan maksoi palkan ja ymmärsi tilanteen. Riippuu tietenkin työpaikasta.
- FM, logopedia
Tutkimuskäynneillä halutaan aina tavata myös vanhemmat, joten mitä etua olisi tehdä treffit päiväkotiin? Sitä paitsi tutkimus- ja arviokäyntien järjestymisellä mitataan myös perheen sitoutumista lapsen kehityksen tukemiseen kuntoutuksen keinoin.
Kannattaa ehkä mieluiten keskustella terapeutin kanssa. Jos tilanne on vaikea, toki voidaan sopia myös käynneistä päiväkodilla.
Tristarin neuvo on väärä. Useimmat kunnan palkkalistoilla olevat terapeutit sopivat käynnit pääsääntöisesti työhuoneelleen, jossa on kaikki materiaali käytettävissä ja tilava, äänieristetty huone - toisin kuin päiväkotien meluisat varastokopperot... Yksityisesti työskentelevät puheterapeutit osittain säästävät menoissa olemalla hankkimatta erillistä vastaanottotilaa.
Nykyisin yksityisilläkin on muuttunut linja tiukemmaksi, kun kunnat eivät maksa automaattisesti kotikäyntilisää. Siis ei (päivä)kotikäyntejä.- Tristar
"Tutkimuskäynneillä halutaan aina tavata myös vanhemmat, joten mitä etua olisi tehdä treffit päiväkotiin?"
Tutkimuskäynneilläkyllä, mutta eikö tässä ollut kyse jatkuvan terapian järjestämisestä?
"Useimmat kunnan palkkalistoilla olevat terapeutit sopivat käynnit pääsääntöisesti työhuoneelleen, jossa on kaikki materiaali käytettävissä ja tilava, äänieristetty huone - toisin kuin päiväkotien meluisat varastokopperot... "
Oletan että puhut omasta kunnastasi. Meillä asiat ovat aivan toisin..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059