mihin vois ilmoittaa

sopimatonta

haluaisin tietää mihin vois ilmoittaa sellasesta asiasta et ihminen käyttää toista ihmistä niin pahasti hyväks,rahallisesti.Tämä nostaa melkein kaikki rahat tämän toisen tililtä ja tilin omistaja pelkää ilmeisesti tätä "ystäväänsä" kun ei uskalla pyytää korttiaan takasi eikä sanoa että jättäis tilille edes sen verra rahaa et sais vuokrat maksettua...vai pystyykö tuosta tapauksesta tekemään rikosilmoituksen? haluasin auttaa tätä ihmistä mutta en tiedä miten,että tuo hyväksikäyttö loppuisi...

10

2164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siru08

      Täytyy ihan sanoo että aika paha tilanne.Mut tuollainen ilmeiseti velkakierteessä oleva ihminen on "helppo nakki" rahaa lainaavalle(jos siitä on nyt kyse?).Ensin pitäisi hänen saada jotenkin talouttaan kuntoon.Mahtaako hänellä olla jotain läheistä ihmistä joka auttaisi?

    • ilmoittaa

      Teräsmiehelle tai Batmanille, eiköhän näistä jompikumpi kerkeä apuun.

    • se kilju

      ukko taas nostele kaikkien eläkkeitä,kuka seuraavana menee aidan taakse laadun jälkeen???????

      • kilju-

        mikä ihmeen kilju-ukko ja laatu??? mikä???


      • varkaudessa
        kilju- kirjoitti:

        mikä ihmeen kilju-ukko ja laatu??? mikä???

        jokalähtöön.Antavat kiljua,tupakkaa ja viinaksia.Pankkikortin vaativat itselleen tai eläke/tili päivänä vievät automaatille kyseisen henkilön ja "ottavat"rahat.Kilju-ukoilla on muutakin kuin edellämainittua ja tilauksenkun antaa,tuovat virosta mitä asiakas haluaa.Ainakin senkokoista mikä on autoon hyvä kätkeä.


    • lahjomattomat ry

      Poliisille tietenkin !

    • (ON)

      poliisi ekana ja jos henkilö vähänkin sairas,vanhus tai vammainen niin sosku kanssa tulis mieleen.

    • Löytyy soiaalipuolelta johon ne kyllä puuttuu jos on noin selkeä tapaus.

    • Eipä ole montaa vaihtoehtoa

      Tiedän vastaavan tapauksen ja olen seurannnut tapahtumien kulkua usean vuoden, eli poliisi ei voi puuttua asiaan ennen kuin asianosainen tai hänen holhoojansa tekee rikosilmoituksen. Mikäli on holhooja voisi kortin mitätöidä ja ottaa uuden kortin. Mikäli asianosainen tekisi rikosilmoituksen voi poliisi puutua asiaan ja tarvittaessa asian viedä oikeuteen, jolloin kiljun tai muiden juomien välittäjä joutuu syytteeseen juomien välityksestä/myymisestä. Lisäksi kun rikosilmoitus on tehty olisi todennäköistä, että uhkailutkin jäisi pois. Pahinta tässä on että kaikki rahat menee henkilöiltä ja lisäksi normaaliin alkoholijuomiin verrattuna vielä terveyskin melko nopeasti.

      Miltäkähän näistä välittäjistä tuntuisi jos joku välittäisi vastaavia aineita hänen omille lapsilleen/veljilleen jne. Eipä varmaan miltään ???

      • keskustelun aloittaja

        vaan tässäpä onkin kyse aivan muusta kuin kilju asiasta!! Arvasin et taas aletaan siihe vetoamaa...Kun nämä kyseiset ihmiset ovat tunteneet toisensa jo kauan aikaa mutta nyt vasta toinen on alkanut käyttää hyväkseen toisen rahatilannetta ja olevinaan ottaa velkansa pois,mutta nostaakin kaikki rahat....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe