Muistakaa että Linuxsilla voi tehdä mitä vaan, jos Windows ohjelmia kaipaa
http://linux-box.blogspot.com/2007/07/wine-doors-01-vinegar-finger-julkaistu.html
http://linux.fi/wiki/Wine-doors
Ja yksi mukavimmista ja helpoimmista jakeluista,
ainakin aloittelijoita ajatellen ;)
http://www.sabayonlinux.org/
Linuxsilla
7
249
Vastaukset
"vanhana" Linux/Win-käyttäjänä todeta, että ei tuo Wine ihan täydellinen ole.
Säännöllisin väliajoin tulee testattua missä vaiheessa winen kehitys on ja toistaiseksi olen pistänyt sen aina takaisin koipussiin. Kyllähän sillä aika monet sovellukset saa pyörimään mutta ei läheskään kaikkea, mielestäni se ei vielä ole läheskään täydellinen ratkaisu.
Aikuisten oikeasti, jos windows-softaa on pakko pyöritellä kuten minun niin järkevintä on tehdä sitä Windowsilla.
Winellä IE6, Excel ja Word käyvät sutjakkaasti, mutta so what? Linuxilla on Winessä toimivia sovelluksia paljon paremmat vastineet, kun taas ne sovellukset, jotka Linuxista puuttuvat, eli siis pelit, eivät satavarmasti toimi Winessäkään.
Windows _ON_ pelikonsolien käyttöjärjestelmä Numero Yksi, siihen ei Linuxilla tahi Winellä nykykunnossaan ole sanan sijaa eikä pingviinin nokan koputtamista! :D- jotka on win-only
Haluaisin kovasti että linux-puolella löytyisi ihan vastaavat, eli mm. se paljon peräänkuuluttamani sim-kortinlukijaa käyttävä softa. Ostin tuossa joku kuukaus takaperin vellemanin valmistaman usb-liitäntäisen sim-kortinlukijadongelin, se on windows-only, en ole kokeillut tunnistaisiko linux sen, mutta vaikka ajurit löytyisikin niin mistä mä saan linuxille tehdyn sovelluksen jolla mä käytän tuota lukijaa? :o Siis että voisin aidolla linux-sovelluksella lukea kortilta tekstiviestit ja puhelinnumerot tietsikalle talteen.
Tämä ei ole vastalause linuxille vaan tää on vain toteamus etten löydä mistään vastaavaa softaa linuxille. Ikävää koska haluaisin todella hanakasti pois win-ikeestä. - Penguin
jotka on win-only kirjoitti:
Haluaisin kovasti että linux-puolella löytyisi ihan vastaavat, eli mm. se paljon peräänkuuluttamani sim-kortinlukijaa käyttävä softa. Ostin tuossa joku kuukaus takaperin vellemanin valmistaman usb-liitäntäisen sim-kortinlukijadongelin, se on windows-only, en ole kokeillut tunnistaisiko linux sen, mutta vaikka ajurit löytyisikin niin mistä mä saan linuxille tehdyn sovelluksen jolla mä käytän tuota lukijaa? :o Siis että voisin aidolla linux-sovelluksella lukea kortilta tekstiviestit ja puhelinnumerot tietsikalle talteen.
Tämä ei ole vastalause linuxille vaan tää on vain toteamus etten löydä mistään vastaavaa softaa linuxille. Ikävää koska haluaisin todella hanakasti pois win-ikeestä.Oletko tiedustellut oikeista paikoista onko kukaan saanut kapinetta toimimaan tai jos valmistaja viitsisi avata yhteisölle jotain jos se on suljettu.
Tietenkin voisit itse maksaa jollekulle ohjelman kehityksestä, mutta epäilen ettet niin lujasti halua pois Windowsista. Yritykselle tuo voi kuitenkin olla oikea vaihtoehto. - lähtis tiedustelemaan
Penguin kirjoitti:
Oletko tiedustellut oikeista paikoista onko kukaan saanut kapinetta toimimaan tai jos valmistaja viitsisi avata yhteisölle jotain jos se on suljettu.
Tietenkin voisit itse maksaa jollekulle ohjelman kehityksestä, mutta epäilen ettet niin lujasti halua pois Windowsista. Yritykselle tuo voi kuitenkin olla oikea vaihtoehto.Mä voin jossain vaiheessa testailla löytääkö linux tuota lukijaa eli toimiiko ajurit, mutta se sovellus on se ongelma. Ja tosiaan, en oikein viitsis alkaa makseleen isoja summia että saisin sovelluksen jolla voisin lukee sms:t ja numerot koneelle.
Hittolainen jos itse osaisin tehdä tuollaisen sovelluksen linuxille niin tekisin ja laittaisin sen vapaaseen jakeluun, epäilen että joku muukin voisi tarvita. - löytyy
jotka on win-only kirjoitti:
Haluaisin kovasti että linux-puolella löytyisi ihan vastaavat, eli mm. se paljon peräänkuuluttamani sim-kortinlukijaa käyttävä softa. Ostin tuossa joku kuukaus takaperin vellemanin valmistaman usb-liitäntäisen sim-kortinlukijadongelin, se on windows-only, en ole kokeillut tunnistaisiko linux sen, mutta vaikka ajurit löytyisikin niin mistä mä saan linuxille tehdyn sovelluksen jolla mä käytän tuota lukijaa? :o Siis että voisin aidolla linux-sovelluksella lukea kortilta tekstiviestit ja puhelinnumerot tietsikalle talteen.
Tämä ei ole vastalause linuxille vaan tää on vain toteamus etten löydä mistään vastaavaa softaa linuxille. Ikävää koska haluaisin todella hanakasti pois win-ikeestä.mutta käykö tää kaikille puhelinkorteille?? vodafone??
http://www.howtoforge.com/vodafone_mobile_connect_card_driver_linux
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731676
- 107969
- 85809
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19653ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;190450- 26439