Onko kukaan törmännyt Passeli taloushallinto-ohjelman kanssa sellaiseen ongelmaan, että tietokantahaku ihan asiallisen VPN-putken kautta kestää tuskastuttavan kauan? Onko ongelmaan keksitty ratkaisua tai kiertoa? BTW: Passelin HelpDeskistä on turhaa kysyä mitään - ne pesevät kätensä koko asiasta.
Passeli+ ja VPN-ongelma
13
2645
Vastaukset
- ...........
Lähtisin liikkeelle VPN tunnelin optimoinnista ja liittymänopeuksien tarkistamisesta. Mitä tarkoittaa 'asiallinen' VPN ? Jos jotain esim. 3DES niin ilman muuta vaihto kevyempään ja samalla vahvempaan AES:iin.
En ihmettele passelin helpparin asennetta, luultavimmin kyseessä ei olekaan passelin/sovelluksen ongelma.- Tiilitaali
Liittymä on 8/1Mbit ADSL molemmissa päissä. VPN:t on tehty DSL-purkeissa. Toki tuo 1Mbit on pullonkaula, mutta jos tietokannan ja asiakaspään toiminta on tehty kunnolla, tuonkin pitäisi minusta riittää. Nyt kun tehdään isoa hakua, viive on jopa 20s joka kerta, yksittäisen nimikkeen haku toimii kyllä nopeasti.
Passelin HelpDeskin suhtautuminen on luokatonta siksi, että he kyllä mainostavat Passelin toimivan VPN:n yli, mutta kieltäytyvät vastaamasta mihinkään kysymyksiin siihen liittyen. En siis tarkoita noita VPN:n salauksen konffauksia tms. vaan edes sitä, miten Passelin _pitäisi_ toimia VPN:n kanssa, jos asiat ovat kunnossa. Ilmeisesti tämä asia on heillä todella pahasti käsissä, ja siksi he kouluttavat asiakkaita olemaan kysymättä ikäviä. - dirikka
Tiilitaali kirjoitti:
Liittymä on 8/1Mbit ADSL molemmissa päissä. VPN:t on tehty DSL-purkeissa. Toki tuo 1Mbit on pullonkaula, mutta jos tietokannan ja asiakaspään toiminta on tehty kunnolla, tuonkin pitäisi minusta riittää. Nyt kun tehdään isoa hakua, viive on jopa 20s joka kerta, yksittäisen nimikkeen haku toimii kyllä nopeasti.
Passelin HelpDeskin suhtautuminen on luokatonta siksi, että he kyllä mainostavat Passelin toimivan VPN:n yli, mutta kieltäytyvät vastaamasta mihinkään kysymyksiin siihen liittyen. En siis tarkoita noita VPN:n salauksen konffauksia tms. vaan edes sitä, miten Passelin _pitäisi_ toimia VPN:n kanssa, jos asiat ovat kunnossa. Ilmeisesti tämä asia on heillä todella pahasti käsissä, ja siksi he kouluttavat asiakkaita olemaan kysymättä ikäviä.Meillä on ollut kanssa sama kokemus Passelin asiakaspalvelusta. Ne osaa kyllä rahastaa kaikesta mutta asiakkaiden palvelemisesta ne ei tiedä mitään. Meilläkin olis tarvetta tollaselle etäkäytölle mutta taitaa olla viisainta hankkia joku toinen softa. Vai onks joku muu saanut Passelin toimimaan kunnolla VPN kanssa?
- aaassss
dirikka kirjoitti:
Meillä on ollut kanssa sama kokemus Passelin asiakaspalvelusta. Ne osaa kyllä rahastaa kaikesta mutta asiakkaiden palvelemisesta ne ei tiedä mitään. Meilläkin olis tarvetta tollaselle etäkäytölle mutta taitaa olla viisainta hankkia joku toinen softa. Vai onks joku muu saanut Passelin toimimaan kunnolla VPN kanssa?
En sanut edes asennettua koko passelia VPN putken läpi. Tuli ilmoitus:
Tietokantaa alustetaan ja siihen jämähti. - passeli on huono
aaassss kirjoitti:
En sanut edes asennettua koko passelia VPN putken läpi. Tuli ilmoitus:
Tietokantaa alustetaan ja siihen jämähti.passeli todellakin rahastaa, ja ohjelma ei kuitenkaan pidemmän päälle ole hyvä.
ennenkuin ostat niin ovat todella ystävällisiä, sitten pitäisi jo maksaa 2,95 - Ei enää Passelia
Myöskin todella pettynyt Passeliin. Alkujaan oli hyvä ja edullinen ohjelma, mutta nyt, kun hankimme Passeli ohjelman (kaksi vuotta sitten), ongelmia on riittänyt. Melkein jokaisessa päivityksessä tulee jokin ohjelmointivirhe, joka luvataan korjata "seuraavassa päivityksessä", johon menee aikaa useita viikkoja/kuukausia ja taas uusia ohjelmointivirheitä!!!! Myös aika ylimielistä palvelua, vaikka maksamme teknisestä tuesta. Vika on asiakkaan-asenne. Tätä menoa menee Passeli vaihtoon.
- Passeliin pettynyt
Ei enää Passelia kirjoitti:
Myöskin todella pettynyt Passeliin. Alkujaan oli hyvä ja edullinen ohjelma, mutta nyt, kun hankimme Passeli ohjelman (kaksi vuotta sitten), ongelmia on riittänyt. Melkein jokaisessa päivityksessä tulee jokin ohjelmointivirhe, joka luvataan korjata "seuraavassa päivityksessä", johon menee aikaa useita viikkoja/kuukausia ja taas uusia ohjelmointivirheitä!!!! Myös aika ylimielistä palvelua, vaikka maksamme teknisestä tuesta. Vika on asiakkaan-asenne. Tätä menoa menee Passeli vaihtoon.
Myöskin me petyimme kun vaihdoimme Passeli :aan pari vuotta sitten, nyt ohjelmaa on kehitetty tuon kahden vuoden ajan ja voin vain todeta että edelleenkin se on täysin keskeneräinen ja täynnä bugeja. Asiakaspalvelu (tekninen tuki) on ala-arvoista ja mikä pahinta ylimielisyys tuntuu olevan talon tapana. Itse siirrymme lähitulevaisuudessa johonkin oikeaan taloushallinnon ohjelmaan kun emme enää jaksa tuon "raakileen" kanssa leikkimistä.
- passeliperse
Passeliin pettynyt kirjoitti:
Myöskin me petyimme kun vaihdoimme Passeli :aan pari vuotta sitten, nyt ohjelmaa on kehitetty tuon kahden vuoden ajan ja voin vain todeta että edelleenkin se on täysin keskeneräinen ja täynnä bugeja. Asiakaspalvelu (tekninen tuki) on ala-arvoista ja mikä pahinta ylimielisyys tuntuu olevan talon tapana. Itse siirrymme lähitulevaisuudessa johonkin oikeaan taloushallinnon ohjelmaan kun emme enää jaksa tuon "raakileen" kanssa leikkimistä.
nyt hyvät ystävät suosittelen teille todella hyvän vaihtoehdon, monen unettoman yön ja hermojen kiriistelyn jälkeen:
Trust perintä
pelasti minut!!!! sairaan hyvä ohjelma!
tyytymätön passeliin kaiken osin...tuli ylläpitolaskuja vaikken sellaista ollut pyytänyt, väittivät että olin muka painanyt hyväksyn nappia ohjelmiston käytön aikana.... painalluksestahan rapsahti 400e lasku.
jee, ihanaa.
älkää hommatko, trust perintä esim. jo TUHAT MILJOONAA KERTAA PAREMPI, etkä maksa kuin jonkun 1e per lasku, he tulostavat, postittavat ja hoitavat muistuttamisen sekä perimisen. PARAS! - yrittäjäsatakunnasta
passeliperse kirjoitti:
nyt hyvät ystävät suosittelen teille todella hyvän vaihtoehdon, monen unettoman yön ja hermojen kiriistelyn jälkeen:
Trust perintä
pelasti minut!!!! sairaan hyvä ohjelma!
tyytymätön passeliin kaiken osin...tuli ylläpitolaskuja vaikken sellaista ollut pyytänyt, väittivät että olin muka painanyt hyväksyn nappia ohjelmiston käytön aikana.... painalluksestahan rapsahti 400e lasku.
jee, ihanaa.
älkää hommatko, trust perintä esim. jo TUHAT MILJOONAA KERTAA PAREMPI, etkä maksa kuin jonkun 1e per lasku, he tulostavat, postittavat ja hoitavat muistuttamisen sekä perimisen. PARAS!Itse käytin aiemmin Trust Perinnän laskutusohjelmistoa. Löysin netistä Anders manager ohjelmiston ja oli paljon monipuolisempi kuin trustin softa. Hinnoittelu on myös pelkän laskujen lähettämisen mukaan. Oli kyllä tosi järkevä vaihto vaikka ei tuossa trustissakaan mitään suurempia ongelmia ollut. yrittäjäkavereilta olen kuullut, että passeli kannattaa ainakin kiertää kaukaa.
- yrittäjäpohjanmaalta
yrittäjäsatakunnasta kirjoitti:
Itse käytin aiemmin Trust Perinnän laskutusohjelmistoa. Löysin netistä Anders manager ohjelmiston ja oli paljon monipuolisempi kuin trustin softa. Hinnoittelu on myös pelkän laskujen lähettämisen mukaan. Oli kyllä tosi järkevä vaihto vaikka ei tuossa trustissakaan mitään suurempia ongelmia ollut. yrittäjäkavereilta olen kuullut, että passeli kannattaa ainakin kiertää kaukaa.
Hei!
Itse kilpailutin samaiset palvelutarjoajat ja voiton vei Trust Perintä. Heillä oma perintä ja mielestäni merkittävästi monipuolisemmat ohjelmistot. Palvelutarjonta heillä uudistunut juuri ja hintakin oli edullisempi kun anders managerilla. Kannatti näköjään kilpailuttaa =) Ja samaa mieltä olen, että aikansa elänyt on passeli ohjelmistot...
- regla
Osaisiko kukaan kertoa mihin tuosta Passelin teknisestä tuesta voi reklamoida? s-postiin tai soittopyyntöihin eivät vastaa ja en usko että nuo reklamaatiot menee ylempään portaaseen asti??
Luulisi että jos kaikki tyytymättömät käyttäjät ottaavat yhteyttä johtoportaaseen niin jotakin jo luulisi tapahtuvan tuolla tuki puolella!
On nimittäin aivan järkkyä touhua ja jos vähän googlettaa niin kyllä on aika paljon pettyneitä asiakkaita!!!!!!! - Ei ikään kellekään
Siis sehän on ihan laillinen ryöstö, mitä passelin pojat harrastaa. Maksaa monta tonnia ja tösi kökkö ohjelma. samoihin vpn ongelmiin oon törmänny usein kun työkseni asentelen ja myyn koneita. Varmaan yli kymmenen kertaa pitä yrittää muodostaa yhteyttä tietokantaan ennenku onnistu. Ja nyt ei saa aktivoitua, vaikka lisennsejä pitäs kaks olla ja toinen vapaana....
Ite käytän note shot financea. Huippu hyvä pienelle yrittäjälle ja vain noin satasen vuojessa sisätäen tuen ja päivitykset.
Kirjanpitoon ilimanen Tilitin. - Hanski_Seppä
Meidän firmalla on toiminnanohjausjärjestelmä täältä www.valueframe.com ja täytyy sanoa että 15 vuoden aikana en ole törmännyt/käyttänyt parempaa toiminnanohjausjärjestelmää kuin heidän on. Asiakaspalvelu hyvää ja nopeaa ja kaikinpuolin voin todella suositella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po994786Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202857Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242704Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441896- 251786
- 1321646
- 1521560
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1111511Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2821449Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.941380