Nyt neuvoja ja vinkkejä onko tuollanen 98 vectra hyvä ostos. Ei liene ruostu enään ihan helpolla. Entä se koneen yläkerta onko just näissä niitä öljynkulutus ongelmia(vent varren kumi ongelmaa)? Vajaa 200tkm ajettu ja hinta pari tonnia halvempi kun avensis
Hankintaopas
9
772
Vastaukset
- muistatkos
sen mainoksen?
Asiain todellisen laidan voi käydä katsomassa romuttamolla; siellä pitkät rivit rupisia veccuja ja astroja... - osaa sanoa
mitään noista öljyn kulutuksista sun muista enkä Vectrasta yleensäkkään. Ostin tänään -99 Astran, täysin ruosteettoman. Oletan hyvin hoidetun Vectran olevan samaa tasoa.
- JuupaJoki
Käytössä on ollut nyt B- mallin Vectra (vm. -99) noin kaksi ja puoli vuotta.
Kyseinen auto ruostuu itselläni etuovien saranapäästä. Muuten ruostetta ei ole ja tuo olevakin ruoste ei ole mitenkään "paha".
Öljyä syö hieman, mutta öljyn kulutus on kuitenkin aika maltillista, eikä koneremonttia kannata alkaa tekemään.
Tuon kahden ja puolen vuoden aikana on korjaukseen mennyt noin 500 euroa. Autoon on vaihdettu jakopäänhihna tarpeet, sekä muutamia puslia, polttimoita ja pakoputken takapönttö.
Mielestäni nuo kulut ei ole mitenkään korkea, kun autolla on rullattu jo 230 tkm.
Jos etsit ihan perusautoa, niin suosittelen. auto on taloudellinen, eikä varaosatkaan (jos tarvii) ole pahan hintaisia.- Vectra 97 wagon
Tyhjäkäynti oireita muuten aikas hyvä. Ei kuitenkaan mikään toyota. Äänetön ja mukava sekä todella pihi. Maantiellä alle 6.5 jopa!!!
- Vectra 97 wagon
Vectra 97 wagon kirjoitti:
Tyhjäkäynti oireita muuten aikas hyvä. Ei kuitenkaan mikään toyota. Äänetön ja mukava sekä todella pihi. Maantiellä alle 6.5 jopa!!!
Ja ruosteesta vielä. En oikein tiedä mitä ruosteella tarkoitetaa tässä tilanteessa(harrastuksena vanha jenkki missä ruostetta enenän kun peltiä) mut onhan tässä jotain hileruostetta jossain kohti. En tod pidä pahana. Ehkä 5-7vuoden päästä voi löytyä reikää mut mitä sitten ?
- ihan ok...
Pari vuotta oon ajellut -98 1.6
Teknisesti toimiva, "varusteellisesti" hyvä.
Mutta se ruoste! Alusta ok, mutta kori ei. Edellinen päästänyt ruosteenalkua ovienreunaan. Sitä kun poistin, ja olin teipannut ehyttä pintaa suojaksi, kävi hullusti. Revin teippejä pois, ja hyvännäköisestä maalipinnasta lähti muutamasta paikasta maalit teipin mukana. Muutoinkin alkanutta ruostetta on mahdotonta saada pysymään pois. Tosin niinhän se on joka autossa. Kallista on jakohihnaa vaihtaa, eli se 300e, ja vaihtoväli 60000. Pakoputki mätänee helposti. Ai niin, tosi hyvä auto ajaa ainakin maantiellä. - riippua ihan
tuurista millanen yksilö sattuu kohdalle.
Itellä 210tkm ajettu -99 B-vectra, kone X16XEL. Öljyä söi suht reippaasti n. 0.7L/1000km ja syy kai ne venttiilivarren tiivisteet jotka vasta vaihdatutin ja monta oli kuulemma irti. Saa nyt nähdä miten syönti asettuu. Bensaa sensijaan ei ole menny ku sellanen 5.8 - 6.6 satasella, mut ei olekaan mitään kaupunkipyöritystä. Ruostetta en ole huomannut toistaiseksi muualla kuin kuskin oven alareunassa pikku läntti, pohja vaikutti hyvältä ja tehdasmaalit oli vielä tallessa. Ilmeisesti Opelilla jättäneet ovet pihyyttään sinkitsemättä.- Ihan hyvä!!!
Hintaansa nähden tosi hyvä!! 248tkm ajettu ja jotain 50tkm ite päästelly. Ei mitään mainittavaa vikaa. Noh penkinlämmitin ei toimi eikä konepellin vipukaan ihan normaalisti mut noita ei nyt voi oikein laskea näin vanhassa. Muutaman kerran joutunut starttaan tosi pitkään ennen kun on heränny.
Bensaa kulutti viime kesänä kun mittailin sen 7.9 seka-ajossa. - täytynee
Ihan hyvä!!! kirjoitti:
Hintaansa nähden tosi hyvä!! 248tkm ajettu ja jotain 50tkm ite päästelly. Ei mitään mainittavaa vikaa. Noh penkinlämmitin ei toimi eikä konepellin vipukaan ihan normaalisti mut noita ei nyt voi oikein laskea näin vanhassa. Muutaman kerran joutunut starttaan tosi pitkään ennen kun on heränny.
Bensaa kulutti viime kesänä kun mittailin sen 7.9 seka-ajossa.myös ettei ainakaan ihan heti joudu kytkintä remppailemaan. Jos esim. kytkimen työsylinteri alkaa vuotamaan niin ei onnistu vaihto helposti kuten monessa muussa, vaan käytännössä sama kun vaihtaa sitten kaikki kytkimen osat kun joutuu koneen ja vaihdelootan ottaa irti, koska kyseinen sylinteri on "fiksusti" siellä samassa paketissa jonkun muun kytkinhärpäkkeen kanssa vaihteiston sisällä. En uskalla edes ajatella kuinka paljon tollaseen menis rahaa jossaki korjaamolla kun ei itseltä taitoa tai tarvikkeita löydy...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1896726- 1551933
- 1131638
- 511360
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️511143Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢421041Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981002Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6937Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249908- 41879