Aurauskulmat corolla 2005

Juppo

Onko kellään tiedossa mitkä ovat Corolla vm.2005 1.4dieselin ohjauskulmat? Liikkeessä "korjasivat" ne ystävällisesti kun pyysin ja nyt ratti 90 astetta vinossa ja parkkihallissa renkaat vinkuu suoraankin ajaessa. Turhaa lienee mainita että maantiellä ajaminen on aivan mahdotonta näillä asetuksilla. Oli viiminen kerta kun huollatan autoani kyseisessä liikkeessä.

10

3103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen nollaviis-corollisti

Etkö huomauttanut ratista?

Itsellä on ratti vinossa pari astetta uudesta lähtien. Pyöränkulmien säätäminen on sen verran tarkkaa homma että en rutissut ratin vinoudesta kun auto muuten kulkee suoraan. Talvella bensa-corollaa huonompia ajo-ominaisuuksia saa hakemalla hakea. Etupään pyöränripustus ei toimi alkuunkaan bensamoottorin alla. Dieselit ovat raskaampia moottoreita paino voi parantaa pyörien otetta hieman.

• Juppo

En viittinyt kun se asiointi siellä on ihan mahdotonta. Ja olin vähän hyvä uskonen kun kerran huolto-ohjelman mukaisessa huollossa autoakäytin, että ne osaisivat pyynnöstä laittaa ne kohdilleen. Itsekin olen noita pyöriä suuntaillut kun on jonkinlaiset vehkeet sen tekemiseen. Siinä kun on huolellinen niin siinä ei ole mitään ihmeellistä ja ratit saa suoraan. Mutta itseltäni puuttuu ne säätöarvot. Itselläni ei ole tietoa näin uusista. Tietysti voisihan sitä lonkalta kääntää niihin pyöriin esim 1mm aurausta...parempi kuin tämä nykyinen että harittaavat melkeen sentin

• kirjastossa
        Juppo kirjoitti:

En viittinyt kun se asiointi siellä on ihan mahdotonta. Ja olin vähän hyvä uskonen kun kerran huolto-ohjelman mukaisessa huollossa autoakäytin, että ne osaisivat pyynnöstä laittaa ne kohdilleen. Itsekin olen noita pyöriä suuntaillut kun on jonkinlaiset vehkeet sen tekemiseen. Siinä kun on huolellinen niin siinä ei ole mitään ihmeellistä ja ratit saa suoraan. Mutta itseltäni puuttuu ne säätöarvot. Itselläni ei ole tietoa näin uusista. Tietysti voisihan sitä lonkalta kääntää niihin pyöriin esim 1mm aurausta...parempi kuin tämä nykyinen että harittaavat melkeen sentin

on säätöarvo opuksia ja jos ohjauspyörä on noinkin paljon vinossa on ne kulmatkin säädetty päin vittua. Yleensähän se on aurausta harvemmin haritusta, kun ja jos pyörän kallistuma (camber) on positiivinen, mutta milleissä siinäkin liikutaan.
        Älä hyväksy ryssittyjä hommia niinkauan kun €uroilla maksat.

• sinulla on alla

minulla kun ei tuon -05 Corollan kanssa ole ollut mitään ongelmia, tosin ajokokemustakin on yli 20 vuotta...

• ...touhua...

...jos aurauskulmat säädetty täysin poskelleen ja et käy valittamassa asiasta liikkeessä!!! Minulle ei tulisi mieleenikään jättää valittamatta, eihän asiat muuten koskaan muutu jos "tappiota" kärsitään omassa nahassa kaikessa hiljaisuudessa. Jos ei muuta niin käyt antamassa äänekästä palautetta! PERKELE!!!

• pitää ne
      • Juppo

Nyt kulkee tojo taas suoraan. Suoritin päässäni pienen mietinnän ja päädyin tulokseen että niissä pyörissä pitää olla vähän aurausta. Joten otin nuo välineet esille tallista ja säädin siihen n.1mm aurausta /- 1mm Samalla pyörittelin sen ratinkin suoraan. Aikaa kului 20min ja kulkee tosi hienosti nytten. Aikaisempaan verrattuna luulis ajelevansa paremmallakin autolla. Kiitän kaikkia myötätunnosta!

• pitää ne
        Juppo kirjoitti:

Nyt kulkee tojo taas suoraan. Suoritin päässäni pienen mietinnän ja päädyin tulokseen että niissä pyörissä pitää olla vähän aurausta. Joten otin nuo välineet esille tallista ja säädin siihen n.1mm aurausta /- 1mm Samalla pyörittelin sen ratinkin suoraan. Aikaa kului 20min ja kulkee tosi hienosti nytten. Aikaisempaan verrattuna luulis ajelevansa paremmallakin autolla. Kiitän kaikkia myötätunnosta!

joo, aika ihmeellistä tarinaa,
        taidat olla vasta autoilusta haaveileva, tuollainen minäkin olin murrosiässä.

• Juppo
        pitää ne kirjoitti:

joo, aika ihmeellistä tarinaa,
        taidat olla vasta autoilusta haaveileva, tuollainen minäkin olin murrosiässä.

Niih... Onhan se hyvä haaveilla elämässä jostain. Ehkä pääsen joskus kaltaiseksesi! ;)

• Toe_in_pelastaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      108
      2921
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      183
      2623
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      61
      2099
    4. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      1
      1371
    5. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      22
      1263
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      1194
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      911
    8. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      860
    9. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      833
    10. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      732
    Aihe