Aurauskulmat corolla 2005

Juppo

Onko kellään tiedossa mitkä ovat Corolla vm.2005 1.4dieselin ohjauskulmat? Liikkeessä "korjasivat" ne ystävällisesti kun pyysin ja nyt ratti 90 astetta vinossa ja parkkihallissa renkaat vinkuu suoraankin ajaessa. Turhaa lienee mainita että maantiellä ajaminen on aivan mahdotonta näillä asetuksilla. Oli viiminen kerta kun huollatan autoani kyseisessä liikkeessä.

10

2441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen nollaviis-corollisti

      Etkö huomauttanut ratista?

      Itsellä on ratti vinossa pari astetta uudesta lähtien. Pyöränkulmien säätäminen on sen verran tarkkaa homma että en rutissut ratin vinoudesta kun auto muuten kulkee suoraan. Talvella bensa-corollaa huonompia ajo-ominaisuuksia saa hakemalla hakea. Etupään pyöränripustus ei toimi alkuunkaan bensamoottorin alla. Dieselit ovat raskaampia moottoreita paino voi parantaa pyörien otetta hieman.

      • Juppo

        En viittinyt kun se asiointi siellä on ihan mahdotonta. Ja olin vähän hyvä uskonen kun kerran huolto-ohjelman mukaisessa huollossa autoakäytin, että ne osaisivat pyynnöstä laittaa ne kohdilleen. Itsekin olen noita pyöriä suuntaillut kun on jonkinlaiset vehkeet sen tekemiseen. Siinä kun on huolellinen niin siinä ei ole mitään ihmeellistä ja ratit saa suoraan. Mutta itseltäni puuttuu ne säätöarvot. Itselläni ei ole tietoa näin uusista. Tietysti voisihan sitä lonkalta kääntää niihin pyöriin esim 1mm aurausta...parempi kuin tämä nykyinen että harittaavat melkeen sentin


      • kirjastossa
        Juppo kirjoitti:

        En viittinyt kun se asiointi siellä on ihan mahdotonta. Ja olin vähän hyvä uskonen kun kerran huolto-ohjelman mukaisessa huollossa autoakäytin, että ne osaisivat pyynnöstä laittaa ne kohdilleen. Itsekin olen noita pyöriä suuntaillut kun on jonkinlaiset vehkeet sen tekemiseen. Siinä kun on huolellinen niin siinä ei ole mitään ihmeellistä ja ratit saa suoraan. Mutta itseltäni puuttuu ne säätöarvot. Itselläni ei ole tietoa näin uusista. Tietysti voisihan sitä lonkalta kääntää niihin pyöriin esim 1mm aurausta...parempi kuin tämä nykyinen että harittaavat melkeen sentin

        on säätöarvo opuksia ja jos ohjauspyörä on noinkin paljon vinossa on ne kulmatkin säädetty päin vittua. Yleensähän se on aurausta harvemmin haritusta, kun ja jos pyörän kallistuma (camber) on positiivinen, mutta milleissä siinäkin liikutaan.
        Älä hyväksy ryssittyjä hommia niinkauan kun €uroilla maksat.


      • sinulla on alla

        minulla kun ei tuon -05 Corollan kanssa ole ollut mitään ongelmia, tosin ajokokemustakin on yli 20 vuotta...


    • ...touhua...

      ...jos aurauskulmat säädetty täysin poskelleen ja et käy valittamassa asiasta liikkeessä!!! Minulle ei tulisi mieleenikään jättää valittamatta, eihän asiat muuten koskaan muutu jos "tappiota" kärsitään omassa nahassa kaikessa hiljaisuudessa. Jos ei muuta niin käyt antamassa äänekästä palautetta! PERKELE!!!

    • pitää ne
      • Juppo

        Nyt kulkee tojo taas suoraan. Suoritin päässäni pienen mietinnän ja päädyin tulokseen että niissä pyörissä pitää olla vähän aurausta. Joten otin nuo välineet esille tallista ja säädin siihen n.1mm aurausta /- 1mm Samalla pyörittelin sen ratinkin suoraan. Aikaa kului 20min ja kulkee tosi hienosti nytten. Aikaisempaan verrattuna luulis ajelevansa paremmallakin autolla. Kiitän kaikkia myötätunnosta!


      • pitää ne
        Juppo kirjoitti:

        Nyt kulkee tojo taas suoraan. Suoritin päässäni pienen mietinnän ja päädyin tulokseen että niissä pyörissä pitää olla vähän aurausta. Joten otin nuo välineet esille tallista ja säädin siihen n.1mm aurausta /- 1mm Samalla pyörittelin sen ratinkin suoraan. Aikaa kului 20min ja kulkee tosi hienosti nytten. Aikaisempaan verrattuna luulis ajelevansa paremmallakin autolla. Kiitän kaikkia myötätunnosta!

        joo, aika ihmeellistä tarinaa,
        taidat olla vasta autoilusta haaveileva, tuollainen minäkin olin murrosiässä.


      • Juppo
        pitää ne kirjoitti:

        joo, aika ihmeellistä tarinaa,
        taidat olla vasta autoilusta haaveileva, tuollainen minäkin olin murrosiässä.

        Niih... Onhan se hyvä haaveilla elämässä jostain. Ehkä pääsen joskus kaltaiseksesi! ;)


    • Toe_in_pelastaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe