Millainen on ravintola ja kahvilakäytäntö Roomassa. Tilataanko Rooman kahviloissa tuotteet tiskiltä itse vai mennäänkö pöytää istumaan odottaen palvelua?
Miten tilataan italiaksi tyyliin...' Voisinko saada'...
Saisinko laskun?
Paljonko maksaa?
Missä on jokin paikka?
Kiitos tiedosta!
Rooma sanastoa
2
469
Vastaukset
- Italian fani
Vorrei un caffè? (saisinko kahvin)tai un caffè, prego. (prego=please)
Saisinko laskun? =Posso pagare (voinko maksaa) tai il conto, per favore =lasku, pls.
Paljonko maksaa? Quanto costa?
Missä on jokin paikka? Dov´è (=Missä) on esim. Fontana di Trevi?
Mutta..mitä hyötyä on osata kysymyksiä jos et ymmärrä vastauksia? Jos esim. kysyt tietä ja italialainen alkaa selittämään mutta et ymmärrä?
Kahvi tilataan yleensä tiskiltä, espresso esim. ja juodaan tiskillä seisten. Joissain kahviloissa (esim. kuuluisa cafe Greco Roomassa, kallis!) tilataan pöydältä mutta harvemmissa. Tai tietty katukahviloissa on tapana tilata pöydältä.- italofan
Ei pyydetä "Un caffé, prego" vaan "Un caffè, per favore". Prego sanotaan tarjottaessa, annettaessa; "olkaa hyvä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882