Hei mäkkärinpalvojat!

Mitä ihmeellistä?

Minä olen käyttänyt työhommissa PC- ja Mac-koneita ja ihmettelenkin mäkkärinomistajien älytöntä koneenpalvontaa.

Mäkkärissä ei ole yhtään mitään sellaista mitä PC-koneella ei tekisi ja mäkkäri kaatuu siinä missä PC-konekin.

13

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yikes

      "Mäkkärissä ei ole yhtään mitään sellaista mitä PC-koneella ei tekisi ja mäkkäri kaatuu siinä missä PC-konekin"

      Juju ei olekaan siinä mitä tekee vaan miten tekee. Tuosta kaatumisesta olen täysin eri mieltä.

    • se on se juttu

      Aivan turhaan yrität leimata kaikkia Mac-käyttäjiä koneenpalvojiksi. Tietenkin niitä koneenpalvojia löytyy (kuten Linux-puolella käyttöjärjestelmän palvojia), mutta suurin osa on tavallisia ihmisiä jotka käyttävät sitä konetta minkä parhaimmaksi kokevat.

      Käyttöjärjestelmä (Mac OS X) on mielestäni Windowsiin (niihin kaikkiin) verrattuna ylivoimainen. Kun joutuu pakosta käyttämään melkein päivittäin Windowsia, niin paluu oman koneen pariin tuntuu helpotukselta. Jos sinun mielestäsi tavallinen PC-kone on ihan yhtä hyvä, niin käytä vapaasti sitä, mutta älä leimaa meitä jotka emme ole kanssasi samaa mieltä.

      • olen eri mieltä

        Mun mielestä pc = pc, käyttikset on erikseen vaikka pc myydäänkin useimmiten windowsin kanssa niin pc ei ole = windows.

        Ota huomioon myös se että pc:ssä pyörii myös linux joka on windowsia parempi (henk.koht. mielipide).


      • mutta käytännössä
        olen eri mieltä kirjoitti:

        Mun mielestä pc = pc, käyttikset on erikseen vaikka pc myydäänkin useimmiten windowsin kanssa niin pc ei ole = windows.

        Ota huomioon myös se että pc:ssä pyörii myös linux joka on windowsia parempi (henk.koht. mielipide).

        Onhan se Linux parempi käyttöjärjestelmä, mutta jos Linuxista puhutaan, niin ihmetyttää kovasti tuo koneen palvojista puhuminen kun Linux-puolella käyttöliittymäpalvojia on samalla tavalla. Tästä syystä en olettanut ketjun aloittajan vertaavan Mac-käyttäjiä Linux-käyttäjiin vaan Windows-käyttäjiin (joista fanaatikkoja löytyy suhteessa vähemmän, koska Windows on yleisin käyttöjärjestelmä).

        Harmittavasti usein se hyvä käyttöjärjestelmä ei yksistään riitä, kun tarvitaan myös hyviä ohjelmia. Linuxille löytyy paljon hyviä ja ilmaisia ohjelmia, mutta ei monia kaupallisia ohjelmia jotka ovat minulle välttämättömiä.


      • olen eri mieltä kirjoitti:

        Mun mielestä pc = pc, käyttikset on erikseen vaikka pc myydäänkin useimmiten windowsin kanssa niin pc ei ole = windows.

        Ota huomioon myös se että pc:ssä pyörii myös linux joka on windowsia parempi (henk.koht. mielipide).

        "Mun mielestä pc = pc, käyttikset on erikseen vaikka pc myydäänkin useimmiten windowsin kanssa niin pc ei ole = windows."

        Moni PC myydään myös Mac OS X:llä.


    • Macam

      Olet saanut mac kaatumaan? minä en kertaakaan satunnaisesti meni pc polvilleen ei kovin usein kuin sitä käytin.

    • 1stMacFinn

      "Mäkkärissä ei ole yhtään mitään sellaista mitä PC-koneella ei tekisi"

      Tuo on aivan totta ja hyvä huomio. Mutta yhtä totta on se, että monen asian tekeminen PC/Windowsilla on vaan paljon hankalampaa.

      Otetaan nyt vaikka esimerkiksi uuteen koneeseen siirtyminen, Macissä Siirtymisapuri hoitaa ohjelmat ja käyttäjän tiedot uuteen koneeseen, Windowsissa vastaavan teko on paljon hankalampaa. Tietojen osalta onnistuu lähinnä hyvällä varmuuskopiointiohjelmalla, jos silläkään.

      • Mika....

        ... vistassa jo varsin toimiva siirtymäapuri.


      • MacBook Pro
        Mika.... kirjoitti:

        ... vistassa jo varsin toimiva siirtymäapuri.

        mistä saataisiin toimiva Vista? Itsellä toki ei ole mitään kokemusta kyseistä käyttiksestä, mutta mitä ole lukenut, ei sellaista taida vieläkään olla, vaikka julkistuksesta on yli vuosi.


      • MacBook Pro kirjoitti:

        mistä saataisiin toimiva Vista? Itsellä toki ei ole mitään kokemusta kyseistä käyttiksestä, mutta mitä ole lukenut, ei sellaista taida vieläkään olla, vaikka julkistuksesta on yli vuosi.

        "mistä saataisiin toimiva Vista? Itsellä toki ei ole mitään kokemusta kyseistä käyttiksestä, mutta mitä ole lukenut, ei sellaista taida vieläkään olla, vaikka julkistuksesta on yli vuosi."

        Kyllähän se toimii. Hitaasti ja rasittavasti vain.


      • mika2
        MacBook Pro kirjoitti:

        mistä saataisiin toimiva Vista? Itsellä toki ei ole mitään kokemusta kyseistä käyttiksestä, mutta mitä ole lukenut, ei sellaista taida vieläkään olla, vaikka julkistuksesta on yli vuosi.

        ... nyt on mitä on. Mulla ei ole itsellänikään siitä mitään kovin mairittelevaa sanottavaa, vaikka vähäistä kokemustakin on. Kyse nyt oli kuitenkin tuosta siirtymäapurista, jonka windows kopioi vistaan.


    • mika2

      .... vain omasta puolestani, mutta oma käsitykseni on, että macin käyttäjät juuri eivät ole mitään koneen palvojia. Uusien mäkistien into selittyy pitkälti sillä, että joku on rakentanut tietokoneen joka kohtelee käyttäjää kuin kuningatarta. Vihdoinkin kone jota ei tarvitse palvoa, vaan joka palvoo käyttäjää.

      Tämä aihe sinällään on iänikuinen enkä viitsi enää käydä tuhannetta kertaa läpi samoja perusteluita joihin tulee samat iänikuiset vasta-argumentit käyttäjiltä jotka sinnikkäästi eivät halua ymmärtää kuin insinöörilähtöistä tuotesuunnittelua.

      Minä suon mielelläni kaikille vapauden käyttää ihan mitä laitteita tykkää, mutta luulenpa sinunkin sieluasi jonkin asian kaihertavan kun tarvitsee tulla tänne kyselemään näitä tietäen saavasi niitä samoja perusteita mitä olet varmasti lukenut muualtakin netistä läjäpäin ja jostain syystä ärsyyntynyt niistä.

      Senkun menisit ja ostaisit sen macin kun kummiskin mielesi tekee;-)

      • Yikes

        "Senkun menisit ja ostaisit sen macin kun kummiskin mielesi tekee;-)"

        Että mieli sillä tekee, mutta ku iskä ei ala ostaa kun acerin saa halvemmalla ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe