apua, rinteeseen!

neuvoja kaipaava =)

moikka!

Eli siis olen lähdössä parin kaverin kanssa laskettelemaan, enkä ole koskaan aiemmin lasketellut..
Välineet siis vuokrataan.. onko laskettelijan paino välttämätön ilmoittaa sopivia suksia/lautaa etsiessä? =(
Kumpaa suosittelette täysin aloittelijalle: sukset vai lauta? Oman sirkuspohjan kautta tasapainoni on kohtuullisen hyvä :) En tiedä onko sillä merkitystä.. =)

4

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välineet

      Suksi vai lauta, siinäpä kysymys josta voisi spekuloida loputtomiin. Suosittelen kokeilemaan molempia. Paino n. suurinpiirtein olisi hyvä tietää että siteet saadaan säädettyä sopivalle jäykkyydelle suksissa tai valittua sopivan jäykkyinen lauta jos paikassa ollaan ammattitaitoisia. Joskus muinoin joissain paikoissa säätivät vuokrasuksien siteet niin löysälle että putosivat jalasta kesken kaiken, liian kireä taas voi katkaista jalan.. sitä kyllä taitaa harvemmin tapahtua ellei todellista mokaa satu siteiden säädössä. Tasapainosta ja motoriikasta on hyotyäå etenkin lumilautailussa.

      • neuvoja kaipaava =)

        Mitä vahinkoa voi käydä, jos siteet eivät ole tarpeeksi jäykät? Miten siteiden jäykkyys vaikuttaa laskettelemiseen?


      • broot84
        neuvoja kaipaava =) kirjoitti:

        Mitä vahinkoa voi käydä, jos siteet eivät ole tarpeeksi jäykät? Miten siteiden jäykkyys vaikuttaa laskettelemiseen?

        Siteiden jäykkyydestä riippuu kuinka herkästi sukset lähtee jalasta kun kaatuu. Mitä jäykemmät siteet ovat sitä vaikeammin ne lähtee jalasta ja voi loukata jalkansa pahastikkin jalan vääntyessä suksien mukana. Jos ne on taas liian löysät, niin sukset saattaa lähteä jalasta normaalissa laskussa ja sen tietää mitä sitten todennäköisesti käy. :) Tosin loukkaantumis vaara ei silloin ole niin paha kuin jos kaatuu ja sukset jää jalkaan, mutta voi silloinkin loukkaantua.


      • 7327+4
        broot84 kirjoitti:

        Siteiden jäykkyydestä riippuu kuinka herkästi sukset lähtee jalasta kun kaatuu. Mitä jäykemmät siteet ovat sitä vaikeammin ne lähtee jalasta ja voi loukata jalkansa pahastikkin jalan vääntyessä suksien mukana. Jos ne on taas liian löysät, niin sukset saattaa lähteä jalasta normaalissa laskussa ja sen tietää mitä sitten todennäköisesti käy. :) Tosin loukkaantumis vaara ei silloin ole niin paha kuin jos kaatuu ja sukset jää jalkaan, mutta voi silloinkin loukkaantua.

        Menet vain välinevuokraamoon. Siellä vastaat kysymyksiin. Ei siellä sen kummempia kysytä. Minulta itseltäni ei ainakaan painoa kysytty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe