Kun on moiset ilmeisesti sellaiset että niitä ei voi säätää? Eli eivät ole siis edes hydraulisilla nostajilla, eikä myöskään siis säädettävillä/vaihdettavilla prikoillakaan.
Eli, kuinkas siis välystyneen vnettiilin saa äänettömäksi noissa 1.8 ja 2.0 bensa koneissa?
duratec vm 02
20
7122
Vastaukset
- Säätö
Tapahtuu vaihtamalla nostimia oikeanpituisiin, ja sehän on isotyömaa.
Kysäsin sitä kerran, nostimet maksaa 19 ekua kpl.
Eihän niitä varmaankaan kaikkia tarvi vaihtaa. - aivan varma
Että tuo ääni johtuu venttiileistä? Samanlaista räklätystä kuuluu imusarjan läpistä, kun siellä akselissa on väljyyttä.
- poistettiin
juuri eilen, ja hajalla ne olivat, tanko poikki, ja yksi läppä kanavassa venttiiliä vasten- kaikki osat kuitenkin löytyivät vielä imusarjasta että eivä olleet vielä ehtineet konetta hajottaa kokonaan...
Mutta, raplatus ei loppunut, väheni vaan toki. Eli venttiilit pitäs säädellä, 1-2 siellä naputtelee, kylmänä kuuluu ääni, välilämpösenä vähemmän, täysin kuumana taas kuuluu enempi, eli välyksistä johtunee.
Mistä niitä saa 19 e sitten, eihän tuo aivan mahdotton ole jos senhintaisilla osiaa saa kuntoon, toki työtä vaatii.
Kiinnostas tietää ne välys arvotmitä pitää olla, niin voisi mittailla ekana ne. - nostaja
poistettiin kirjoitti:
juuri eilen, ja hajalla ne olivat, tanko poikki, ja yksi läppä kanavassa venttiiliä vasten- kaikki osat kuitenkin löytyivät vielä imusarjasta että eivä olleet vielä ehtineet konetta hajottaa kokonaan...
Mutta, raplatus ei loppunut, väheni vaan toki. Eli venttiilit pitäs säädellä, 1-2 siellä naputtelee, kylmänä kuuluu ääni, välilämpösenä vähemmän, täysin kuumana taas kuuluu enempi, eli välyksistä johtunee.
Mistä niitä saa 19 e sitten, eihän tuo aivan mahdotton ole jos senhintaisilla osiaa saa kuntoon, toki työtä vaatii.
Kiinnostas tietää ne välys arvotmitä pitää olla, niin voisi mittailla ekana ne.Tuo 19e on fordliikkeen hinta tuskin niitä muualta saakaan? (viimekesän kysely).
Välysarvot on kylmänä imu 0.25 -0.03 ja pako 0.30 -0.03 mm.
Mitenkähän noitten läppien poisto vaikuttaa päästöarvoihin ja oliko se isotyömaa? - poisto=
nostaja kirjoitti:
Tuo 19e on fordliikkeen hinta tuskin niitä muualta saakaan? (viimekesän kysely).
Välysarvot on kylmänä imu 0.25 -0.03 ja pako 0.30 -0.03 mm.
Mitenkähän noitten läppien poisto vaikuttaa päästöarvoihin ja oliko se isotyömaa?vei kotiasentajalta iltapäivän, suurin osa ajasta valitettavasti meni työkalujen ettimiseen, homman tekee rauhalliseen tahtiin varmaan n 4 tunnissa tai allekkin jos työkalut käsillä. Tarttee pienen hylsysarjan jossa kestävä pikku räikkä, siihen lyhkäsiä jatkovarsia tai yksi pitkä mitä niissä sarjoissa on, 10 mm ja 8 mm hylsyt, magneetti teleskooppi, sellanen matkaradion antennin näköinen värkki, on hyvä apu, tai magneetti hylsy se 10 mm. Ruuvimeisseli, jotku pihdit tms, eli pikkuhomma se on. Vähän ahdasta muutamalla ruuvilla, tuolla foorumilla on kuva irtona imusarjasta josta näkee monellako se on kiinni kannessa ja mistä kohtaa, helpottaa ruuvien ettimistä kun yksi ei taida näkyä 4 pytyn kohdilta. Auton ala puolella on 1 10 mm kannalla pultti myöskin, ja johtojen kiinnikkeitä siihen imusarjaan kiinnittyviä, ne irti sieltä-eli autoa ylös senverran otettava.
Konetilasta sieltä kuskinpuolelta konetta johtosarjaa liittimistä irti että saa pois käännettyä edestä, öljytikun lähella menee parit johdot imukanavien välistä- niitä ei tartte irrottaa, saa vedettyä senverran sivuun että i sarja lähtee pois välistä. Kannattaa kattoa ne läpät, omassani oli käyttöakseli poikki, kolmessa osassa, yksi läppä siellä kannessa venttiilin lähellä, muut kiinni metallisessa käyttötangossa, mutta irti siten ettei toimineet, vaan vapaasti liikkuivat siellä, sen yhden läpän, joka oli kannessa kanavassa jo, kphdalta katkennut metalli tangon osa löytyi imusarjasta, irrallaan, eli sattumaa vaan ettei ollut mennyt moottoriin- mahtuu kyllä, ja särkee koneen taatusti...
Eli kun osat on irrallaan, kannattaa ettiä kaikki osat mitä siihen on, ettei sinne jää mitään ylimäärästä, varsinakaan metallista...
Joo, eli ei kokonaan hävinnyt nakutukset omasta autosta kuitenkaan vielä, venttiili hommia on kumminkin vielä. Löytyykö mistään tietoa millasia mittoja on niissä nostaja kapuloissa, mitä fordilla myyvät, minkä mittasia niitä on?
Niin vielä, läpistä senverran, en usko että niillä on mitään merkitystä normaalikäytössä. Ne ei muuta mitään imusarjan pituutta, koska muita lyhyempiä kanavia siellä ei ole miten ne sitä muuttaisi, samaa pää kanavaa rajoitetaan tukkimalla sitä läpän kääntyessä- kai se virtausnopeutta muuttaa siellä, pienemmässä virtaa nopeammin tms, mutta, taitaa olla teoreettista käytännössä tuo asia tavallisen auton moottorissa? Ja, kun läpät kumminkin on rikki usein, niin ei ne mitään paranna, päinvastoin kun tukkivat siellä kanavia vapaasti liikkuessaan, ja joskus jopa siellä kannen imukanavassa kun on jo.
Päästöihin ei ole vaikutusta mitään, sanoisin että parannusta koneen toimintaan sitäkautta että ei niinplajoa vedä egr venttiilin kautta pakokaasuja moottoriin, toimiessaan ne sen aiheuttaa, koska tyhjäkäynnillä pääkanavia kuristetaan, jostain on koneen ilmaa saatava, jolloin egr kautta tehostuu veto, ja se pelittää enempi. Eli, obd n mukaan egr pelaa, kun siihen ei tee muutoksia, katti ja lambda hoitaa seokset kohdilleen-> ei päästömuutoksia läppien poiston jälkeen. Aikanaan pois jos alkaa kilkattaa, ennen kuin koko moottori kilahtaa irronneiden osien takia. - Mitoista
poisto= kirjoitti:
vei kotiasentajalta iltapäivän, suurin osa ajasta valitettavasti meni työkalujen ettimiseen, homman tekee rauhalliseen tahtiin varmaan n 4 tunnissa tai allekkin jos työkalut käsillä. Tarttee pienen hylsysarjan jossa kestävä pikku räikkä, siihen lyhkäsiä jatkovarsia tai yksi pitkä mitä niissä sarjoissa on, 10 mm ja 8 mm hylsyt, magneetti teleskooppi, sellanen matkaradion antennin näköinen värkki, on hyvä apu, tai magneetti hylsy se 10 mm. Ruuvimeisseli, jotku pihdit tms, eli pikkuhomma se on. Vähän ahdasta muutamalla ruuvilla, tuolla foorumilla on kuva irtona imusarjasta josta näkee monellako se on kiinni kannessa ja mistä kohtaa, helpottaa ruuvien ettimistä kun yksi ei taida näkyä 4 pytyn kohdilta. Auton ala puolella on 1 10 mm kannalla pultti myöskin, ja johtojen kiinnikkeitä siihen imusarjaan kiinnittyviä, ne irti sieltä-eli autoa ylös senverran otettava.
Konetilasta sieltä kuskinpuolelta konetta johtosarjaa liittimistä irti että saa pois käännettyä edestä, öljytikun lähella menee parit johdot imukanavien välistä- niitä ei tartte irrottaa, saa vedettyä senverran sivuun että i sarja lähtee pois välistä. Kannattaa kattoa ne läpät, omassani oli käyttöakseli poikki, kolmessa osassa, yksi läppä siellä kannessa venttiilin lähellä, muut kiinni metallisessa käyttötangossa, mutta irti siten ettei toimineet, vaan vapaasti liikkuivat siellä, sen yhden läpän, joka oli kannessa kanavassa jo, kphdalta katkennut metalli tangon osa löytyi imusarjasta, irrallaan, eli sattumaa vaan ettei ollut mennyt moottoriin- mahtuu kyllä, ja särkee koneen taatusti...
Eli kun osat on irrallaan, kannattaa ettiä kaikki osat mitä siihen on, ettei sinne jää mitään ylimäärästä, varsinakaan metallista...
Joo, eli ei kokonaan hävinnyt nakutukset omasta autosta kuitenkaan vielä, venttiili hommia on kumminkin vielä. Löytyykö mistään tietoa millasia mittoja on niissä nostaja kapuloissa, mitä fordilla myyvät, minkä mittasia niitä on?
Niin vielä, läpistä senverran, en usko että niillä on mitään merkitystä normaalikäytössä. Ne ei muuta mitään imusarjan pituutta, koska muita lyhyempiä kanavia siellä ei ole miten ne sitä muuttaisi, samaa pää kanavaa rajoitetaan tukkimalla sitä läpän kääntyessä- kai se virtausnopeutta muuttaa siellä, pienemmässä virtaa nopeammin tms, mutta, taitaa olla teoreettista käytännössä tuo asia tavallisen auton moottorissa? Ja, kun läpät kumminkin on rikki usein, niin ei ne mitään paranna, päinvastoin kun tukkivat siellä kanavia vapaasti liikkuessaan, ja joskus jopa siellä kannen imukanavassa kun on jo.
Päästöihin ei ole vaikutusta mitään, sanoisin että parannusta koneen toimintaan sitäkautta että ei niinplajoa vedä egr venttiilin kautta pakokaasuja moottoriin, toimiessaan ne sen aiheuttaa, koska tyhjäkäynnillä pääkanavia kuristetaan, jostain on koneen ilmaa saatava, jolloin egr kautta tehostuu veto, ja se pelittää enempi. Eli, obd n mukaan egr pelaa, kun siihen ei tee muutoksia, katti ja lambda hoitaa seokset kohdilleen-> ei päästömuutoksia läppien poiston jälkeen. Aikanaan pois jos alkaa kilkattaa, ennen kuin koko moottori kilahtaa irronneiden osien takia.En kyllä kysellyt mille mitoille niitä saa, se venttiilien säätö oli vaan minulta utelua siellä "korkeallajakkaralla" kun ihmettelin näitä vent, säätöjä, sanoivat vaan että kyllä siihen sopivia löytyy jos tarvit.
- Mese man
Venttiileistä,sillä myös vesipunppu ennen hajoamistaan pitää aikamoista raklatusta,kun laakerit on menneet.
Paljonko on ajettu ja onko vesipunppu jo vaihdettu??- tietoa
kun oikein kukaan ei osaa sanoa siis varmaksi mikä vaivaa, mutta melkosen raaka on kyllä käyntiääni. Kuullostellen ilman muovisuojusta ääni tuntuisi kyllä tulevan venttiilikopan suunnilta.
Millaisia km lukemia noilla koneilla ootte ajaneet, tai nähneet/kuulleet koneen käynnissä, ja kävikö vielä paljon ajettukin siististi? Eli miten paljon km voisi olettaa venttilien pysyvän säädöissään ja äänettöminä?
Tuolla autolla on ajettu n 180 tkm. Muutoin pelaa ihan täysin, ainoastaan ääni häiritsee. - zöf
tietoa kirjoitti:
kun oikein kukaan ei osaa sanoa siis varmaksi mikä vaivaa, mutta melkosen raaka on kyllä käyntiääni. Kuullostellen ilman muovisuojusta ääni tuntuisi kyllä tulevan venttiilikopan suunnilta.
Millaisia km lukemia noilla koneilla ootte ajaneet, tai nähneet/kuulleet koneen käynnissä, ja kävikö vielä paljon ajettukin siististi? Eli miten paljon km voisi olettaa venttilien pysyvän säädöissään ja äänettöminä?
Tuolla autolla on ajettu n 180 tkm. Muutoin pelaa ihan täysin, ainoastaan ääni häiritsee.Duratecissä on kaksi räkyttävää paikkaa, imusarjan läpät ja läskin kiristäjä.
Venat on suunniteltu pitämään kutinsa koko koneen iän,-> en usko että ääni tulee niistä.
Jos kerran läpät pn poistettu niin eniten epäilisin läskin kiristäjää, helppo vaihtaa mutta aika kallis osa.
Homma on kuvattu täällä -> http://www.fordmondeo.org/wiki/index.php/Auxiliary_belt_tensioner_replacement - ääntää
zöf kirjoitti:
Duratecissä on kaksi räkyttävää paikkaa, imusarjan läpät ja läskin kiristäjä.
Venat on suunniteltu pitämään kutinsa koko koneen iän,-> en usko että ääni tulee niistä.
Jos kerran läpät pn poistettu niin eniten epäilisin läskin kiristäjää, helppo vaihtaa mutta aika kallis osa.
Homma on kuvattu täällä -> http://www.fordmondeo.org/wiki/index.php/Auxiliary_belt_tensioner_replacementMun 02:ssa vaihdettiin tuo hihnankiristäjä kans. siinä laakerissa ei tarvi iso vika viela ollakkaan kun se tuossa jousikiristeisessä kotelossaan alkaa oikeen kaikumaan.
- Kyr....tynyt
zöf kirjoitti:
Duratecissä on kaksi räkyttävää paikkaa, imusarjan läpät ja läskin kiristäjä.
Venat on suunniteltu pitämään kutinsa koko koneen iän,-> en usko että ääni tulee niistä.
Jos kerran läpät pn poistettu niin eniten epäilisin läskin kiristäjää, helppo vaihtaa mutta aika kallis osa.
Homma on kuvattu täällä -> http://www.fordmondeo.org/wiki/index.php/Auxiliary_belt_tensioner_replacementKyllä ne imusarjan läpätkin on suunniteltu auton iän kestämään....miksi venttiileihin ei vois tulla välystä????? Kyllä ne on kuluvia osia!!!
- Mese man
zöf kirjoitti:
Duratecissä on kaksi räkyttävää paikkaa, imusarjan läpät ja läskin kiristäjä.
Venat on suunniteltu pitämään kutinsa koko koneen iän,-> en usko että ääni tulee niistä.
Jos kerran läpät pn poistettu niin eniten epäilisin läskin kiristäjää, helppo vaihtaa mutta aika kallis osa.
Homma on kuvattu täällä -> http://www.fordmondeo.org/wiki/index.php/Auxiliary_belt_tensioner_replacementHihnan kiristimestä,vaikka se aika kaukana onkin venttiilikopasta,niin samalla kannattaa kyllä vaihtaa vesipumppu ja hihna kun sakemanni autoissa pumppuja aletaan vaihtaa 150 t jälkeen,japseissa kestävät hieman pitempään.
- käyttää
Mese man kirjoitti:
Hihnan kiristimestä,vaikka se aika kaukana onkin venttiilikopasta,niin samalla kannattaa kyllä vaihtaa vesipumppu ja hihna kun sakemanni autoissa pumppuja aletaan vaihtaa 150 t jälkeen,japseissa kestävät hieman pitempään.
tuollasta edes hetken ilman hihnaa, sillähän se selviäisi että onko kiristin vika. Onko vesipumppu sillä hihnalla vai erikseen, ilmeisesti sama hihna pyörittää- toisin kuin kakkos autossa, dsl escort, siinä pyörii jakohihnalla, kun taas mondeossa ei ole jakohihnaa, niin kaippa se toi hihna pyörittää sen vesipumpun. Mut, jos hetken käyttäs ilman hihnaa niin selviäisi se ainakin.
Omituista vaan että romina kuuluu enempi vaihteiston puolipäästä konettä, tai siltä tuntuu, mut kaikuu se niin ettei saa selvää.
Itekkin olen lukenut että venttiilit pitäs pelittää kyllä ns" auton iän" , vai kuinka sitä mainostetaan- mutta mutta... epäilen vahvasti...
Saamari soikoon... menis melkein vaihtoon koko auto, mut eihän tossa kunnnossa saa mitään edes.
Pakko koittaa selvittää sen äänen lähde, senverran kova että ajaessa kuuluu sisälle kaupunki ajossa ainakin. - zöf
Kyr....tynyt kirjoitti:
Kyllä ne imusarjan läpätkin on suunniteltu auton iän kestämään....miksi venttiileihin ei vois tulla välystä????? Kyllä ne on kuluvia osia!!!
imusarja on muovia ja alkuvuosien mk3 monskuissa tuppas akseli väljistymään ja läpät räkyttämään.
Vanhempi imusarja kestää siinä 100 000 kilsaa, mutta uudemmat imusarjat kestävät auton lopun ikää. Imusarja evoluutio 4 menossa nyt eikä pitäisi enää olla ongelmia.
Venoissa ei ole ollut vastaavia probleemoita. - zöf
käyttää kirjoitti:
tuollasta edes hetken ilman hihnaa, sillähän se selviäisi että onko kiristin vika. Onko vesipumppu sillä hihnalla vai erikseen, ilmeisesti sama hihna pyörittää- toisin kuin kakkos autossa, dsl escort, siinä pyörii jakohihnalla, kun taas mondeossa ei ole jakohihnaa, niin kaippa se toi hihna pyörittää sen vesipumpun. Mut, jos hetken käyttäs ilman hihnaa niin selviäisi se ainakin.
Omituista vaan että romina kuuluu enempi vaihteiston puolipäästä konettä, tai siltä tuntuu, mut kaikuu se niin ettei saa selvää.
Itekkin olen lukenut että venttiilit pitäs pelittää kyllä ns" auton iän" , vai kuinka sitä mainostetaan- mutta mutta... epäilen vahvasti...
Saamari soikoon... menis melkein vaihtoon koko auto, mut eihän tossa kunnnossa saa mitään edes.
Pakko koittaa selvittää sen äänen lähde, senverran kova että ajaessa kuuluu sisälle kaupunki ajossa ainakin.Voit hetken käyttää, mutta täytyy muistaa että tällöin ei vesi kierrä koneessa ja paikallisia ylikuumenemisia varsinkin kannessa sattuu herkästi -> kansipaffi voi palaa.
- auta
nyt on venttiili välykset tarkasteltu huolella, ja 6 kuppia uusittu sinne nokka-akseleiden alle että kaikkien välysarvot saatu oikeaan toleranssiin mitä ilmoitettu. Nokat uuden veroiset, mitään kulumaa ei havaittavissa koneistossa- mutta naputtaa edelleen... työläs homma ja naputus ei poistunut. en tiedä mitä sitten tekisi...
- naputtanut
aina, pari päivää sitten hieman voimakkaammin. Kuuntelin stetoskoopilla ja venttiilikopassa kaikki kuullosti hyvältä. Ruiskun suutin on mulla se joka naputtaa.
- mondeo nakuttaa
naputtanut kirjoitti:
aina, pari päivää sitten hieman voimakkaammin. Kuuntelin stetoskoopilla ja venttiilikopassa kaikki kuullosti hyvältä. Ruiskun suutin on mulla se joka naputtaa.
Minulla kuuluu kylmänä hirveä naputus kun kiekat on n.1400 sit kun kiekat laskee 1000 niin nakutus vähenee. Kun kone on lämmin niin ei edes tiedä että auto olis käynnisssä. Onko nakuutus venttiileistä?? vaihdoin juuri fordin öljyt. autolla ajettu 220km. Heiritsee toi nakutus hirveesti. Jos kesälläkin auto on seisonut tunnin ja menee käynnistää niin HIRVEÄ naputus. KERTOKAA ONKO VIKA VENTTIILEISSÄ.
- zöf
mondeo nakuttaa kirjoitti:
Minulla kuuluu kylmänä hirveä naputus kun kiekat on n.1400 sit kun kiekat laskee 1000 niin nakutus vähenee. Kun kone on lämmin niin ei edes tiedä että auto olis käynnisssä. Onko nakuutus venttiileistä?? vaihdoin juuri fordin öljyt. autolla ajettu 220km. Heiritsee toi nakutus hirveesti. Jos kesälläkin auto on seisonut tunnin ja menee käynnistää niin HIRVEÄ naputus. KERTOKAA ONKO VIKA VENTTIILEISSÄ.
usko että vika on venoissa, ei ne hopan venat tiedä onko kylmää vai kuumaa, tuskin välys muuttuu dramaattisesti lämpötilan vaihdellessa.
Nuita ruiskuja epäilen naputuksen alkulähteiksi, omassani 01 monskussa oli kerran samanlaista naputusta kylmänä. Heitin tankkiin annoksen jotain mömmöä mikä on tarkoitettu ruiskujen putsaukseen, en tosin muista minkä nimistä mutta autotarvikeliikkeestä niitä saa.
Kait ne oli paskasiset koska mömmö auttoi, ei ole naputellut enää.
- Axu
Redlinelta mm. löytyy tuollainen aine, hintaa pari kymppiä. Kannattaa laittaa tyhjään tankkiin ja tankata esim. 20l päälle niin sekoittuu, tehoaa siten paremmin kuin täyden tankin kanssa. Ohjeiden mukaan 5000km ajoa käsittelyjen välissä, jos eka kerta ei auttanut. Itse laittanut pariin autoon pa-suodattimen vaihdon jälkeen, silloin käsittely auttaa eniten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474564Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1163638Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391855- 1061793
Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.131737Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1301581HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki81394- 811286
- 1091146
- 521071