KAHVIPIRTTI

Kivutaanpa taas näköala paikalle, laidalla jo keikuttiin.

Olen pitkin päivää kannellut tavaroita ja laittanut pirttiä kuntoon.
Kaikki on valmiina, nurkkakaappi ja isomat tavarat vain puuttuvat.
Kiikkutuolia tässä kaipailen, niin on ottanut voimille tämä edestakas juoksentelu.
Uskon että pian tulevat loput tavarat, sillä lupasihan ville ja kumppanit muutto apua.

Ehken nyt jo joutaa, kun nuo kisat on kisattu ja ei onnistanut Ollia saada mitalia, ei onnea toisillakaan hiihdon subteen.
Aina ei voi voittaa, sekin on hyväksyttävä.

En tiedä onko Hintriika* kaappiin pönkittäytynyt, mutta toivon että sisällys ehjänä tänne saadaan.

Toin nuo upeat ruusut, mitä naistenpäivän kunniaksi saatiin, nyt juhlistavat pirtin avajaisia, taas yhden kerran.
Kissat, kaulin ja kukat ojennuksesssa ja kun ylikypsä toivoi naistenpäivä tansseja, tanssitaan toki.

On ollut vähän vilkasta palstalla, keskustelua on käyty sovussa ja kinaten, niinhän se ruukkaa mennä.
Tulis nyt selväksi kuka kukin on, onko "minä vaan, sinä vaan, kuka vaan, vai ollaanko kaikki vaan".
Osani olen huomiosta saanut minäkin, mutta niinhän se on, kestä tykätään, siitä puhutaan, vaikka kuinka näkymätön yrittäisi olla;))

Jatketaan pirtissä rauhaisaa menoa ja toivottelenkin kaikki tervetulleiksi pirtin naistenpäivä tansseihin, ja kahviakin on tarjolla, muutakin, jos piristystä on vailla.

Katto korkealla, seinät leveveinä ja kynnys olematon, astukaa sisään;)

132

4648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ville vallaton

      kiikkutuolin.Odottelin vahassapirtissä,että olis otettu nurkkakaappi kuletukseen,mutta ei siellä ollut ketään kaveriksi,niintoin tämän.Komea on pirtti taas,kelpaa täällä porukan käydä.Odottelen jos tarvitsevat apua sen kuuluisan kaapin siirrossa.........ville v.

      • tämäkin.

        lukea


    • Pirskatti sentään, pääsi pirtti livahtamaan uuteen paikkaan,tulkaahan nyt äkkiä siirtämään nurkkakaappi, ja oliko sen nyt keinutuoli kun pitäisi tuoda.
      Eihän se pirtti ilman nurkkakaappia ole minkään arvoinen.
      Entäs keinutuoli, missäs sitä sitten levättäisiin.
      Äkkiä apuun!
      T: Late

      • joku vaan

        mutta kuului kailotus keitä kaivataan, jänistin ja häippäsin.


      • Hintriika*

        Minähän olen istunut nurkkakaapissa tuntitolkulla. Ensin en meinannut päästä sisälle millään ja sitten kun pääsin, loksahti ovi takalukkoon! Pulloja olen halaillut ja kaulaillut, kippistää en ole uskaltanut virka-aikana.

        Nyt on jalat niin köntässä, että auttakaa minut pystyyn! Jos sitten vaikka lohdutusryypin saisi, kun on naistenpäiväkin.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Minähän olen istunut nurkkakaapissa tuntitolkulla. Ensin en meinannut päästä sisälle millään ja sitten kun pääsin, loksahti ovi takalukkoon! Pulloja olen halaillut ja kaulaillut, kippistää en ole uskaltanut virka-aikana.

        Nyt on jalat niin köntässä, että auttakaa minut pystyyn! Jos sitten vaikka lohdutusryypin saisi, kun on naistenpäiväkin.

        Pelastamaan sinut pois sieltä nurkkakaapista, vaikka kyllähän siellä aika kuluu, mutta asento ei taida olla oiken hyvä

        anteeksi jos myöhästyin, mutta nyt sitten pelit soimaan ja jalalla koreasti. Mennääskin Hintriikka verryttelemään ja oikomaan sinun puutuneita jäseniäsi. Olisiko tango "Vanhan vaahteran laulu" hyvä alkajaisiksi. Siinä ainakin saisi daivudella kunnolla.

        Kiitosta paljon, olipa hyvä tango pitkästä aikaa.


      • ville vallaton

        Toin nämä nokkakärryt,kipataan kaappi siihen.
        Kiikkumatuolin minä vein jo aiemmin.
        Sitten,,ei,kun menoksi.


      • kuluksi
        joku vaan kirjoitti:

        mutta kuului kailotus keitä kaivataan, jänistin ja häippäsin.

        luettavaa


    • Hyvää naistenpäivää kaikille!
      Onnee uuteen tupaa.
      Niin täällä on tuparit ja ihanat musiikit soi.
      On mersän siimeksessä pien' villiruusunen,
      sen salon sydämessä, on olla rauhainen.
      kaikki sopii hyvästi yhteen, laulun sanat ja kukat vaasissa.
      tanssikaahan muutki,
      näkymisiin

      • Viedäänpäs Hintriikka kaappi paikoilleen, sitten otetaan naistenpäivän kunniaksi yks napsi, ja tanssitaan yksi hidas valssi,kun jalkasikin on "kipsissä".


      • karkaa, ilta on nuori.

        Kiitos ville vallattomalle, kun sen kiikkustuolin niin pian toit, nyt taas jaksan, kun sain istua vähän aikaa.

        Arvasin sen, että Hintriikaan voi luottaa, jokos veri jaloissa kiertää.
        Hyvinhän LateVaan ehdit paikalle ja ´nyt on pirtti taas kalustettu, ystäviin voi aina luottaa.
        Olihan siellä joku avuksi tulossa, mutta taisi olla turhan arka, tule vaan reippaasti tanssimaan, tansittajia tarvitaan.

        Ylikypsä lupaili orkan tuoda, ehkä vähän myöhemmin ilmestyvät.
        Meri-kukkakin piipahti vanhassa pirtissä, tule nyt tanssimaan kun sellaista on luvassa.
        Vieläkö ville vallaton on kuulolla, jospa sinäkin tanssimaan tulet?

        Odotellaan, kuulostellaan,,,,


      • ville vallaton
        SkillaN kirjoitti:

        karkaa, ilta on nuori.

        Kiitos ville vallattomalle, kun sen kiikkustuolin niin pian toit, nyt taas jaksan, kun sain istua vähän aikaa.

        Arvasin sen, että Hintriikaan voi luottaa, jokos veri jaloissa kiertää.
        Hyvinhän LateVaan ehdit paikalle ja ´nyt on pirtti taas kalustettu, ystäviin voi aina luottaa.
        Olihan siellä joku avuksi tulossa, mutta taisi olla turhan arka, tule vaan reippaasti tanssimaan, tansittajia tarvitaan.

        Ylikypsä lupaili orkan tuoda, ehkä vähän myöhemmin ilmestyvät.
        Meri-kukkakin piipahti vanhassa pirtissä, tule nyt tanssimaan kun sellaista on luvassa.
        Vieläkö ville vallaton on kuulolla, jospa sinäkin tanssimaan tulet?

        Odotellaan, kuulostellaan,,,,

        uunin kupeella ja odottelen sen orkan saapumista.
        Arvoisalta emännältä pyytäisin,,,,,,,,,,,,,
        Ensivalssin....Saanko luvan??????


      • ville vallaton kirjoitti:

        uunin kupeella ja odottelen sen orkan saapumista.
        Arvoisalta emännältä pyytäisin,,,,,,,,,,,,,
        Ensivalssin....Saanko luvan??????

        orkka on siellä. Hintriikan kanssa jo dango daivudeltiin.

        Paulamarian kanssa mennään hidas valssi, oikein poski poske vasten.

        Lupaan tanssittaa kaikkia naisia, Tottakai näin naistenpäivän kunniaksi.

        Nyt käväsen katsomassa jättikö se Hintriikka nurkkakaappiin mitään, alkaa suuta kuivata.

        Otin muuttomiehille ja naisille olutta ja siideriä paketin kumpaakin ja Prinssieversti, että voimme skoolata naisille.

        Ei kun kaikki tanssimaan.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        karkaa, ilta on nuori.

        Kiitos ville vallattomalle, kun sen kiikkustuolin niin pian toit, nyt taas jaksan, kun sain istua vähän aikaa.

        Arvasin sen, että Hintriikaan voi luottaa, jokos veri jaloissa kiertää.
        Hyvinhän LateVaan ehdit paikalle ja ´nyt on pirtti taas kalustettu, ystäviin voi aina luottaa.
        Olihan siellä joku avuksi tulossa, mutta taisi olla turhan arka, tule vaan reippaasti tanssimaan, tansittajia tarvitaan.

        Ylikypsä lupaili orkan tuoda, ehkä vähän myöhemmin ilmestyvät.
        Meri-kukkakin piipahti vanhassa pirtissä, tule nyt tanssimaan kun sellaista on luvassa.
        Vieläkö ville vallaton on kuulolla, jospa sinäkin tanssimaan tulet?

        Odotellaan, kuulostellaan,,,,

        tanssituksista, muista keitoksista ja koitoksista! Jo tässä alkaa jalat vetristyä. Piipahdan välillä saunassa, kun alkaa olla kylpykunnossa. Selänpesijää ei ole, mutta onpa tuon jo oppinut itse hinkkaamaan.

        Löylyä varmasti riittäisi useammallekin, vaan olen niin ujo pyytämään. Jos joku pyytämättä tulee (kuin eräät asiakirjat ennen muinoin) niin siitä vaan!

        Käyn sitten puhtoisena ainakin ovelta kurkkaamassa, josko täällä pitkäänkin jaksetaan hypellä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        tanssituksista, muista keitoksista ja koitoksista! Jo tässä alkaa jalat vetristyä. Piipahdan välillä saunassa, kun alkaa olla kylpykunnossa. Selänpesijää ei ole, mutta onpa tuon jo oppinut itse hinkkaamaan.

        Löylyä varmasti riittäisi useammallekin, vaan olen niin ujo pyytämään. Jos joku pyytämättä tulee (kuin eräät asiakirjat ennen muinoin) niin siitä vaan!

        Käyn sitten puhtoisena ainakin ovelta kurkkaamassa, josko täällä pitkäänkin jaksetaan hypellä.

        selänpesuun. Kyllä Paula luottaa minuun, että ei siellä muuta tehdä kuin kiltisti pestään selkää.

        Johan tässä löyly hyvää tekee minullekin.

        Otan yhden oluen mukaan, että voi laittaa löylyveden sekaan.


      • ylikypsa kirjoitti:

        orkka on siellä. Hintriikan kanssa jo dango daivudeltiin.

        Paulamarian kanssa mennään hidas valssi, oikein poski poske vasten.

        Lupaan tanssittaa kaikkia naisia, Tottakai näin naistenpäivän kunniaksi.

        Nyt käväsen katsomassa jättikö se Hintriikka nurkkakaappiin mitään, alkaa suuta kuivata.

        Otin muuttomiehille ja naisille olutta ja siideriä paketin kumpaakin ja Prinssieversti, että voimme skoolata naisille.

        Ei kun kaikki tanssimaan.

        Jo on pirtti paikkaa muuttanut. Mutta ei hätää, musiikit soi ihanasti, ja tanner tömisee, sitä ääntä kohti kun kulkee, pirtille osuu.

        Tanssin jytke kuuluu kauas, sinne vaan sekaan,,,
        Ekaksi vähän sitä "naistenpäivänjuomaa" ja siitä se alkaa,,,
        Ihailen taas "sivusilmällä" kauniiksi laitettua pirttiä,, hei, nyt taitaa tulla valssi,,,


    • En ennättännä muuttotalakoesii, olin hijas lähtemää. Mutta ONNEE NYT MAHOTTOMAN PALJO!!! Mamman marjapiirakkata toen ison pellilise, siitä varmaa riittää täks illaks kaekille.

      Kuohuvaesta minäkii voesin ottoo uuven pirtin ja naesten päevän kunniaks, kippistä kaekille!!!!
      Ja nyt jos saes pyytee hijasta valssia, siitä minä tykkeen oekeen paljo. Polovi on ollu jo muutamana päevänä reelusti parempana, jos se vaekka antas tanssata enemmännii. Mukava olla tuas teijän kansa tiällä!

      Viihytää yhessä ja pietää haaskoo!!!! toevoo Paulamaria

      • Paljon paremmat pileet kuin telkkarissa "tanssii tähtien kanssa"

        Nyt pyydän ehtoista emäntäämme hitaaseen valssi, katsotaan menemmekö yhtä "hitaasti" kuin telkkarin tanssijat


      • ylikypsa kirjoitti:

        Paljon paremmat pileet kuin telkkarissa "tanssii tähtien kanssa"

        Nyt pyydän ehtoista emäntäämme hitaaseen valssi, katsotaan menemmekö yhtä "hitaasti" kuin telkkarin tanssijat

        Minäkin katsoin mallia tähti tanseista,kun vielä otan pienen rohkasuryypyn, niin uskallan hakea vaikka pirtin emänttää.
        Saanko pluvan.


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Minäkin katsoin mallia tähti tanseista,kun vielä otan pienen rohkasuryypyn, niin uskallan hakea vaikka pirtin emänttää.
        Saanko pluvan.

        Otan täältä kolmen tähden konjakkipaukun saunapuhtaasti (onpa hyvin jynssätty selkä!) ja tanssin kaikkien kolmen tähden kanssa!

        Ai, minkäkö tähden? No sen tähden, että tanssituttaa.


      • tarpeen
        LateVaan kirjoitti:

        Minäkin katsoin mallia tähti tanseista,kun vielä otan pienen rohkasuryypyn, niin uskallan hakea vaikka pirtin emänttää.
        Saanko pluvan.

        latevaan onkin ilmeisesti se minävaan , eihän sitä selvinpäin uskalla pirttihirmua lähestyä


      • tarpeen kirjoitti:

        latevaan onkin ilmeisesti se minävaan , eihän sitä selvinpäin uskalla pirttihirmua lähestyä

        se pirtin "emäntä" on, mutta kyllä pirtin miehet uskaltaa tansittaa, kiitos vaan ville, ylikypsä ja Late, hyvin on tansit viety ja tansittu.
        Kyllä siin tähtien kanssa tansijat kalpenee, kun pirtissä tanssit pystyyn pannaan.

        Nytkö Latea epäilet "minä vaaksi", on se kummaa tämä arvailu, aina sitä jatketaan, selvyyttä vaan ei tule.
        Tuo asia kun ei kummemmin meitä vaivaa, olkoon kuka tahansa.

        Kiitos pirtissä käyneille hauskasta illasta, nyt nukkumaan, hyvää yötä.


      • tarpeen kirjoitti:

        latevaan onkin ilmeisesti se minävaan , eihän sitä selvinpäin uskalla pirttihirmua lähestyä

        Nimimerkki "tarpeen" taitaa olla selvityksen tarpeessa.
        Late Vaan on pelkästään Late Vaan eikä kukaan muu.
        Pirttihirmu minulla on kotona omasta takaa, eikä hän ole pirtin mukava emäntä.
        Huomenta vaan kaikille, tulin samalla aamukahville, kun laitan tämän ilmoituksen pirtin ilmoitustaululle.
        Lunta sataa pakkasta 4,5 astetta mukavaa päivänjatkoa t:Late


    • uusi päivä alkamassa, huomenta vaan,
      Naistenpäivät juhlittu, uusi pirtti avattu ja nyt toiseen maaliskuun viikkoon aloitusta teemme.
      Auvon päivä tänään, onne heille, pakkasta kolme ja pilviseltä näyttää.
      Eilinen päivä oli todella upea päivä, aivan kuin aurinkokin olisi juhlistanut naistenpäivää.

      Nyt pitää ihmetellä että missäs on Venlastiina, Mummeli, muori ja irkku, kun ei tanssimaan tulleet.
      Onkos Mummelin sairaus petiin kaatanut?

      Kaikenlaisia arvailuja on taas palstalla käyty, ne samat ikuisuus jutut ne puhuttavat, kuka tuo olikaan ja kukas tuo.
      Voi miten helppoa olisi, jos jokainen vakinikin pitäisi, ainakin vähemmän huuteloja tarvittaisiin.
      No jokaisella omanlaiset ajatukset asioista ja olkoon vaan, ei ne pirtin olemassa oloa hetkauta.
      Rohkeuttahan se vaatii, ainakin vähemmäksi jäis nuo törkeilyt jos nimimerkillä kirjottaisi, mutta mitenkäs sitäkään valvoisi,,,,
      Olkoon, eipä ole minun tehtäväni ruotia, jokainen on vastuusssa omista teoistaan ja kaipa joku pystyy näitäkin valvomaan, onhan niitä kaikenlaisia tunnisteita.

      Laitanpa kahvit tulemaan, noita herkkuja on kaappi pullollaan ja pakkasesta lisää.
      Kissat ovat kotiutuneet hyvin ja tyytyväisenä takan päälle hyppäsivät, masunsa täyteen saatuaan.

      Minäpä rupean nyt raparperipiirakan tekoon, pitää vaihteeksi sellaista kerhoon viedä ja samalla pakkasta tyhjentää, voin tehdä toisen pirttiin.
      Heräilkäähän pikkuhiljaa tähän maanantai päivään, tehdään siitä mukava, auvoinen ja mielenkiintoinen, hyvää viikonalkua.

      • Teimme mummelin,muorin ja irkun kanssa treffit puiston sen ison koivun alle, mutta unohdimme sopia, missä se puisto sijaitsee.
        Oli tarkoitus lähteä porukalla etsimään my.mme.liä, mutta yksin hortoilemiseksihan se meni.
        Niin jäivät naistenpäivätanssit tanssimatta.

        Nyt olen lähdössä paikalliseen arvauskeskukseen, ettei ihan arvailujen varassa tarvitse elää, riivaako minua laiskamato vai luulotauti.
        Siinä menee monta tuntia, ja nälkä kalvaa suolissa sekä kahvihammasta kolottaa.

        Täytyy äkkiä poistua Pirtistä, etten lankea kahviin.
        Kaikille oikein onnellista Auvon-päivää!


      • En eilen ennättänyt tansseihin,kun oli vieraita.

        en tiedä mikä minun ovikelloa vaivaa,herätti taas neljän aikoihin.Eikä ketään missään,kun menin katsomaan.
        Joku viisaampi kuin minä,sanoi että se ottaa jotain singnaaleja jostain,ja siksi soi.
        tiedä häntä ,täytyy muistaa ottaa paristot illalla pois,niin ei ainakaan sitten soi.

        No aloitellaan uusi viikko,

        Arvauskeskukseen on yritettävä saada aikaa.
        Olisi tohtorisedälle asiaa.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        En eilen ennättänyt tansseihin,kun oli vieraita.

        en tiedä mikä minun ovikelloa vaivaa,herätti taas neljän aikoihin.Eikä ketään missään,kun menin katsomaan.
        Joku viisaampi kuin minä,sanoi että se ottaa jotain singnaaleja jostain,ja siksi soi.
        tiedä häntä ,täytyy muistaa ottaa paristot illalla pois,niin ei ainakaan sitten soi.

        No aloitellaan uusi viikko,

        Arvauskeskukseen on yritettävä saada aikaa.
        Olisi tohtorisedälle asiaa.

        näkyillään...

        kaikille. Oli kivat tanssit pitkästä aikaa. Kiitos naiset.

        Nyt tulin aamukahville ja toin vielä tervaksia ja lämpimiä pusuja, kun ei tuo pakkanen vaan hellitä, vaikka päivällä aurinko lämmittääkin (Silloin kun sitä näkyy.)

        Lauluharjoituksiin lähden. Meidän hanuristi tarjoaa kuorolaisille harjpoitusten jälkeen synttärikahveet. Hän täytti jo lauantaina 80 vuotta, mutta oli viikonlopun karkuteillä.

        Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

        Kiitos kahveesta ja pöydän antimista.


      • muori67 kirjoitti:

        En eilen ennättänyt tansseihin,kun oli vieraita.

        en tiedä mikä minun ovikelloa vaivaa,herätti taas neljän aikoihin.Eikä ketään missään,kun menin katsomaan.
        Joku viisaampi kuin minä,sanoi että se ottaa jotain singnaaleja jostain,ja siksi soi.
        tiedä häntä ,täytyy muistaa ottaa paristot illalla pois,niin ei ainakaan sitten soi.

        No aloitellaan uusi viikko,

        Arvauskeskukseen on yritettävä saada aikaa.
        Olisi tohtorisedälle asiaa.

        näkyillään...

        Lunta satelee hiljalleen..Tuli mieleen,noista arvauskeskuksista..kummalliseksi mennyt..Ensiksi
        pitää soittaa sairaanhoitajalle,jos vastaa?
        Pitää kertoa,mikä on vaivana,ja hän arvioi, tarvitaanko lääkäriä jopa..Sairaanhoitaja paran niskaan sälytetty liikaa vastuuta..Jos arvio väärin..Lääkäriin saa ajan monen viikon päästä,jos onnistuu sekään..Lääkäreitä ei edes saa työhön Terveyskeskuksiin.Ne eivät pysty kilpailemaan palkoista, yksitysissektorin kanssa.Se siitä.. Juon hyvät kahvit ja lähden viemään poikaa ..Ulkona on liukasta ja kun sataa,ei oikein huomaa niitä, jäisiä paikkoja..
        Tästä tämä viikko lähtee taas rullaamaan.
        Oikein mukavaa päivää kaikille! t.Irkku


      • Venlastiina kirjoitti:

        Teimme mummelin,muorin ja irkun kanssa treffit puiston sen ison koivun alle, mutta unohdimme sopia, missä se puisto sijaitsee.
        Oli tarkoitus lähteä porukalla etsimään my.mme.liä, mutta yksin hortoilemiseksihan se meni.
        Niin jäivät naistenpäivätanssit tanssimatta.

        Nyt olen lähdössä paikalliseen arvauskeskukseen, ettei ihan arvailujen varassa tarvitse elää, riivaako minua laiskamato vai luulotauti.
        Siinä menee monta tuntia, ja nälkä kalvaa suolissa sekä kahvihammasta kolottaa.

        Täytyy äkkiä poistua Pirtistä, etten lankea kahviin.
        Kaikille oikein onnellista Auvon-päivää!

        selitys ja syy olla poissa, ikävä että ette My.mm.eliä löytäneet.
        Toisiakin on kateissa Jattaa ei ole aikoihin näkynyt, Saimikin karkasi tanssien alkaessa?

        Mukava kumminkin että aisia selventyvät ja puhumalla sanotaan selvyyden tulevan.

        Nyt kuorimaan perunoita, laitan uuniin lohikiusauksen, kun piirakan takia uunin kuumennan, säästöä' tehdä samalla kertaa muutakin uunissa tehtävää.

        Huomaattekos miten taloudellisesti ajattelen;)

        Onnea mukaan sinne arvauskeskukseen ja muorille myös, toivotaan että lääkärisedän tavoitat, ylen vaikeaa nykyään.


      • Sinisirkku<
        irkku-37 kirjoitti:

        Lunta satelee hiljalleen..Tuli mieleen,noista arvauskeskuksista..kummalliseksi mennyt..Ensiksi
        pitää soittaa sairaanhoitajalle,jos vastaa?
        Pitää kertoa,mikä on vaivana,ja hän arvioi, tarvitaanko lääkäriä jopa..Sairaanhoitaja paran niskaan sälytetty liikaa vastuuta..Jos arvio väärin..Lääkäriin saa ajan monen viikon päästä,jos onnistuu sekään..Lääkäreitä ei edes saa työhön Terveyskeskuksiin.Ne eivät pysty kilpailemaan palkoista, yksitysissektorin kanssa.Se siitä.. Juon hyvät kahvit ja lähden viemään poikaa ..Ulkona on liukasta ja kun sataa,ei oikein huomaa niitä, jäisiä paikkoja..
        Tästä tämä viikko lähtee taas rullaamaan.
        Oikein mukavaa päivää kaikille! t.Irkku

        eilen tienyt naistenpäivä tansseista illalla!
        Olis ollut todella hauskaa pyörähdellä Pirtin lattialla!Kun vaan ajattelenkin---olisin laittanut pitkän kellohameen. Se sopii niin hyvin valssiin.Nyyhk.

        Laittakaa nyt ens kerralla palstan YKKÖSriville
        ilmoitus,että kiireisetkin huomaa.
        Jos huolitte mukaan.
        Juon lohdutuskahvit ja syön kakkunloppuja suruuni,vaikka lihoisin kilon! Lunta tupruttaa taas puhtaaksi peitteeksi maahan.Täällä Pirtissä viipyy teidän iloinen tunnelmanne vielä:)

        Kiitos tarjoilusta,on lähdettävä kauppaan ensin,sen jälkeen onkin tarkka työ edessä.

        Siirrän pikaisen luonnoksen kankaalle.Se vaatii keskittymistä ja telineen esiinottoa!
        Pitäkää kiltit peukkuja! Mentiin....


      • Sinisirkku< kirjoitti:

        eilen tienyt naistenpäivä tansseista illalla!
        Olis ollut todella hauskaa pyörähdellä Pirtin lattialla!Kun vaan ajattelenkin---olisin laittanut pitkän kellohameen. Se sopii niin hyvin valssiin.Nyyhk.

        Laittakaa nyt ens kerralla palstan YKKÖSriville
        ilmoitus,että kiireisetkin huomaa.
        Jos huolitte mukaan.
        Juon lohdutuskahvit ja syön kakkunloppuja suruuni,vaikka lihoisin kilon! Lunta tupruttaa taas puhtaaksi peitteeksi maahan.Täällä Pirtissä viipyy teidän iloinen tunnelmanne vielä:)

        Kiitos tarjoilusta,on lähdettävä kauppaan ensin,sen jälkeen onkin tarkka työ edessä.

        Siirrän pikaisen luonnoksen kankaalle.Se vaatii keskittymistä ja telineen esiinottoa!
        Pitäkää kiltit peukkuja! Mentiin....

        Peukkuja pidetään.... hyvin se onnistuu ja kaunis tulee.
        Voi taas julistaa tämän uuden viikon alkaneeksi.
        Joten Hyvää mannantai aamua ja jo päivääkin kaikille.
        Sää pelleilee harmaana, muutaman pakkasasteen voimin. Mutta se ei meitä lannista!
        Siemaisen pirtin kahvit ihan pusun kanssa ja lähden iltapäivän harrastuksiin.
        Hyvää alkavaa viikkoa kaikille !


      • Sinisirkku< kirjoitti:

        eilen tienyt naistenpäivä tansseista illalla!
        Olis ollut todella hauskaa pyörähdellä Pirtin lattialla!Kun vaan ajattelenkin---olisin laittanut pitkän kellohameen. Se sopii niin hyvin valssiin.Nyyhk.

        Laittakaa nyt ens kerralla palstan YKKÖSriville
        ilmoitus,että kiireisetkin huomaa.
        Jos huolitte mukaan.
        Juon lohdutuskahvit ja syön kakkunloppuja suruuni,vaikka lihoisin kilon! Lunta tupruttaa taas puhtaaksi peitteeksi maahan.Täällä Pirtissä viipyy teidän iloinen tunnelmanne vielä:)

        Kiitos tarjoilusta,on lähdettävä kauppaan ensin,sen jälkeen onkin tarkka työ edessä.

        Siirrän pikaisen luonnoksen kankaalle.Se vaatii keskittymistä ja telineen esiinottoa!
        Pitäkää kiltit peukkuja! Mentiin....

        Voisin juoda minäkin ihan hyvin.
        Katsos sinisirkku, kun on muistihäiriö korvien välissä..
        Sen muistan että pirttiin tulin, ja siellä olin.
        Sitten on ihan hämärän peitossa- en millään muista tanssineeni yhtään mitään,, kaikki hämyn
        varjossa. Tekiköhän tuo pimeä sää, vai onkohan nämä muistihäiriöt useinkin..?
        Sitähän ei itse huomaa ollenkaan kun on tarpeeksi höperö.
        Sitten huomasin olevani taas kotona ja harhakuva haihtui.
        En ehtinyt nauttia edes mitään pirtissä, no tänäänhän join ne pusukahvit ja heti päivällä.

        Seuraavan kerran ravistelkaa vähän tai niskasta ilmaan ja pari pyöräytystä, niin kyllä se siitä!


      • ja nyt
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Voisin juoda minäkin ihan hyvin.
        Katsos sinisirkku, kun on muistihäiriö korvien välissä..
        Sen muistan että pirttiin tulin, ja siellä olin.
        Sitten on ihan hämärän peitossa- en millään muista tanssineeni yhtään mitään,, kaikki hämyn
        varjossa. Tekiköhän tuo pimeä sää, vai onkohan nämä muistihäiriöt useinkin..?
        Sitähän ei itse huomaa ollenkaan kun on tarpeeksi höperö.
        Sitten huomasin olevani taas kotona ja harhakuva haihtui.
        En ehtinyt nauttia edes mitään pirtissä, no tänäänhän join ne pusukahvit ja heti päivällä.

        Seuraavan kerran ravistelkaa vähän tai niskasta ilmaan ja pari pyöräytystä, niin kyllä se siitä!

        kyllä huomaa että lapsen mielikuvitus on tullut 70 vuotiaille.


      • ja nyt kirjoitti:

        kyllä huomaa että lapsen mielikuvitus on tullut 70 vuotiaille.

        Kiva kun huomataan. Siihen kivaan mielikuvitukseen tässä pyritäänkin.
        Sitä ei vaan joka palstalla huomaakaan,,,
        Olis kahvia tarjolla, saisiko olla?
        Se piristäisi kummasti !


      • ja nyt kirjoitti:

        kyllä huomaa että lapsen mielikuvitus on tullut 70 vuotiaille.

        pitää pirteänä..Kun meillä pysyisikin mielikuvitus,
        se on elämää rikastuttavaa aina.Ajatus on vapaa
        lentämään,mihin vain tahtoo. Samalla,emme loukkaa ketään.


      • ville vallaton
        ja nyt kirjoitti:

        kyllä huomaa että lapsen mielikuvitus on tullut 70 vuotiaille.

        Opit varmaan lukiessasi,kuinka hyväntahtoisia
        tämän palstan vak.kirjoittajat ovat.
        Eivät he halua riidellä,eikä loukata toisiaan,eikä myöskään toisissa ketjuissa olevia.
        Vaan ne ;pahat hennget;työntyy aina jostakin,mistäpä tulenevat. Jos vielä palaat tätäketjua lukemaan,niin ajattele: Jospa minäkin lähtisin noiden mukaan kirjoittelemaan.
        Mutta; Osaanko olla niin hyväntahtoinen ja toisia loukkaamaton? Kuin he ovat.


      • ajatus...
        irkku-37 kirjoitti:

        pitää pirteänä..Kun meillä pysyisikin mielikuvitus,
        se on elämää rikastuttavaa aina.Ajatus on vapaa
        lentämään,mihin vain tahtoo. Samalla,emme loukkaa ketään.

        mutta kun pyörii nurkkakaapin ja kahvipannun ympärillä!


      • irkku-37 kirjoitti:

        pitää pirteänä..Kun meillä pysyisikin mielikuvitus,
        se on elämää rikastuttavaa aina.Ajatus on vapaa
        lentämään,mihin vain tahtoo. Samalla,emme loukkaa ketään.

        että mielikuvitus vielä pelaa, ikävää katsella ja lueskella noita ketjuja missä "aikuiset" ihmiset kinastelee kuka on tuon nikin takana.
        Mieluummin mielikucvia kuin tylsiä vinoiluja ja kilpailua siitä, kuka ilkeimmin osaa viestinsä kirjoittaa.

        Keskustelua muka, kuka tuollaista keskusteluksi kutsuu, nikittöminä rohkeina huudellaan, pää pensaassa, kehutaan, että en rekattuna viitsi kirjoittaa, pah.
        Minulla on tämä rekisteri ollut monta vuotta, muuten en kirjoittele, uskallan sanoa sanottavani tälläkin nikillä.
        Kun olen rekistöröitynyt, en tarvitse muuta nikkiä.
        Kehuskelua sillä että ei rekistöröityneenä kirjoittele, minusta se on arkuutta olla oma itsensä.
        Onhan täällä monta jotka kirjoittavat nikillä ja samana vaikka eivät ole rekisterissä, heidät kumminkin tunnistaa samasta nikistä.

        Tulipa taas saarnattua, mutta sen mitä lueaskelen tuolla noita ketjuja, kyllä siellä on pirtti aika usein hampaissa, miksiköhän, jokainen saa olla puolestani vaikka pupujussi, mutta sallitaan myös mielikuvilla leikkiminen, koska se meistä on hauskaa.
        Ne jotka eivät tähän pysty pysyvät poissa.Piste.
        En halua olla tosikko, en sitten millään, rakastan ja ihailen huumoriin pystyviä ihmisiä ja niitä pirtistä löytyy, taas piste ja loppu.

        Helpotti kummasti, meinaa väliin kiehua yli, näinkin rauhallisen mummelin sappi;)
        Hyvät illan jatkot.


      • Hintriika*
        irkku-37 kirjoitti:

        pitää pirteänä..Kun meillä pysyisikin mielikuvitus,
        se on elämää rikastuttavaa aina.Ajatus on vapaa
        lentämään,mihin vain tahtoo. Samalla,emme loukkaa ketään.

        Taisi minullakin muisti pätkiä ja mielikuvitus lentää tänään, mutta kun näytelmäharjoituksissa se ei ole kovin suositeltava ominaisuus! Ohjaaja on sitä mieltä, että pitäisi mennä edes suurin piirtein käsikirjoituksen mukaan. Ehkä minä vielä ennen huhtikuun loppua opin...

        Kun katselee noita eilisen ja tämän päivän viestiketjuja palstalla, niin vaikuttaa, että 70 on monin osin keskenkasvuisten kakaroitten temmellyskenttä. Vaikka olisi kuinka vilkas mielikuvitus, niin joku tolkku täytyisi olla. En ymmärrä, en ymmärrä...


      • "pelkkää hyvää"
        ajatus... kirjoitti:

        mutta kun pyörii nurkkakaapin ja kahvipannun ympärillä!

        tiäthän sie, sillonko reppii ja kolottaa, häätyy unohtaa kaikki linkut, säryt ja näverrykset. Sillon on hyä, että antaa mielikuvituksen lentää. (Vaikka vatsa ei kestäisi kahvia, lonkat, polvet ja nilkat edes hitaita, niin soon!)

        Taiat sie kohta olla jo vakivieras, ota vain sieki joku pysyvä nikki, niin tiämä puhutella sinuksi eikä teiksi.

        Onnea pirttiin, on niin nopeasti vaihtuvaa tämä elämän meno, ettei aina tiedä millä kulmalla tuttuja tapaa.

        Loma on pidetty ja vieraat poistuneet. Totuteltava on hiljaisuuteen, kilpikonnan rapina ei äänivallia riko, vaikka ilahduttaa sekin.

        Harvemmin on aurinko ehtinyt ilahduttaa, aamun valo antaa voimia. Jokainen ystävällinen ihminen on valona toiselle, kiitos sellaisista!


      • ville vallaton kirjoitti:

        Opit varmaan lukiessasi,kuinka hyväntahtoisia
        tämän palstan vak.kirjoittajat ovat.
        Eivät he halua riidellä,eikä loukata toisiaan,eikä myöskään toisissa ketjuissa olevia.
        Vaan ne ;pahat hennget;työntyy aina jostakin,mistäpä tulenevat. Jos vielä palaat tätäketjua lukemaan,niin ajattele: Jospa minäkin lähtisin noiden mukaan kirjoittelemaan.
        Mutta; Osaanko olla niin hyväntahtoinen ja toisia loukkaamaton? Kuin he ovat.

        vaan pirtissämme;))

        Kahville tulin minäkin.

        Silmät ristissä tässä yritän jotain sepustaa,se aika-ero tekee helkkarin moista kiusaa.

        Olen juonut kahvia,niin että korvista tippuu,mutta silti silmät on tikkuja täynnä.

        Tänään on satanut lunta koko päivän pakkasta-2,3c

        Taidan lähteä seuraavalla lennolla takasin sinne lämpimään.

        Koettakaa kestää,kun minunkin on pakko kestää.

        näkyillään...


      • Jatta
        SkillaN kirjoitti:

        että mielikuvitus vielä pelaa, ikävää katsella ja lueskella noita ketjuja missä "aikuiset" ihmiset kinastelee kuka on tuon nikin takana.
        Mieluummin mielikucvia kuin tylsiä vinoiluja ja kilpailua siitä, kuka ilkeimmin osaa viestinsä kirjoittaa.

        Keskustelua muka, kuka tuollaista keskusteluksi kutsuu, nikittöminä rohkeina huudellaan, pää pensaassa, kehutaan, että en rekattuna viitsi kirjoittaa, pah.
        Minulla on tämä rekisteri ollut monta vuotta, muuten en kirjoittele, uskallan sanoa sanottavani tälläkin nikillä.
        Kun olen rekistöröitynyt, en tarvitse muuta nikkiä.
        Kehuskelua sillä että ei rekistöröityneenä kirjoittele, minusta se on arkuutta olla oma itsensä.
        Onhan täällä monta jotka kirjoittavat nikillä ja samana vaikka eivät ole rekisterissä, heidät kumminkin tunnistaa samasta nikistä.

        Tulipa taas saarnattua, mutta sen mitä lueaskelen tuolla noita ketjuja, kyllä siellä on pirtti aika usein hampaissa, miksiköhän, jokainen saa olla puolestani vaikka pupujussi, mutta sallitaan myös mielikuvilla leikkiminen, koska se meistä on hauskaa.
        Ne jotka eivät tähän pysty pysyvät poissa.Piste.
        En halua olla tosikko, en sitten millään, rakastan ja ihailen huumoriin pystyviä ihmisiä ja niitä pirtistä löytyy, taas piste ja loppu.

        Helpotti kummasti, meinaa väliin kiehua yli, näinkin rauhallisen mummelin sappi;)
        Hyvät illan jatkot.

        oli minullakin. En ymmärrä mistä noita vieraita piisasikin, siinä se meni kahvia ja ruokaa laittaessa. Lapset kun tulee perheineen, niin ei heitä kahvikupposella voi takaisin laittaa.
        Parastaan sitä yrittää ja kaikkensa likoon laittaa.
        Tämäkin päivä on mennyt ommellessa. Olen tehnyt ystävättärelleni uusia verhoja, pitkää ja lyhyttä ja kappaa.
        Uuteen kotiin kun eivät vanhat sopineet ja onhan se mukava laittaa uuteen kotiin uudet verhotkin.

        Itselleni vain vaihdan kevään koittaessa.

        Tuntui kivalta lukea aamuviestisi, jossa oikein nimeltä mainitsit.
        En vain oikein ole ehtinyt tänne koneelle. Sen verran kyllä, että lueskellut olen noita ketjuja sieltä täältä ja aivan samanlaiset tuntemukset on minullakin. Tulee vastenmielinen olo ja ei ainakaan halua kommentoida millään lailla.

        Minullahan ei ole rekattua nikkiä, mutta rekkaamaton vakinikki kyllä, jolla kirjoitan silloin, kun kirjoitan. En liioin "puskista huutele".

        Pirtin väki on fiksua porukkaa. Joskus täälläkin joku yrittää väliin huudella ja sotkea Pirtin henkeä. Olisikohan jonkinlaista kateutta, vai mitä lie. Ei Pirtti siihen kaadu.

        Ylikypsän lämpimät pusut maistuivat todella hyviltä näin myöhäänkin. Onneksi olitte jättäneet muutaman. En kyllä tohtinut kahta ottaa, vielä sinne jäi myöhäisemmällekin kävijälle.

        Nyt täytyy kyllä sanoa jo Hyvää yötä, tai muuten pitää kohta toivottaa hyvää aamua.


      • muori67 kirjoitti:

        vaan pirtissämme;))

        Kahville tulin minäkin.

        Silmät ristissä tässä yritän jotain sepustaa,se aika-ero tekee helkkarin moista kiusaa.

        Olen juonut kahvia,niin että korvista tippuu,mutta silti silmät on tikkuja täynnä.

        Tänään on satanut lunta koko päivän pakkasta-2,3c

        Taidan lähteä seuraavalla lennolla takasin sinne lämpimään.

        Koettakaa kestää,kun minunkin on pakko kestää.

        näkyillään...

        Näinkö minä ennätän tänä aamuna kahvin keittoon.

        Nukahdin ihan väkisin illalla jo ennen kymmentä,niin nyt se sitten herätti aikaseen;(

        Laitoin kahvit tippumaan ja vesipannun viheltämään;))

        Täällä on pakkasta 3,2c.

        Pistin tuohon takkaan tulet,on nuo tervakset niin hyviä poltella.

        Kissatkin selkä köyryssä tuossa kiehnää,noin siinä teille sapuskaa.

        Mikä lie etten minä oikein osaa noita muita palstoja lukeakaan,jokus jotain vilkaisen,vaan tuntuu että on niin riitaisia,etten tahdo osallistua niihin.

        Nyt odottelen jännityksellä valokuvia,tyttäreni neuvoi kuinka tämän koneen kautta saan niitä tilattua,eikä tuu kalliiksi.126kpl=15,29€
        Kotiin kannettuna.

        Voi että täällä on vaikka mitä herkkuja kahvin kanssa,naatiskellaan;))

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Näinkö minä ennätän tänä aamuna kahvin keittoon.

        Nukahdin ihan väkisin illalla jo ennen kymmentä,niin nyt se sitten herätti aikaseen;(

        Laitoin kahvit tippumaan ja vesipannun viheltämään;))

        Täällä on pakkasta 3,2c.

        Pistin tuohon takkaan tulet,on nuo tervakset niin hyviä poltella.

        Kissatkin selkä köyryssä tuossa kiehnää,noin siinä teille sapuskaa.

        Mikä lie etten minä oikein osaa noita muita palstoja lukeakaan,jokus jotain vilkaisen,vaan tuntuu että on niin riitaisia,etten tahdo osallistua niihin.

        Nyt odottelen jännityksellä valokuvia,tyttäreni neuvoi kuinka tämän koneen kautta saan niitä tilattua,eikä tuu kalliiksi.126kpl=15,29€
        Kotiin kannettuna.

        Voi että täällä on vaikka mitä herkkuja kahvin kanssa,naatiskellaan;))

        näkyillään...

        nyt jo kymmenespäivä tätäkin kuukautta, Aura, Aurora viettävät nimipäiviään, onnittelut.
        Pakkanen pysyttelee kolmessa asteessa, ei ollenkaan paha, tuuli vaan on aika purevaa.
        Päivä valkenee kovaa vauhtia, kymmenen päivän päästä ovat päivä ja yö yhtä pitkiä.

        Kevättä se on, huomaa siitäkin kun nuo koirien jätökset taas puhuttavat.
        Koiriin syyttä vihaa suunnataan, kyllä se on se narun toisessa päässä oleva syypää.

        Minulla koira ei koskaan tielle tarjonnutkaan, aina juoksi tiepuoleen ja lenkkimme kulki sellaisia teitä että ryteiköitä oli runsaasti, sinne ei lapset ei aikuiset helpolla menneet.
        Jos koiransa tarpeilleen vie alueille, missä ei liikkumista paljonkaan ole, ei luulisi haittaa olevan, maatuvat ajan oloon ja ravintona ovat.
        Eihän ne kaunista katseltavaa ole ja varsinkin kadulla olevat ulosteet aivan syystä vihastuttavat.
        Kyllä se pussi olisi hyvä kapine silloin, kun ei pääse mihinkään sivuun tarpeilleen.
        Paikallisessa lehdessä oli ennen joka kevät sivun täydeltä tätä kakka jutustelua, mutta nyt ei ole ollut, eikö lehti niitä ota, vai ovatko todenneet turhaksi, muutama kevätsade ja lumien sulaminen, tätä ongelmaa ei näkyvissä.

        Mites onkaan lasinsirujen, muovien ja tupakantumppien kanssa, nepä ei sateenkaa jälkeen poistu.
        Nyt nämä kakkaiset puheet saa loppua, aamutuimaan tälläistä, mutta kun tuntuu kiinnostavan kovasti, uusien ketjujenkin verran;)

        Muori onkin jo kahvit laittanut, kiitos ja koetahan pikkuisen pidempään nukkua, vaikka sellaista "suden" unta se on minullakin aamusta, aina melkein kymmeneltä itseni sängystä illalla löydän, aamulla ei sitten nukuta.
        Sehän se talon pystyssä pitää, sanoivat vanhat ja viisaat.

        Jatta, olisitpa lähempänä kyllä minäkin ompeluksia löytäisin, itse inhoan ompelemista, vaikka muita käsintekemistä rakastankin.
        Tekasin illalla myssyn, kun ei löytynyt takin väriin sopivaa varastoistani.
        Katselin kaupasta, 20,00 euroa, langat maksoivat 7,60 ja saan vielä huivin samoista langoista, hyvin kelpaavat minulle tekeleeni.

        Nyt menen neulomaan sitä huivia ja sitten laulamaan, hyvää päivää ystävät.


      • SkillaN kirjoitti:

        nyt jo kymmenespäivä tätäkin kuukautta, Aura, Aurora viettävät nimipäiviään, onnittelut.
        Pakkanen pysyttelee kolmessa asteessa, ei ollenkaan paha, tuuli vaan on aika purevaa.
        Päivä valkenee kovaa vauhtia, kymmenen päivän päästä ovat päivä ja yö yhtä pitkiä.

        Kevättä se on, huomaa siitäkin kun nuo koirien jätökset taas puhuttavat.
        Koiriin syyttä vihaa suunnataan, kyllä se on se narun toisessa päässä oleva syypää.

        Minulla koira ei koskaan tielle tarjonnutkaan, aina juoksi tiepuoleen ja lenkkimme kulki sellaisia teitä että ryteiköitä oli runsaasti, sinne ei lapset ei aikuiset helpolla menneet.
        Jos koiransa tarpeilleen vie alueille, missä ei liikkumista paljonkaan ole, ei luulisi haittaa olevan, maatuvat ajan oloon ja ravintona ovat.
        Eihän ne kaunista katseltavaa ole ja varsinkin kadulla olevat ulosteet aivan syystä vihastuttavat.
        Kyllä se pussi olisi hyvä kapine silloin, kun ei pääse mihinkään sivuun tarpeilleen.
        Paikallisessa lehdessä oli ennen joka kevät sivun täydeltä tätä kakka jutustelua, mutta nyt ei ole ollut, eikö lehti niitä ota, vai ovatko todenneet turhaksi, muutama kevätsade ja lumien sulaminen, tätä ongelmaa ei näkyvissä.

        Mites onkaan lasinsirujen, muovien ja tupakantumppien kanssa, nepä ei sateenkaa jälkeen poistu.
        Nyt nämä kakkaiset puheet saa loppua, aamutuimaan tälläistä, mutta kun tuntuu kiinnostavan kovasti, uusien ketjujenkin verran;)

        Muori onkin jo kahvit laittanut, kiitos ja koetahan pikkuisen pidempään nukkua, vaikka sellaista "suden" unta se on minullakin aamusta, aina melkein kymmeneltä itseni sängystä illalla löydän, aamulla ei sitten nukuta.
        Sehän se talon pystyssä pitää, sanoivat vanhat ja viisaat.

        Jatta, olisitpa lähempänä kyllä minäkin ompeluksia löytäisin, itse inhoan ompelemista, vaikka muita käsintekemistä rakastankin.
        Tekasin illalla myssyn, kun ei löytynyt takin väriin sopivaa varastoistani.
        Katselin kaupasta, 20,00 euroa, langat maksoivat 7,60 ja saan vielä huivin samoista langoista, hyvin kelpaavat minulle tekeleeni.

        Nyt menen neulomaan sitä huivia ja sitten laulamaan, hyvää päivää ystävät.

        Kiitos kahvista!..Kahvipirtissä juodaan kahvia.
        Meillä on tullut reippaasti lunta ja lisää on luvassa..Nyt tuulee kovasti,asteita -3.
        Katselen tässä uutisia,onpa levotonta taas, jokapaikassa.Ei kannata katsella ,tulee vain surullinen mieli..Onpa hämärää vielä..Sytytän pari kynttilää tähän.Ei minulla ole koskaan mitään erikoista,samaa arkea vaan,joten jatkan tätä huolehtimista. Toivottelen kaikille mukava,mielenkiintoista päivää! t.Irkku


      • Jatta
        Hintriika* kirjoitti:

        Taisi minullakin muisti pätkiä ja mielikuvitus lentää tänään, mutta kun näytelmäharjoituksissa se ei ole kovin suositeltava ominaisuus! Ohjaaja on sitä mieltä, että pitäisi mennä edes suurin piirtein käsikirjoituksen mukaan. Ehkä minä vielä ennen huhtikuun loppua opin...

        Kun katselee noita eilisen ja tämän päivän viestiketjuja palstalla, niin vaikuttaa, että 70 on monin osin keskenkasvuisten kakaroitten temmellyskenttä. Vaikka olisi kuinka vilkas mielikuvitus, niin joku tolkku täytyisi olla. En ymmärrä, en ymmärrä...

        Taitaa olla molempia, viittaan tuohon otsikkoosi. Tarkoituksena vain mahd. pitkä ketju, jolla sitten rehvastellaan. No, se on heidän asiansa.

        Sinulla on sitten mielenkiintoinen harrastus, joka vie varmasti mukanaan. Itselläni ei ole lahjoja moiseen, joskus alakoulussa olen ollut mukana joulunäytelmässä ja kevätjuhlissa keijuna. Nekin vain siksi, kun kaikki oppilaat otettiin mukaan, ettei kenenkään tarvinnut jäädä sivuun.
        Tänään ei itselläni mitään kummempaa ohjelmaa olekaan, reippailemaan vaan tästä lähden. On se kiva, kun on tuo porukka, joka vetää. Tuskin yksin tulisi aina lähdettyäkään.
        Aina on pirteä ja ihana olo lenkin jälkeen.

        Nyt jätän kahvit väliin ja tulen sitten vaikka myöhemmin katsomaan, vieläkö niitä pusuja olisi tarjolla. Epäilen kyllä, koska lämpimien pusujen menekki on taattu. Menevät kuin vesi kuumille kiville".
        Antoisaa päivää kaikille pirttiläisille.


      • SkillaN kirjoitti:

        nyt jo kymmenespäivä tätäkin kuukautta, Aura, Aurora viettävät nimipäiviään, onnittelut.
        Pakkanen pysyttelee kolmessa asteessa, ei ollenkaan paha, tuuli vaan on aika purevaa.
        Päivä valkenee kovaa vauhtia, kymmenen päivän päästä ovat päivä ja yö yhtä pitkiä.

        Kevättä se on, huomaa siitäkin kun nuo koirien jätökset taas puhuttavat.
        Koiriin syyttä vihaa suunnataan, kyllä se on se narun toisessa päässä oleva syypää.

        Minulla koira ei koskaan tielle tarjonnutkaan, aina juoksi tiepuoleen ja lenkkimme kulki sellaisia teitä että ryteiköitä oli runsaasti, sinne ei lapset ei aikuiset helpolla menneet.
        Jos koiransa tarpeilleen vie alueille, missä ei liikkumista paljonkaan ole, ei luulisi haittaa olevan, maatuvat ajan oloon ja ravintona ovat.
        Eihän ne kaunista katseltavaa ole ja varsinkin kadulla olevat ulosteet aivan syystä vihastuttavat.
        Kyllä se pussi olisi hyvä kapine silloin, kun ei pääse mihinkään sivuun tarpeilleen.
        Paikallisessa lehdessä oli ennen joka kevät sivun täydeltä tätä kakka jutustelua, mutta nyt ei ole ollut, eikö lehti niitä ota, vai ovatko todenneet turhaksi, muutama kevätsade ja lumien sulaminen, tätä ongelmaa ei näkyvissä.

        Mites onkaan lasinsirujen, muovien ja tupakantumppien kanssa, nepä ei sateenkaa jälkeen poistu.
        Nyt nämä kakkaiset puheet saa loppua, aamutuimaan tälläistä, mutta kun tuntuu kiinnostavan kovasti, uusien ketjujenkin verran;)

        Muori onkin jo kahvit laittanut, kiitos ja koetahan pikkuisen pidempään nukkua, vaikka sellaista "suden" unta se on minullakin aamusta, aina melkein kymmeneltä itseni sängystä illalla löydän, aamulla ei sitten nukuta.
        Sehän se talon pystyssä pitää, sanoivat vanhat ja viisaat.

        Jatta, olisitpa lähempänä kyllä minäkin ompeluksia löytäisin, itse inhoan ompelemista, vaikka muita käsintekemistä rakastankin.
        Tekasin illalla myssyn, kun ei löytynyt takin väriin sopivaa varastoistani.
        Katselin kaupasta, 20,00 euroa, langat maksoivat 7,60 ja saan vielä huivin samoista langoista, hyvin kelpaavat minulle tekeleeni.

        Nyt menen neulomaan sitä huivia ja sitten laulamaan, hyvää päivää ystävät.

        Koirian kakoista on ollut yleisön osastoissa jo tänäki alkavana keväänä valituksii, se johtuu näistä laiskimmista koirien omistajista.

        Olen elämäni aikana omistanu useita koirii, 4 ollut jopa saman aikaisest.
        Koirillani on ollut menestystä, niistä on kirjoiteltu Hesarii myöten monissa julkaisuissa ja pääsinpä myöski Ruotsin televisioon koirani ansiosta.
        Ja kun koiraani puri kyy , nii iltalehdestä soitettiin, jätän kertomatta miksi.
        Mutta koskaan ei ole ollut koirieni kakoista kenellekään mitään haittaa, ulkoilutin koiriini metsäpoluilla ja mukanani oli aina pien lapio ja muivipusseja, keräilin kakat pensas aitani lannotteeksi, eli kaksi kärpästä samal iskulla.
        olen sitä mieltä että kenellä on koirii nii hän ei sykiatrii tarvi, koira on ihmisen paras ystävä.
        On koira ihmisii ja ihmis koirii, molemmat haukkuu toiset edes ja toiset takaa.

        Ihan vain lämpimin miettein


      • Saimi kirjoitti:

        Koirian kakoista on ollut yleisön osastoissa jo tänäki alkavana keväänä valituksii, se johtuu näistä laiskimmista koirien omistajista.

        Olen elämäni aikana omistanu useita koirii, 4 ollut jopa saman aikaisest.
        Koirillani on ollut menestystä, niistä on kirjoiteltu Hesarii myöten monissa julkaisuissa ja pääsinpä myöski Ruotsin televisioon koirani ansiosta.
        Ja kun koiraani puri kyy , nii iltalehdestä soitettiin, jätän kertomatta miksi.
        Mutta koskaan ei ole ollut koirieni kakoista kenellekään mitään haittaa, ulkoilutin koiriini metsäpoluilla ja mukanani oli aina pien lapio ja muivipusseja, keräilin kakat pensas aitani lannotteeksi, eli kaksi kärpästä samal iskulla.
        olen sitä mieltä että kenellä on koirii nii hän ei sykiatrii tarvi, koira on ihmisen paras ystävä.
        On koira ihmisii ja ihmis koirii, molemmat haukkuu toiset edes ja toiset takaa.

        Ihan vain lämpimin miettein

        Suotta sitä niitä luontokappaleita haukutaan. Kyllä se vika on taluttajassa. Ei liene iso vaiva ottaa ulos lähtiessä pussia mukaan. Ei niitä ole mukava katsella keväisillä hangilla. Itse tyydyn katselemaan toisten koiria, en aio hankkia kotiini.

        Nyt kuului kutsu saunaan, sitä on mukava noudattaa. Katsotaan mitä ilta tuo tullessaan. Voikaa riskisti! Paulamaria


      • SkillaN kirjoitti:

        nyt jo kymmenespäivä tätäkin kuukautta, Aura, Aurora viettävät nimipäiviään, onnittelut.
        Pakkanen pysyttelee kolmessa asteessa, ei ollenkaan paha, tuuli vaan on aika purevaa.
        Päivä valkenee kovaa vauhtia, kymmenen päivän päästä ovat päivä ja yö yhtä pitkiä.

        Kevättä se on, huomaa siitäkin kun nuo koirien jätökset taas puhuttavat.
        Koiriin syyttä vihaa suunnataan, kyllä se on se narun toisessa päässä oleva syypää.

        Minulla koira ei koskaan tielle tarjonnutkaan, aina juoksi tiepuoleen ja lenkkimme kulki sellaisia teitä että ryteiköitä oli runsaasti, sinne ei lapset ei aikuiset helpolla menneet.
        Jos koiransa tarpeilleen vie alueille, missä ei liikkumista paljonkaan ole, ei luulisi haittaa olevan, maatuvat ajan oloon ja ravintona ovat.
        Eihän ne kaunista katseltavaa ole ja varsinkin kadulla olevat ulosteet aivan syystä vihastuttavat.
        Kyllä se pussi olisi hyvä kapine silloin, kun ei pääse mihinkään sivuun tarpeilleen.
        Paikallisessa lehdessä oli ennen joka kevät sivun täydeltä tätä kakka jutustelua, mutta nyt ei ole ollut, eikö lehti niitä ota, vai ovatko todenneet turhaksi, muutama kevätsade ja lumien sulaminen, tätä ongelmaa ei näkyvissä.

        Mites onkaan lasinsirujen, muovien ja tupakantumppien kanssa, nepä ei sateenkaa jälkeen poistu.
        Nyt nämä kakkaiset puheet saa loppua, aamutuimaan tälläistä, mutta kun tuntuu kiinnostavan kovasti, uusien ketjujenkin verran;)

        Muori onkin jo kahvit laittanut, kiitos ja koetahan pikkuisen pidempään nukkua, vaikka sellaista "suden" unta se on minullakin aamusta, aina melkein kymmeneltä itseni sängystä illalla löydän, aamulla ei sitten nukuta.
        Sehän se talon pystyssä pitää, sanoivat vanhat ja viisaat.

        Jatta, olisitpa lähempänä kyllä minäkin ompeluksia löytäisin, itse inhoan ompelemista, vaikka muita käsintekemistä rakastankin.
        Tekasin illalla myssyn, kun ei löytynyt takin väriin sopivaa varastoistani.
        Katselin kaupasta, 20,00 euroa, langat maksoivat 7,60 ja saan vielä huivin samoista langoista, hyvin kelpaavat minulle tekeleeni.

        Nyt menen neulomaan sitä huivia ja sitten laulamaan, hyvää päivää ystävät.

        Tuli mieleeni naapurin pikkutytön kertomus.
        Tyttö kertoi astuneensa koiran kakkaan ja huomanneensa sen vasta ostoskärryissä kaupassa.
        Hän oli siistinä tyttönä pudottanut kakan kärryyn.
        Ja oli huomioinut lapsen uteliaisuudella miten seuraava asiakas laittoi kassinsa sen päälle.
        Miten lie sen kakan tarina jatkunut.Että ei ihan kaikki kakasta valittajat ole väärässä ja huom ei kannata kauppakassiinsa pöydälle nostaa.

        Ollaan ihmisiksi


      • Ramoona*
        Saimi kirjoitti:

        Tuli mieleeni naapurin pikkutytön kertomus.
        Tyttö kertoi astuneensa koiran kakkaan ja huomanneensa sen vasta ostoskärryissä kaupassa.
        Hän oli siistinä tyttönä pudottanut kakan kärryyn.
        Ja oli huomioinut lapsen uteliaisuudella miten seuraava asiakas laittoi kassinsa sen päälle.
        Miten lie sen kakan tarina jatkunut.Että ei ihan kaikki kakasta valittajat ole väärässä ja huom ei kannata kauppakassiinsa pöydälle nostaa.

        Ollaan ihmisiksi

        Täältä on kadonnut viestejä, miksihän?
        Jotain ei ole ilmeisesti miellyttänyt päivän teema.


      • Katicat*
        Ramoona* kirjoitti:

        Täältä on kadonnut viestejä, miksihän?
        Jotain ei ole ilmeisesti miellyttänyt päivän teema.

        Kas vaan. Minäkin pitkästä aikaa kirjoitin. Ramoonalta kysyin, mistä teemapäivät saa tietää keskitetysti. Ei kai se ollut kiellettyä. Nyt tulin katsomaan, olenko saanut vastauksen. Niin oli lentänyt avaruuteen kaikki.
        Jospa joisi tässä samalla minttuteetä.


      • Katicat* kirjoitti:

        Kas vaan. Minäkin pitkästä aikaa kirjoitin. Ramoonalta kysyin, mistä teemapäivät saa tietää keskitetysti. Ei kai se ollut kiellettyä. Nyt tulin katsomaan, olenko saanut vastauksen. Niin oli lentänyt avaruuteen kaikki.
        Jospa joisi tässä samalla minttuteetä.

        miellyttää ne hyvässä mielessä annetut "pahanolon
        elvytysohjeet" Kaikkia.
        Sinne ovat näköjään lentäneet taivaan tuuliin.
        Lähettäjän merkkiäkään ei näy ??
        Kyllä palstoilla
        tulee mieleen lasten leikkikehä- ei oikeesti aikuisten!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        miellyttää ne hyvässä mielessä annetut "pahanolon
        elvytysohjeet" Kaikkia.
        Sinne ovat näköjään lentäneet taivaan tuuliin.
        Lähettäjän merkkiäkään ei näy ??
        Kyllä palstoilla
        tulee mieleen lasten leikkikehä- ei oikeesti aikuisten!

        Ja hämmästynyt olen minäkin, , poistunut on monia, kävin illan korvalla lukemassa, ihan asiallisia viestejä?

        Mietin että olikos siellä rekistöröityneitä montakaan, jotka olisivat voineet poistaa, ja kiva olisi syy tietää.
        Jos ylläpito tai sheriffi on asialla, samoin olisi mukava tietää mikä aiheutti moisen?
        Eihän tämä maailmaa mullista, mutta ainakaan silloin lukiessani en ymmärtänyt mitään poistettavaa olleen.

        No illassa ollaan ja uusia viestejä ehditään vielä kirjoitella, tämä vaan hämmästyttää, kun pirtistä ei näin monta viestiä ole monastikaan poistettu.

        Kai asialle selitys löytyy.

        Mäkihyppyjä on katsottu ja Metsolassa viettivät joulua, siellä toivoteltiin rauhaa maan päälle, siihen on syytä yhtyä jatkuvasti.

        Häkellyin sen verran noista poistoista, että meni kaikki ajatukset (ne vähät) päästä ja jätänkin kirjoittelun tänä iltana tähän, hyvää yötä.


      • Jatta
        SkillaN kirjoitti:

        Ja hämmästynyt olen minäkin, , poistunut on monia, kävin illan korvalla lukemassa, ihan asiallisia viestejä?

        Mietin että olikos siellä rekistöröityneitä montakaan, jotka olisivat voineet poistaa, ja kiva olisi syy tietää.
        Jos ylläpito tai sheriffi on asialla, samoin olisi mukava tietää mikä aiheutti moisen?
        Eihän tämä maailmaa mullista, mutta ainakaan silloin lukiessani en ymmärtänyt mitään poistettavaa olleen.

        No illassa ollaan ja uusia viestejä ehditään vielä kirjoitella, tämä vaan hämmästyttää, kun pirtistä ei näin monta viestiä ole monastikaan poistettu.

        Kai asialle selitys löytyy.

        Mäkihyppyjä on katsottu ja Metsolassa viettivät joulua, siellä toivoteltiin rauhaa maan päälle, siihen on syytä yhtyä jatkuvasti.

        Häkellyin sen verran noista poistoista, että meni kaikki ajatukset (ne vähät) päästä ja jätänkin kirjoittelun tänä iltana tähän, hyvää yötä.

        juttu. Minä vastasin Ynnämuun rekattuun viestiin, mutta en omasta mielestäni loukannut, eikä se ollut tarkoituskaan. Siinä välissä oli muutamia viestejä, aivan asiallisia.

        Ynnämuu kertoi kirjoitustaitonsa kehittymisestä ja novellien kirjoittamisesta, mutta ei tuppaa niitä tänne. Sanoin, että tuppaa vaan tänne, mielellään me niitä täällä lukisimme.
        Oli muutakin tästä tekstien kirjoittamisesta, että joskus tekstiä tulee aivan solkenaan ja joskus taas ei oikeastaan lausettakaan.

        Hän kysyi, että miten Pirtissä voidaan, tai jotain sinne päin. Sanoin, että Pirtissä voidaan hyvin, eikä Pirtti pienistä notkahduksista kaadu, seisoo kyllä tukevasti paikallaan.

        Syy olisi hyvä tietää ja jos minä aiheutin poiston, niin olen todella pahoillani ja anteeksipyynnön velkaa.

        Häkeltynyt olen minäkin.
        Hyvää yötä ja yritetään nukkua kuitenkin. Huomenna on uusi päivä.


      • Jatta kirjoitti:

        juttu. Minä vastasin Ynnämuun rekattuun viestiin, mutta en omasta mielestäni loukannut, eikä se ollut tarkoituskaan. Siinä välissä oli muutamia viestejä, aivan asiallisia.

        Ynnämuu kertoi kirjoitustaitonsa kehittymisestä ja novellien kirjoittamisesta, mutta ei tuppaa niitä tänne. Sanoin, että tuppaa vaan tänne, mielellään me niitä täällä lukisimme.
        Oli muutakin tästä tekstien kirjoittamisesta, että joskus tekstiä tulee aivan solkenaan ja joskus taas ei oikeastaan lausettakaan.

        Hän kysyi, että miten Pirtissä voidaan, tai jotain sinne päin. Sanoin, että Pirtissä voidaan hyvin, eikä Pirtti pienistä notkahduksista kaadu, seisoo kyllä tukevasti paikallaan.

        Syy olisi hyvä tietää ja jos minä aiheutin poiston, niin olen todella pahoillani ja anteeksipyynnön velkaa.

        Häkeltynyt olen minäkin.
        Hyvää yötä ja yritetään nukkua kuitenkin. Huomenna on uusi päivä.

        Mitään en tänään ole aiemmin kirjoittanut, mutta lukenut kyllä kaikki, myös ne poistetut.
        Ei niissä mitään sellaista ollut, että olisi pitänyt poistaa,en usko että ylläpito poisti saati sitten seriffi. luulen että vahingossa ynnämuu poisti oman kirjoituksensa ja sen perässä olleet hävisivät taivaan tuuliin.
        Anteeksi jos olen väärässä t:Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Mitään en tänään ole aiemmin kirjoittanut, mutta lukenut kyllä kaikki, myös ne poistetut.
        Ei niissä mitään sellaista ollut, että olisi pitänyt poistaa,en usko että ylläpito poisti saati sitten seriffi. luulen että vahingossa ynnämuu poisti oman kirjoituksensa ja sen perässä olleet hävisivät taivaan tuuliin.
        Anteeksi jos olen väärässä t:Late

        on kun sanot Late, mutta silti ihmettelen miksi ynnämuu olisi poistanut, hyvän viestin?
        Näitähän sattuu, ei siinä mitään, mutta jotenkin hämmästelin juuri siitä syystä, kun aihetta ei mielestäni ollut, sepä nyt siitä.

        Huomenta vaan pirttiin, keskellä viikkoa ollaan Kalervon päivää vietetään, onnea Kalervoille.
        Pakkasta on viisi astetta, tuulla hujottaa,luntakin vähän luvassa.
        Ei tänne meille paljon lisää ole tullut, sen että puhdisti penkat ja tienvarret.
        Ei nähty kuuta, ei taideta nähdä aurinkoakaan, harmi.

        Tänäänhän ne taas kokoontuvat pohtimaan sitä eläkeiän korotusta, kumma on jos ei pääministeri(hallitus) peru puheitaan, on niin paljon vastarintaa ilmassa.
        Muistelen kun mieheni 59 vuotiaana pääsi eläkeputkeen, oli hän hyvin tyytyväinen, 42 vuotta kovaa työtä takana, todella kovaa, maksettiinhan sotakorvauksia niihin aikoihin.
        Pitkiä päiviä piti jaksaa tehdä, kaksivuorotyö, meluvamman sai mukaansa, kun vihdoin koitti eläke ja lepo.
        Seitsemän vuotta hän ehti eläkettä nauttimaan, kun siirtyi rajan taa.
        Kyllä oli oikeutettu eläkkeen saamaan.
        En ymmärrä että pitääkö kaikki itsestään antaa ja sitten kuolla kupsahtaa, eikö olisi suotavaa, että niitä vähän helpompia päiviä tänne loppupäähän jäisi.
        Tälläiseen talonpoikaisjärkeen ei meinaa mahtua, työttömiä jatkuvasti lisää tulee ja kumminkin jo elämän työnsä tehneet ihmiset, vielä vaan pitäisi jatkaa.
        No asiahan ei minun eikä monen muunkaan jo eläkkeellä olevia kosketa, mutta uupuu nämä nykyisetkin työtätekevät.

        Ajatellaanpa niin, että seitsemän vuotiaana aloitetaan koulu, siitä lähtee se velvollisuuksien aika, sitä kestää jonnekin kuuttakymmentä lähelle oleviin vuosiin, eikö jo loppupäähän olisi ansaittu huoleton eläkkeellä olo jo nykyisen eläkeiän perusteella?

        Kyllä siinä on vuosia ponnistella aivan tarpeeksi, toisilla kovemmin ja jotkut helpommin, kyllä pitäisi riittää.

        Onkohan aivan mahdoton ajatella kouluttaa näitä työttömiksi joutuvia, pikakoulutuksella uuteen työvoimaa tarvitsevalle alalle.
        Nuoret työikäiset ihmiset työhön olisi saatava.

        Nyt puhun taas vain näitä omia ajatuksiani, lienevät vailla kaikkea ymmärrystä, mutta onhan minullakin oikeus pohtia, tyhmiäkin, jos siltä tuntuu;)DD

        Jostakin luin että automaattikahvi olisi huonoa, ei pirtin automaatissa ainakaan, kun pavuista jauhaa kupillisen kerrallaan, voi olla niin, että erilaiselta maistuu, kun on niin tuoretta kahvia;)
        Tulkaa nyt maistelemaan, pirtin hyvää kahvia, kastettavaa löytyy monen makuun, olkaa vaan hyvät.

        Tänään ei suunnitelmia päivälle, mutta kyllä niitä hommia yleensä löytyy, oikein mukavaa keskiviikko päivää.


      • LateVaan kirjoitti:

        Mitään en tänään ole aiemmin kirjoittanut, mutta lukenut kyllä kaikki, myös ne poistetut.
        Ei niissä mitään sellaista ollut, että olisi pitänyt poistaa,en usko että ylläpito poisti saati sitten seriffi. luulen että vahingossa ynnämuu poisti oman kirjoituksensa ja sen perässä olleet hävisivät taivaan tuuliin.
        Anteeksi jos olen väärässä t:Late

        Et ole väärässä, Late! Harhailin eilen aamulla Pirtissä, ja tökkäsin ko. viestin. Sitten alkoi harmittamaan, että jauhan samaa asiaa, olen nostanut ko. asian jo aiemmin esille. Lisäksi myös muuallakin kuin Pirtissä.
        Tulin siihen tulokseen, että ongelmat kirjoituksissani on vain minun ratkaistavia.
        Tökkäsin poiston, koska perässini ei ollut ketään. Näyttää toimivan pitkällä viiveellä.

        Pyydän anteeksi törttöilyäni. Ikävää, että tuli harmia monelle.
        Olin eilen reisussa, en nähnyt kadotettuja kirjoituksia, tulin myöhään kotia. Nytkin on lähtö päällä, vieraat ovat hermona, laivalle pitäisi ehtiä ja ehditään.

        Halusin tämän heti selvittää, kun tuli tietooni.
        Minulla on vain hyviä kokemuksia Pirtin kirjoittajista. Palaan tähän asiaan vain, jos tarve vaatii.
        Hyvää jatkoa kaikille teille, pyydän että ainakin yritätte ymmärtää.
        Lähtö edessä!


      • sinisirkku<
        ville vallaton kirjoitti:

        Opit varmaan lukiessasi,kuinka hyväntahtoisia
        tämän palstan vak.kirjoittajat ovat.
        Eivät he halua riidellä,eikä loukata toisiaan,eikä myöskään toisissa ketjuissa olevia.
        Vaan ne ;pahat hennget;työntyy aina jostakin,mistäpä tulenevat. Jos vielä palaat tätäketjua lukemaan,niin ajattele: Jospa minäkin lähtisin noiden mukaan kirjoittelemaan.
        Mutta; Osaanko olla niin hyväntahtoinen ja toisia loukkaamaton? Kuin he ovat.

        Aamu valjennut,no aika utuisena,mutta yö on takana kummiskin.Oli kuulemma täydenkuun yö,vaan ei se minua häirinnyt nukuin kuin lapsi.

        Hyvät kahvit sain,jo toinen mukillinen menee. Kyllä minua ottaa aivoon iso Fortum yhtymä!

        Olen kaksi kertaa ilmoittanut suoraveloitus tilinumeroni asiakaspalveluun!
        Ja ei,, kun karhuavat Turussa olevan perintätoimiston kautta.Ja minähän maksan ne kulut,Fortumin mokat.On se hyvä,että ehdin juoda kahvit ja rauhoittua,ennenkuin 9 jälkeen sinne soitan. Kas, kun veloittavat automaattisesti edesmenneen mieheni tililtä! Voi, byrokratian monimutkaisuutta ja automatiota.

        Kissat katselee ihmeissään...no uskalsit sentään tulla syliin,no älä naamaan puske karvaturri kulta. On ne ihania! Kiitos kahvista:)


      • kui?
        sinisirkku< kirjoitti:

        Aamu valjennut,no aika utuisena,mutta yö on takana kummiskin.Oli kuulemma täydenkuun yö,vaan ei se minua häirinnyt nukuin kuin lapsi.

        Hyvät kahvit sain,jo toinen mukillinen menee. Kyllä minua ottaa aivoon iso Fortum yhtymä!

        Olen kaksi kertaa ilmoittanut suoraveloitus tilinumeroni asiakaspalveluun!
        Ja ei,, kun karhuavat Turussa olevan perintätoimiston kautta.Ja minähän maksan ne kulut,Fortumin mokat.On se hyvä,että ehdin juoda kahvit ja rauhoittua,ennenkuin 9 jälkeen sinne soitan. Kas, kun veloittavat automaattisesti edesmenneen mieheni tililtä! Voi, byrokratian monimutkaisuutta ja automatiota.

        Kissat katselee ihmeissään...no uskalsit sentään tulla syliin,no älä naamaan puske karvaturri kulta. On ne ihania! Kiitos kahvista:)

        ???


      • Sinisirkku<
        kui? kirjoitti:

        ???

        Kas kun kysymyksessä on kuolinpesä.Perunkirjoitukset on tehty jo ennen joulua.Nyt ei voi pankkitilejä sulkea,ennen kuin kaikki osakkaat antavat valtakirjan tallelokeron ja tilien turhaa seisottamista.Tänään sain järjestettyä,tapaamisen sentään tässä kuussa.
        Vanhin tytär asuu Mäntyharjulla eikä aja mielellään jos on huno keli.He hakevat myös isänsä tauluja jotka ovat valmiina työhuoneessa seisseet jo kuinka kauan.Fortumin kanssa tehty sopimus on ollut suoraveloituksessa mieheni pankkiin,he odottavat pankilta määräystä.No,kohta se järjestyy kun saan valtakirjat.


      • "pelkkää hyvää"
        kui? kirjoitti:

        ???

        Muistuipa mieleen se vanha äidinkielen ope ja ainainen jankkaus Siperiasta ja armosta.

        Olisit antanut ajatustesi olla armollisia, kiksejä ehkä saatoit saada. Ymmärrettävää lienee se, kun samalla kirjoittaa kiihdyksissä läheisestä ihmisestä ja asiattomasta laskutuksesta, sanat tulevat yhtenä ryppäänä. Niin se vain on. Sallittakoon? Vai??

        Ajattelisin, että jokainen voi itse laskea hirtehistä leikkiä surustaan, toisten tekemänä se voi satuttaa.


      • Tää sinisirkku<
        Sinisirkku< kirjoitti:

        Kas kun kysymyksessä on kuolinpesä.Perunkirjoitukset on tehty jo ennen joulua.Nyt ei voi pankkitilejä sulkea,ennen kuin kaikki osakkaat antavat valtakirjan tallelokeron ja tilien turhaa seisottamista.Tänään sain järjestettyä,tapaamisen sentään tässä kuussa.
        Vanhin tytär asuu Mäntyharjulla eikä aja mielellään jos on huno keli.He hakevat myös isänsä tauluja jotka ovat valmiina työhuoneessa seisseet jo kuinka kauan.Fortumin kanssa tehty sopimus on ollut suoraveloituksessa mieheni pankkiin,he odottavat pankilta määräystä.No,kohta se järjestyy kun saan valtakirjat.

        Kun ei meidän koulussa ollut sellaista,jospa oppisikin jotain....


    • sivuun, ynnämuulle vastaan, vaikka olisit ehtinyt lähteäkin.

      Hyvä kun ilmoitit asian, minun puolesta asia kunnossa ja uskon toistenkin ymmärtävän asian, virheitä sattuu.
      Mielestäni olet turhan kriittinen, viestisi oli ihan ok, sellaisia toistoja tässä kirjoitellaan itsekukin;)

      Ei tainneet toiset suuremmin ihmetelläkään, minä hätähousu vaan.

      Hyvää matkaa, nauti reissustasi;)

      • Huomenta vaan kaikille.
        Ryystän tässä samalla aamun kahviannosta. Olen lähdossä tuettavaksi--niin huonossa kunnossa olen. Ei vainkaan,, ikäihmisten maksutonta nettiopastusta.
        Jos nyt kelpuuttavat kerhoon -kerron sitten miten käy!
        Joka päivä tutustuu eniten siihen, miten vähän tietää, ja miten paljon olisi mahdollisuus oppia.

        Nyt on todistettu sekin, että pirtissä on todella hyvää kahvia. Turhaa Skillan hättäilet,
        kyllä maistuu.
        Nyt lähden kokeilemaan onneani,
        Saas nähdä, miten mummon käy!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Huomenta vaan kaikille.
        Ryystän tässä samalla aamun kahviannosta. Olen lähdossä tuettavaksi--niin huonossa kunnossa olen. Ei vainkaan,, ikäihmisten maksutonta nettiopastusta.
        Jos nyt kelpuuttavat kerhoon -kerron sitten miten käy!
        Joka päivä tutustuu eniten siihen, miten vähän tietää, ja miten paljon olisi mahdollisuus oppia.

        Nyt on todistettu sekin, että pirtissä on todella hyvää kahvia. Turhaa Skillan hättäilet,
        kyllä maistuu.
        Nyt lähden kokeilemaan onneani,
        Saas nähdä, miten mummon käy!

        Vaikka taitaa olla jo aamupäivä;)

        Minä sain eilen sellaisen käsittelyn,että olen nukkunut kuin TUKKI;))

        En ole selvillä onko se käsittely Reiki,vai Breiki?

        Joka tapauksessa tuntuu että olin "noitatohtorin"
        käsittelyssä.
        Hienoa jos se auttaa,ettei tartte syödä noita pillereitä.

        Kerron sitten lisää,kunhan käyn uudelleen siellä.

        Nyt on lähdettävä "kaaapuntiin"mikroni on hajonnut;((

        Mikähän vehje seuraavaksi pimahtaa,kun ne tuppaa menemään peräkkäin.

        Hyvää oli kahvi
        KIITOS.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Vaikka taitaa olla jo aamupäivä;)

        Minä sain eilen sellaisen käsittelyn,että olen nukkunut kuin TUKKI;))

        En ole selvillä onko se käsittely Reiki,vai Breiki?

        Joka tapauksessa tuntuu että olin "noitatohtorin"
        käsittelyssä.
        Hienoa jos se auttaa,ettei tartte syödä noita pillereitä.

        Kerron sitten lisää,kunhan käyn uudelleen siellä.

        Nyt on lähdettävä "kaaapuntiin"mikroni on hajonnut;((

        Mikähän vehje seuraavaksi pimahtaa,kun ne tuppaa menemään peräkkäin.

        Hyvää oli kahvi
        KIITOS.

        näkyillään...

        on monenlaisia, tämän hoidon uskoisin olevan reiki-hoitoa. Vannomaan en mene. Varmaan oli apua. Mukavaa jatkoa!! Paulamaria


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        Vaikka taitaa olla jo aamupäivä;)

        Minä sain eilen sellaisen käsittelyn,että olen nukkunut kuin TUKKI;))

        En ole selvillä onko se käsittely Reiki,vai Breiki?

        Joka tapauksessa tuntuu että olin "noitatohtorin"
        käsittelyssä.
        Hienoa jos se auttaa,ettei tartte syödä noita pillereitä.

        Kerron sitten lisää,kunhan käyn uudelleen siellä.

        Nyt on lähdettävä "kaaapuntiin"mikroni on hajonnut;((

        Mikähän vehje seuraavaksi pimahtaa,kun ne tuppaa menemään peräkkäin.

        Hyvää oli kahvi
        KIITOS.

        näkyillään...

        Kyllä olet, muori67, rohkea, että uskallat mennä tuollaiseen reiki-hoitoon! Minä ainakin pelkäisin, että siinä tulee reikiä... muutakin kuin rahanreikiä. Mutta kai sitten olet ihan ehjin nahoin päässyt sieltä pois, jos uskallat vielä uudestaankin mennä.

        Minä yritin tänään tehdä veteen reikiä, mutta ne mokomat täyttyivät heti uudestaan, kun siirryin reiästä pois. Nyt on niin raukee olo kuin vain voi olla vesijumpan ja syönnin jälkeen! Ei paljon reiki- tai muitakaan hoitoja tarvita, jos oikaisen itseni tuohon sängyn päälle.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Kyllä olet, muori67, rohkea, että uskallat mennä tuollaiseen reiki-hoitoon! Minä ainakin pelkäisin, että siinä tulee reikiä... muutakin kuin rahanreikiä. Mutta kai sitten olet ihan ehjin nahoin päässyt sieltä pois, jos uskallat vielä uudestaankin mennä.

        Minä yritin tänään tehdä veteen reikiä, mutta ne mokomat täyttyivät heti uudestaan, kun siirryin reiästä pois. Nyt on niin raukee olo kuin vain voi olla vesijumpan ja syönnin jälkeen! Ei paljon reiki- tai muitakaan hoitoja tarvita, jos oikaisen itseni tuohon sängyn päälle.

        aion mennä uudelleen.

        Tänään pystyin kävelemään pitkän lenkin tuolla kaupungilla.

        Kävin "rilli"liikkeissä kyselemässä hintoja,huh onhan linsseillä hintaa.

        Sitten piti se mikro ostaa,olen niin tottunut sitä käyttämään,etten tule näköjään toimeen ilman.
        Kuinkahan sitä pärjättiin ennen,kun ei tiedetty mokomista koneista mitään.

        No se on sitä nykyaikaa;))

        Teetä nautiskelen ja kissoja paijaan,vaikka joku tuolla taas kerran moitiskeli pirttiä.

        näkyillään...


      • Katicat*
        muori67 kirjoitti:

        aion mennä uudelleen.

        Tänään pystyin kävelemään pitkän lenkin tuolla kaupungilla.

        Kävin "rilli"liikkeissä kyselemässä hintoja,huh onhan linsseillä hintaa.

        Sitten piti se mikro ostaa,olen niin tottunut sitä käyttämään,etten tule näköjään toimeen ilman.
        Kuinkahan sitä pärjättiin ennen,kun ei tiedetty mokomista koneista mitään.

        No se on sitä nykyaikaa;))

        Teetä nautiskelen ja kissoja paijaan,vaikka joku tuolla taas kerran moitiskeli pirttiä.

        näkyillään...

        Oikein hyvää iltaa. On se hyvä kun Kahvipirtti on pidetty tällaisena rauhan tyyssijana, jossa myös huumori on sijansa saanut. Muistelen kaiholla niitä aikoja, jolloin tämän Suomi24:n löysin ikäpalstoineen.

        60 :sta 70 :aan tuli aikoinaan siirryttyä.
        Paljon oli asiallisia ja monipuolisia keskusteluketjuja silloin. Jossain vaiheessa häirikkö alkoi pilata palstaa,mutta hänen taidettiin heittää yli laidan silloin.

        Nyt ei ole jäljellä entisistä mukavista ajoistaenää kuin tämä Kahvipirtti. Onneksi on tämä, varmaan olette samaa mieltä.

        Kuitenkin toivoisin että vielä palaisi rauha palstalle, jotta tavallisetkin ihmiset voisivat rauhassa palstalla keskustella erilaisista asioista. Paljonhan vielä on sanomatta.

        Ihmettelen kuinka on mahdollista, että yksi ihminen (näin oletan asian olevan)voi saada pilata koko palstan, joka on kuitenkin meille "vanhoille" virkistykseksi annettu.

        Kyllä tuo palstantäyttäjä muistuttaa sitä entistä poisajattua. Sanavalinnat paljastavat sen. Olisi ylläpidon aika jälleen tarttua härkää sarvista.

        Niin minunhan pitikin toivottaa muori tervetulleeksi armaaseen kotimaahan jälleen.


      • muori67 kirjoitti:

        aion mennä uudelleen.

        Tänään pystyin kävelemään pitkän lenkin tuolla kaupungilla.

        Kävin "rilli"liikkeissä kyselemässä hintoja,huh onhan linsseillä hintaa.

        Sitten piti se mikro ostaa,olen niin tottunut sitä käyttämään,etten tule näköjään toimeen ilman.
        Kuinkahan sitä pärjättiin ennen,kun ei tiedetty mokomista koneista mitään.

        No se on sitä nykyaikaa;))

        Teetä nautiskelen ja kissoja paijaan,vaikka joku tuolla taas kerran moitiskeli pirttiä.

        näkyillään...

        Täälläkin huokailee yksi mummeli tämän elämän kalleutta.

        Tuli paljon maksamaan pieni luhdan ylitys minullekin, kun tien mökille teetin, nyt veivät lisäkuormia, kun vesi mokoma huuhtoutui viime kesänä tien yli, on niin korkealla.
        Toivottavasti jo ensi kesänä pysyy alenpana, pääsisi penkereet heinittymään, sitten tulisi kestävämmäksi ei järveen vierisi.

        Muistui mieleen myös että kiuas on uusittava, senkin jos kunnollisen ottaa, maksaa maltaita, kyllä vetää mummon tiukille, mutta mistäpä apua saisi.
        En kyllä ole kysynytkään, mutta aina se minun kohdalla on tyssännyt, ei tälläinen juttu, mutta yleensä kaikki mikä yhteiskunnalta tukea tulisi.
        Vielä leipään just riittää;)

        Sitä kun yrittää jotakin tilille kerryttää, aina on tälläisiä ylimääräisiä, muutenkaan ei meinaa pahan päivän varalle mitään kertyä.
        Yksin kun kaikki makselee, taitava pitää olla, jos jotakin säästöön jäisi.

        Sinustahan tulee nuori tyttönen muori, mites perässäsi pysyn, kun matkaan lähdetään;)

        Neuvottelut toivat sitten sopuisan ratkaisun, jospa nyt oppivat sen että ei yksipuolisia päätöksiä tehdä, huomioon on otettava kaikki osalliset.
        Hyvä on jospa nyt lähtisi asiat rullaamaan.

        Pilvinen on ollut päivä ja nyt alkaa jo nämä iltaset toiminnot päälle pyrkiä. Suu selällään jatkuvasti ja silmiä ristiin vetää.
        On tässä vähän aikaa vielä pyörittävä ja sitten unen ihanaan maailmaan.
        Illan jatkoja vaan kaikille.


      • Katicat*
        Hintriika* kirjoitti:

        Kyllä olet, muori67, rohkea, että uskallat mennä tuollaiseen reiki-hoitoon! Minä ainakin pelkäisin, että siinä tulee reikiä... muutakin kuin rahanreikiä. Mutta kai sitten olet ihan ehjin nahoin päässyt sieltä pois, jos uskallat vielä uudestaankin mennä.

        Minä yritin tänään tehdä veteen reikiä, mutta ne mokomat täyttyivät heti uudestaan, kun siirryin reiästä pois. Nyt on niin raukee olo kuin vain voi olla vesijumpan ja syönnin jälkeen! Ei paljon reiki- tai muitakaan hoitoja tarvita, jos oikaisen itseni tuohon sängyn päälle.

        Minä poden suurta uskonvajausta kaikkiin uskomushoitoihin, mutta jos ihminen avun saa niin omapa on asiansa, mihin lanttinsa pistää. Tulee ainakin osallistuneensa työllistämiseen.

        Mutta minä uskon kampaajaan. Kun hän saa harmaan pääni muutettua luonnollisen ruskeaksi ja suihkii saksillaan hiukskuontalon säällisen näköiseksi, niin jopa mieli kohenee ja askelkin on kevyempi. Tänään olen sen viimeksi kokenut, on niin tyttömäinen olo.


      • Katicat* kirjoitti:

        Minä poden suurta uskonvajausta kaikkiin uskomushoitoihin, mutta jos ihminen avun saa niin omapa on asiansa, mihin lanttinsa pistää. Tulee ainakin osallistuneensa työllistämiseen.

        Mutta minä uskon kampaajaan. Kun hän saa harmaan pääni muutettua luonnollisen ruskeaksi ja suihkii saksillaan hiukskuontalon säällisen näköiseksi, niin jopa mieli kohenee ja askelkin on kevyempi. Tänään olen sen viimeksi kokenut, on niin tyttömäinen olo.

        Paikkansa pitävät nuo Katican puheet.
        Ihan molemmissa kirjoituksissa. Noissa häiritsijöissä-aina niitä löytyy. Ja entäs nämä naisen hiukset.
        Kyllä on niin uuniluutamainen olo kun kampaajalla käynnistä on (liikaa) aikaa. Kun ammatti-ihminen sen kanssa aikansa touhuaa. Saa kuontalon jonkinmoiseen järjestykseen. Ihan kui olis nuortunut monta vuotta. Tosiaan ,jalkakin on kepeämpi.
        Miksi varsinkin miesten on vaikea uskoa, että naiset käyvät kampaajalla itsensä vuoksi.
        Ollakseen siistejä ja huoliteltuja. Tietenkin myös muiden silmät näkevät sen.

        Mitenhän siinä käy jos Muorista tulee nyt "ylivilkas",kun on se reissukin edessä?
        Reikihoidot tehoaa niin hyvin-joudutaan vielä vahtimaan siellä ,ettei ihan villiinny Muori.
        Kyllä myö luvataan olla apuna Skillanille. Sanot vaan jos ilmenee mitä,,,,
        Onneksi on vielä vähän "tasoitusaikaa". Vai mihin saakka ne reikihoidot mahtaa kestää?
        Nyt kuitenkin välillä levolle; Öitä!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Paikkansa pitävät nuo Katican puheet.
        Ihan molemmissa kirjoituksissa. Noissa häiritsijöissä-aina niitä löytyy. Ja entäs nämä naisen hiukset.
        Kyllä on niin uuniluutamainen olo kun kampaajalla käynnistä on (liikaa) aikaa. Kun ammatti-ihminen sen kanssa aikansa touhuaa. Saa kuontalon jonkinmoiseen järjestykseen. Ihan kui olis nuortunut monta vuotta. Tosiaan ,jalkakin on kepeämpi.
        Miksi varsinkin miesten on vaikea uskoa, että naiset käyvät kampaajalla itsensä vuoksi.
        Ollakseen siistejä ja huoliteltuja. Tietenkin myös muiden silmät näkevät sen.

        Mitenhän siinä käy jos Muorista tulee nyt "ylivilkas",kun on se reissukin edessä?
        Reikihoidot tehoaa niin hyvin-joudutaan vielä vahtimaan siellä ,ettei ihan villiinny Muori.
        Kyllä myö luvataan olla apuna Skillanille. Sanot vaan jos ilmenee mitä,,,,
        Onneksi on vielä vähän "tasoitusaikaa". Vai mihin saakka ne reikihoidot mahtaa kestää?
        Nyt kuitenkin välillä levolle; Öitä!

        sillä otimme oikein hyvät unoset päivällä, pari tuntia siinä taisi venähtää, hyvin nukutti. Olin jonkun aikaa yöllä hereillä ja sen vuoksi se sitten päivällä niin hyvälle tuntuikin.

        Hyvin harvoin otan nokosia, nytkään en varmaan moneen viikkoon ole sitä tehnyt. Tavakseni en aio ottaa, pois se minusta. Vaikka tiedän kyllä ihmisiä, jotka nukkuvat joka päivä, "ruuanperräiset".

        Päivä ollut taas tapansa mukaan hyvin harmaa, ei pilkahdustakaan auringosta, huomenna SAATTAA näkyä. Kaksi lapsenlastani ovat pakertaneet tänään yo-kirjoituksissa, toinen Tampereella ja toinen Rovaniemellä. Soitin juuri molemmille ja ihan olivat tyytyväisiä päiväänsä. Urakka jatkuu ylihuomenna.

        Nuorempana, joskus 60-luvun loppupuolella, sain migreenini hoitoon akupunktiota ja siitä oli tavattoman iso apu. Kävin kymmenen kerran hoitojakson,pärjäsin hyvin kaksi vuotta, ja uusin sitten muutaman kerran ja taas mentiin pitkään. Sitten jo vanhempana sain hoitoa satunnaisesti, apua oli aina. Yksi työpaikkalääkäri osasi antaa sitä hoitoa . Kerran hän sitten "unohti" minut nurkimmaiseen hoitohuoneeseen, neulat tietysti paikollaan. Siinä olikin sitten tekeminen, että sain jonkun tulemaan ja katsomaan, ei auttanut muu kuin huusin apua. Ei siinä neulojen kanssa pääse edes liikkumaan.Ensin vähemmällä voluumilla, ja kun se ei tehonnut, niin oli pakko huutaa täysillä. Naurettiinhan sillä sitten jälkeenpäin.

        Gladioolusten mukulat peittyivät tänään mullan alle, toivotaan hyvää kasvua niillekin. Tintit piipahtelevat pesäpöntöissä, lienevät kevättunnelmissaan. Ihanaa seurattavaa.

        Eiköhän tämä jo kerraksi riitä. Hyvän yön toivotuksin Paulamaria


      • Hintriika*
        RouvaYlikypsä kirjoitti:

        sillä otimme oikein hyvät unoset päivällä, pari tuntia siinä taisi venähtää, hyvin nukutti. Olin jonkun aikaa yöllä hereillä ja sen vuoksi se sitten päivällä niin hyvälle tuntuikin.

        Hyvin harvoin otan nokosia, nytkään en varmaan moneen viikkoon ole sitä tehnyt. Tavakseni en aio ottaa, pois se minusta. Vaikka tiedän kyllä ihmisiä, jotka nukkuvat joka päivä, "ruuanperräiset".

        Päivä ollut taas tapansa mukaan hyvin harmaa, ei pilkahdustakaan auringosta, huomenna SAATTAA näkyä. Kaksi lapsenlastani ovat pakertaneet tänään yo-kirjoituksissa, toinen Tampereella ja toinen Rovaniemellä. Soitin juuri molemmille ja ihan olivat tyytyväisiä päiväänsä. Urakka jatkuu ylihuomenna.

        Nuorempana, joskus 60-luvun loppupuolella, sain migreenini hoitoon akupunktiota ja siitä oli tavattoman iso apu. Kävin kymmenen kerran hoitojakson,pärjäsin hyvin kaksi vuotta, ja uusin sitten muutaman kerran ja taas mentiin pitkään. Sitten jo vanhempana sain hoitoa satunnaisesti, apua oli aina. Yksi työpaikkalääkäri osasi antaa sitä hoitoa . Kerran hän sitten "unohti" minut nurkimmaiseen hoitohuoneeseen, neulat tietysti paikollaan. Siinä olikin sitten tekeminen, että sain jonkun tulemaan ja katsomaan, ei auttanut muu kuin huusin apua. Ei siinä neulojen kanssa pääse edes liikkumaan.Ensin vähemmällä voluumilla, ja kun se ei tehonnut, niin oli pakko huutaa täysillä. Naurettiinhan sillä sitten jälkeenpäin.

        Gladioolusten mukulat peittyivät tänään mullan alle, toivotaan hyvää kasvua niillekin. Tintit piipahtelevat pesäpöntöissä, lienevät kevättunnelmissaan. Ihanaa seurattavaa.

        Eiköhän tämä jo kerraksi riitä. Hyvän yön toivotuksin Paulamaria

        Tunsin lääkärin, joka 60-luvulla toi akupunktion Suomeen. Samassa veljessarjassa oli useampi lääkäri, joista jokainen osaltaan teki akupunktiohoidon pioneerityötä Suomessa. Silloin sitä jaksettiin ihmetellä.

        Uskon akupunktioon, se ei ole mitään huuhaa-touhua, mutta lääkärin täytyy todella tuntea asiansa eli osata pistää ne neulat oikeisiin pisteisiin. Muutoin vaikutus on sama kuin tökkisi nuppineulalla sinne tänne.

        Kerran tuttavalääkäri löysi peukalonhangastani sellaisen paikan, että pyörtyä pätkähdin. Enkä ole mikään pyörtyilijätyyppi. Olisikohan pari muuta kertaa nuoruusvuosina sattunut.

        Reikiä en huomannut akupunktiohoidostakaan jääneen, vaikka niitä neuloja oli parhaimmillaan kai useampia kymmeniä. "Kauhuesimerkistä" huolimatta piikitys ei ainakaan käy kipeään. Olo on kuin herttaisella siilillä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Tunsin lääkärin, joka 60-luvulla toi akupunktion Suomeen. Samassa veljessarjassa oli useampi lääkäri, joista jokainen osaltaan teki akupunktiohoidon pioneerityötä Suomessa. Silloin sitä jaksettiin ihmetellä.

        Uskon akupunktioon, se ei ole mitään huuhaa-touhua, mutta lääkärin täytyy todella tuntea asiansa eli osata pistää ne neulat oikeisiin pisteisiin. Muutoin vaikutus on sama kuin tökkisi nuppineulalla sinne tänne.

        Kerran tuttavalääkäri löysi peukalonhangastani sellaisen paikan, että pyörtyä pätkähdin. Enkä ole mikään pyörtyilijätyyppi. Olisikohan pari muuta kertaa nuoruusvuosina sattunut.

        Reikiä en huomannut akupunktiohoidostakaan jääneen, vaikka niitä neuloja oli parhaimmillaan kai useampia kymmeniä. "Kauhuesimerkistä" huolimatta piikitys ei ainakaan käy kipeään. Olo on kuin herttaisella siilillä.

        ystävät, jälleen on saatu nousta virkeänä hyvin nukutun yön jälkeen uuteen päivään.
        Reijo, Reko teille tänään onnittelut, pakkasta tänä aamuna neljätoistaastetta, huh, huh, tuntuukin ihan raikkaalta ilma.
        Pitkään on jöllöttänyt tuossa kolmen asteen nurkilla, nyt alkaa olla toivoa hankiaisista ja auringosta.
        Päivä on jo niin valennut, että näkee naputella konetta ilman valoja, kun tässä ikkunan edessä sitä teen.

        Tuosta akupunktiosta, minullakin on siitä hyviä kokemuksia, sain aikoinaan hartioihini, hyvää teki.
        Minä aina nukahdin siihen neulojen vaikutustaan tehdessä, varmaan rento olin;)

        Tuolla joku toisaalla totesi että palsta on sekainen, niin minunkin mielestä.
        En ole kovin paljon jaksanut seurata ketjuja, mutta sen minkä olen katsellut, tuntuu kuin ei mitään selvää saa mitä lauseen pätkissä sanotaan ja mihin ne liittyy.
        Nuo aloitukset joita aivan valtavasti tehdään, samasta aiheesta kaksikin peräkkäin, miksikähän.
        Eihän mistään voi tietää kuka mitäkin sanoo, kun monella nimimerkillä (kun olisi edes nimi) viestejä lähetetään, tietävätkö edes itse kuka milloinkin on kyseessä.

        Hymyilemään pistää, kun huomaa miten mielikuvituksen voimin kahvitellaan, tanssitaan, tehdään kaikkea sitä mistä pirttiä mollataan ja alkaa tuntua, että pirtissä kumminkin ihan asioita puhutaan.
        Kahvikupin korvaan menee vettä, no se on vaan hauskaa, sellaista hersyvää pitää mielikuvien tuottaakin, eikös runotkin ole usein unelmista haaveista koottuja.
        Siis mihin rajan voisi vetää, ei mihinkään, ollaan vaan hauskoja, lapsellisia, näin sanoo iso kirjakin, (jos oikein muistan) lapsenmielisten on taivasten valtakunta.

        Tietenkin kahvitellaan ja tervehditään, oleilemmehan kahvilassa, näin se tapahtuu livenäkin.
        Joten kaikki hyvin, eikun jatketaan.

        kahvit on ladattu, kissat syötetty, kaikki hyvin, voimme aloittaa torstaipäivän vieton, heippa!


      • SkillaN kirjoitti:

        ystävät, jälleen on saatu nousta virkeänä hyvin nukutun yön jälkeen uuteen päivään.
        Reijo, Reko teille tänään onnittelut, pakkasta tänä aamuna neljätoistaastetta, huh, huh, tuntuukin ihan raikkaalta ilma.
        Pitkään on jöllöttänyt tuossa kolmen asteen nurkilla, nyt alkaa olla toivoa hankiaisista ja auringosta.
        Päivä on jo niin valennut, että näkee naputella konetta ilman valoja, kun tässä ikkunan edessä sitä teen.

        Tuosta akupunktiosta, minullakin on siitä hyviä kokemuksia, sain aikoinaan hartioihini, hyvää teki.
        Minä aina nukahdin siihen neulojen vaikutustaan tehdessä, varmaan rento olin;)

        Tuolla joku toisaalla totesi että palsta on sekainen, niin minunkin mielestä.
        En ole kovin paljon jaksanut seurata ketjuja, mutta sen minkä olen katsellut, tuntuu kuin ei mitään selvää saa mitä lauseen pätkissä sanotaan ja mihin ne liittyy.
        Nuo aloitukset joita aivan valtavasti tehdään, samasta aiheesta kaksikin peräkkäin, miksikähän.
        Eihän mistään voi tietää kuka mitäkin sanoo, kun monella nimimerkillä (kun olisi edes nimi) viestejä lähetetään, tietävätkö edes itse kuka milloinkin on kyseessä.

        Hymyilemään pistää, kun huomaa miten mielikuvituksen voimin kahvitellaan, tanssitaan, tehdään kaikkea sitä mistä pirttiä mollataan ja alkaa tuntua, että pirtissä kumminkin ihan asioita puhutaan.
        Kahvikupin korvaan menee vettä, no se on vaan hauskaa, sellaista hersyvää pitää mielikuvien tuottaakin, eikös runotkin ole usein unelmista haaveista koottuja.
        Siis mihin rajan voisi vetää, ei mihinkään, ollaan vaan hauskoja, lapsellisia, näin sanoo iso kirjakin, (jos oikein muistan) lapsenmielisten on taivasten valtakunta.

        Tietenkin kahvitellaan ja tervehditään, oleilemmehan kahvilassa, näin se tapahtuu livenäkin.
        Joten kaikki hyvin, eikun jatketaan.

        kahvit on ladattu, kissat syötetty, kaikki hyvin, voimme aloittaa torstaipäivän vieton, heippa!

        Harmaalta näyttää,joten aurinko voisi näyttäytyä tänään,mutta onhan torstai toivoa täynnä,joten ei menetetä toivoa.Otan kahvia ja pullaa..Kiitos keittäjälle! Olen lukenut ketjuja..ihan kummallisia ovat.Pääasia,että ihmiset kirjoittavat,saavat sormetkin jumppaa.Kun ihmiset kiihtyvät,niin verikin
        kiertää paremmin suonissa ..hehhee..Siis,on vain hyödyksi.Akupunktiosta tuli mieleen,että tyttäreltä meni sormesta jänne poikki ja se leikattiin akupunktiota käyttäen..oli kivuton ja veretön leikkaus..Tytär oli aika nuori ja sanoi,että ei sattunut yhtään,joten hyödyllinen
        keksintö on..Yhdellä potilaalla oli jalka amputoitu ja siinä oli haamusärkyä..sekin parani akupunktiolla..On se muuten kummallista,kun jalkaa särkee,vaikka sitä ei enää edes ole..
        No,kaikkea ihmeellistä on,ihmisillä...
        Hallituskin sitten perui sen eläkeiänkorotuksen..
        Olihan se "vähän" harkitsematon heitto..Meni
        Matilla varmaan ,hiihtäessään,sukset ristiin..
        No,semmoista sattuu tekevälle...Kirjoituksia tuli
        kovasti aiheesta ja puheita..Nyt sitten on menossa jälkipuintia.. No,semmoista on politiikka.
        Jos nyt alkaisin taas, tälläpuolella konetta.
        touhuamaan,joten toivottelen hauskaa päivää ja iloista mieltä! t.Irkku


      • SkillaN kirjoitti:

        ystävät, jälleen on saatu nousta virkeänä hyvin nukutun yön jälkeen uuteen päivään.
        Reijo, Reko teille tänään onnittelut, pakkasta tänä aamuna neljätoistaastetta, huh, huh, tuntuukin ihan raikkaalta ilma.
        Pitkään on jöllöttänyt tuossa kolmen asteen nurkilla, nyt alkaa olla toivoa hankiaisista ja auringosta.
        Päivä on jo niin valennut, että näkee naputella konetta ilman valoja, kun tässä ikkunan edessä sitä teen.

        Tuosta akupunktiosta, minullakin on siitä hyviä kokemuksia, sain aikoinaan hartioihini, hyvää teki.
        Minä aina nukahdin siihen neulojen vaikutustaan tehdessä, varmaan rento olin;)

        Tuolla joku toisaalla totesi että palsta on sekainen, niin minunkin mielestä.
        En ole kovin paljon jaksanut seurata ketjuja, mutta sen minkä olen katsellut, tuntuu kuin ei mitään selvää saa mitä lauseen pätkissä sanotaan ja mihin ne liittyy.
        Nuo aloitukset joita aivan valtavasti tehdään, samasta aiheesta kaksikin peräkkäin, miksikähän.
        Eihän mistään voi tietää kuka mitäkin sanoo, kun monella nimimerkillä (kun olisi edes nimi) viestejä lähetetään, tietävätkö edes itse kuka milloinkin on kyseessä.

        Hymyilemään pistää, kun huomaa miten mielikuvituksen voimin kahvitellaan, tanssitaan, tehdään kaikkea sitä mistä pirttiä mollataan ja alkaa tuntua, että pirtissä kumminkin ihan asioita puhutaan.
        Kahvikupin korvaan menee vettä, no se on vaan hauskaa, sellaista hersyvää pitää mielikuvien tuottaakin, eikös runotkin ole usein unelmista haaveista koottuja.
        Siis mihin rajan voisi vetää, ei mihinkään, ollaan vaan hauskoja, lapsellisia, näin sanoo iso kirjakin, (jos oikein muistan) lapsenmielisten on taivasten valtakunta.

        Tietenkin kahvitellaan ja tervehditään, oleilemmehan kahvilassa, näin se tapahtuu livenäkin.
        Joten kaikki hyvin, eikun jatketaan.

        kahvit on ladattu, kissat syötetty, kaikki hyvin, voimme aloittaa torstaipäivän vieton, heippa!

        Kahvillepa kahville tulin minäkin;))

        Olen vahdannut tänä aamuna tuosta naapuri talon katolta PULUJA.

        Pitävät sellaista soidintanssia siellä.

        Pakkasta ei ole kuin pari astetta.

        Kyllä vaan oli apu siitä Reikistä,nukkunut olen tosi hyvin,eikä lonkkaa ole pahemmin kolottanut.

        nyt on mentävä
        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Kahvillepa kahville tulin minäkin;))

        Olen vahdannut tänä aamuna tuosta naapuri talon katolta PULUJA.

        Pitävät sellaista soidintanssia siellä.

        Pakkasta ei ole kuin pari astetta.

        Kyllä vaan oli apu siitä Reikistä,nukkunut olen tosi hyvin,eikä lonkkaa ole pahemmin kolottanut.

        nyt on mentävä
        näkyillään...

        Paistaa aurinko, heti aamusta alkaen.

        Vieras on tuo akubunktio, en ole koskaan itse saanut.
        Jonkinlaista "sähköhoitoa" tosin,silloin työaikana. Apua oli siitäkin muiden hoitojen lisänä. Onneksi nyt on keksitty kaikenlaista--
        vaikka tuo akubunktio hoito on itseasiassa todella vanha keksintö joissakin maissa.

        Tuosta eläkepäätöksestä ei saa mitään tolkkua.
        Vanhanen ei missään vaiheessa ole myöntänyt sitä eikä tätä.
        Vaikka toimittajat miten suoraan kysyy, onko peruttu hallituksen(Vanhasen ) ehdotus, vastausta ei tule. Alkaa vaan muuta selittelemään. Oikea kovapintainen politiikko, vai onko?
        Saas nähdä miten käy,,
        Aurinkoista päivää kaikille!


      • tulenlieskat
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Paistaa aurinko, heti aamusta alkaen.

        Vieras on tuo akubunktio, en ole koskaan itse saanut.
        Jonkinlaista "sähköhoitoa" tosin,silloin työaikana. Apua oli siitäkin muiden hoitojen lisänä. Onneksi nyt on keksitty kaikenlaista--
        vaikka tuo akubunktio hoito on itseasiassa todella vanha keksintö joissakin maissa.

        Tuosta eläkepäätöksestä ei saa mitään tolkkua.
        Vanhanen ei missään vaiheessa ole myöntänyt sitä eikä tätä.
        Vaikka toimittajat miten suoraan kysyy, onko peruttu hallituksen(Vanhasen ) ehdotus, vastausta ei tule. Alkaa vaan muuta selittelemään. Oikea kovapintainen politiikko, vai onko?
        Saas nähdä miten käy,,
        Aurinkoista päivää kaikille!

        Nyt tulinkin aamukahville korvapuustien kera. Toivottelen kaikille mukavaa alkavaa päivää.
        Meilläpäin on pakkasta vähän yli kolme astetta ja pilvisen oloista. Valoisaa kuitenkin.
        Lueskelin noit ketjuja ja huomasin kuinka suosittu tämä kahvipirtti on. Ainakin monesti siitä puhutaan. Hienoa, kun on mitä voi vaikka paremman puutteessa vähän mollatakkin. Se kyllä tuntuu aika oudolta, mutta on ainakin hyvin huomattu.
        Mahtaneeko johtua pirtin asiallisista lennokkaista ja viihdyttävistä kirjoituksista. Täällä kun niin monet osaavat kirjoittaa niin että tulee tosi hyvälle tuulelle ja siksi täällä on mukava poiketa.
        Toivottelen hyvää päivän jatkoa ja kiittelen kahviseurasta. Seo moro


      • muori67 kirjoitti:

        Kahvillepa kahville tulin minäkin;))

        Olen vahdannut tänä aamuna tuosta naapuri talon katolta PULUJA.

        Pitävät sellaista soidintanssia siellä.

        Pakkasta ei ole kuin pari astetta.

        Kyllä vaan oli apu siitä Reikistä,nukkunut olen tosi hyvin,eikä lonkkaa ole pahemmin kolottanut.

        nyt on mentävä
        näkyillään...

        Onks tuo Reikis nyt sitä akupunktio hoitoa. Tunsin hyvin yhden lääkärin, joka tätä hoitoa antoi, paljon oli hänellä asiakkaita.Monet vuodet täällä vaikutti ja asiakkaita piisasi.Nyt Ilomantsissa asuu ja toimii.Terveisiä vaan Penalle.
        Pakkasta 2.4 astetta pilvinen ja harmaa ilma,ei keväästä tietoakaan. Nyt lähden Helsinkiin hoitamaan sisareni asioita, otan tuosta lähtö kahvit, palaan illalla.
        T: Late


      • Jatta
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Paistaa aurinko, heti aamusta alkaen.

        Vieras on tuo akubunktio, en ole koskaan itse saanut.
        Jonkinlaista "sähköhoitoa" tosin,silloin työaikana. Apua oli siitäkin muiden hoitojen lisänä. Onneksi nyt on keksitty kaikenlaista--
        vaikka tuo akubunktio hoito on itseasiassa todella vanha keksintö joissakin maissa.

        Tuosta eläkepäätöksestä ei saa mitään tolkkua.
        Vanhanen ei missään vaiheessa ole myöntänyt sitä eikä tätä.
        Vaikka toimittajat miten suoraan kysyy, onko peruttu hallituksen(Vanhasen ) ehdotus, vastausta ei tule. Alkaa vaan muuta selittelemään. Oikea kovapintainen politiikko, vai onko?
        Saas nähdä miten käy,,
        Aurinkoista päivää kaikille!

        huomenta tälle torstaille. Reijoko se on, joka juhlii tänään, onnea hänelle!
        On se kumma miten tuo raitis ilma vaikuttaa yöuniin. Eilen olin ikäihmisten liikuntapäivässä urheilukeskuksessa. Oli kelkkakilpailua, pulkkalaskukilpailua ja monenlaista muuta ohjelmaa.

        Nuotiolla ja kodassa saimme paistella makkaroita, silloin kun halusimme. Kahvia ja mehua oli tarjolla. Nukuin peräti 8 tuntia heräämättä kertaakaan.
        Nyt en aamulenkille lähde ollenkaan, päivällä sitten pyöräilen kaupungille.

        Tuo akubunktio- ja myös kuppaushoito on mulle aivan vierasta, en koskaan ole kumpaakaan käyttänyt.
        Täälläkin on ihminen, joka kuppaushoitoa antaa, en vaan oikein ymmärrä sitä hoitoa. Eikös se ole sitä, kun "paha veri" imetään jollain konstein pois, sellaisilla sarvilla. Sanovat, että on tehokasta.

        Tarkoittaako se eläkepäätös sitä, että vuoteen 2025 mennessä eläkeikää kuitenkin nostetaan kolmella vuodella. On niin käsittämätönta tuo politiikka ja nuo päätökset, ettei niistä tavallinen tallaaja tahdo ymmärtää yhtään mitään.

        Aurinkoinen päivä ei tänne meille ole tänään tulossa, mutta muuten aivan hyvältä näyttää, muutama aste pakkasta tällä hetkellä.

        Että, "kyllä se siitä", oliko Tarvajärvi, joka näin sanoi?
        Hyvää päivän jatkoa!


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Onks tuo Reikis nyt sitä akupunktio hoitoa. Tunsin hyvin yhden lääkärin, joka tätä hoitoa antoi, paljon oli hänellä asiakkaita.Monet vuodet täällä vaikutti ja asiakkaita piisasi.Nyt Ilomantsissa asuu ja toimii.Terveisiä vaan Penalle.
        Pakkasta 2.4 astetta pilvinen ja harmaa ilma,ei keväästä tietoakaan. Nyt lähden Helsinkiin hoitamaan sisareni asioita, otan tuosta lähtö kahvit, palaan illalla.
        T: Late

        Ei ole aavistutakaan, mitä reiki on. Muori67 voisi valistaa meitä tietämättömiä. Akupunktion kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä.
        Kiinassa akupunktiolla hoidettiin vaivoja jo yli 4000 vuotta sitten.

        Se perustuu kehon nestevirtauksiin, jotka akupunktiopisteiden kautta saadaan liikkeelle. (Tämä on ihan tällainen maallikon selitys, jolle lääkärit saavat rauhassa hirnahdella! He varmaan ilmaisisivat asian toisin sanoin.) Samaa periaattetta noudattaa akupainanta ja mitä kaikkea niitä on.

        Meillä pakkanen pyörii vielä vähän yli kolmessa asteessa. Taivas on tuhdisti pilvessä, mutta tuuli ei vaikuta kovin pahalta. Ohjelmassa on tänään karvari ammattioppilaitoksella. Paria päälaelta olkapäitä kohti valahtanutta raitaa saavat entrata ja latvoja tasata. Ei sen kummempaa.

        Joo, se on jännä huomata, kuinka tarkasti pirtin touhut luetaan. Jos me olemme niin tylsiä kuin väittävät, niin hittoako ne täällä käyvät edes lukemassa! Vaan se taitaakin olla kateus, joka kaihertaa.

        Luulen, että pahansuopaisten kirjoitusten takana ei ole kuin pari henkilöä (jos niinkään monta!). Sellainen "kateenkorva" haluaisi vain itse olla maailmannapa eikä siksi siedä toisten suosiota.

        Mutta mepä vain porskuttelemme päivästä päivään ja vuodesta vuoteen! Hyvin mahdumme riitelemättä saman katon alle. Tänne sopii tulla mukaan jokaisen, jolla on yhteisöllistä mieltä ja periaatteena toisten kunnioittaminen.


      • muori67 kirjoitti:

        Kahvillepa kahville tulin minäkin;))

        Olen vahdannut tänä aamuna tuosta naapuri talon katolta PULUJA.

        Pitävät sellaista soidintanssia siellä.

        Pakkasta ei ole kuin pari astetta.

        Kyllä vaan oli apu siitä Reikistä,nukkunut olen tosi hyvin,eikä lonkkaa ole pahemmin kolottanut.

        nyt on mentävä
        näkyillään...

        Mkä ihmeen Reiki?

        Oletko levännyt eli pitnyt paussia, "breikannut"?

        Vastaa heti!


      • Katicat*
        Jatta kirjoitti:

        huomenta tälle torstaille. Reijoko se on, joka juhlii tänään, onnea hänelle!
        On se kumma miten tuo raitis ilma vaikuttaa yöuniin. Eilen olin ikäihmisten liikuntapäivässä urheilukeskuksessa. Oli kelkkakilpailua, pulkkalaskukilpailua ja monenlaista muuta ohjelmaa.

        Nuotiolla ja kodassa saimme paistella makkaroita, silloin kun halusimme. Kahvia ja mehua oli tarjolla. Nukuin peräti 8 tuntia heräämättä kertaakaan.
        Nyt en aamulenkille lähde ollenkaan, päivällä sitten pyöräilen kaupungille.

        Tuo akubunktio- ja myös kuppaushoito on mulle aivan vierasta, en koskaan ole kumpaakaan käyttänyt.
        Täälläkin on ihminen, joka kuppaushoitoa antaa, en vaan oikein ymmärrä sitä hoitoa. Eikös se ole sitä, kun "paha veri" imetään jollain konstein pois, sellaisilla sarvilla. Sanovat, että on tehokasta.

        Tarkoittaako se eläkepäätös sitä, että vuoteen 2025 mennessä eläkeikää kuitenkin nostetaan kolmella vuodella. On niin käsittämätönta tuo politiikka ja nuo päätökset, ettei niistä tavallinen tallaaja tahdo ymmärtää yhtään mitään.

        Aurinkoinen päivä ei tänne meille ole tänään tulossa, mutta muuten aivan hyvältä näyttää, muutama aste pakkasta tällä hetkellä.

        Että, "kyllä se siitä", oliko Tarvajärvi, joka näin sanoi?
        Hyvää päivän jatkoa!

        Tuossa eläkeikäkeskustelussa hieman sekoittuvat sanat eläkkeelle siirtyminen ja virallinen vanhuuseläkeikä. Nyt kun eläkkeelle on siirrytty keskimäärin 59v iässä, tavoitteeksi asetettiin
        saada siirrettyä eläköitymistä nykyiseen vanhuuseläkeiän alarajaan 63 vuoteen.

        Sen saavuttamiseksi nyt sitten työryhmä pohtii keinoja ja toimintatapoja. Hallitus oli yksioikoisesti ajatellut, että eläköitymisikä nousisi 59:stä sillä, että vanhuuseläkeikä korotetaan 65v:een.
        Minusta tuo uusi ratkaisu on järkevämpi.Varmaan vanhat työntekijät alkavat saamaan ylimääräisiä vapaita, kunnon kohennusta ja terveysvalistusta ja kulttuurikuponkeja. Eläkekarttumat jo toteutuu korotettuna. Katsotaan ja kuunnellaan. Ai niin mehän jo olemmekin tällä ANSAITULLA eläkkeellämme.

        Ainakin silloin v 1996, kun jouduin eläkkeelle 60 vuotiaana (ammattiini liittyvä vanhuuseläkeraja), muistan kuinka nelikymppiset työkaverini huokailivat, että pääsispä jo eläkkeelle. Sanoin että älkää hyvät ihmiset tätä toivoko, sillä haluatteko niin pian vanhaksi tulla.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Mkä ihmeen Reiki?

        Oletko levännyt eli pitnyt paussia, "breikannut"?

        Vastaa heti!

        Reiki on sellaista jotain kehon lämmön siirtoa,en minä siitä paremmin tiedä.
        Eikä siinä pistellä neuloilla eikä muillakaan tikuilla,vaan käsillään tämä "hoitaja"pitää kiini,eikä siinä edes hierota,en tiedä mitä se oikein on.
        Mutta minun lonkkasärky on kyllä hävinnyt.
        siinä tuli sellainen lämmin tunne koko kehoon ja "hoitaja"sano että tunsi sen minun kipukohdan käsissään.
        Poppa eukoksi minä Hänet ristin.
        ensi viikolla menen vielä uudelleen.

        Ihan pihalla minä siitä asiasta olen.
        Näkyillään...
        Heheeee


      • muori67 kirjoitti:

        Reiki on sellaista jotain kehon lämmön siirtoa,en minä siitä paremmin tiedä.
        Eikä siinä pistellä neuloilla eikä muillakaan tikuilla,vaan käsillään tämä "hoitaja"pitää kiini,eikä siinä edes hierota,en tiedä mitä se oikein on.
        Mutta minun lonkkasärky on kyllä hävinnyt.
        siinä tuli sellainen lämmin tunne koko kehoon ja "hoitaja"sano että tunsi sen minun kipukohdan käsissään.
        Poppa eukoksi minä Hänet ristin.
        ensi viikolla menen vielä uudelleen.

        Ihan pihalla minä siitä asiasta olen.
        Näkyillään...
        Heheeee

        Kuukletin sen reikin.

        On sellaista energiahoidon ja henkisen kehityksen hoitoa.

        käykää vain lukemassa.


      • muori67 kirjoitti:

        Reiki on sellaista jotain kehon lämmön siirtoa,en minä siitä paremmin tiedä.
        Eikä siinä pistellä neuloilla eikä muillakaan tikuilla,vaan käsillään tämä "hoitaja"pitää kiini,eikä siinä edes hierota,en tiedä mitä se oikein on.
        Mutta minun lonkkasärky on kyllä hävinnyt.
        siinä tuli sellainen lämmin tunne koko kehoon ja "hoitaja"sano että tunsi sen minun kipukohdan käsissään.
        Poppa eukoksi minä Hänet ristin.
        ensi viikolla menen vielä uudelleen.

        Ihan pihalla minä siitä asiasta olen.
        Näkyillään...
        Heheeee

        Jos vaivaansa hakee apuu ja saa apuu niin ei kait sillä liene välii, mitä hoito on.
        Voihan se olla noituuttaki voi olla olemattaki.
        Aivan kuin yhdes mainoksessa.
        Pääasia että tauti hävis.

        Voidaanhan hyvästi


      • irkku-37 kirjoitti:

        Harmaalta näyttää,joten aurinko voisi näyttäytyä tänään,mutta onhan torstai toivoa täynnä,joten ei menetetä toivoa.Otan kahvia ja pullaa..Kiitos keittäjälle! Olen lukenut ketjuja..ihan kummallisia ovat.Pääasia,että ihmiset kirjoittavat,saavat sormetkin jumppaa.Kun ihmiset kiihtyvät,niin verikin
        kiertää paremmin suonissa ..hehhee..Siis,on vain hyödyksi.Akupunktiosta tuli mieleen,että tyttäreltä meni sormesta jänne poikki ja se leikattiin akupunktiota käyttäen..oli kivuton ja veretön leikkaus..Tytär oli aika nuori ja sanoi,että ei sattunut yhtään,joten hyödyllinen
        keksintö on..Yhdellä potilaalla oli jalka amputoitu ja siinä oli haamusärkyä..sekin parani akupunktiolla..On se muuten kummallista,kun jalkaa särkee,vaikka sitä ei enää edes ole..
        No,kaikkea ihmeellistä on,ihmisillä...
        Hallituskin sitten perui sen eläkeiänkorotuksen..
        Olihan se "vähän" harkitsematon heitto..Meni
        Matilla varmaan ,hiihtäessään,sukset ristiin..
        No,semmoista sattuu tekevälle...Kirjoituksia tuli
        kovasti aiheesta ja puheita..Nyt sitten on menossa jälkipuintia.. No,semmoista on politiikka.
        Jos nyt alkaisin taas, tälläpuolella konetta.
        touhuamaan,joten toivottelen hauskaa päivää ja iloista mieltä! t.Irkku

        Minulla särkee hampaita aina sillo tällön, vaikka suussani ei yhtään aitoo alkuperäistä hammasta, kaikki muut hampaani ovat posliinii paitsi yksi kultaa.
        Ei siihen särkyyn voi lääkettäkään ottaa, aikansa kestää mut inhottavaa on.

        kestellään kuin mies


      • Jatta
        Katicat* kirjoitti:

        Tuossa eläkeikäkeskustelussa hieman sekoittuvat sanat eläkkeelle siirtyminen ja virallinen vanhuuseläkeikä. Nyt kun eläkkeelle on siirrytty keskimäärin 59v iässä, tavoitteeksi asetettiin
        saada siirrettyä eläköitymistä nykyiseen vanhuuseläkeiän alarajaan 63 vuoteen.

        Sen saavuttamiseksi nyt sitten työryhmä pohtii keinoja ja toimintatapoja. Hallitus oli yksioikoisesti ajatellut, että eläköitymisikä nousisi 59:stä sillä, että vanhuuseläkeikä korotetaan 65v:een.
        Minusta tuo uusi ratkaisu on järkevämpi.Varmaan vanhat työntekijät alkavat saamaan ylimääräisiä vapaita, kunnon kohennusta ja terveysvalistusta ja kulttuurikuponkeja. Eläkekarttumat jo toteutuu korotettuna. Katsotaan ja kuunnellaan. Ai niin mehän jo olemmekin tällä ANSAITULLA eläkkeellämme.

        Ainakin silloin v 1996, kun jouduin eläkkeelle 60 vuotiaana (ammattiini liittyvä vanhuuseläkeraja), muistan kuinka nelikymppiset työkaverini huokailivat, että pääsispä jo eläkkeelle. Sanoin että älkää hyvät ihmiset tätä toivoko, sillä haluatteko niin pian vanhaksi tulla.

        vanhuuseläke ole se, kun alkaa saada kansaneläkettä ja se on tietääkseni aina 65 v.
        Olkoon miten on, eipä enää tarvitse murehtia tuollaisia asioita. Itselleni ei kansaneläkettä heru tippaakaan, työeläke on pikkuriikkisen sen rajan yläpuolella.
        No, joka kuukausi on tilipäivä ja se on pääasia ja sillä on pärjättävä. Hyvin pärjää, kun ei enää mitään turhuuksia tarvitse ostella. Tavaraa ja rettua on kaapit täynnä.

        No kyllä tänään vähän tuhlasin. Ostin Anttilasta tarjouksesta sellaisen vaalean kevyen tikkitakin. Maksoikin 20 e. Kesäksi ihan kiva.

        Taas on muuten poistettu eräs pitkä viestiketju kokonaan. Eipä siinä ollutkaan päätä eikä häntää.
        Sen olen myös huomannut, että eräässä, myöskin jo poistetussa, ketjussa oli aika tavalla Pirtti ja pirttiläiset jonkun hampaissa.

        Täällä omassa kaupungissa oli joskus vielä 70 luvullakin kahvila, jonka nimi oli Kahvipirtti. Oli sellainen kahvimökki, hirsistä tehty. Eräs mummo sitä piti ja itse sinne munkit ja nisut leipoi. Oli mahdottoman suosittu paikka. Sinne kerääntyi nuoret ja vanhat rupattelemaan kahvin ja sikapossun kera. Nyt paikalla seisoo ostoskeskus.

        Ollaan ylpeitä meidän ikiomasta Pirtistä ja pidetään se yllä ja käydään kahvilla ja joskus nauttimassa nurkkakaapinkin antimista.
        Siitäkin on ollut juttua tuolla muissa ketjuissa.

        Nyt alkaa Kauniit ja Rohkeat pian, täytyy sitä hömppää mennä katsomaan.
        Voidaan hyvin!


      • Katicat*
        Jatta kirjoitti:

        vanhuuseläke ole se, kun alkaa saada kansaneläkettä ja se on tietääkseni aina 65 v.
        Olkoon miten on, eipä enää tarvitse murehtia tuollaisia asioita. Itselleni ei kansaneläkettä heru tippaakaan, työeläke on pikkuriikkisen sen rajan yläpuolella.
        No, joka kuukausi on tilipäivä ja se on pääasia ja sillä on pärjättävä. Hyvin pärjää, kun ei enää mitään turhuuksia tarvitse ostella. Tavaraa ja rettua on kaapit täynnä.

        No kyllä tänään vähän tuhlasin. Ostin Anttilasta tarjouksesta sellaisen vaalean kevyen tikkitakin. Maksoikin 20 e. Kesäksi ihan kiva.

        Taas on muuten poistettu eräs pitkä viestiketju kokonaan. Eipä siinä ollutkaan päätä eikä häntää.
        Sen olen myös huomannut, että eräässä, myöskin jo poistetussa, ketjussa oli aika tavalla Pirtti ja pirttiläiset jonkun hampaissa.

        Täällä omassa kaupungissa oli joskus vielä 70 luvullakin kahvila, jonka nimi oli Kahvipirtti. Oli sellainen kahvimökki, hirsistä tehty. Eräs mummo sitä piti ja itse sinne munkit ja nisut leipoi. Oli mahdottoman suosittu paikka. Sinne kerääntyi nuoret ja vanhat rupattelemaan kahvin ja sikapossun kera. Nyt paikalla seisoo ostoskeskus.

        Ollaan ylpeitä meidän ikiomasta Pirtistä ja pidetään se yllä ja käydään kahvilla ja joskus nauttimassa nurkkakaapinkin antimista.
        Siitäkin on ollut juttua tuolla muissa ketjuissa.

        Nyt alkaa Kauniit ja Rohkeat pian, täytyy sitä hömppää mennä katsomaan.
        Voidaan hyvin!

        Kyllä työeläkkeissäkin on vanhuuseläkeikä. Se tosin vaihtelee eri ammateissa.
        Tästä Kelan sivuston lainauksesta se käy ilmi. Aina tässä viidakossa viisastuu.

        "Kansaneläkkeen vanhuuseläkettä voit hakea joko yhtä aikaa työeläkkeen vanhuuseläkkeen kanssa tai erikseen".

        Työttömyys-, osa-aika-ja työkyvyttömyyseläkkeet alkavat ennen vanhuuseläkettä.


      • meri-kukka98..
        Jatta kirjoitti:

        vanhuuseläke ole se, kun alkaa saada kansaneläkettä ja se on tietääkseni aina 65 v.
        Olkoon miten on, eipä enää tarvitse murehtia tuollaisia asioita. Itselleni ei kansaneläkettä heru tippaakaan, työeläke on pikkuriikkisen sen rajan yläpuolella.
        No, joka kuukausi on tilipäivä ja se on pääasia ja sillä on pärjättävä. Hyvin pärjää, kun ei enää mitään turhuuksia tarvitse ostella. Tavaraa ja rettua on kaapit täynnä.

        No kyllä tänään vähän tuhlasin. Ostin Anttilasta tarjouksesta sellaisen vaalean kevyen tikkitakin. Maksoikin 20 e. Kesäksi ihan kiva.

        Taas on muuten poistettu eräs pitkä viestiketju kokonaan. Eipä siinä ollutkaan päätä eikä häntää.
        Sen olen myös huomannut, että eräässä, myöskin jo poistetussa, ketjussa oli aika tavalla Pirtti ja pirttiläiset jonkun hampaissa.

        Täällä omassa kaupungissa oli joskus vielä 70 luvullakin kahvila, jonka nimi oli Kahvipirtti. Oli sellainen kahvimökki, hirsistä tehty. Eräs mummo sitä piti ja itse sinne munkit ja nisut leipoi. Oli mahdottoman suosittu paikka. Sinne kerääntyi nuoret ja vanhat rupattelemaan kahvin ja sikapossun kera. Nyt paikalla seisoo ostoskeskus.

        Ollaan ylpeitä meidän ikiomasta Pirtistä ja pidetään se yllä ja käydään kahvilla ja joskus nauttimassa nurkkakaapinkin antimista.
        Siitäkin on ollut juttua tuolla muissa ketjuissa.

        Nyt alkaa Kauniit ja Rohkeat pian, täytyy sitä hömppää mennä katsomaan.
        Voidaan hyvin!

        Poistettiin aikoinaan kaikilta, joilla on työeläke. Siitähän olikin purnausta, kun useampi sata otettiin pois(mummonmarkkoja aikoinaan).

        No eivätpähän meitä koske enää nuo, elleivät keksi alkaa pienentämään eläkkeitä. Sekin hoituu helposti kun veroja mätkäsee lisää.

        Niin, keinoja nyt etsivät millä saada ihmiset pysymään edes 63 saakka töissä.
        Toisaalta kun irti sanotaan ne ovat niitä vanhimpia jotka lähtee. Ja ikäihmisiä ei palkata jos nuorempia on tulossa.
        Siinäpä sitä onkin.
        Nytkin saa olla töissä 68 vuotiaaksi, jos on kykenevä. Joten aika turhaa olisi ikärajan nosto tässä vaiheessa.
        Mutta kun se Matti sen nyt keksi kesken lapinhiihdon,,,
        Onkin aika vaarallista laskea häntä yksin hiitelemään- tiedä mitä vielä keksii !
        No, siinäpähän sotivat meistä nähden. Saadaan vaan sivusta seurata, miten menee !

        En suinkaan kehu mutta itseni tuntien 20 km. hiihto oli SUURI saavutus. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Kahvit ja eväät reppuun, ja pikkuhiljaa vaan hiihtämään omaan tahtiinsa.
        Saunan jälkeen olikin ihan kypsä olo. Vaikka rusetille olis vääntynyt, niin olin vetelä.

        Tuli lopulta ne ihanat kevät-talven aurinkohanget,joita on odoteltu !
        Toivotaan niiden riittävän kaikille ja kauan !
        Mukavat illan jatkot itse kullekin!


      • Katicat* kirjoitti:

        Kyllä työeläkkeissäkin on vanhuuseläkeikä. Se tosin vaihtelee eri ammateissa.
        Tästä Kelan sivuston lainauksesta se käy ilmi. Aina tässä viidakossa viisastuu.

        "Kansaneläkkeen vanhuuseläkettä voit hakea joko yhtä aikaa työeläkkeen vanhuuseläkkeen kanssa tai erikseen".

        Työttömyys-, osa-aika-ja työkyvyttömyyseläkkeet alkavat ennen vanhuuseläkettä.

        On silloin kun jää normaalisti töistä eläkkeelle.
        Esim. itse jäin 58v. Se oli vanhuuseläke nimeltään. Eikä mitään kansaneläkkeen perusosia tms. voinut edes hakea!


      • Saimi kirjoitti:

        Jos vaivaansa hakee apuu ja saa apuu niin ei kait sillä liene välii, mitä hoito on.
        Voihan se olla noituuttaki voi olla olemattaki.
        Aivan kuin yhdes mainoksessa.
        Pääasia että tauti hävis.

        Voidaanhan hyvästi

        Helsingissä tuli käytyä, sisaren asiat loksahtivat taas himpunverran eteenpäin.
        Tarkoitus myydä hänen entinen asunto, mutta siinä on monta asiaa ennenkuin kaupat syntyy.
        Nyt ne on hyvällä alulla. Sisko asuu vanhainkodissa ja oma asunto on tarpeeton.

        Reikkihoitokin selvisi, muorin lonkkakin on paranemaan päin, hoito on hyvää kun kerran tehoaa.
        Nyt olisi korkea aika piipahtaa nurkkakaapilla, asiat kun menevät parempaan suuntaan, ei kenelläkään liene mitään sitä vastaan.
        Takkaan tuli ja keinu heilumaan.
        Mukavaa illanjatkoa t: Late


      • Jatta
        Katicat* kirjoitti:

        Kyllä työeläkkeissäkin on vanhuuseläkeikä. Se tosin vaihtelee eri ammateissa.
        Tästä Kelan sivuston lainauksesta se käy ilmi. Aina tässä viidakossa viisastuu.

        "Kansaneläkkeen vanhuuseläkettä voit hakea joko yhtä aikaa työeläkkeen vanhuuseläkkeen kanssa tai erikseen".

        Työttömyys-, osa-aika-ja työkyvyttömyyseläkkeet alkavat ennen vanhuuseläkettä.

        Nämä eläkeasiat ovat niin vaikeita asioita minulle ainakin. Minulla oli työeläkeikä 65 v, kun olin vak.yhtiössä töissä. Sen jälkeen kunnan palveluksessa TK;ssa, mutta jos olisin mennyt kunnalle vuotta aikaisemmin töihin, niin olisi ollut mahdollisuus päästä 63 vuotiaana eläkkeelle. Siltikään en olisi saanut sitä aikaisemmin tienattua eläkettä, kuin vasta 65 vuotiaana.
        Minä jatkoin vielä vuodella, eli 66 vuotiaaksi.
        Juuri silloin tuli tämä 2005 vuoden eläkeuudistus, jolloin oli mahdollisuus jatkaa.

        Monimutkainen viidakko kuitenkin on. Annoit hyvin asiantuntevan selvityksen ja vielä kiitos siitä. Vanhanakin voi viisastua.

        Nyt Pirttiin kahville!


      • Jatta
        Jatta kirjoitti:

        huomenta tälle torstaille. Reijoko se on, joka juhlii tänään, onnea hänelle!
        On se kumma miten tuo raitis ilma vaikuttaa yöuniin. Eilen olin ikäihmisten liikuntapäivässä urheilukeskuksessa. Oli kelkkakilpailua, pulkkalaskukilpailua ja monenlaista muuta ohjelmaa.

        Nuotiolla ja kodassa saimme paistella makkaroita, silloin kun halusimme. Kahvia ja mehua oli tarjolla. Nukuin peräti 8 tuntia heräämättä kertaakaan.
        Nyt en aamulenkille lähde ollenkaan, päivällä sitten pyöräilen kaupungille.

        Tuo akubunktio- ja myös kuppaushoito on mulle aivan vierasta, en koskaan ole kumpaakaan käyttänyt.
        Täälläkin on ihminen, joka kuppaushoitoa antaa, en vaan oikein ymmärrä sitä hoitoa. Eikös se ole sitä, kun "paha veri" imetään jollain konstein pois, sellaisilla sarvilla. Sanovat, että on tehokasta.

        Tarkoittaako se eläkepäätös sitä, että vuoteen 2025 mennessä eläkeikää kuitenkin nostetaan kolmella vuodella. On niin käsittämätönta tuo politiikka ja nuo päätökset, ettei niistä tavallinen tallaaja tahdo ymmärtää yhtään mitään.

        Aurinkoinen päivä ei tänne meille ole tänään tulossa, mutta muuten aivan hyvältä näyttää, muutama aste pakkasta tällä hetkellä.

        Että, "kyllä se siitä", oliko Tarvajärvi, joka näin sanoi?
        Hyvää päivän jatkoa!

        ettei se Tarvajärvi ollut, joka noin sanoi, vaan Mauno Koivisto taisi olla.


      • meri-kukka98.. kirjoitti:

        Poistettiin aikoinaan kaikilta, joilla on työeläke. Siitähän olikin purnausta, kun useampi sata otettiin pois(mummonmarkkoja aikoinaan).

        No eivätpähän meitä koske enää nuo, elleivät keksi alkaa pienentämään eläkkeitä. Sekin hoituu helposti kun veroja mätkäsee lisää.

        Niin, keinoja nyt etsivät millä saada ihmiset pysymään edes 63 saakka töissä.
        Toisaalta kun irti sanotaan ne ovat niitä vanhimpia jotka lähtee. Ja ikäihmisiä ei palkata jos nuorempia on tulossa.
        Siinäpä sitä onkin.
        Nytkin saa olla töissä 68 vuotiaaksi, jos on kykenevä. Joten aika turhaa olisi ikärajan nosto tässä vaiheessa.
        Mutta kun se Matti sen nyt keksi kesken lapinhiihdon,,,
        Onkin aika vaarallista laskea häntä yksin hiitelemään- tiedä mitä vielä keksii !
        No, siinäpähän sotivat meistä nähden. Saadaan vaan sivusta seurata, miten menee !

        En suinkaan kehu mutta itseni tuntien 20 km. hiihto oli SUURI saavutus. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Kahvit ja eväät reppuun, ja pikkuhiljaa vaan hiihtämään omaan tahtiinsa.
        Saunan jälkeen olikin ihan kypsä olo. Vaikka rusetille olis vääntynyt, niin olin vetelä.

        Tuli lopulta ne ihanat kevät-talven aurinkohanget,joita on odoteltu !
        Toivotaan niiden riittävän kaikille ja kauan !
        Mukavat illan jatkot itse kullekin!

        Edellisen laman aikana poistettiin kansaneläkkeen perusosa, jos työeläke oli liian suuri, asteittain se minultakin poistui, ei kertaheitolla.Myähemmin sitä ei saanut ollenkaan jos tuöeläke on tarpeeksi iso.Edelleen kansaneläkkettä voi saada vaikka saa työeläkettä, eläkkeen määrä ratkaisee.


      • LateVaan kirjoitti:

        Helsingissä tuli käytyä, sisaren asiat loksahtivat taas himpunverran eteenpäin.
        Tarkoitus myydä hänen entinen asunto, mutta siinä on monta asiaa ennenkuin kaupat syntyy.
        Nyt ne on hyvällä alulla. Sisko asuu vanhainkodissa ja oma asunto on tarpeeton.

        Reikkihoitokin selvisi, muorin lonkkakin on paranemaan päin, hoito on hyvää kun kerran tehoaa.
        Nyt olisi korkea aika piipahtaa nurkkakaapilla, asiat kun menevät parempaan suuntaan, ei kenelläkään liene mitään sitä vastaan.
        Takkaan tuli ja keinu heilumaan.
        Mukavaa illanjatkoa t: Late

        Katselin junan ikkunasta, kun aurinko kimmelsi puiden oksissa, timantteja säteilllen, kun pääsin määränpäähän oli pilvessä.
        Pienellä vähän toistasataa kilometriä, sää aivan erilainen.

        Ajatukset veivät kauas kun niitä pajuttuneita peltosarkoja katselin, miten olikaan se kovan työn tulos tuollainen.
        Surullista, ihmisten raadannan tulos nyt hukkamaana.

        Kyselytunnilla seurasin hallituksen selityksiä maan tilasta ja kyllä huoli kasvoi, ei tiedä päättäjätkään miten on pullat uunissa.
        Hyvin kierteleviä viestejä tuli valtionvarainministeriltä.
        Leikkauksia, veronkorotuksia, mitä muuta, voi sentään.

        No tämä tätä tänä päivänä, velanoton tarve eikun kasvaa, mihin ihmeeseen rahat katoavat, jossakin ne on oltava.
        Eipä taida minun pohdillani selvitelä, mutta lupa on ihmetellä, ja huoli tulevaisuudesta pelottaa.

        Pirtissä kumminkin on paranneltu yhdellä jos toisellakin menetelmällä, uskoisin että vahva usko asiaan on oltava, ennenkuin tämä reikihoito tepsii.
        En ole itse kokeillut, hyvä jos siitä avun saa.

        Eikös Hesassa ole helppo myydä asuntoja, kun pula niistä on, tietenkin kun tavallaan välikätenä on siinä on omat kuviot

        Nukkumatti jo alkaa silmiä hiertää, ihana on pitkälleen käydä ja unten maailmaan siirtyä.

        Pirtin rauhaa ei mikään häiritse, vaikka palstan kuolemasta huolissaan ollaan, pyöriihän palsta vaikka pirtin voimalla, hih,hih.

        Lopetan nyt että en joudu hukan suuhun, hyvää yötä.


      • Lokari-x
        muori67 kirjoitti:

        Reiki on sellaista jotain kehon lämmön siirtoa,en minä siitä paremmin tiedä.
        Eikä siinä pistellä neuloilla eikä muillakaan tikuilla,vaan käsillään tämä "hoitaja"pitää kiini,eikä siinä edes hierota,en tiedä mitä se oikein on.
        Mutta minun lonkkasärky on kyllä hävinnyt.
        siinä tuli sellainen lämmin tunne koko kehoon ja "hoitaja"sano että tunsi sen minun kipukohdan käsissään.
        Poppa eukoksi minä Hänet ristin.
        ensi viikolla menen vielä uudelleen.

        Ihan pihalla minä siitä asiasta olen.
        Näkyillään...
        Heheeee

        Annapas mulleki sen reikiä antavan ihmisen osote enskesään mennessä.
        Tolla skypella voisit vaikka soitella mulle....

        Meinaan ettei tulis mitään mainosta , sekuh on kuulemanih mukaan tälläkih palstalla kieletty..

        Niin tota määki menisih kokkeilemaan, jos mullekih jottain apuva tulis, noihin munsärkyihini ja vaivoihini nääs.

        Tota ei täsä nyt mitään kiirusta ole , kuh siellä suoamesa oh vielä liikakylmää mulle.

        Enmää vielä moneen kuukauteen tarkene suomessa nääs.

        Mut pirä muistisa seh osotteen antamineh nääs.

        Määkuh nytten nävyn olevan ensimmäineh niiiih pistän kahveet kiehuun ja juoan iteki.
        Terv: Lokari-x


      • Lokari-x kirjoitti:

        Annapas mulleki sen reikiä antavan ihmisen osote enskesään mennessä.
        Tolla skypella voisit vaikka soitella mulle....

        Meinaan ettei tulis mitään mainosta , sekuh on kuulemanih mukaan tälläkih palstalla kieletty..

        Niin tota määki menisih kokkeilemaan, jos mullekih jottain apuva tulis, noihin munsärkyihini ja vaivoihini nääs.

        Tota ei täsä nyt mitään kiirusta ole , kuh siellä suoamesa oh vielä liikakylmää mulle.

        Enmää vielä moneen kuukauteen tarkene suomessa nääs.

        Mut pirä muistisa seh osotteen antamineh nääs.

        Määkuh nytten nävyn olevan ensimmäineh niiiih pistän kahveet kiehuun ja juoan iteki.
        Terv: Lokari-x

        Hyvä tulla valmiille kahville.
        kiitos Lokarille,kyllä tämä maistuukin;))

        Pidän toki mielessä,että saat osoitteen.
        pakko on uskoa siitä olevan apua,ainakin minulle.

        Tänään pitää mennä viemään postiin paketti pojalle ja kaupasta hakea sipulia,kun en eilen muistanut,eihän karjalanpaisti ole mitään ilman sipulia.Lisäksi hirssipuuro uuniin.
        Oikein laiskan ruokia;))

        Näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Hyvä tulla valmiille kahville.
        kiitos Lokarille,kyllä tämä maistuukin;))

        Pidän toki mielessä,että saat osoitteen.
        pakko on uskoa siitä olevan apua,ainakin minulle.

        Tänään pitää mennä viemään postiin paketti pojalle ja kaupasta hakea sipulia,kun en eilen muistanut,eihän karjalanpaisti ole mitään ilman sipulia.Lisäksi hirssipuuro uuniin.
        Oikein laiskan ruokia;))

        Näkyillään...

        Aamu on jo pitkällä, miten lie livahtanut, hereillä olen ollut jo kauan.
        Päivä on todella valennut ja pilvisenä näkyy olevan, Emot saavat onnittelut.
        En tunne ketään tuota nimeä käyttävää, aika harvinaista varmaan on löytyäkin.
        Onhan meitä emoja, ihmisissä ja eläimissä paljonkin;)

        Päivän suunnitelmia ei ole tehty, vähän sellaista kävi mielessä, että suksille noustaisiin, mutta ainakin huomiseen siirtyi.
        En ole suksilla ollut oikein kunnolla hiihtäen kymmeneen vuoteen, voi se ola hauska toimitus katsella, jos toteutuu.
        En kaatumista pelkää, mutta se ylösnousu voi ollakin toinen juttu, avustajaa tarvitsen.
        Ei kyllä voi puhua lihaskunnosta, vaikka lihaa onkin, naurattaa vaikka ei naurun asia olekkaan.

        Olishan se mukava jos apu tulisi Lokarillekin, sinullakin ne raajat meinaa topin väliin laittaa, näin muistelen.
        Taitaa olla aika yleistä vaivaa meidän ikäryhmälle.

        Antoikohan Lokari kissoille ruokaa, kovin tuossa kiehnäävät, no minä laitan aamupalan teillekin.
        Kiitos kahvinkeittäjälle, hyvää oli, tästä se viikonlopun alku alkaa sujumaan.
        Tulkaa vauhtia pirtistä ottamaan toisetkin,kahvilla sitä käyntiin lähdetään.

        Hyvää perjantaipäivää ystävät.


      • Katicat*
        SkillaN kirjoitti:

        Aamu on jo pitkällä, miten lie livahtanut, hereillä olen ollut jo kauan.
        Päivä on todella valennut ja pilvisenä näkyy olevan, Emot saavat onnittelut.
        En tunne ketään tuota nimeä käyttävää, aika harvinaista varmaan on löytyäkin.
        Onhan meitä emoja, ihmisissä ja eläimissä paljonkin;)

        Päivän suunnitelmia ei ole tehty, vähän sellaista kävi mielessä, että suksille noustaisiin, mutta ainakin huomiseen siirtyi.
        En ole suksilla ollut oikein kunnolla hiihtäen kymmeneen vuoteen, voi se ola hauska toimitus katsella, jos toteutuu.
        En kaatumista pelkää, mutta se ylösnousu voi ollakin toinen juttu, avustajaa tarvitsen.
        Ei kyllä voi puhua lihaskunnosta, vaikka lihaa onkin, naurattaa vaikka ei naurun asia olekkaan.

        Olishan se mukava jos apu tulisi Lokarillekin, sinullakin ne raajat meinaa topin väliin laittaa, näin muistelen.
        Taitaa olla aika yleistä vaivaa meidän ikäryhmälle.

        Antoikohan Lokari kissoille ruokaa, kovin tuossa kiehnäävät, no minä laitan aamupalan teillekin.
        Kiitos kahvinkeittäjälle, hyvää oli, tästä se viikonlopun alku alkaa sujumaan.
        Tulkaa vauhtia pirtistä ottamaan toisetkin,kahvilla sitä käyntiin lähdetään.

        Hyvää perjantaipäivää ystävät.

        Emo minäkin, mutta mistä allakasta sinä sen nimen löysit? Minä näin vaan Ernon.


      • SkillaN**
        Katicat* kirjoitti:

        Emo minäkin, mutta mistä allakasta sinä sen nimen löysit? Minä näin vaan Ernon.

        tämä voimassa oleva kalenteri on, mutta pitää ottaa syy itselleni, huolimattomasti katsoin, kiitos kun korjasit.

        Vähän kyllä hälytyskellot soivat, kun en eläissäni ole tuollaista nimeä kuullut, mutta monta ihmeellistä on mailmassa, mitä tämä huolimaton mummeli ei tiedä.

        Katsoin kalenteria sivusta ja emolta näytti mokoma.
        Onnitellaan nyt kumminkin Ernoa ja vielä lämpimämmin kuin tavallisesti, syystä kun meinasin heidät sivuuttaa.
        Pidän onnittelut emoille voimassa, kyllähän me niitä tarvitaan;)


      • Jatta
        SkillaN** kirjoitti:

        tämä voimassa oleva kalenteri on, mutta pitää ottaa syy itselleni, huolimattomasti katsoin, kiitos kun korjasit.

        Vähän kyllä hälytyskellot soivat, kun en eläissäni ole tuollaista nimeä kuullut, mutta monta ihmeellistä on mailmassa, mitä tämä huolimaton mummeli ei tiedä.

        Katsoin kalenteria sivusta ja emolta näytti mokoma.
        Onnitellaan nyt kumminkin Ernoa ja vielä lämpimämmin kuin tavallisesti, syystä kun meinasin heidät sivuuttaa.
        Pidän onnittelut emoille voimassa, kyllähän me niitä tarvitaan;)

        iloisia uutisia. Olen noussut aamulla varhain tekemään karjalanpiirakoita. Ne ovat nyt valmiita.Tein niin paljon, että riisipuuro loppui ja jouduin tekemään muusia niistä pussijauheista. Itse tykkään perunapiirakoistakin.

        Huomen aamulla tulee pojan perhe Pirkkalasta ja saan olla sen 2 v ja risat kanssa yönkin kahdestaan. Jännittää vähän, mutta olenhan minä ennenkin pärjännyt. Ikävähän minulla jo onkin.

        Ovat sellaisia kala-kana linjalla olevia, tai oikeammin, äiti ja poika, mutta onhan siinä kyllä isänkin täytynyt sopeutua samanlaiseen ruokavalioon.
        Nyt tulen Pirttiin kahville ja tuon noita piirakoita tullessani, jos vaikka maistuisi siellä käyville.
        Tervetuloa, keitän kahvitkin, jos on päässyt loppumaan.

        P.S. Emojahan me suurimmaksi osaksi ollaan, me pirttiläiset ja onnea tarvitaan vieläkin.


      • Hintriika*
        SkillaN** kirjoitti:

        tämä voimassa oleva kalenteri on, mutta pitää ottaa syy itselleni, huolimattomasti katsoin, kiitos kun korjasit.

        Vähän kyllä hälytyskellot soivat, kun en eläissäni ole tuollaista nimeä kuullut, mutta monta ihmeellistä on mailmassa, mitä tämä huolimaton mummeli ei tiedä.

        Katsoin kalenteria sivusta ja emolta näytti mokoma.
        Onnitellaan nyt kumminkin Ernoa ja vielä lämpimämmin kuin tavallisesti, syystä kun meinasin heidät sivuuttaa.
        Pidän onnittelut emoille voimassa, kyllähän me niitä tarvitaan;)

        Voihan emoseni! Minäkin luin tekstisi pariin kertaan ja sitten piti mennä allakasta tarkistamaan, ovatko emot saaneet äitienpäivän lisäksi toisen ikioman päivänsä. Hyvää päivää kuitenkin kahvipirtin emolle!

        Pilvessä öllöttää päivä meillä ja taitaa niin olla seuraavienkin päivien kanssa. Vaikka tuuli on melkoinen, niin ei se puhalla pilviä pois. Tai sitten niitä riittää tuulen tuoda koko ajan lisää.

        Kamalaa, olen yrittänyt tässä ruotsiksi käydä sähköpostikirjeenvaihtoa. Ei mitään pitkiä sepustuksia, mutta lyhyetkin viestit saavat aivosolut sekasortoon. Mielessään kääntää jonkun lauseen suitsait ruotsiksi, mutta kun alkaa kirjoittaa sitä, herää kamala epäilys, että noinkohan se oli.

        En minä mistään kielioppivirheistä välitä, mutta jos käännän asian päälaelleen! Helpompaa on itselle tulkata suomeksi se vastapuolen teksti. Kirjeenvaihdon syynä on, että pitäisi lähteä edustusmatkalle tuonne Jäämeren rannalle. Matkan järjestäjä on Ruotsissa, eikä asiaa hoitava henkilö puhu edes meänkieltä, vaikka onkin siltä kielialueelta.

        Jospas tämä emon päivä vielä iloksi muuttuisi! Adjö!


      • SkillaN kirjoitti:

        Aamu on jo pitkällä, miten lie livahtanut, hereillä olen ollut jo kauan.
        Päivä on todella valennut ja pilvisenä näkyy olevan, Emot saavat onnittelut.
        En tunne ketään tuota nimeä käyttävää, aika harvinaista varmaan on löytyäkin.
        Onhan meitä emoja, ihmisissä ja eläimissä paljonkin;)

        Päivän suunnitelmia ei ole tehty, vähän sellaista kävi mielessä, että suksille noustaisiin, mutta ainakin huomiseen siirtyi.
        En ole suksilla ollut oikein kunnolla hiihtäen kymmeneen vuoteen, voi se ola hauska toimitus katsella, jos toteutuu.
        En kaatumista pelkää, mutta se ylösnousu voi ollakin toinen juttu, avustajaa tarvitsen.
        Ei kyllä voi puhua lihaskunnosta, vaikka lihaa onkin, naurattaa vaikka ei naurun asia olekkaan.

        Olishan se mukava jos apu tulisi Lokarillekin, sinullakin ne raajat meinaa topin väliin laittaa, näin muistelen.
        Taitaa olla aika yleistä vaivaa meidän ikäryhmälle.

        Antoikohan Lokari kissoille ruokaa, kovin tuossa kiehnäävät, no minä laitan aamupalan teillekin.
        Kiitos kahvinkeittäjälle, hyvää oli, tästä se viikonlopun alku alkaa sujumaan.
        Tulkaa vauhtia pirtistä ottamaan toisetkin,kahvilla sitä käyntiin lähdetään.

        Hyvää perjantaipäivää ystävät.

        Kiitos SkillaN tuosta kivasta näköharhasta!
        Siinä on oma hauskuutensa tässä vanhuudessaki, tulemme sillee koomisiksi.
        Voi vapaasti nauraa omalle koomisuudelleen.
        Kaikista makeimmat naurut nauran nykyään, omille sattumuksilleni ja niitä riittää.
        Että halvat huvit,, jääköön mainitsematta keillä.
        Hyvää viikon loppuu, voikaahan hyvästi


      • Lokari-x kirjoitti:

        Annapas mulleki sen reikiä antavan ihmisen osote enskesään mennessä.
        Tolla skypella voisit vaikka soitella mulle....

        Meinaan ettei tulis mitään mainosta , sekuh on kuulemanih mukaan tälläkih palstalla kieletty..

        Niin tota määki menisih kokkeilemaan, jos mullekih jottain apuva tulis, noihin munsärkyihini ja vaivoihini nääs.

        Tota ei täsä nyt mitään kiirusta ole , kuh siellä suoamesa oh vielä liikakylmää mulle.

        Enmää vielä moneen kuukauteen tarkene suomessa nääs.

        Mut pirä muistisa seh osotteen antamineh nääs.

        Määkuh nytten nävyn olevan ensimmäineh niiiih pistän kahveet kiehuun ja juoan iteki.
        Terv: Lokari-x

        Varmasti siellä merten takanakin annetaan reiki-hoitoa. Koeta saada osoitteita ja puhelinnumeroita, muuta en osaa täältä asti neuvoa. Minuakin on hoidettu sillä. Terveisiä saunasta! On mukava olo! Paulamaria


      • Saimi kirjoitti:

        Kiitos SkillaN tuosta kivasta näköharhasta!
        Siinä on oma hauskuutensa tässä vanhuudessaki, tulemme sillee koomisiksi.
        Voi vapaasti nauraa omalle koomisuudelleen.
        Kaikista makeimmat naurut nauran nykyään, omille sattumuksilleni ja niitä riittää.
        Että halvat huvit,, jääköön mainitsematta keillä.
        Hyvää viikon loppuu, voikaahan hyvästi

        taas saunasta !!

        Ajatella ,olen ollut JO viikon kotona.

        Näkyy tuo aika menevän lentämällä.

        Tänään meillä PAISTOI Aurinko !!!!!!!
        Nytkin on pari astetta plussan puolella.

        Nyt nautiskelen KAHVIA,huom,kahvia!!!!!
        Tähän aikaan illasta.

        huomenna onkin sitten pyykkipäivä.

        Tänään oli kuulema 13pv.eipä minulle ainakaan mitään erikoista sattunut.

        Annoin kissoille syömistä,kun tulivat tuohon kiehnäämään;)

        Nyt yritän käydä löhöämään ja nautiskella vaikka nurkkakaapin tuotteita,ihan pieni vingeporillinen

        Voikaa hyvin.
        näkyillään...


      • Jatta
        RouvaYlikypsä kirjoitti:

        Varmasti siellä merten takanakin annetaan reiki-hoitoa. Koeta saada osoitteita ja puhelinnumeroita, muuta en osaa täältä asti neuvoa. Minuakin on hoidettu sillä. Terveisiä saunasta! On mukava olo! Paulamaria

        Terveiset saunasta, tulin ihan äsken ja olo on taivaallinen.
        Reikihoitoa luulin akupunktiohoidoksi, mutta onkin jotain aivan muuta. Mielenkiintoista.

        Onko täällä olevista kukaan käynyt Iltalehden keskustelupalstoilla? Siellä on kiivas keskustelu Mikkosen ohjelman äänestyksestä.
        Neloskanavaa vaaditaan jopa boikottiin virheellisten äänien julkistamisesta.

        Olen myös ihan samaa mieltä, että äänet eivät ole voineet mennä niin, kuin menivät. Seurannan perusteella korkeintaan yksi kymmenestä äänesti ohjelman jatkumisen puolesta.

        On myös oikein lista neloselle kuuluvista kanavista, lehdistä ym. ja kehoitetaan välttämään näitä.
        Käykääpä lukemassa!


      • Katicat*
        Jatta kirjoitti:

        Terveiset saunasta, tulin ihan äsken ja olo on taivaallinen.
        Reikihoitoa luulin akupunktiohoidoksi, mutta onkin jotain aivan muuta. Mielenkiintoista.

        Onko täällä olevista kukaan käynyt Iltalehden keskustelupalstoilla? Siellä on kiivas keskustelu Mikkosen ohjelman äänestyksestä.
        Neloskanavaa vaaditaan jopa boikottiin virheellisten äänien julkistamisesta.

        Olen myös ihan samaa mieltä, että äänet eivät ole voineet mennä niin, kuin menivät. Seurannan perusteella korkeintaan yksi kymmenestä äänesti ohjelman jatkumisen puolesta.

        On myös oikein lista neloselle kuuluvista kanavista, lehdistä ym. ja kehoitetaan välttämään näitä.
        Käykääpä lukemassa!

        Tuo äänestystulohan oli mitä parhainta mainosta ohjelmalle. Vaikka ihmisiä ärsyttääkin niin sitten he kuitenkin katsovat ohjelman, on pakko. Eihän muuten tiedä mistä muut puhuvat. Pääasia että puhutaan, lehdet saavat lööppinsä ja omistajatahot mainostulonsa. Näin on marjat.


      • Katicat* kirjoitti:

        Tuo äänestystulohan oli mitä parhainta mainosta ohjelmalle. Vaikka ihmisiä ärsyttääkin niin sitten he kuitenkin katsovat ohjelman, on pakko. Eihän muuten tiedä mistä muut puhuvat. Pääasia että puhutaan, lehdet saavat lööppinsä ja omistajatahot mainostulonsa. Näin on marjat.

        en tiedä mitään Mikkosista, en ole tiennyt sellaisia olevankaan, taas aukko sivistyksessä.

        Onkos tämä T.A. Mikkosen elämästä, vähemmän voisi kiinnostaa, yleensä en katso sellaisia kuin Perho tulee taloon tai vastaavia, ei kiinnosta tietää kenenkään yksityisestä elämästä.
        En seuraa julkisia lehdisäkään, ei vaan huvita, kampaaja on paikka missä selailen lehdet.
        Lööppejä katselen kassajonossa, mutta en ole ostanut elämässäni yhtään Ilta-lehteä tai vastaavaa, hyvin olen pärjännyt.

        No päivä hujahti, en ulos eestynyt, mutta huomenna on pakko mennä jonnekin ulos.
        Nukuttaa taas niin vietävästi, olenkohan ihan terve, kun illalla kaataa ennen kymmentä sänkyyn.
        Olen kuin pienet lapset, aikaisin nukukkumaan.

        Hiljainen päivä on tainnut olla palstalla, en ole ehtinyt lueskella näitäkään.

        No eikös sanonta ole että nukkuva ei syntiä tee, niinpä nukkuman menen.
        Illan jatkoja teille, joilla silmät vielä auki pysyvät.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        en tiedä mitään Mikkosista, en ole tiennyt sellaisia olevankaan, taas aukko sivistyksessä.

        Onkos tämä T.A. Mikkosen elämästä, vähemmän voisi kiinnostaa, yleensä en katso sellaisia kuin Perho tulee taloon tai vastaavia, ei kiinnosta tietää kenenkään yksityisestä elämästä.
        En seuraa julkisia lehdisäkään, ei vaan huvita, kampaaja on paikka missä selailen lehdet.
        Lööppejä katselen kassajonossa, mutta en ole ostanut elämässäni yhtään Ilta-lehteä tai vastaavaa, hyvin olen pärjännyt.

        No päivä hujahti, en ulos eestynyt, mutta huomenna on pakko mennä jonnekin ulos.
        Nukuttaa taas niin vietävästi, olenkohan ihan terve, kun illalla kaataa ennen kymmentä sänkyyn.
        Olen kuin pienet lapset, aikaisin nukukkumaan.

        Hiljainen päivä on tainnut olla palstalla, en ole ehtinyt lueskella näitäkään.

        No eikös sanonta ole että nukkuva ei syntiä tee, niinpä nukkuman menen.
        Illan jatkoja teille, joilla silmät vielä auki pysyvät.

        Huolestuneena katsoin uutisista, että miljoonakerhoon kuuluvien yritysjohtajien tulot ovat vähentyneet laman seurauksena. Ihan tuli mieleen, että jos meidän pitäisi joku lipaskeräys heidän hyväkseen järjestää. Minä voisin heti laittaa ainakin 20-senttisen. Liikeneekö joltakin muultakin?

        Aurinko vilahti muutaman minuutin ajan iltapäivällä ja häippäsi sitten taas. Räystäät kuitenkin tippuivat. Hyvä ettei peltiä niskaansa saanut. Kyllä se on kevät nyt tulollaan, vaikka saattaahan tämä herra Puhuri vielä ärhennellä ainakin täällä pohjoisessa.

        Tuolla jossakin kerroin Mikkos-muistoni, kun Danny Kaye sanoi, jotta onpas sinulla hienot vaatteet. Lööpissä näin kuvan T.A:sta tänään, on sekin herra vanhentunut, jos on itse kukin...


      • Lokari-x
        RouvaYlikypsä kirjoitti:

        Varmasti siellä merten takanakin annetaan reiki-hoitoa. Koeta saada osoitteita ja puhelinnumeroita, muuta en osaa täältä asti neuvoa. Minuakin on hoidettu sillä. Terveisiä saunasta! On mukava olo! Paulamaria

        Meinaan niitä hoitopaikkoja.

        Mut suuriosa onki semosija koulutuskeskuksija , taikka sitten jotain kirjoja ovatten myymäsä.

        Helkutin hintaviaja näkyvät olevan ainaski, mun mieälestäni.
        Tuolla niitä näky olevan gookeli puolillansa...

        Mää kyl luulenki et toi muoari onki käyny jollakin semosella "terveys"voiman siirtäjällä.

        Meinaan ku mää täällä lujin siintä reikistä lontooks niih se oli mun mieälestäni jotakin toisen lajin juttua jota toi muoari67 on saanuh.

        Minusta tuntuu et hän on saanu jotakih terveyren siirtoo....?

        Tota minkäs laiseentulokseen rva ylikypsä oh päässy siitä hoirosta?

        Mää kuh taaski näytän olevan ensimmäineh niin kahvit pistän tuleen ja juoan itteki.
        Näkyykih olevan hyviä karjalaispiirakoita joten otampas niitä muutaman.

        Terv: Lokari-x


      • mummeli-36
        Lokari-x kirjoitti:

        Meinaan niitä hoitopaikkoja.

        Mut suuriosa onki semosija koulutuskeskuksija , taikka sitten jotain kirjoja ovatten myymäsä.

        Helkutin hintaviaja näkyvät olevan ainaski, mun mieälestäni.
        Tuolla niitä näky olevan gookeli puolillansa...

        Mää kyl luulenki et toi muoari onki käyny jollakin semosella "terveys"voiman siirtäjällä.

        Meinaan ku mää täällä lujin siintä reikistä lontooks niih se oli mun mieälestäni jotakin toisen lajin juttua jota toi muoari67 on saanuh.

        Minusta tuntuu et hän on saanu jotakih terveyren siirtoo....?

        Tota minkäs laiseentulokseen rva ylikypsä oh päässy siitä hoirosta?

        Mää kuh taaski näytän olevan ensimmäineh niin kahvit pistän tuleen ja juoan itteki.
        Näkyykih olevan hyviä karjalaispiirakoita joten otampas niitä muutaman.

        Terv: Lokari-x

        Elos ollaan vaik ei ain äänes. En ymmärrä mikä elämää pittää niin kiireisenä ettei kerkii mihinkää vai oonks tullu hittaammaks.

        Mut kun näin et on Lokarin keittämää kahvii nii uteliaisuus pist kurkkaamaa onks se munien kans keitettyy vai ilman niitä?

        Ja maistoin, hyvvää oli sen karjalanpiirakan kans. Kisutki sai silityksen ja takkaan muutama puu lissää ni taas ehtiiki ja jaksaa lähtee ystävättären kans SHOPPAILEMMAA, siis hää tekkee sitä ja mie katteellisena katon vieressä. Katteusha on perisynti mut teen siitä huomena parannuksen sit.

        Ja mitä ihmeen hoitoo se muori on ottanu? Nii ja tervetulloo kotimaan kamaralle. Mie en muka oo ehtiny kaikkee lukkee ja oon ulkona ku lumiukko asiasta. Auttasko se miunki lorvikatarii.

        Mut nyt se SHOPPIKAVERI tuli. On mentävä ja lujjaa. Miun kukkuva ovikello soi siihen tyyliin. Tappaillaaha taas,,,,


      • Lokari-x kirjoitti:

        Meinaan niitä hoitopaikkoja.

        Mut suuriosa onki semosija koulutuskeskuksija , taikka sitten jotain kirjoja ovatten myymäsä.

        Helkutin hintaviaja näkyvät olevan ainaski, mun mieälestäni.
        Tuolla niitä näky olevan gookeli puolillansa...

        Mää kyl luulenki et toi muoari onki käyny jollakin semosella "terveys"voiman siirtäjällä.

        Meinaan ku mää täällä lujin siintä reikistä lontooks niih se oli mun mieälestäni jotakin toisen lajin juttua jota toi muoari67 on saanuh.

        Minusta tuntuu et hän on saanu jotakih terveyren siirtoo....?

        Tota minkäs laiseentulokseen rva ylikypsä oh päässy siitä hoirosta?

        Mää kuh taaski näytän olevan ensimmäineh niin kahvit pistän tuleen ja juoan itteki.
        Näkyykih olevan hyviä karjalaispiirakoita joten otampas niitä muutaman.

        Terv: Lokari-x

        Siinä vaan hoitaja piti käsiään minun ihoni yläpuolella, eri kohdilla vartaloani.Se on jonkunlaista energian siirtoa hoitajasta potilaalle, kestää n. puoli tuntia, lempeästi ja rauhoittavasti. Luultavasti siinäkin on useampia "koulukuntia", kuten monissa muissakin hoitomuodoissa, esim. akupunktiossa. Auttoi joka tapauksessa. Hyviä vointeja Sinulle!!! Paula


    • Katleija3

      Nyt SE on sitten tehty. Ai mikäkö?

      • lauantaiaamuun.
        Hyvin nukutti, yli seitsemän tuntia putkeen, pitäisi olla virkeä, olenkin inspiraatiota odottelen johonkin suuntaan;)

        Mitähän tuo Katleija3 onkaan tehnyt, jos ei tarkoita päivän päättämistä, olisko tuo rekisteriin meno?
        Onnea vaan uudelle, jos niin on, muistelen että olisit ollutkin aiemmin samalla, tuo kolmonen lisättynä.

        Tänään kyllä mennään maalle katselemaan puhtaita hankia ja hiihtämään, loputulos tästä lajista voi olla yllättävä, mutta en Koivurannan tasolle pyrikkään, liki kumminkin ikähyvityksellä;)

        Jos ei hiihtäminen onnistu niin potkukelkalla ainakin mäkeä lasken, siitä onkin aikaa kun potkurilla olisin liikkunut.
        Lapsuudesta muistan äidin työntäneen saunaan, yleiseen sellaiseen, ei mietitty pakkasta, eikä kylmä tarttunutkaan ihme kumma.
        Se sauna onkin sitten tarina erikseen, silloin ei ollut omia saunoja, hyvin harvoilla, kerrostalossa ei ainakaan.
        Juha Vainion laulun mukaa yleisessä saunassa oli tunnelmaa, sitä minäkin muistan, silmät pyöreinä sitä seurasi.
        Todella potkuri jäi aika tuntemattomaksi liikepaikalla asuessa, kai sitä kävellen matkat tehtiin, luistinradalle ainakin porukoissa käveltiin.

        Nyt taitaa taas muistelot riittää, kertokaa toiset lisää;)

        Tovottelen ilosta lauantaipäivää, keretkää nyt kahvit hörpätä ja noita piirakoita suussa sulavia, kiitos vaan leipojalle.


      • SkillaN kirjoitti:

        lauantaiaamuun.
        Hyvin nukutti, yli seitsemän tuntia putkeen, pitäisi olla virkeä, olenkin inspiraatiota odottelen johonkin suuntaan;)

        Mitähän tuo Katleija3 onkaan tehnyt, jos ei tarkoita päivän päättämistä, olisko tuo rekisteriin meno?
        Onnea vaan uudelle, jos niin on, muistelen että olisit ollutkin aiemmin samalla, tuo kolmonen lisättynä.

        Tänään kyllä mennään maalle katselemaan puhtaita hankia ja hiihtämään, loputulos tästä lajista voi olla yllättävä, mutta en Koivurannan tasolle pyrikkään, liki kumminkin ikähyvityksellä;)

        Jos ei hiihtäminen onnistu niin potkukelkalla ainakin mäkeä lasken, siitä onkin aikaa kun potkurilla olisin liikkunut.
        Lapsuudesta muistan äidin työntäneen saunaan, yleiseen sellaiseen, ei mietitty pakkasta, eikä kylmä tarttunutkaan ihme kumma.
        Se sauna onkin sitten tarina erikseen, silloin ei ollut omia saunoja, hyvin harvoilla, kerrostalossa ei ainakaan.
        Juha Vainion laulun mukaa yleisessä saunassa oli tunnelmaa, sitä minäkin muistan, silmät pyöreinä sitä seurasi.
        Todella potkuri jäi aika tuntemattomaksi liikepaikalla asuessa, kai sitä kävellen matkat tehtiin, luistinradalle ainakin porukoissa käveltiin.

        Nyt taitaa taas muistelot riittää, kertokaa toiset lisää;)

        Tovottelen ilosta lauantaipäivää, keretkää nyt kahvit hörpätä ja noita piirakoita suussa sulavia, kiitos vaan leipojalle.

        Keittelen tässä kahvia ja pistän vesipannun vislaamaan.. Toin juustosarvia taas..Tulkaahan kahville!....Minäkin muistan yleisen saunan,missä kävimme. Oli todella iso ja siellä oli sellainen kaiku puhuessa,se on jäänyt mieleen.Kassalta sai ostaa peltimukissa kotikaljaa,kuului siihen saunareissuun.Siellä oli penkit kiveä,joten oli varmasti hygienisempää,kuin jos olisi ollut puupenkit.Mitähän vielä..oli erikseen naisten-osasto ja miesten-osasto.No,se lapsuusmuistoista.
        Minä en osaa edes hiihtää..tuli mieleen SkillaNin
        jutusta. Lapsena,ei kukaan ostanut minulle suksia ja sitten se jäi aikuisenakin..Mies oli kova hiihtämään,joten hän lähti hiihtelemään..Jonkun piti olla lasten kanssa kotona..Eipä tuo ole hirveesti harmittanut ..hehhee..Olen mieluummin harrastanut lukemista,kuin urheilullisia suorituksia (tosi laiska) Hei..kirkastuu,Wau!
        Taitaa tulla ihana päivä..Nautitaan siitä.
        Jos kissoille annan vielä ruokaa,noin..
        Mutta kuulkaa,mukavaa päivää teille ja tulkaa välillä kahville! t.Irkku


      • SkillaN kirjoitti:

        lauantaiaamuun.
        Hyvin nukutti, yli seitsemän tuntia putkeen, pitäisi olla virkeä, olenkin inspiraatiota odottelen johonkin suuntaan;)

        Mitähän tuo Katleija3 onkaan tehnyt, jos ei tarkoita päivän päättämistä, olisko tuo rekisteriin meno?
        Onnea vaan uudelle, jos niin on, muistelen että olisit ollutkin aiemmin samalla, tuo kolmonen lisättynä.

        Tänään kyllä mennään maalle katselemaan puhtaita hankia ja hiihtämään, loputulos tästä lajista voi olla yllättävä, mutta en Koivurannan tasolle pyrikkään, liki kumminkin ikähyvityksellä;)

        Jos ei hiihtäminen onnistu niin potkukelkalla ainakin mäkeä lasken, siitä onkin aikaa kun potkurilla olisin liikkunut.
        Lapsuudesta muistan äidin työntäneen saunaan, yleiseen sellaiseen, ei mietitty pakkasta, eikä kylmä tarttunutkaan ihme kumma.
        Se sauna onkin sitten tarina erikseen, silloin ei ollut omia saunoja, hyvin harvoilla, kerrostalossa ei ainakaan.
        Juha Vainion laulun mukaa yleisessä saunassa oli tunnelmaa, sitä minäkin muistan, silmät pyöreinä sitä seurasi.
        Todella potkuri jäi aika tuntemattomaksi liikepaikalla asuessa, kai sitä kävellen matkat tehtiin, luistinradalle ainakin porukoissa käveltiin.

        Nyt taitaa taas muistelot riittää, kertokaa toiset lisää;)

        Tovottelen ilosta lauantaipäivää, keretkää nyt kahvit hörpätä ja noita piirakoita suussa sulavia, kiitos vaan leipojalle.

        On täällä taas juteltu vaikka mitä. Lukemassa olen käynyt ja ollut hengessä mukana, vaikka en olekaan harjoittanut palstaviljelyä.

        Hintriika* taisi laittaa hatun kiertämään hyvään tarkoitukseen. Aina minultakin viisisenttinen köyhtyville isokenkäisille irtoaa. Kas tässä!
        Samalla ojennan sylillisen sympatiaa täysin epäidenttiselle. Olen itse taistellut saksan kanssa. Alkuun piti joka kerta tarkistaa, tuleeko sanaan pelkkä zeta vai peräti tz, ja toisen ongelman muodostivat sanojen loput: -lig vai -lich? Lopulta päätin valita "minkä kirjoitin, sen kirjoitin" -järjestelmän ja nakkasin sanakirjan kirjahyllyyn.
        Paitsi että sanakirjasysteemillä meni tuhottomasti aikaa, oli se turhauttavaakin, kun miltei aina olin kirjoittanut sanan oikein.
        Niin että luota sinä vain itseesi, kun kirjoitat sitä roåtsia!

        Täälläkin on ohimennen mainittu Mikkosten maailma. Olihan se ammattitaidolla hälyä herättävästi pohjustettu, ja tunnustan olleeni sen verran utelias, että katselin ohjelmaa varttitunnin ennen kuin käänsin toiselle kanavalle.
        En tainnut olla ainoa yllättynyt, kun katsojaäänestyksen tulos oli ohjelman jatkamisen kannalla. TekstiTV:n mukaan Kylävaara on tehnyt tutkintapyynnön äänestyksestä.

        Ja nyt on virtuaalikälättämisestä suu kuivana. Pitää saada kahvia ja mielikuvituspullaa.
        Eikö vain olekin mukavaa tämä lapseksi jälleen "taantuminen"!
        Niin vilkasta mielikuvitusta minulla ei ole että pystyisin kuvittelemaan, millaista elämä ilman mielikuvitusta olisi. Tylsää varmaankin!

        Moikka!


      • Katleija3
        Venlastiina kirjoitti:

        On täällä taas juteltu vaikka mitä. Lukemassa olen käynyt ja ollut hengessä mukana, vaikka en olekaan harjoittanut palstaviljelyä.

        Hintriika* taisi laittaa hatun kiertämään hyvään tarkoitukseen. Aina minultakin viisisenttinen köyhtyville isokenkäisille irtoaa. Kas tässä!
        Samalla ojennan sylillisen sympatiaa täysin epäidenttiselle. Olen itse taistellut saksan kanssa. Alkuun piti joka kerta tarkistaa, tuleeko sanaan pelkkä zeta vai peräti tz, ja toisen ongelman muodostivat sanojen loput: -lig vai -lich? Lopulta päätin valita "minkä kirjoitin, sen kirjoitin" -järjestelmän ja nakkasin sanakirjan kirjahyllyyn.
        Paitsi että sanakirjasysteemillä meni tuhottomasti aikaa, oli se turhauttavaakin, kun miltei aina olin kirjoittanut sanan oikein.
        Niin että luota sinä vain itseesi, kun kirjoitat sitä roåtsia!

        Täälläkin on ohimennen mainittu Mikkosten maailma. Olihan se ammattitaidolla hälyä herättävästi pohjustettu, ja tunnustan olleeni sen verran utelias, että katselin ohjelmaa varttitunnin ennen kuin käänsin toiselle kanavalle.
        En tainnut olla ainoa yllättynyt, kun katsojaäänestyksen tulos oli ohjelman jatkamisen kannalla. TekstiTV:n mukaan Kylävaara on tehnyt tutkintapyynnön äänestyksestä.

        Ja nyt on virtuaalikälättämisestä suu kuivana. Pitää saada kahvia ja mielikuvituspullaa.
        Eikö vain olekin mukavaa tämä lapseksi jälleen "taantuminen"!
        Niin vilkasta mielikuvitusta minulla ei ole että pystyisin kuvittelemaan, millaista elämä ilman mielikuvitusta olisi. Tylsää varmaankin!

        Moikka!

        Minäkin tylsyyttä torjun nimeä vaihtamalla. Työlästä nimen vaihto täällä kuitenkin on, kun pitää aina rekkautua uudelleen. En koskaan jätä sitä entistä rekattua persoonaani tänne, vaan aina sen poistan. Olen niinkuin yhtenä kappaleena vain.

        Minulla oli jo nimikin valmiina (Marimba), mutta ei se käynyt, kun joku oli jo sen varannut itselleen. No, Katleijana olen ollut ennenkin, joten sen nahkoihin oli nyt hyvä palata. Järjestysluku se kolme. Kuin kotiin olisi tullut. Kuten näette, hulluja mon monenlaisia, pyöreitä ja plattuskaisia. Olen ensiksimainittu.

        Matkakuumetta nyt hieman poden, kun huomenna jätän nämä maisemat nousemalla ilmaan. tulee ainakin viikon tauko näistä kuvioista.


      • Katleija3
        Katleija3 kirjoitti:

        Minäkin tylsyyttä torjun nimeä vaihtamalla. Työlästä nimen vaihto täällä kuitenkin on, kun pitää aina rekkautua uudelleen. En koskaan jätä sitä entistä rekattua persoonaani tänne, vaan aina sen poistan. Olen niinkuin yhtenä kappaleena vain.

        Minulla oli jo nimikin valmiina (Marimba), mutta ei se käynyt, kun joku oli jo sen varannut itselleen. No, Katleijana olen ollut ennenkin, joten sen nahkoihin oli nyt hyvä palata. Järjestysluku se kolme. Kuin kotiin olisi tullut. Kuten näette, hulluja mon monenlaisia, pyöreitä ja plattuskaisia. Olen ensiksimainittu.

        Matkakuumetta nyt hieman poden, kun huomenna jätän nämä maisemat nousemalla ilmaan. tulee ainakin viikon tauko näistä kuvioista.

        Ihailla pitää Skillania, että saa itsensä suksille. Muuten Skillan, pieni varoitus, älä vaan kaadu. Milläs ylös pääsisit.

        Minulta meni maku hiihtämiseen muovisuksiin vaihtaessani. Nykyään minä "hiihdän" vaan ilman suksia, kepeillä. Nyt kun vietän aikaa ennen matkalaukun pakkaamista, liikunta rajoittuu sormien liikutteluun ja niissäkin enimmäkseen etusormeen. Jalat tuolin alla vaan heiluvat ilmassa. Mutta kun lämpimään pääsen, ulkona kaiket päivät aion olla ja kävellä, kävellä, kävellä.


      • Katleija3 kirjoitti:

        Ihailla pitää Skillania, että saa itsensä suksille. Muuten Skillan, pieni varoitus, älä vaan kaadu. Milläs ylös pääsisit.

        Minulta meni maku hiihtämiseen muovisuksiin vaihtaessani. Nykyään minä "hiihdän" vaan ilman suksia, kepeillä. Nyt kun vietän aikaa ennen matkalaukun pakkaamista, liikunta rajoittuu sormien liikutteluun ja niissäkin enimmäkseen etusormeen. Jalat tuolin alla vaan heiluvat ilmassa. Mutta kun lämpimään pääsen, ulkona kaiket päivät aion olla ja kävellä, kävellä, kävellä.

        Olen sinun kanssasi tasan samaa mieltä muovisuksista. Ja entäs ne siteet! En minä ainakaan oppinut ohjaamaan suksia hiihtokengän lisäkkeellä. Sukset eivät luistaneet muualle kuin taaksepäin.

        Hangille tekisi mieli, mutta mistä saisin kunnon puusukset vaikka lenkkisiteitten kanssa. Mahtaako enää löytyä aitoja kunnon monojakaan mistään?

        Mutta kaikille hiihtäjille hohtavia hankia ja luistavia latuja!


      • Katleija3
        Venlastiina kirjoitti:

        Olen sinun kanssasi tasan samaa mieltä muovisuksista. Ja entäs ne siteet! En minä ainakaan oppinut ohjaamaan suksia hiihtokengän lisäkkeellä. Sukset eivät luistaneet muualle kuin taaksepäin.

        Hangille tekisi mieli, mutta mistä saisin kunnon puusukset vaikka lenkkisiteitten kanssa. Mahtaako enää löytyä aitoja kunnon monojakaan mistään?

        Mutta kaikille hiihtäjille hohtavia hankia ja luistavia latuja!

        Just, se oli toinen vaikea juttu se kengän kärjestä kiinnitys. Päkiän sivuilla se pitäisi olla.
        Suksien voitelu on asia sinänsä. Taaksepäin liukuvat muuten paremmin kuin eteen.
        Niistä puusuksista esim Järvisistä, ne ovat nykylatuihin liian leveät. sitten olisi niillä hankala valmiita latuja hiihdellä, kun sukset rahnuttaisivat ladun reunoja. Joten kepit riittäkööt ainakin minulle.


      • Hintriika*
        Katleija3 kirjoitti:

        Just, se oli toinen vaikea juttu se kengän kärjestä kiinnitys. Päkiän sivuilla se pitäisi olla.
        Suksien voitelu on asia sinänsä. Taaksepäin liukuvat muuten paremmin kuin eteen.
        Niistä puusuksista esim Järvisistä, ne ovat nykylatuihin liian leveät. sitten olisi niillä hankala valmiita latuja hiihdellä, kun sukset rahnuttaisivat ladun reunoja. Joten kepit riittäkööt ainakin minulle.

        Minusta tuo orkidea pukee Sinua erinomaisesti! Leninäkin Sinut muista. Katicatista minulla tulee aina mieleen isän moottoripaatti MiniCat.

        Ei mitenkään kielteinen mielikuva, sillä se oli kelpo vene. Runoilijanreittiä Tampereelta Virroille ja takaisin sillä seilattiin muutaman kerran. Hui sentään... lapsetkin olivat silloin vielä pieniä ja sieviä! Mihin tuo aika rientää sellaista vauhtia!

        Minun viimeisestä hiihtoreissustani taitaa olla 40 vuotta. Kummissani luen noita sidejuttuja, minulle nykyiset hiihtovälineet ovat täyttä hepreaa. Mäystimillä varustetut leveät puusukset voisivat olla minulle sopivimmat. Miten niillä kapeilla pysyy pystyssäkään?

        Jotenkin ikävän näköinen ilma. Säähavaintokoivu heiluu tympeästi, lumi on muuttunut likaisen väriseksi ja taitaa vettäkin tihuuttaa taivaalta. Ei lenkille houkuttele, ei edes ilman suksia. Kai sitä kaupassa on käytävä, ainakin sen maitopurkin verran.

        Hyvää Tildan päivää! [Huomasin, että SkillaN lopetti kokonaan nimipäiväsankarien mainitsemisen :)))]


      • Katleija3 kirjoitti:

        Just, se oli toinen vaikea juttu se kengän kärjestä kiinnitys. Päkiän sivuilla se pitäisi olla.
        Suksien voitelu on asia sinänsä. Taaksepäin liukuvat muuten paremmin kuin eteen.
        Niistä puusuksista esim Järvisistä, ne ovat nykylatuihin liian leveät. sitten olisi niillä hankala valmiita latuja hiihdellä, kun sukset rahnuttaisivat ladun reunoja. Joten kepit riittäkööt ainakin minulle.

        lomaa sulle Katleija3.

        Älä polta nahkaasi;))ja tule terveenä takaisin.

        Minulla on tänään pyykkipäivä,piti olla vasta viikon päästä,mutta naapuri pyysi vaihtamaan ja kyllähän se minulle sopi.

        Minä hiihtelin vielä H:linnassa ollessani,siellä Katumalla oli oikein hyviä latuja.
        Muuttoani tehdessä heitin sitten sukset roskiin ja sauvojen kanssa mennä viuhtasen.
        Hyvin luistaa;))

        Nyt on päivä kahvi nautittu,muuten siitä munakahvista sen verran,kun kävimme Lokarilla kylässä Hän keitti todella munakahvia ja hyvää oli

        Se Amerikkalainen kahvi kun ei ole minun suun mukaista;)hih....

        No nyt sinne pyykkituppaa

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        lomaa sulle Katleija3.

        Älä polta nahkaasi;))ja tule terveenä takaisin.

        Minulla on tänään pyykkipäivä,piti olla vasta viikon päästä,mutta naapuri pyysi vaihtamaan ja kyllähän se minulle sopi.

        Minä hiihtelin vielä H:linnassa ollessani,siellä Katumalla oli oikein hyviä latuja.
        Muuttoani tehdessä heitin sitten sukset roskiin ja sauvojen kanssa mennä viuhtasen.
        Hyvin luistaa;))

        Nyt on päivä kahvi nautittu,muuten siitä munakahvista sen verran,kun kävimme Lokarilla kylässä Hän keitti todella munakahvia ja hyvää oli

        Se Amerikkalainen kahvi kun ei ole minun suun mukaista;)hih....

        No nyt sinne pyykkituppaa

        näkyillään...

        upeita nuo suomalaiset hiihtäjät, voitto tuli kahdessa hiihdon lajissa ja Poutiainen vielä kruunasi päivän.

        Parastani laitoin minäkin.
        Umpihangessa kahlasin talolle, muutaman enkelin matkalla tein ja uskokaa että ihan itse ylös pääsin, taisi olla pääkin työntö hommissa;)

        Sitten sukset jalkaan, hieman epäilevästi katselin niitä riukuja, näilläkö pitäisi pystyssä pysyä?
        No maantie osuus tasasella meni hyvin, sitten oli loiva mäki tietä pitkin, edellä hiihtäjä viiletti kovaa vauhtia, minä auraten( osasin aurata), mutta eikös iskenyt kilpailuvietti ja kun mäen alla jo toinen hiihtäjä, päätin minäkin nyt mennään.
        Hienosti pelasi suksi, vauhti kiihtyi ja eikös iskenyt epäusko, miten minä näin uskallan, ja huojuminen alkoi.
        Hupsis, silmänräpäys ja olin selälläni, peräpäähän sattui ihan vietävästi.
        Siinä sitten ähkin ja yritin vääntää itseni ylös, eipä onnistunut ennen kuin sain toisen suksen auki ja sauvojen avulla ylös vääntäydyin.

        Hiihtohaluni katosi ja sitten sitä mäkeä taiteilin ylös, sukset tahtoivat alas, hiki pinnassa ja minä mäen päällä.
        Aika nopsaa vauhtia pihaan ja sukset näkymättömiin.

        Tulipahan hiihdettyä tänä talvena ja kahvin jälkeen olo oli jo ihan hyvä

        Kyllä kasvoi arvonanto noita oikeita hiihtäjiä kohtaan, taitoa ja kuntoa se hiihto vaatii.
        Olisinkohan minä mäkihypyssä parempi,,,,jätän kokeilematta.

        Päivä oli hieno aurinko paistoi, hanget hohtivat.


      • Katleija3 kirjoitti:

        Just, se oli toinen vaikea juttu se kengän kärjestä kiinnitys. Päkiän sivuilla se pitäisi olla.
        Suksien voitelu on asia sinänsä. Taaksepäin liukuvat muuten paremmin kuin eteen.
        Niistä puusuksista esim Järvisistä, ne ovat nykylatuihin liian leveät. sitten olisi niillä hankala valmiita latuja hiihdellä, kun sukset rahnuttaisivat ladun reunoja. Joten kepit riittäkööt ainakin minulle.

        upeaa lomamatkaa Katleija3, nauti ja rentoudu, tule terveenä kotiin.


      • SkillaN kirjoitti:

        upeita nuo suomalaiset hiihtäjät, voitto tuli kahdessa hiihdon lajissa ja Poutiainen vielä kruunasi päivän.

        Parastani laitoin minäkin.
        Umpihangessa kahlasin talolle, muutaman enkelin matkalla tein ja uskokaa että ihan itse ylös pääsin, taisi olla pääkin työntö hommissa;)

        Sitten sukset jalkaan, hieman epäilevästi katselin niitä riukuja, näilläkö pitäisi pystyssä pysyä?
        No maantie osuus tasasella meni hyvin, sitten oli loiva mäki tietä pitkin, edellä hiihtäjä viiletti kovaa vauhtia, minä auraten( osasin aurata), mutta eikös iskenyt kilpailuvietti ja kun mäen alla jo toinen hiihtäjä, päätin minäkin nyt mennään.
        Hienosti pelasi suksi, vauhti kiihtyi ja eikös iskenyt epäusko, miten minä näin uskallan, ja huojuminen alkoi.
        Hupsis, silmänräpäys ja olin selälläni, peräpäähän sattui ihan vietävästi.
        Siinä sitten ähkin ja yritin vääntää itseni ylös, eipä onnistunut ennen kuin sain toisen suksen auki ja sauvojen avulla ylös vääntäydyin.

        Hiihtohaluni katosi ja sitten sitä mäkeä taiteilin ylös, sukset tahtoivat alas, hiki pinnassa ja minä mäen päällä.
        Aika nopsaa vauhtia pihaan ja sukset näkymättömiin.

        Tulipahan hiihdettyä tänä talvena ja kahvin jälkeen olo oli jo ihan hyvä

        Kyllä kasvoi arvonanto noita oikeita hiihtäjiä kohtaan, taitoa ja kuntoa se hiihto vaatii.
        Olisinkohan minä mäkihypyssä parempi,,,,jätän kokeilematta.

        Päivä oli hieno aurinko paistoi, hanget hohtivat.

        Näen sieluni silmin Skillanin hiihtämässä,hihiiiii

        Oli kuitenkin hyvää jumppaa;))

        Minulla on päivä mennyt pyykki touhuissa,en muistanut noita kisojakaan.

        Kyllä se kevättä nähtävästi on,koska nuo linnut parveilee niin kovasti.
        Näyttä kuin nuo pulut pussailisi tuossa naapuri talon katolla.

        Nyt hörppäsen kahveeta ja menen vielä pyykkitupaan,siellä on osa jo kuivaa.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Näen sieluni silmin Skillanin hiihtämässä,hihiiiii

        Oli kuitenkin hyvää jumppaa;))

        Minulla on päivä mennyt pyykki touhuissa,en muistanut noita kisojakaan.

        Kyllä se kevättä nähtävästi on,koska nuo linnut parveilee niin kovasti.
        Näyttä kuin nuo pulut pussailisi tuossa naapuri talon katolla.

        Nyt hörppäsen kahveeta ja menen vielä pyykkitupaan,siellä on osa jo kuivaa.

        näkyillään...

        Terveisiä saunasta, tulin tänne saunakaljalle, kotona ei ollut kun yksi tölkki, ja minä hävisin pitkäntikun vedon.
        Näyttää siltä että pirttikin olisi siireettävä illann tai yön aikana. Tahtovat muut taas pirtin ykköspaikalle.
        Minä nyt jäänkin tänne vahtiin, laitan sähköpostia jos apua tarvitaan.
        Täällä onkin parempaa olutta mitä kotona, oli hyvä kun arvanvedon hävisin.
        Päivä oli keväinen, aurinko paistoi, näkyivät ne linnutkin kevääntulon huomanneen.
        Nyt odotellaan t: Late


      • käytä yleensä
        LateVaan kirjoitti:

        Terveisiä saunasta, tulin tänne saunakaljalle, kotona ei ollut kun yksi tölkki, ja minä hävisin pitkäntikun vedon.
        Näyttää siltä että pirttikin olisi siireettävä illann tai yön aikana. Tahtovat muut taas pirtin ykköspaikalle.
        Minä nyt jäänkin tänne vahtiin, laitan sähköpostia jos apua tarvitaan.
        Täällä onkin parempaa olutta mitä kotona, oli hyvä kun arvanvedon hävisin.
        Päivä oli keväinen, aurinko paistoi, näkyivät ne linnutkin kevääntulon huomanneen.
        Nyt odotellaan t: Late

        sanaa IHANA...


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Terveisiä saunasta, tulin tänne saunakaljalle, kotona ei ollut kun yksi tölkki, ja minä hävisin pitkäntikun vedon.
        Näyttää siltä että pirttikin olisi siireettävä illann tai yön aikana. Tahtovat muut taas pirtin ykköspaikalle.
        Minä nyt jäänkin tänne vahtiin, laitan sähköpostia jos apua tarvitaan.
        Täällä onkin parempaa olutta mitä kotona, oli hyvä kun arvanvedon hävisin.
        Päivä oli keväinen, aurinko paistoi, näkyivät ne linnutkin kevääntulon huomanneen.
        Nyt odotellaan t: Late

        Höpönpöpön, ei meillä mikään aurinko paistanut. Vettä lottuutti sekä kaduilla että suoraan taivaalta. Vaan mitäpä tuosta, kevättä se tietää.

        Olen istunut kuusi tuntia koneen ääressä yhteen menoon ja tehnyt ihan oikeasti töitä! Uskokaa tai olkaa uskomatta. Nyt olen ansainnut laiskottelutuokion. Menen nurkkakaappiin nokosille. Eihän koskaan tiedä, vaikka heräisin uudessa pirtissä.

        Muistakaa; kurvissa mennään varovasti, ettei kaatuis kallis lasti, suoralla mennään, suoralla mennään, suoralla mennään lujjaa juu... Kallis lasti ei tietenkään tarkoita minua.


      • ylikypsa***
        LateVaan kirjoitti:

        Terveisiä saunasta, tulin tänne saunakaljalle, kotona ei ollut kun yksi tölkki, ja minä hävisin pitkäntikun vedon.
        Näyttää siltä että pirttikin olisi siireettävä illann tai yön aikana. Tahtovat muut taas pirtin ykköspaikalle.
        Minä nyt jäänkin tänne vahtiin, laitan sähköpostia jos apua tarvitaan.
        Täällä onkin parempaa olutta mitä kotona, oli hyvä kun arvanvedon hävisin.
        Päivä oli keväinen, aurinko paistoi, näkyivät ne linnutkin kevääntulon huomanneen.
        Nyt odotellaan t: Late

        Pirtin siirtoon. Minäkin otan oluen ja odotellaan Laten kanssa yhdessä, kyllä sieltä SkillaN vielä tulee iltakahville, niin viedään sitten pirrti valtakadulle.

        Voidaanhan me alkaa kasaamaan jo tavaroita. Kaapinvahti hohoiiii. alahan tulla.

        Nyt on jo niin myöhä, että tupaantuliaistanssit kyllä jää pitämättä.


      • käytä yleensä kirjoitti:

        sanaa IHANA...

        Lauloihan Liebkindin Ihanasta aamusta, jossa päivä paistoi ja linnut lauloi.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      320
      3751
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      270
      2155
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      109
      1505
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1373
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1358
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1227
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1048
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe