Meidän 3-vuotias beaglemme haukkuu autoja ja jalankulkijoita. Miten sen saisi loppumaan? Joudumme käyttämään koiraamme metsäautotiellä aina tarpeilla, eikä se ole loppujenlopuksi kovin hääppöstä, ainakaan pimeällä. Tarvitsen kipeästi apua tähän. Koiraamme ei ole leikattu.
Mikä avuksi?
7
469
Vastaukset
- taluttamaan
..ja usein. Kieltääkin pitää.
- killer kid
Koiralle pitää tehdä selväksi nuoresta pitäen kuka on laumanjohtaja, jota pitää totella. Käsittääkseni tästä nyt on kyse. Laumaeläimenä koira tottelee johtajaa, ja jos joitain käytöstapoja pitää karsia pois niin kielto ei-sanalla ja pieni ravistelu niskasta emokoiran tapaan, mikäli kielto ei mene perille. Vaikka koira on päässyt kolmivuotiaaksi, olen vakuutunut huonojen tapojen poissaamisesta, kunhan koulututus on tarpeeksi pitkäjänteistä ja toistuvaa. On muistettava palkita koiraa aina niissä tilanteissa, joissa se toimii oikein, herkkupalalla tai taputuksella.
- Beaglen omistaja
Kiitos vinkeistä. Voi olla, että koiramme luulee autoa ja lenkkeilijää uhkaavaksi, ja haluaa suojella. Kokeilen noita konsteja!
- niskanipistystä
enää aikuselle koiralle. Koira joka puolustaa sinua ulkona, jos menet sitä retuuttamaan niskasta se voi pahimmassa tapauksessa purra louskauttaa. kolinpurkki, jääkausi, johtajuus..siinä avainsanat.
Kannattaa nuo kurinpito asiat hankkia tieto jostain muualta ku suomi24 palstalta, esim koirankorjauskirja yms lukemaan vaan ja etsi tietoa oikeista osoitteista eikä tämmösiltä huuhaa palstoilta.
- annajj
ensinnäkin koiraa näkemättä paha sanoo pelkääkö , mutta mä oletan kyllä että se pelkää (pitää uhkana) niitä autoja ja herra isä nähköön sillon ei koiraa niskasta revitä kun se pelkää, eikä kolipurkkeja misäään nimessä. Koira menettää luottamuksensa ihmisiin ja sitten alkaa kaikki vaikeutua ja voin vaikka vannoa, että tuolla saatte vain ja ainoastaan aran ja pelkäävän koiran,ette hyvin käyttäytyvää ja rohkeaa koiraa - kuten beaglen tulee olla. Koiralaumassa koirat ei käy toistensa kimppuun varoittamatta - kuten te käskette tekemään.
Mun neuvo-> opeta koiralle sana nätisti. Käske koira istumaan rauhallisella paikalla ja pudota sille herkku yms.
Pyydä kaveriasi vaikka ajamaan autolla ja pysähtymään kohtaan, jossa koira on vielä rauhallinen. (vaikka 10m päähän) ja palkitse. Kävele pois ja toista harjoitus uudestaan hetken kuluttua niin että auto on vähän lähempänä. Tarkkaile koiraa ja kun koira näyttää ressaavan käske auton pysähtyä ja mennä taakse päin. Palkitse usein ja siirry vaiheesta toiseen huomaamatta. Tähän voi mennä viikkoja, mutta näin saat hyvän suhteen ja hyvä käytöksisen koiran. Kärsivällisyyttä !
Vain huono koirankouluttaja joutuu käyttämään fyysysiä keinoja koiran kouluttamiseen !!- Beaglen omistaja
Kiitos kaikille vastanneille. En uskaltanut onneksi kokeilla niskasta repuuttamista, tuntui jotenkin rajulta. Päätin kuunnella annanjj neuvoja ja nyt koirani ei enää hauku ihan jokaiselle ohikulkijalle. Otan kuitenkin koiran aina istumaan. Jos se ei hauku, palkitsen. Kiitoksia vielä kaikille vaivannäöstä!
- PIII1
Beaglen omistaja kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille. En uskaltanut onneksi kokeilla niskasta repuuttamista, tuntui jotenkin rajulta. Päätin kuunnella annanjj neuvoja ja nyt koirani ei enää hauku ihan jokaiselle ohikulkijalle. Otan kuitenkin koiran aina istumaan. Jos se ei hauku, palkitsen. Kiitoksia vielä kaikille vaivannäöstä!
Hienoa, että sait koirasi opetettua! Positiivinen
koulutus sopii kaikkiin ongelmatilaiteisiin ja
koira oppii paljon helpommin kuin kurittamalla.
Lisäksi suhde ja johtajuus koiraan paranee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391