Mikä avuksi?

Beaglen omistaja

Meidän 3-vuotias beaglemme haukkuu autoja ja jalankulkijoita. Miten sen saisi loppumaan? Joudumme käyttämään koiraamme metsäautotiellä aina tarpeilla, eikä se ole loppujenlopuksi kovin hääppöstä, ainakaan pimeällä. Tarvitsen kipeästi apua tähän. Koiraamme ei ole leikattu.

7

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taluttamaan

..ja usein. Kieltääkin pitää.

• killer kid

Koiralle pitää tehdä selväksi nuoresta pitäen kuka on laumanjohtaja, jota pitää totella. Käsittääkseni tästä nyt on kyse. Laumaeläimenä koira tottelee johtajaa, ja jos joitain käytöstapoja pitää karsia pois niin kielto ei-sanalla ja pieni ravistelu niskasta emokoiran tapaan, mikäli kielto ei mene perille. Vaikka koira on päässyt kolmivuotiaaksi, olen vakuutunut huonojen tapojen poissaamisesta, kunhan koulututus on tarpeeksi pitkäjänteistä ja toistuvaa. On muistettava palkita koiraa aina niissä tilanteissa, joissa se toimii oikein, herkkupalalla tai taputuksella.

• Beaglen omistaja

Kiitos vinkeistä. Voi olla, että koiramme luulee autoa ja lenkkeilijää uhkaavaksi, ja haluaa suojella. Kokeilen noita konsteja!

• niskanipistystä

enää aikuselle koiralle. Koira joka puolustaa sinua ulkona, jos menet sitä retuuttamaan niskasta se voi pahimmassa tapauksessa purra louskauttaa. kolinpurkki, jääkausi, johtajuus..siinä avainsanat.

Kannattaa nuo kurinpito asiat hankkia tieto jostain muualta ku suomi24 palstalta, esim koirankorjauskirja yms lukemaan vaan ja etsi tietoa oikeista osoitteista eikä tämmösiltä huuhaa palstoilta.

• annajj

ensinnäkin koiraa näkemättä paha sanoo pelkääkö , mutta mä oletan kyllä että se pelkää (pitää uhkana) niitä autoja ja herra isä nähköön sillon ei koiraa niskasta revitä kun se pelkää, eikä kolipurkkeja misäään nimessä. Koira menettää luottamuksensa ihmisiin ja sitten alkaa kaikki vaikeutua ja voin vaikka vannoa, että tuolla saatte vain ja ainoastaan aran ja pelkäävän koiran,ette hyvin käyttäytyvää ja rohkeaa koiraa - kuten beaglen tulee olla. Koiralaumassa koirat ei käy toistensa kimppuun varoittamatta - kuten te käskette tekemään.
      Mun neuvo-> opeta koiralle sana nätisti. Käske koira istumaan rauhallisella paikalla ja pudota sille herkku yms.
      Pyydä kaveriasi vaikka ajamaan autolla ja pysähtymään kohtaan, jossa koira on vielä rauhallinen. (vaikka 10m päähän) ja palkitse. Kävele pois ja toista harjoitus uudestaan hetken kuluttua niin että auto on vähän lähempänä. Tarkkaile koiraa ja kun koira näyttää ressaavan käske auton pysähtyä ja mennä taakse päin. Palkitse usein ja siirry vaiheesta toiseen huomaamatta. Tähän voi mennä viikkoja, mutta näin saat hyvän suhteen ja hyvä käytöksisen koiran. Kärsivällisyyttä !

Vain huono koirankouluttaja joutuu käyttämään fyysysiä keinoja koiran kouluttamiseen !!

• Beaglen omistaja

Kiitos kaikille vastanneille. En uskaltanut onneksi kokeilla niskasta repuuttamista, tuntui jotenkin rajulta. Päätin kuunnella annanjj neuvoja ja nyt koirani ei enää hauku ihan jokaiselle ohikulkijalle. Otan kuitenkin koiran aina istumaan. Jos se ei hauku, palkitsen. Kiitoksia vielä kaikille vaivannäöstä!

• PIII1
        Beaglen omistaja kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille. En uskaltanut onneksi kokeilla niskasta repuuttamista, tuntui jotenkin rajulta. Päätin kuunnella annanjj neuvoja ja nyt koirani ei enää hauku ihan jokaiselle ohikulkijalle. Otan kuitenkin koiran aina istumaan. Jos se ei hauku, palkitsen. Kiitoksia vielä kaikille vaivannäöstä!

Hienoa, että sait koirasi opetettua! Positiivinen
        koulutus sopii kaikkiin ongelmatilaiteisiin ja
        koira oppii paljon helpommin kuin kurittamalla.
        Lisäksi suhde ja johtajuus koiraan paranee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe