Naarasleijona, peto valtava
saaliin pennuilleen kantava
herkistyy sillä joka aisti
kun lähellä on kaurispaisti
väistyy silloin kaikki tieltä
kun leijona on sitä mieltä
täytyy tuo kauris kaataa
heikoimmalta henki raastaa
mutta kauriilla on mieli oma
miten on noin häijy kissa soma
kun kohtaa hän pedon karmeen
turvautuu hän omaan sarveen
kyllä minä tuolle näytän
tätä luuta kovaa käytän
astuu esiin laumast heikoin
edessä on peto leuoin vankoin
edessä on kova taisto
pärjää se kel hyvä vaisto
mikä estää onnettomuuden
säästää kauriin viattomuuden
kelpaa leijonalle kauriin seura
onhan toinen nimi jalopeura
tutustua voi tähän harhaan
kun ostaa lipun eläintarhaan.
Kissa
8
357
Vastaukset
- Mahdotonyhtalo
Loppu sai hymyilemään. Pidin.
- peto, luulin
Karmea on peto, luulin
mut kohdata voi hymyhuulin
onhan jeloonalla häkki oma
ja turisteilla silloin loma.
- vergeet-mij-niet
mieleinen runo, kun ei kauris joutunutkaan lihoiksi, vaikka oikeassa elämässä ehkä näin ei tarina etenisikään.
- siellä tilaa
Luonnossa on kaikki toisin
voittaa siellä lujatahtoisin
tuntuu siellä vahvan valta
mut nousee pieni voiman alta.
- Kopittelija
Leijona tappaa elääkseen mutta ihminen tappaa
huvikseen... " Ja Jalopeura käy ympäriinsä ja katsoo kenet saisi niellä " ...
Mutta tämäkään " Jalopeura "(Mikael Agricolan keksimä "uudissana" = Leijona ja "Uros" ) ei ole ihminen ! :O- aikaa
Sellaisena kauriin leijona näki
elää samoin tänään ihmis väki
haluaisvat heti toisen syödä
kaatuu jos ei ehdi vastaan lyödä
Agrikolakin sanan jostain kuuli
myöhemmin sitä ehkä omaksi luuli. - Kopittelija
aikaa kirjoitti:
Sellaisena kauriin leijona näki
elää samoin tänään ihmis väki
haluaisvat heti toisen syödä
kaatuu jos ei ehdi vastaan lyödä
Agrikolakin sanan jostain kuuli
myöhemmin sitä ehkä omaksi luuli.Älykäs ja hieno vastaus runon siivin !
.... rispektit sinne... :) - aikojen takaa
Kopittelija kirjoitti:
Älykäs ja hieno vastaus runon siivin !
.... rispektit sinne... :)Jo ikiaikain takaa
veikko vanha vaakaa
lauloi toisen suohon
uskoa täytyy tuohon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992094
- 1341168
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21815- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46557- 9532