Pirkanmaan Mestari-Rakentajat

CeBIT

Kyseinen firma on tehnyt taloyhtiöömme putkiremonttia Tampereella, ja en voi firmaa missään tapauksessa suositella. Alku näytti sentään lupaavalta, mutta käytännön toimet osoittautuivatkin sitten enemmän tai vähemmän luvatusta poikkeaviksi.

Asukkaille jaetussa, työmaasta vastaavan mestarin allekirjoittamassa tiedotteessa mainittiin, että putkiremontti aloitetaan huoneistossa suojauksella. Eli eteinen, kylpyhuone, keittiö sekä eteisen kaksi vaatehuonetta erotetaan työmaa-alueeksi urakkaan kuuluvalla suojaseinällä. Lisäksi mainittiin, että kylpyhuoneen purkutyöt tehdään alipaineistuksella eli muovit oven eteen ja duunarit teippaavat itsensä sinne muovien sisään. Käytännössä suojaseinästä, alipaineistuksesta tai mistään muustakaan suojauksesta ei ollut mitään merkkiä. Ilmeisesti työmaan valvonnasta vastaava Insinööritoimisto Lahtinen & Rantala on yhtä ammattitaidoton firma kuin Pirkanmaan Mestari-Rakentajat, koska puutteisiin ei tullut korjausta - sikäli, jos puutteita edes huomattiin tai sitten niistä ei vain välitetty.

Naapuri oli huomauttanut vastaavalle mestarille suojauksen puutteista, johon tämä oli vain todennut sanoneensa pojille, että suojaseinä pitäisi tehdä ja alipaineistaa ym., mutta kun nämä eivät tee sitä. Kaikenlaisia tyyppejä sitä pomoiksi valitaankin!

Joissakin asunnoissa työmiehet ovat pitäneet olohuonetta työkalujensa ja -laitteidensa säilytyspaikkana ja jonkinlaisena "verstaana". Jos asukkaat eivät itse suojanneet olohuoneidensa tai muiden huoneiden (joiden ei pitänyt edes olla työmaa-alueena) lattioita, siellä saattoi olla rasvajälkiä, naarmuja ja koloja lattioissa, ja tuskinpa niitä kaikkia jälkeenpäin korjattiin.

Henkilökortteja/kulkulupia ei näkynyt kenenkään kaulassa. Siivoojaa rakennusliikkeellä ei liene ollut lainkaan tai ei tämä ainakaan remontin aikana mitään siivonnut. Puolisen vuotta oli koko rappu siivoamatta. Lopuksi sitten suuremmat pölyt siivottiin jotenkuten.

Puskaradion kautta olen kuullut ko. firmasta paljon huonoa palautetta, ainakin putkiremonttien osalta.

2

3332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pajapiikkari

....se on sellasta kun rakennetaan.

• Anonyymi

Konkkaaha tää meniki et ei ihme

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66