Opetetaanko kuuroille englantia BSL:llä(brittiläinen viittomakieli) vai ASL:llä (amerikkalainen viittomakieli)?Kun meille kuulevillehan opetetaan englantia brittimurteella niin siksi kysyn. Vai onko tämä amerikkalainen viittomakieli ottamassa enemmänkin jalansijaa englannin opiskelussa?
Katsoin Youtubesta näiden kahden viitotun englannin eroja ja voi,että osaa kieli olla erilainen!
Asl sormiaakkoset oli helppoja,mutta BSL:n kanssa tuli seinä eteen.
BSL ja ASL kumpi kouluissa käytössä?
kuuleva
2
998
Vastaukset 2
ei opeteta ASL:n ja BSL:n viittomia, meille opetetaan edelleen englantia kirjallisessa muodossa.
Näitä viittomakieltä me opetellaan itse matkustelun ja opiskelun merkeissä maailmalla.- kuuleva
Ai mä olen aina luullut,että kuuroille opetetaan joko BSL:ää tai ASL:ää.No hyvä tietää tällainenkin asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361790- 76620
- 50605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527