saako

openoffisessa

mitenkään poistettua kopioidusta tekstistä niitä hyperlinkkejä?Minähän en oikeasti tietenkään kopio mutta ajattelin vaan kysyä :D

6

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ainakin menee näin:

      maalaat linkin, klikkaat hiiren oikealla tekstin päällä ja valikosta poista hyperlinkki.
      silloin se jättää tekstin mutta linkki poistuu.
      varmaan oo:ssa menee samalla tavalla.

      • se onnistuu

        Ku valitset linkin kakkospainikkeella, ja sieltä: muotoile hyberlinkkiä ja sit poista...

        Itse käytän tekstin liittämiseen muokkaa; liitä määräten ; ja sit valiten muotoilematon teksti. Näin ei tule ongelmia kopiodun tekstin suhteen


      • se onnistuu kirjoitti:

        Ku valitset linkin kakkospainikkeella, ja sieltä: muotoile hyberlinkkiä ja sit poista...

        Itse käytän tekstin liittämiseen muokkaa; liitä määräten ; ja sit valiten muotoilematon teksti. Näin ei tule ongelmia kopiodun tekstin suhteen

        Pieni tarkennus: ainakaan 3.0.1-versiossa ei ole tuota muotoile hyperlinkkiä -komentoa. Mutta se onnistuu näin: valitse linkki kakkospainikkeella, valitse Fontti..., sieltä Hyperlinkki-välilehti ja sitten tyhjennät URL-osoitelaatikon.

        Kaikki hyperlinkit saat poistettua kerralla valitsemalla koko tekstin (napsauta hirellä taulukoiden ulkopuolella ja valitse Muokkaa -> Valitse kaikki tai CTRL-A) ja sen jälkeen Muotoilu -> Oletusmuotoilu (tai CTRL-M).

        Olen kyllä edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siinä, että Liitä määräten -> Muotoilematon teksti on suositeltava tapa kopioida tekstiä nettisivulta. On paljon helpompaa muotoilla teksti alusta lähtien itse kuin yrittää selvittää muotoiluineen kopioidun tekstin muotoiluasetuksia.


      • parkkirauta
        Urmensch kirjoitti:

        Pieni tarkennus: ainakaan 3.0.1-versiossa ei ole tuota muotoile hyperlinkkiä -komentoa. Mutta se onnistuu näin: valitse linkki kakkospainikkeella, valitse Fontti..., sieltä Hyperlinkki-välilehti ja sitten tyhjennät URL-osoitelaatikon.

        Kaikki hyperlinkit saat poistettua kerralla valitsemalla koko tekstin (napsauta hirellä taulukoiden ulkopuolella ja valitse Muokkaa -> Valitse kaikki tai CTRL-A) ja sen jälkeen Muotoilu -> Oletusmuotoilu (tai CTRL-M).

        Olen kyllä edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siinä, että Liitä määräten -> Muotoilematon teksti on suositeltava tapa kopioida tekstiä nettisivulta. On paljon helpompaa muotoilla teksti alusta lähtien itse kuin yrittää selvittää muotoiluineen kopioidun tekstin muotoiluasetuksia.

        Ovat kyllä rasittavia noi hyperlinkit - huomannut kans! Pitääpä kans ruveta käyttämään tuota liitä muotoilematon teksti :) Joskus minulla käy niinkin, että teksti pitää valita moneen kertaan ennen kuin näyttää, että siellä laatikossa on se hyperlinkki!


      • OO 3.0
        parkkirauta kirjoitti:

        Ovat kyllä rasittavia noi hyperlinkit - huomannut kans! Pitääpä kans ruveta käyttämään tuota liitä muotoilematon teksti :) Joskus minulla käy niinkin, että teksti pitää valita moneen kertaan ennen kuin näyttää, että siellä laatikossa on se hyperlinkki!

        OO 3.0:ssa: hiiren oikea näppäin ja siitä ylimpänä oleva vaihtoehto "oletusmuotoilu" (ilmeisesti sama kuin leipäteksti); näin hyperlinkit häviävät ja tekstistä tulee leipätekstiä. Tässä siis otsikot muuttuvat myös leipätekstiksi eli niiden numeroinnit ja fontit ym. häviävät muuttuen leipätekstiksi.


      • OO 3.0
        OO 3.0 kirjoitti:

        OO 3.0:ssa: hiiren oikea näppäin ja siitä ylimpänä oleva vaihtoehto "oletusmuotoilu" (ilmeisesti sama kuin leipäteksti); näin hyperlinkit häviävät ja tekstistä tulee leipätekstiä. Tässä siis otsikot muuttuvat myös leipätekstiksi eli niiden numeroinnit ja fontit ym. häviävät muuttuen leipätekstiksi.

        Otsikot pysyvätkin normaalina ja ainoastaan hyperlinkit häviävät!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe