saako

openoffisessa

mitenkään poistettua kopioidusta tekstistä niitä hyperlinkkejä?Minähän en oikeasti tietenkään kopio mutta ajattelin vaan kysyä :D

6

937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ainakin menee näin:

maalaat linkin, klikkaat hiiren oikealla tekstin päällä ja valikosta poista hyperlinkki.
      silloin se jättää tekstin mutta linkki poistuu.
      varmaan oo:ssa menee samalla tavalla.

• se onnistuu

Ku valitset linkin kakkospainikkeella, ja sieltä: muotoile hyberlinkkiä ja sit poista...

Itse käytän tekstin liittämiseen muokkaa; liitä määräten ; ja sit valiten muotoilematon teksti. Näin ei tule ongelmia kopiodun tekstin suhteen

• se onnistuu kirjoitti:

Ku valitset linkin kakkospainikkeella, ja sieltä: muotoile hyberlinkkiä ja sit poista...

Itse käytän tekstin liittämiseen muokkaa; liitä määräten ; ja sit valiten muotoilematon teksti. Näin ei tule ongelmia kopiodun tekstin suhteen

Pieni tarkennus: ainakaan 3.0.1-versiossa ei ole tuota muotoile hyperlinkkiä -komentoa. Mutta se onnistuu näin: valitse linkki kakkospainikkeella, valitse Fontti..., sieltä Hyperlinkki-välilehti ja sitten tyhjennät URL-osoitelaatikon.

Kaikki hyperlinkit saat poistettua kerralla valitsemalla koko tekstin (napsauta hirellä taulukoiden ulkopuolella ja valitse Muokkaa -> Valitse kaikki tai CTRL-A) ja sen jälkeen Muotoilu -> Oletusmuotoilu (tai CTRL-M).

Olen kyllä edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siinä, että Liitä määräten -> Muotoilematon teksti on suositeltava tapa kopioida tekstiä nettisivulta. On paljon helpompaa muotoilla teksti alusta lähtien itse kuin yrittää selvittää muotoiluineen kopioidun tekstin muotoiluasetuksia.

• parkkirauta
        Urmensch kirjoitti:

Pieni tarkennus: ainakaan 3.0.1-versiossa ei ole tuota muotoile hyperlinkkiä -komentoa. Mutta se onnistuu näin: valitse linkki kakkospainikkeella, valitse Fontti..., sieltä Hyperlinkki-välilehti ja sitten tyhjennät URL-osoitelaatikon.

Kaikki hyperlinkit saat poistettua kerralla valitsemalla koko tekstin (napsauta hirellä taulukoiden ulkopuolella ja valitse Muokkaa -> Valitse kaikki tai CTRL-A) ja sen jälkeen Muotoilu -> Oletusmuotoilu (tai CTRL-M).

Olen kyllä edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siinä, että Liitä määräten -> Muotoilematon teksti on suositeltava tapa kopioida tekstiä nettisivulta. On paljon helpompaa muotoilla teksti alusta lähtien itse kuin yrittää selvittää muotoiluineen kopioidun tekstin muotoiluasetuksia.

Ovat kyllä rasittavia noi hyperlinkit - huomannut kans! Pitääpä kans ruveta käyttämään tuota liitä muotoilematon teksti :) Joskus minulla käy niinkin, että teksti pitää valita moneen kertaan ennen kuin näyttää, että siellä laatikossa on se hyperlinkki!

• OO 3.0
        parkkirauta kirjoitti:

Ovat kyllä rasittavia noi hyperlinkit - huomannut kans! Pitääpä kans ruveta käyttämään tuota liitä muotoilematon teksti :) Joskus minulla käy niinkin, että teksti pitää valita moneen kertaan ennen kuin näyttää, että siellä laatikossa on se hyperlinkki!

OO 3.0:ssa: hiiren oikea näppäin ja siitä ylimpänä oleva vaihtoehto "oletusmuotoilu" (ilmeisesti sama kuin leipäteksti); näin hyperlinkit häviävät ja tekstistä tulee leipätekstiä. Tässä siis otsikot muuttuvat myös leipätekstiksi eli niiden numeroinnit ja fontit ym. häviävät muuttuen leipätekstiksi.

• OO 3.0
        OO 3.0 kirjoitti:

OO 3.0:ssa: hiiren oikea näppäin ja siitä ylimpänä oleva vaihtoehto "oletusmuotoilu" (ilmeisesti sama kuin leipäteksti); näin hyperlinkit häviävät ja tekstistä tulee leipätekstiä. Tässä siis otsikot muuttuvat myös leipätekstiksi eli niiden numeroinnit ja fontit ym. häviävät muuttuen leipätekstiksi.

Otsikot pysyvätkin normaalina ja ainoastaan hyperlinkit häviävät!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6454
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3332
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2656
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2278
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1821
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1816
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1570
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1442
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1428
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe