Poliisin "laiton" seuraaminen ja kuuntelu

kysynvaanekfsafg

Onko kellään kokemuksia jos poliisi on "laittomasti" erehtynyt jostain henkilöstä ja alkanut penkomaan hänen asioitaan,vaikkei henkilöllä olisi mitään tekemistä rikollisuuden kanssa?

Oikeusvaltio ja oikeusvaltiossa yleensä oikeuden pitäisi toteutua. Sudet jahtaavat lammasta,mutta voiko sudet saada karhujen hampaisiin jos jotenkin pystyy näyttämään laittoman tutkinnan todeksi?

21

1755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nenää?

Kannattaa suhtautua ymmärtämyksellä tilanteeseen, koska poliisilla on kaksi tehtävää esimiehen silmien alla; kaivaa nenäänsä tai olla tutkivinaan jotain "juttua",joka voi olla puuta-heinää.

Tilannetta voisi verrata rakennustyömaahan, jossa näppärimmät kulkevat lauta kainalossa edestakaisin ja näyttävät kovin ahkerilta.Työelämä on usein periaatteeltaan samanmoista,oli herra tai muu.

• sdfsdf

kyllä kai poliisi kaivella saa, ei kai ne muuten vois tehä hommiaankaan. eri juttu sitten kun syyttämään ruvetaan.

• Silmät......

Melko sinisilmäistä juttua. Mikäli olet löytänyt palstalta poliisia arvostelevia viestejä, niin syy arvosteluun on juuri se, että jos joudut rikoksen uhriksi, niin poliisin mielestä sinussa on ueimmin isompi vika kuin itse rikollisessa.

• dagjdsjg

Mutta voisivatko poliisit oikeasti olla niin tyhmiä,että jonkuu idiootin naapurin soittaessa jatkuvasti laitokselle ja kertovansa kuinka siellä yläkerrassa käytetään huumeita ja pyörii huumeporukkaa (vaikkei todellisuudessa pyöri) että lähtisivät siihen leikkiin mukaan?

• Poliisin tiet
        dagjdsjg kirjoitti:

Mutta voisivatko poliisit oikeasti olla niin tyhmiä,että jonkuu idiootin naapurin soittaessa jatkuvasti laitokselle ja kertovansa kuinka siellä yläkerrassa käytetään huumeita ja pyörii huumeporukkaa (vaikkei todellisuudessa pyöri) että lähtisivät siihen leikkiin mukaan?

Poliisin toimet kun ei aina ole täysin järjellä taikka lailla perusteltavissa. Sitä ei siis aina tiedä mihin poliisi on halukas puuttumaan ja mihin ei.

Minä tunsin 10-vuotta sitten erään ihmisen, jolla oli erinäisiä ongelmia ja juttuja poliisinkin pöydällä. Poliisi ei koskaan vienyt niitä juttuja syyttäjälle ja oikeuteen vaikka käytänössä olisi pitänyt. Tämähän jäi vaivaamaan tuttuani ja ajanmyötä hän halusi minusta syntipukin ongelmilleen. Tuttuni kävi useasti mm. poliisissa valittamassa kokeneensa vääryyttä kanssani vaikka todellisuudessa ei ollut mitään tapahtunutkaan. Kertaalleen tuttuni sitten järjesti kohtauksen ja vei asian poliisille ja vaati oikeudenkäynnin lisäksi valtavia rahakorvauksia vahingoista joita ei todellisuudessa ollut, eikä oikeus niitä edes tuominnut. Poliisi kaikesta huolimatta alkoi uhkailemaan minua.

Tämän jälkeen likimain 10-vuotta kotikaupunkini poliisi on ahdistellut minua mm. pysäytellyt turhaan liikenteessä kuukausittain ja kertaalleen riistänyt vapaudenkin. Joskus iltasella kun tulen kotiin, niin jo tutuksi tullut poliisi saattaa pysäyttää minut ja pitää ajokorttiani kymmenisen minuuttia ilman perusteita ja todeta tarkastavansa henkilöllisyyden. Toisinaan vainoavat ja seisovat autoni vieressä kioskin parkkipaikalla ollessani asioimassa. Tehdessäni rekisteritietojen tarkastuspyynnön sainkin nähdäkseni, että eräät lähimmäiseni oli jälleen soitellut useita kertoja mielipiteitään minusta viranomaisiin.

Nyttemmin olen työttömänä ja lääninhallitus mukaanlukien on sitä mieltä, että voin heidän puolesta hakea sairaseläkkeelle taikka asioida sosiaalitoimistossa viranomaisahdistelujenkin suhteen. Viranomiaset ovat ilmoittaneet aikeekseen mm. hankaloittaa toimeentulonikin hankintaa.

Poliisin toiminnasta hämmentyneenä olen koettanut tiedustella syytä miksi näin. Kyse ei siis juurikaan siitä, että minä olisin törppöillyt vaan pikemminkin siitä, etten ole törppöillyt ja että moni muu on ajautunut työ ja elinkeinoelämässä vaikeuksiin ja että on jollakin tavalla oikeudenmukaisempaa jakaa murhetta ahdistelemalla myös täysin ulkopuolisia.

Se, että joku valikoi riskialttiin elinkeinon taikka tekee muutoin riskialttiita päätöksiä tai töpeksii ja ajautuu ongelmiin, niin se ei tarkoita sitä, että minun elämä olisi niin paljon helpompaa taikka parempaa, että pitäisi sen vuoksi ahdistella.

• djgjgj
        Poliisin tiet kirjoitti:

Poliisin toimet kun ei aina ole täysin järjellä taikka lailla perusteltavissa. Sitä ei siis aina tiedä mihin poliisi on halukas puuttumaan ja mihin ei.

Minä tunsin 10-vuotta sitten erään ihmisen, jolla oli erinäisiä ongelmia ja juttuja poliisinkin pöydällä. Poliisi ei koskaan vienyt niitä juttuja syyttäjälle ja oikeuteen vaikka käytänössä olisi pitänyt. Tämähän jäi vaivaamaan tuttuani ja ajanmyötä hän halusi minusta syntipukin ongelmilleen. Tuttuni kävi useasti mm. poliisissa valittamassa kokeneensa vääryyttä kanssani vaikka todellisuudessa ei ollut mitään tapahtunutkaan. Kertaalleen tuttuni sitten järjesti kohtauksen ja vei asian poliisille ja vaati oikeudenkäynnin lisäksi valtavia rahakorvauksia vahingoista joita ei todellisuudessa ollut, eikä oikeus niitä edes tuominnut. Poliisi kaikesta huolimatta alkoi uhkailemaan minua.

Tämän jälkeen likimain 10-vuotta kotikaupunkini poliisi on ahdistellut minua mm. pysäytellyt turhaan liikenteessä kuukausittain ja kertaalleen riistänyt vapaudenkin. Joskus iltasella kun tulen kotiin, niin jo tutuksi tullut poliisi saattaa pysäyttää minut ja pitää ajokorttiani kymmenisen minuuttia ilman perusteita ja todeta tarkastavansa henkilöllisyyden. Toisinaan vainoavat ja seisovat autoni vieressä kioskin parkkipaikalla ollessani asioimassa. Tehdessäni rekisteritietojen tarkastuspyynnön sainkin nähdäkseni, että eräät lähimmäiseni oli jälleen soitellut useita kertoja mielipiteitään minusta viranomaisiin.

Nyttemmin olen työttömänä ja lääninhallitus mukaanlukien on sitä mieltä, että voin heidän puolesta hakea sairaseläkkeelle taikka asioida sosiaalitoimistossa viranomaisahdistelujenkin suhteen. Viranomiaset ovat ilmoittaneet aikeekseen mm. hankaloittaa toimeentulonikin hankintaa.

Poliisin toiminnasta hämmentyneenä olen koettanut tiedustella syytä miksi näin. Kyse ei siis juurikaan siitä, että minä olisin törppöillyt vaan pikemminkin siitä, etten ole törppöillyt ja että moni muu on ajautunut työ ja elinkeinoelämässä vaikeuksiin ja että on jollakin tavalla oikeudenmukaisempaa jakaa murhetta ahdistelemalla myös täysin ulkopuolisia.

Se, että joku valikoi riskialttiin elinkeinon taikka tekee muutoin riskialttiita päätöksiä tai töpeksii ja ajautuu ongelmiin, niin se ei tarkoita sitä, että minun elämä olisi niin paljon helpompaa taikka parempaa, että pitäisi sen vuoksi ahdistella.

Toisaalta ymmärtää kun tietää miten rajalliset poliisin resurssit ovat,että tartutaan sellaisiin "keisseihin" mikä todellisuudessa osoittautuvat turhiksi.

Toisaalta pitää unohtaa koko asia.Pidemmän päälle vaan alkaa vaivaamaan ja alkaa itekiin pyörittelemään päässään kaikkea ei tarpeellista.Pitäisi osata vaan elää normaalisti eikä miettiä koko asiaa.Luulisi,että huomaavat ajan kanssa kuka on rikollinen ja kuka ei.

Joskus olisi vaan syytä suorittaa poliisissa sisäistä valvontaa,ettei tälläisiä tilanteita pääsisi syntymään.Ainakin jos tästä joskus itse olisi virkamiehen asemassa osaa tälläiset tilanteet katsoa heti läpisormien ja jahdata oikeita rikollisia.Kyllä varmasti myös valtionviroissa olevat tunnustavat joskus tehneensä väärin.Sitä tunnustusta tai anteeksi pyyntöä tuskin koskaan sattuu kuulemaan itse "vahingosta" kärsimään joutunut ihminen.

Kantapään kautta,niin kai sen voisi sanoa.

• Anonyymi

Mietintämyssyyn.

• rehellisesti

Jos sulla ei ole mitään tekemistä rikollisuuden kanssa, niin paskaako se sitten haittaa jos tonkivat? Ja jos taas on jotain hämärää pussissa, niin siitäs saat. Ei siinä sen kummempaa.

• adgdgd

totta turiset. kuomaseni. toiset vaan ovat herkempiä.

• Anonyymi
        UUSI

Voi se seuraaminen, tarkkailu sun muu silti aiheuttaa pelkoa, kun sen huomaa.. Ja mielenterveyden ongelmiakin yms. Kyllä siitäkin on aiheellista nostaa vastapalloon syytettä, varsinkin jos se on aiheetonta eli et ole mihinkään rikokseen koskaan syyllistynyt ja sun yksityiselämän arkaluontoinen tieto paljastuu ihmisille joille se ei kuulu ja se ei edes auta missään "tärkeäksi kuvitellussa" tutkimuksessa.

• Anonyymi

Tuota samaa olen ihmetellyt itsekkin. Olen naisen järjestämän "false flag" operaation kohteena.

Tavoitteena naisella on vieraannuttaa lapset.

Ihmettelen, että miten nämä jutut oikein päättyy. Saas nähdä.

Matkan varrella on olen oppinut, että mies on oikein sovelias oikeusmurhan uhri ja lasten etua ei valvota missään. Naisen edunvalvontaa kyllä löytyy joka puolelta.

• Anonyymi

"Aika" on paras tuomari.

• Anonyymi

Tämä on varmasti todella yleistä. Itse samassa tilanteessa. Huomaa, että sosialistitoimi on pelkkää vihervasemmistolaista tätioletettuja täynnä. Ei niillä olisi töitä, jos ei naiset niitä toisilleen järkkäisi. Uskomatonta touhua. Toivon jo oikeasti sotaa tai verotulojen romahdusta, että kaikki tämä järjettömyys loppuisi omaan mahdottomuuteensa. Aivan diibadaabaa kaikki. Naisilla ei ole muuta kuin aikaa yhteiskunnan tukemana joko erilaisina haittavirkoina tai yksinhuoltajina miesten elatusmaksuilla ja muilla yhteiskunnan tuilla loisien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on varmasti todella yleistä. Itse samassa tilanteessa. Huomaa, että sosialistitoimi on pelkkää vihervasemmistolaista tätioletettuja täynnä. Ei niillä olisi töitä, jos ei naiset niitä toisilleen järkkäisi. Uskomatonta touhua. Toivon jo oikeasti sotaa tai verotulojen romahdusta, että kaikki tämä järjettömyys loppuisi omaan mahdottomuuteensa. Aivan diibadaabaa kaikki. Naisilla ei ole muuta kuin aikaa yhteiskunnan tukemana joko erilaisina haittavirkoina tai yksinhuoltajina miesten elatusmaksuilla ja muilla yhteiskunnan tuilla loisien.

No siis tämä oma ilmiantajani, nainen, on puuhaamassa täysin samaa psykiatrista diagnoosia jo ties kuinka monennelle.. Kun on nainen, niin hyvin näyttää menevän tantoille läpi.. Ei lopu tekeminen kesken ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siis tämä oma ilmiantajani, nainen, on puuhaamassa täysin samaa psykiatrista diagnoosia jo ties kuinka monennelle.. Kun on nainen, niin hyvin näyttää menevän tantoille läpi.. Ei lopu tekeminen kesken ;)

Pahan kierrettä ei tule sallia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahan kierrettä ei tule sallia.

Joo, ei tule sallia mutta löytyykö vapaaehtoisia telaketjun alle menijöitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei tule sallia mutta löytyykö vapaaehtoisia telaketjun alle menijöitä?

No, joku on minuakin leikillään nimitellyt "telaketjustalinistiksi".
        Siitä on jo vuosia mutta kyse oli silloisesta ongelmasta että kuka on tappanut Anneli Auerin miehen.
        Minulla oli mielipide, ja siitä mielipiteestä sain kuoriampärin toisensa jälkeen niskaani, täällä henkirikospalstalla.
        Tämä vuodatus ei pitäisi liittyä Mynämäki keskusteluun, vaikka Mynamaellakin peräänkuulutetaan jotakin turkulaista rikollisliigaa.
        Mutta kun on yli 10 vuotta itsepaisyyttaan osallistunut nettipohdintoihin, on niitä ohituskaistojakin jonkun verran jäänyt tutkimatta.

Eli tuhmaa vaatia keneltäkään telaketjutraktorin alle heittäytymistä.

• Anonyymi

Poliisi tekee seurantaa ja erittäin vakavaa henkistä kiusaamista ja psyykkaamista myös sellaisia henkilöitä kohtaan joiden tietävät olevan syyttömiä ja jotka ovat joutuneet viranomaisrikollisuuden kohteeksi. Poliisin tarkoituskaan ei ole tutkia toista viranomaista tai poliittista suojelua omaavien rikollisten toimintaa, vaan saada näissä tapauksissa syyttömät näyttämään syyllisiltä. Toimintaa voidaan jatkaa vuosikymmeniäkin, eikä kukaan tutki poliisin rikollisuutta asianmukaisesti.

Poliisilla tulisi olla ulkopuolinen valvontayksikkö, kuten normaaleissa länsimaissa. Mutta aina kun poliisille ehdotetaan tällaista valvontayksikköä, poliisi laittaa hanttiin koska poliisin toiminta ei kestä tarkempaa tutkintaa. Meillä poliisi valvoo itse itseään, aivan kuten banaanivaltioissa.

Poliitikot ja virkamiehet hyväksyvät poliisin toiminnan, koska poliisi suojelee rikollisia poliitikkoja ja virkamiehiä, jotka taas suojelevat poliisia. Näin symbioosi on täydellinen, eikä tavallisella kansalaisella ole mitään oikeuksia rikollisia viranomaisia vastaan.

• Anonyymi

Malone- syndrooma aukeaa tosi hitaasti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Malone- syndrooma aukeaa tosi hitaasti.

Mistä tän nyt päättelit 😂

• Anonyymi
      UUSI

Lakkaa seuraamasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3288
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3047
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1923
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe