kuinka paljon vauvan selviytymisprosentti

Olisiko tietoa?

nousee viikoittain viikolta 24 lähtien? Itsellä nyt 26 viikkoa ja mennään eteenpäin vakavan sairauden (itsellä todettu raskauden aikana) kanssa. Milloin voin jo vähän huokaista helpotuksesta vauvan selviämisen kannalta?

10

2086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikea raskaus...

      Sanotaan yleensä että jos sille viikolle 30 pärjää, niin alkaa jo olla hyvät ennusteet.. Tsemppiä sulle!

    • syntyi

      28 viikolla. Mikä sinulla on? Huolestuin!

      • viikko kerrallaan

        todettiin vakava sydänsairaus. Vauva voi hyvin niinkauan kuin minä voin, mutta yritetään tässä päästä sille viikolle 30..


      • Sinulle!
        viikko kerrallaan kirjoitti:

        todettiin vakava sydänsairaus. Vauva voi hyvin niinkauan kuin minä voin, mutta yritetään tässä päästä sille viikolle 30..

        Rukoilen teidän puolesta!


    • nyt aikuinen jo

      Syntyi viikolla 25
      Oli tietysti kovin pieni ja sairaalassa vietimme yhteensä noin kolme kuukautta.
      Mutta muutoin kaikki suhtkoht ok.

      • monen mamma

        Minulla poika joka syntyi 27 4 Neurologisella puolella ongelmia. Toinen tuntemani jo aikuinen syntyi samoilla viikoilla täysin normaalisti kehittynyt. Joten ei aina tarvi tulla mitään.


    • keskosen äiti

      Olen ns. myöhäiskeskosen äiti. Onko sinulla mahdollisuus keskustella asiasta lastenlääkärin kanssa hän osaa kertoa sinulle hyvin tarkaan asiat.
      Minä kun sain että synnytykseni käynnistetään sain jutella lastenlääkärin kanssa ennen sitä mitä ongelmia on odotettavissa.
      Voimia sinulle paljon toivotan ja päivä kerrallaan.
      Tiesitkös että vauvan paino lisääntyy sinulla nyt joka yö 30 grammaa suunnilleen niin tarkoilla olin itse eli joka aamu on voitto viikon päästä on jo 200 grammaa painavampi.

      • mitä tarkoitat?

        En ole kuullut ennen tuollaista termiä.


      • keskosen äiti
        mitä tarkoitat? kirjoitti:

        En ole kuullut ennen tuollaista termiä.

        Huomasin että lääkärit käyttävät sanaa "myöhäiskeskonen" kun lapsi syntyy 34 viikolla. Synnytin juuri sillä viikolla jolloin kriittisemmät vaiheet on ohi. Lapsi tarvitsee usein vähän hapetusta, nenämahaletkua kun ei jaksa imeä, sekä lämpökaappia alussa, ja keltaisuutta esiintyy usein. Olimme sairaalassa 2 viikkoa synnytyksen jälkeen vaikka vauva oli syntyessään jo 2579kg ja pituus oli 47cm keuhkot eivät olleet aivan kypsät.

        Sitä se luultavasti tarkoittaa kun lapsi syntyy 32 viikon jälkeen.

        Olin koko aika vaarassa synnytää aikaisemmin ja jäinkin sairaslomalle jo viikolla 22. Viikko kerrallaan vietin sairaalassa maaten 3- kuukautta minulle se käynnistys oli sen takia jo helpottava asia. Olin Helsingin naistenklinikalla.


    • Nimetön

      Nykyisin 23-24 vkoilla syntyneet pikkukeskoset jäävät usein henkiin, kiitos kehittyneen keskoshoidon! Yritä olla mahdollisimman paljon murehtimatta asiaa, niin onpahan stressihormoniakin veressäsi vähemmän ja vauvallakin tällöin parempi olla. Voimia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe