nousee viikoittain viikolta 24 lähtien? Itsellä nyt 26 viikkoa ja mennään eteenpäin vakavan sairauden (itsellä todettu raskauden aikana) kanssa. Milloin voin jo vähän huokaista helpotuksesta vauvan selviämisen kannalta?
kuinka paljon vauvan selviytymisprosentti
10
2142
Vastaukset
- vaikea raskaus...
Sanotaan yleensä että jos sille viikolle 30 pärjää, niin alkaa jo olla hyvät ennusteet.. Tsemppiä sulle!
- syntyi
28 viikolla. Mikä sinulla on? Huolestuin!
- viikko kerrallaan
todettiin vakava sydänsairaus. Vauva voi hyvin niinkauan kuin minä voin, mutta yritetään tässä päästä sille viikolle 30..
- Sinulle!
viikko kerrallaan kirjoitti:
todettiin vakava sydänsairaus. Vauva voi hyvin niinkauan kuin minä voin, mutta yritetään tässä päästä sille viikolle 30..
Rukoilen teidän puolesta!
- nyt aikuinen jo
Syntyi viikolla 25
Oli tietysti kovin pieni ja sairaalassa vietimme yhteensä noin kolme kuukautta.
Mutta muutoin kaikki suhtkoht ok.- monen mamma
Minulla poika joka syntyi 27 4 Neurologisella puolella ongelmia. Toinen tuntemani jo aikuinen syntyi samoilla viikoilla täysin normaalisti kehittynyt. Joten ei aina tarvi tulla mitään.
- keskosen äiti
Olen ns. myöhäiskeskosen äiti. Onko sinulla mahdollisuus keskustella asiasta lastenlääkärin kanssa hän osaa kertoa sinulle hyvin tarkaan asiat.
Minä kun sain että synnytykseni käynnistetään sain jutella lastenlääkärin kanssa ennen sitä mitä ongelmia on odotettavissa.
Voimia sinulle paljon toivotan ja päivä kerrallaan.
Tiesitkös että vauvan paino lisääntyy sinulla nyt joka yö 30 grammaa suunnilleen niin tarkoilla olin itse eli joka aamu on voitto viikon päästä on jo 200 grammaa painavampi.- mitä tarkoitat?
En ole kuullut ennen tuollaista termiä.
- keskosen äiti
mitä tarkoitat? kirjoitti:
En ole kuullut ennen tuollaista termiä.
Huomasin että lääkärit käyttävät sanaa "myöhäiskeskonen" kun lapsi syntyy 34 viikolla. Synnytin juuri sillä viikolla jolloin kriittisemmät vaiheet on ohi. Lapsi tarvitsee usein vähän hapetusta, nenämahaletkua kun ei jaksa imeä, sekä lämpökaappia alussa, ja keltaisuutta esiintyy usein. Olimme sairaalassa 2 viikkoa synnytyksen jälkeen vaikka vauva oli syntyessään jo 2579kg ja pituus oli 47cm keuhkot eivät olleet aivan kypsät.
Sitä se luultavasti tarkoittaa kun lapsi syntyy 32 viikon jälkeen.
Olin koko aika vaarassa synnytää aikaisemmin ja jäinkin sairaslomalle jo viikolla 22. Viikko kerrallaan vietin sairaalassa maaten 3- kuukautta minulle se käynnistys oli sen takia jo helpottava asia. Olin Helsingin naistenklinikalla.
- Nimetön
Nykyisin 23-24 vkoilla syntyneet pikkukeskoset jäävät usein henkiin, kiitos kehittyneen keskoshoidon! Yritä olla mahdollisimman paljon murehtimatta asiaa, niin onpahan stressihormoniakin veressäsi vähemmän ja vauvallakin tällöin parempi olla. Voimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328517Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571153Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17796Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.34715Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637