Pakanaverkon toimintaa!

eräs henkilö

Pakanaverkko on erottanut minut jäsenyydestä aivan syyttä suotta ja väärien syytösten kannattelemana. En ole syyllistynyt mihinkään heidän väitteisiin. Olen aina noudattanut kaikkia sääntöjä ja en ole tehnyt mitään sellaista mikä olisi ollut erottamisen syy.
Minulle on tehty vääryyttä Pakanaverkon nimissä, kun ovat estäneet minua olemasta yhteydestä muihin pakanoihin ja tapaamasta muita pakanoita, sekä olemasta yhteydessä muihin pakanoihin sekä annettu täysin vääriä syytöksiä sellaisista asioista mitä en ole tehnyt.

Tahdon ja vaadin tähän oikeutta ja kaikkien väärien syytösten korjaamista ja minulle lähetettävän anteeksipyynnön kera palautettakoon jäsenyyteni jälleen takaisin, palautettakoon myös oikeuteni saada jäsenlehteä, sekä päästä osallistumaan Pakanaverkon järjestämille leireille sekä päästä tapaamaan ja pitämään yhteyttä muihin kanssapakanoihin.

Heillä ei ole oikeutta rajoittaa toisten ihmisten yhteyttä samoin ajatteleviin ihmisiin, eikä estää osallistumista leireihin, joissa on mahdollisuus saada tavata muita pakanoita, sekä ei ole oikeutta valikoida kenelle lähettävät lehtiään, vaikka se on kaikille jäsenille oikeus saada jäsenlehden kotiinsa.

Pakanaverkon tehtävänä on jakaa oikeaa ja asiallista tietoa eri pakanauskonnoista ja maagisista järjestelmistä, joten heillä ei ole oikeutta olla vastaamasta ko. kyselyihin, se antaa sellaisen kuvan että Pakanaverkko olisi sisäpiirin yhdistys, pihtaavat tietojaan ja että he valikoivat kenelle mitäkin kertovat ja vastaavat.

Pakanaverkon on mentävä itseensä ja mietittävä tekojaan sekä korjattava toimintavirheensä yhden jäsentensä väärän kohtelun johdosta on velvollinen korjaamaan asenteensa yhdistyksenä ja vastattava seurauksistaan.
Yhdistyksen toiminta on vaakalaudalla väärien syytteiden johdosta ja antaa näin ollen huonon kuvan toimivasta yhdistyksestä.
Sanon että Pakanaverkon vääristelevän ja laittoman toiminnan johdosta, yhdistyksen hallitus ja vastuuhenkilöt joutuvat vastaamaan teoistaan, ja heidän tekonsa viittaa hallituslaisten rajoittuneeseen ja sisäpiiriläistyyliseen mielipiteisiin, ennakkoluuloiseen ja valikoituun käyttäytymiseen, joka antaa yhdistyksestä rajoittuneen ja funtamentalistisen mielikuvan.

Ja se kun laitoin julkiseen ja ko. yhdistyksen ulkopuoliseen foorumiin tällaisen viestin, johtuu siitä että haluan kysyä Teiltä hyvät foorumin lukijat, pyydän nyt Teiltä puolueettoman kannan asiasta, mitä mieltä olette tuollaisesta ko. yhdistyksen käytöksestä?
Ja mitä asialle pitäisi tai kannattaisi tehdä?

Halusin itse tuoda julki tämän keskustelun ja kääntyä puolueettoman yleisön puoleen.
En hauku tai mitenkään hyökkää ko. yhdistystä vastaan, mutta haluan kuulla ulkopuolisen neutraalin yleisön kannan asiaan.

Ja myös haluan kuulla ovatko jotkut muutkin tämän foorumin lukijat voineet joutua vastaavanlaiseen kohteluun joko saman yhdistyksen tai jonkun muun alan yhdistyksen puolelta ja miten olette selvitelleet asian?

Eräs erotettu jäsen

12

1627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakanaverkko on vain yhteisö muiden joukossa, vaikka pakanaverkon sivustolta löytyy suurimmaksi osaksi asiallista tekstiä, täytyy kuitenkin huomauttaa ettei pakanaverkon sivusto ole mielestäni niin informatiivinen että -yhteisöön kuuluminen olisi radikaali "a-haa" elämys.
      Toki hyvää infoa löytyy nuorehkoille "uus-pakanoille", mutta mikään ei estä keräämästä laajempaa informaatiota muualta.
      sinällään pakanat, (muiden elämänkatsomuksien allekirjoittaneiden ohella) ovat varmasti kyvykkäitä tapaamaan ja vaihtamaan ajatuksia ilman pakanaverkkoakin..
      En sisäistä asiaa, miksi tehdä tästä niin isoa juttua että olet valmis heittämään "marttyyrikortin" päytään selittääksesi ulkopuolisille huonoa kohteluasi, joka on todennäköisesti enemmän tai vähemmän itsestäsi lähtöisin

      • eräs henkilö

        Hei!
        Kerroit ”sinällään pakanat, (muiden elämänkatsomuksien allekirjoittaneiden ohella) ovat varmasti kyvykkäitä tapaamaan ja vaihtamaan ajatuksia ilman pakanaverkkoakin”.

        Ole hyvä ja kerro miten voin saada yhteyttä muihin paikkakuntani pakanoihin ja päästä tapaamaan heitä livenä ilman Pakanaverkkoa?
        Tietenkin ehdotat muita pakanafoorumeita netissä, joita kyllä tiedän olevan olemassa, kuten tätä suomi24.fi, mutta nimenomaan minä en ole kiinnostunut pitämään yhteyttä netin välityksellä (Pakanaverkon foorumiinkin olen vuosien varrella vuodesta 2002 lähtien kirjoitellut erittäin harvoin ehkä yht. 3-4 kirjoitusta) samasta syystä, koska nimenomaan haluan päästä tapaamaan muita pakanoita ja vaihtamaan heidän kanssaan ajatuksia ja kokemuksia livenä.
        Pakanaverkko järjestää live tapaamisia ja leirejä, jotka olisivat olleet minulle hyviä. Mutta kun eivät päästä minua näihin.

        Eräs henkilö


      • eräs henkilö kirjoitti:

        Hei!
        Kerroit ”sinällään pakanat, (muiden elämänkatsomuksien allekirjoittaneiden ohella) ovat varmasti kyvykkäitä tapaamaan ja vaihtamaan ajatuksia ilman pakanaverkkoakin”.

        Ole hyvä ja kerro miten voin saada yhteyttä muihin paikkakuntani pakanoihin ja päästä tapaamaan heitä livenä ilman Pakanaverkkoa?
        Tietenkin ehdotat muita pakanafoorumeita netissä, joita kyllä tiedän olevan olemassa, kuten tätä suomi24.fi, mutta nimenomaan minä en ole kiinnostunut pitämään yhteyttä netin välityksellä (Pakanaverkon foorumiinkin olen vuosien varrella vuodesta 2002 lähtien kirjoitellut erittäin harvoin ehkä yht. 3-4 kirjoitusta) samasta syystä, koska nimenomaan haluan päästä tapaamaan muita pakanoita ja vaihtamaan heidän kanssaan ajatuksia ja kokemuksia livenä.
        Pakanaverkko järjestää live tapaamisia ja leirejä, jotka olisivat olleet minulle hyviä. Mutta kun eivät päästä minua näihin.

        Eräs henkilö

        Jos et nyt ihan syrjäytynyt, epäsosiaalinen ihminen ole, niin mene ulos ja tapaa ihmisiä.
        Internettiäkin voit toki apuna käyttää parhaalla katsomallasi tavalla, mutta todellisuudessa internet ei ole itsessään mikään välttämättömyys tähänkään asiaan.
        Olet vain itse aktiivinen ja mietit omalla maalaisjärjelläsi, millä tavalla lähdet tutustumaan ja keskustelemaan uusien ihmiskontaktien kanssa.
        Se ei ole vaikeaa, mutta jos annan sinulle vastaukset helposti varmiiksi pureskeltuna, et sisäistä asioita läheskään niin hyvin, kuin että alkaisit ymmärtää "a-haa elämysten" kautta elämän perusasioita.
        Ohjeena sanonkin, että ole aktiivinen, sosiaalinen ja mieti, mieti, mieti, ymmärrä ja koe!
        Kaikki ongelmasi ovat vain oman pääsi sisällä, samoin kuin ratkaisutkin näihin ongelmiin.


    • turhaan

      täältä neuvoja ongelmaasi kun et suostu kertomaan syitä joiden perusteella sinut erotettiin. Pakanaverkossa käy paljon väkeä jotka eivät edes ole yhdistyksen jäseniä, ja heidänkin mukana olonsa hyväksytään. Vain saatananpalvojia ei huolita. Erottamiseesi ja karkotukseesi on täytynyt olla todella painavat syyt. Ehkä siksi et suostu niistä täällä kertomaankaan.

      • "Vain saatananpalvojia ei huolita"

        Vaikka mennäänkin off-topicin puolelle, ihan mielenkiintoista olisi tietää mikä on pakanaverkon virallinen määrite saatananpalvonnalle?


      • löytyy
        andy.crow kirjoitti:

        "Vain saatananpalvojia ei huolita"

        Vaikka mennäänkin off-topicin puolelle, ihan mielenkiintoista olisi tietää mikä on pakanaverkon virallinen määrite saatananpalvonnalle?

        pari riviä aiheesta:

        http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi


      • eräs henkilö

        Kerroit.
        >Erottamiseesi ja karkotukseesi on täytynyt olla >todella painavat syyt. Ehkä siksi et suostu >niistä täällä kertomaankaan.

        En halua julkisesti mennä kertomaan henkilkökohtaisia asioita, mutta muutama mainitaakseni en muka ollut noudattanut sääntöjä, en ilmoittautunut oikein leireihin yms.
        Mutta nuo syytökset ovat vääriä, olen aina noudattanut tarkkaan kaikkia sääntöjä ja ilmoittautunut oikein leireille.

        Ja minä luulen todellisten syiden olevan jotkut henkilökohtaiset antipatiat minua kohtaan eli Pakanaverkon hallituslaisten kielteinen suhtautuminen minua kohtaan.

        Ja siitä syystä minun erottamiseni ja he keksivät tekaistuja syytöksiä jotta näyttävät oikeutetumalalta, kuin henkilökohtainen antipatia.

        Eräs henkilö


      • Rattuli
        eräs henkilö kirjoitti:

        Kerroit.
        >Erottamiseesi ja karkotukseesi on täytynyt olla >todella painavat syyt. Ehkä siksi et suostu >niistä täällä kertomaankaan.

        En halua julkisesti mennä kertomaan henkilkökohtaisia asioita, mutta muutama mainitaakseni en muka ollut noudattanut sääntöjä, en ilmoittautunut oikein leireihin yms.
        Mutta nuo syytökset ovat vääriä, olen aina noudattanut tarkkaan kaikkia sääntöjä ja ilmoittautunut oikein leireille.

        Ja minä luulen todellisten syiden olevan jotkut henkilökohtaiset antipatiat minua kohtaan eli Pakanaverkon hallituslaisten kielteinen suhtautuminen minua kohtaan.

        Ja siitä syystä minun erottamiseni ja he keksivät tekaistuja syytöksiä jotta näyttävät oikeutetumalalta, kuin henkilökohtainen antipatia.

        Eräs henkilö

        Yhdistyslaissa sanotaan allaolevaa. Pakanaverkon sivuilla olevien sääntöjen mukaan päätöksen tekee hallitus, mutta sinulle on varmaan järjestetty kuulemistilaisuus ennen päätöstä. Kai olet saaanut virallisen otteen hallituksen pöytäkirjasta, jossa on päätös perusteluineen.

        15 § Erottamismenettely. Jäsenen erottamisesta päättää yhdistys kokouksessaan, jollei säännöissä ole toisin määrätty. Päätöksessä on mainittava erottamisen syy. Jäsen ei ole yhdistyksen kokouksessa esteellinen äänestämään itseään koskevasta erottamisasiasta.

        Ennen päätöksen tekemistä asianomaiselle jäsenelle on varattava tilaisuus selityksen antamiseen asiassa paitsi milloin erottamisen syynä on jäsenmaksun maksamatta jättäminen.

        Jos erottamisesta sääntöjen mukaan päättää hallitus, voidaan säännöissä määrätä, että jäsenellä on oikeus saattaa erottaminen säännöissä määrätyssä ajassa yhdistyksen kokouksen ratkaistavaksi.


      • Rattuli kirjoitti:

        Yhdistyslaissa sanotaan allaolevaa. Pakanaverkon sivuilla olevien sääntöjen mukaan päätöksen tekee hallitus, mutta sinulle on varmaan järjestetty kuulemistilaisuus ennen päätöstä. Kai olet saaanut virallisen otteen hallituksen pöytäkirjasta, jossa on päätös perusteluineen.

        15 § Erottamismenettely. Jäsenen erottamisesta päättää yhdistys kokouksessaan, jollei säännöissä ole toisin määrätty. Päätöksessä on mainittava erottamisen syy. Jäsen ei ole yhdistyksen kokouksessa esteellinen äänestämään itseään koskevasta erottamisasiasta.

        Ennen päätöksen tekemistä asianomaiselle jäsenelle on varattava tilaisuus selityksen antamiseen asiassa paitsi milloin erottamisen syynä on jäsenmaksun maksamatta jättäminen.

        Jos erottamisesta sääntöjen mukaan päättää hallitus, voidaan säännöissä määrätä, että jäsenellä on oikeus saattaa erottaminen säännöissä määrätyssä ajassa yhdistyksen kokouksen ratkaistavaksi.

        Yhdistyslaki säätää juurikin rekisteröityjen yhteisöjen (-RY) toiminnasta ja mikäli yhdistyksestä erottamista ei ole toteutettu pykälien mukaisesti, se ei ole lainvoimainen.
        Kuitenkin pelkkä foorumilta bannaaminen ei välttämättä täytä "yhteisöstä erottamisen" tunnusmerkistöä.
        Kuitenkin alkuperäinen postaaja on sitä mieltä että hänet on nimen omaan erotettu pakanaverkon yhteisöstä. olisi hyvä kuullla millä tavalla pakanaverkko on hoitanut yhteisöstä erottamisen, lainvoimaisella tavalla vai ei?

        Joka tapauksessa, mitä tulee alkupeäiseen kysymykseeni pakanaverkon määrittämästä "saatananpalvonnasta" täytyy muistaa että kärjistettynä saatananpalvontaa on jokainen -ISMI, jossa Saatana on jollain tavalla läsnä, riippumatta siitä onko Saatana ns. Symbolinen, konkreettinen, taikkka ruumiillinen -voima.
        Tämä ei tietenkään tarkoita että jokainen edellä mainittu "kaataisi hautakiviä, polttaisi kirkkoja, tai edes kuuntelisi metal -musiikkia"


      • Eräs henkilö
        Rattuli kirjoitti:

        Yhdistyslaissa sanotaan allaolevaa. Pakanaverkon sivuilla olevien sääntöjen mukaan päätöksen tekee hallitus, mutta sinulle on varmaan järjestetty kuulemistilaisuus ennen päätöstä. Kai olet saaanut virallisen otteen hallituksen pöytäkirjasta, jossa on päätös perusteluineen.

        15 § Erottamismenettely. Jäsenen erottamisesta päättää yhdistys kokouksessaan, jollei säännöissä ole toisin määrätty. Päätöksessä on mainittava erottamisen syy. Jäsen ei ole yhdistyksen kokouksessa esteellinen äänestämään itseään koskevasta erottamisasiasta.

        Ennen päätöksen tekemistä asianomaiselle jäsenelle on varattava tilaisuus selityksen antamiseen asiassa paitsi milloin erottamisen syynä on jäsenmaksun maksamatta jättäminen.

        Jos erottamisesta sääntöjen mukaan päättää hallitus, voidaan säännöissä määrätä, että jäsenellä on oikeus saattaa erottaminen säännöissä määrätyssä ajassa yhdistyksen kokouksen ratkaistavaksi.

        Vastaan tähän:
        >sinulle on varmaan järjestetty >kuulemistilaisuus ennen päätöstä.

        Ei ole ja minun kantaa ei ole otettu huomioon, enkä ole saanut puolustaa itseäni.

        >Kai olet saaanut virallisen otteen hallituksen >pöytäkirjasta, jossa on päätös perusteluineen.

        En ole tuotakaan saanut.

        Eräs henkilö


      • tulee pyytää
        eräs henkilö kirjoitti:

        Kerroit.
        >Erottamiseesi ja karkotukseesi on täytynyt olla >todella painavat syyt. Ehkä siksi et suostu >niistä täällä kertomaankaan.

        En halua julkisesti mennä kertomaan henkilkökohtaisia asioita, mutta muutama mainitaakseni en muka ollut noudattanut sääntöjä, en ilmoittautunut oikein leireihin yms.
        Mutta nuo syytökset ovat vääriä, olen aina noudattanut tarkkaan kaikkia sääntöjä ja ilmoittautunut oikein leireille.

        Ja minä luulen todellisten syiden olevan jotkut henkilökohtaiset antipatiat minua kohtaan eli Pakanaverkon hallituslaisten kielteinen suhtautuminen minua kohtaan.

        Ja siitä syystä minun erottamiseni ja he keksivät tekaistuja syytöksiä jotta näyttävät oikeutetumalalta, kuin henkilökohtainen antipatia.

        Eräs henkilö

        PV:n hallitukselta kirjallinen selvitys erottamispäätökseesi johtaneista syistä, ja näyttää se yhdistyslakiin perehtyneelle oikeusavustajalle! Hän pystyy meitä paremmin kertomaan sinulle, onko erottamiseesi ollut lailliset perusteet vai ei.


    • Tirhahhaa

      tapa jolla ryntäät itkemään asiaa suomi24-foorumille puhuu vahvasti pakanaverkon tekemän päätöksen oikeellisuudesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe