mikä ihmisessä parasta?

mira-ley

Huomenta,

Niin halusin tiedustella, että mikä on teidän mielestä ihmisessä parasta? Itse monenlaista nähneenä ja kokeneena pidän etusijalla ainakin kiltteyttä ja toisen ihmisen huomioon ottamista. On niitä muitakin hienoja asioita, mutta nämä tuli tällähetkellä päällimmäiseksi. Toivottavasti maailma ei koveta ihmistä ja hän saa olla aito itsensä ja arvostaa tärkeinä pitämiään asioita.

t:mira-ley ;)

9

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gg-10

Toisen ihmisen huomioon ottaminen, kuten jo mainitsit.

• Kiltteys saattaa olla joskus liioteltuakin.
      Toisten ihmisten huomioiminen sen sijaan mielestäni kertoo kyvystä paneutua kanssaihmisten tunne-ja ajatusmaailmaan.

• miljoonapulu

Empatia, ystävällisyys, kohteliaisuus, (oikeanlainen) huumori, hyvät käytöstavat, luotettavuus ja aitous ovat mielestäni parhaita ominaisuuksia ihmisessä (jos toisessakin :) ).

Kyllähän noita hyviä ominaisuuksia on vielä muitakin. Mutta en tiennyt pitikö laittaa yksi vai useampi paras ominaisuus joten laitoin sitten useamman.

• Schicksal

sellanen joka ymmärtää mun irstaan luonteeni, jaksaa mun irstaat juttuni...
      Kait mä oon joitain sellasia löytäny...
      en mä muuta vaadi.

• Jönni L

Ei ainakaan työelämässä, parisuhteissa, kaupankäynnissä eikä politiikassa.

• N-iCeFlower

Esimerkiksi huumorintaju (tilannekomiikka), hyväsydämisyys, jne. Oho, no siinä tulikin omat luonteenpiirteeni kerrottua. :P

• Kun ihminen voi hyvin itsensä kanssa, hänellä on edellytykset tulla mukavasti toimeen läheistensä kanssa. Hän ei koe muita ihmisiä uhaksi itselleen. Hän ei unohda itseään huomioidessaan muita - hyvä syntyy sydämestä, ei velvollisuudesta.

• ..sulla hyvä pointti ja tärkeä tuo toisen huomioon ottaminen!
      Kiltteys vähä suhteellinen juttu,
      siis tosi tärkeäkin, kunhan ei tapahdu
      velvollisuudentunnosta, joka aiemmassa kommentissa otettiin esille..

• Ihmisvihaaja

Ihmisessä mikään ei ole parasta, vaan kaikki pahinta. Ihminen on perusluonteeltaan ja olemukseltaan ahne, julma, paha, itsekäs, oman edun tavoittelija. Parasta kun koko laji (itseni mukaanlukien) katoaisi mahd.pian koko maapallolta ja jäisi tämäkin kurja ihmisten pilaama planeetta niille joille se kuuluu - eläimille.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45349
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11233
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2222
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1619
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe