vaihdetaan kukkamullat ruukkuihin, ja pitääkö muutta kaikille kukille?
Taidan jättää ainakin kaktukset väliin, en kyllä muista koska niihin olen vaihtanut?
Kysyn vaan
7
373
Vastaukset
siihen ei mitään helppoa hommaa olekkaan. Joka paikka on kuin sodan jäljiltä, sen työn jälkeen. Että se jälki siivoaminen siinä on se suurin homma. Mutta kyllähän ne kaikki kukat uudesta mullasta tykkäävät.Tietenkin voi ottaa edes osan vanhaa multaa pois, laittaa sinne lannoitusrakeita, ja sitten uutta multaa päälle.Ei muuta kun reippaasti hommiin! Tsemppiä!
- Miten helpommin
Toivoin ja odotin että on keksitty joku aivan upea ihana nopea uusi konsti, no se on taas pistettävä sormet multaan.
Kiitos kuitenkin, nyt se on tehtävä päivä alkaa pitenemään ja kukkaset pääsee kukkimaan uudessa mullassa, olkaa ajatuksella mukana ;-))
- sinisirkku<
Hei!
Kun en halua kylpyhuonetta sotkea multaan,
levitän sanomalehden tiskialtaaseen reunoja myöten.Altaassa irroitan kasvin ruukustaan,
täytän uuden ruukun 1/3 mullalla,sijoitan kukan
nätisti,että juuret tulee hyvin,tuen ja siroittelen mullan ympärille,
Painan kevyesti mullan tiiviiksi ja kastelen.
Kukat täytyy kastella kunnolla ennen irroittamista vanhoista ruukuista!
.Sanomalehti on helppo kääriä kasaan multineen ja siivota jälkensä. JeppLevittelen sanomalehtiä keittiön pöydälle. Kaikki kukat mitkä pystyy siirrän vuorollaan vaihtopaikalle keittiön pöydälle.
Suuriin kukkiin pakko vaihtaa mullat siinä missä ovat. Ja kyllähän se "sotatunnelma"tahtoo tulla, vaikka miten yrittäis niitä sanomalehtiä hyödyntää. Lehdet on tosiaan helppo kääriä roskiin kaikkine multineen. Ja käyvät biojätteisiin hyvin.
Eikös kannattaisi odottaa pari kuukautta ja tehdä homma ulkona.
- Aloittaja
Kahtena vuonna olen sen tehnyt huhti-/toukokuun vaihteessa ulkona, siitä ne on närkästyneet ja miettivät pitkälle kesään kunnes vasta kukkivat.
Siksi se pitäis tehdä nyt viimeistään kun yö ja päivä ovat yhtä pitkiä, pitkä valokausi on kukintaa varten. Aloittaja kirjoitti:
Kahtena vuonna olen sen tehnyt huhti-/toukokuun vaihteessa ulkona, siitä ne on närkästyneet ja miettivät pitkälle kesään kunnes vasta kukkivat.
Siksi se pitäis tehdä nyt viimeistään kun yö ja päivä ovat yhtä pitkiä, pitkä valokausi on kukintaa varten.Tuonkos takia minun kukat ei kukikkaan.
Varmaan sitten lähdettävä multakauppaan. Taikka maitokaupastahan multaa nykyisin saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215504- 531555
- 141013
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52937- 64920
- 48878
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom143857Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58828Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49806Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille10785